Bewegwijzering met Duitse ondersteuningsconstructie

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Bewegwijzering met Duitse ondersteuningsconstructie

Bericht door Jump » do 05 mar 2015, 14:21

Lambo19 schreef:
vynkce schreef:Ik ben leek op het gebied van deze ondersteuningsconstructies, maar ik vroeg mij af of ze ook "botsvriendelijker" zijn in vergelijking met de andere soorten. Is dit inderdaad zo? Want dat kan mogelijk dan de keuze hiervoor verklaren.
Het ziet er alleszins een pak minder lomp en steviger uit dat de bekende grijskleurige cilinderpalen. Overigens heb ik geen weet van zware of dodelijke ongevallen waarbij de ondersteuningsconstructie aangereden werd. Ik begrijp enkel niet waarom er op het OWN niet gewerkt wordt met Duitse ondersteuningsconstructies. Terwijl daar de kans op een aanrijding het grootst is en ondersteuningsconstructies niet afgeschermd worden :shutup: .Op de snelweg is de kans op een aanrijding met een vast object sowieso erg minimaal, doordat deze allemaal afgeschermd worden doormidden van een vangrail. Je kan je dus wel vragen stellen over hoe de Duitse Ondersteuningsconstructies verspreidt worden langs onze wegen.
Ze komen voor op het OWN hoor. Alhoewel het volgens mij maar een paar zijn. Deze borden zijn op verschillende plaatsen langs de R4 en de kruispunten ervan geplaatst.

MA60
stadsweg
Berichten: 315
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 14:31
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Bewegwijzering met Duitse ondersteuningsconstructie

Bericht door MA60 » ma 09 mar 2015, 19:37

Alle nieuwe bewegwijzering ook op de niet-autowegen worden voorzien van Duitse kreukelpalen. Enkel de heel kleine gemeentebordjes worden nog voorzien van dunne cilinderpaatjes in donkergrijs maar de diameter is beperkt.De grote bewegwijzeringsborden inclusief de afrit-borden worden uitgerust met de Duitse Softpole constructies.

Plaats reactie