[E] Madrid

Moderator: Moderatoren

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: [E] Madrid

Bericht door waldo79 » zo 10 jan 2021, 19:17

Wegwerkzaamheden en de vele zware ongelukken trekken een wissel op de Duitse verkeersafwikkeling.

verfmeer95
autoweg

Bericht door verfmeer95 » ma 11 jan 2021, 0:52

En substandaard wegontwerp. De korte in- en uitvoegstroken en krappe bochten in knooppunten en afritten zorgt ervoor dat afstroom slecht is. Op veel plekken moeten mensen al op de hoofdrijbaan afremmen voor de bocht in de afrit, wat de doorstroming niet ten goede komt. En ook op drukke relaties in knooppunten komen nog krappe klaverlussen voor. De lage snelheid die nodig is om de bocht veilig te nemen verlaagt de capaciteit behoorlijk.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 12 jan 2021, 15:57

Madrid in de sneeuw vanuit het zuid-zuidoosten. Met de kaart erbij kan je zo alle snelwegen aanwijzen.

Afbeelding

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 12 jan 2021, 21:13

Het is een mooi plaatje geworden :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

B-20
zandpaadje

Bericht door B-20 » wo 13 jan 2021, 0:06

Chris schreef:
do 09 jan 2020, 20:56
De DGT stickers. Van wat ik gelezen heb zijn deze niet verplicht voor buitenlanders. Madrid en Barcelona zijn de enige steden die ze vereisen voor Spaanse voertuigen.
Afbeelding
Voor wat betreft Barcelona, de stickers zelf zijn niet verplicht, wel moeten bestuurders van auto’s met een niet-Spaans kenteken hun auto registeren. Indien de auto voldoet aan de kenmerken van één van de stickers dan kost dit eenmalig 5 euro. Indien de auto niet aan deze eisen voldoet kost het 5 euro, en kan de bestuurder voor maximaal 10 dagen per kalenderjaar online een ontheffing aanvragen. Dit kost 2 euro per aangevraagde dag.

Meer informatie hier

MotelMioveni
dorpsstraat

Milieusticker/Madrid

Bericht door MotelMioveni » do 14 jan 2021, 2:12

^^
Dank voor de info, maar de weblink werkt niet.

https://sede.dgt.gob.es/es/vehiculos/di ... ambiental/

De laatste keer dat ik mij in het onderwerp 'milieusticker' in Spanje heb verdiept, kwam ik tot de conclusie dat ik die sticker wel bij een LPG-installatiebedrijf zou kopen, of bij een gewone garage (taller), of anders bij een postkantoor (oficina de correos).

https://www.cetraa.com/como-solicitar-e ... el-taller/

Aangezien ik geen concrete reisplannen had, ben ik de rest vergeten.
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Milieusticker/Madrid

Bericht door Coen Tunnel » do 14 jan 2021, 8:30

MotelMioveni schreef:
do 14 jan 2021, 2:12
^^
Dit is de juiste link: https://zberegistre.ambmobilitat.cat/en ... onsDiaries

B-20
zandpaadje

Bericht door B-20 » za 16 jan 2021, 1:00

Dank voor de juiste link.

De milieusticker kan inderdaad o.a. bij het postkantoor worden gekocht, maar dan alleen voor auto’s met Spaans kenteken. Dit omdat de database van de DGT (zeg de RDW) direct de juiste sticker aangeeft en dan ter plekke geprint kan worden. Voor auto’s met niet-Spaans kenteken moet het handmatig bekeken worden, dus daarom heeft de ZBE Barcelona een mogelijkheid om online te registreren.

MotelMioveni
dorpsstraat

Bericht door MotelMioveni » za 16 jan 2021, 15:11

^^
Dank je wel (gracies) voor de waarschuwing. :top:

Ik vraag me af of de regels die de stad Barcelona bedacht heeft niet in strijd zijn met een verbod op discriminatie naar nationaliteit, waarvan ik verwacht dat het wel ergens in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens zal staan:
ZBE Rondes de Barcelona schreef:
Els vehicles registrats fora d’Espanya no estan classificats segons els criteris de l’etiqueta ambiental de la DGT. És per això que tots els vehicles estrangers s'han de registrar per circular per la ZBE Rondes de Barcelona.
Vertaling (zonder Google Translate):
De voertuigen die buiten Spanje geregistreerd staan worden niet geclassificeerd volgens de criteria van de milieusticker van de Algemene Directie Verkeer (DGT). Het is daarom dat alle buitenlandse voertuigen zich moeten registreren om door de milieuzone binnen de ringweg van Barcelona te kunnen rijden.

Even afgezien van het feit dat MotelMioveni nog minder kan met een computer dan ik, dus dat ik (en niet mijn auto) die registratie zou moeten doen, lijkt het mij niet helemaal zuiver op de graad dat een Spaanse LPG-rijder een Eco-sticker kan krijgen en ik niet. :neenee:

Ze gaan er maar van uit dat iedereen altijd en overal internet heeft en digitaal kan betalen, met credit card of smartphone. Als ik op reis ben, dan ben ik offline. Betalen doe ik contant, want dan houd ik overzicht over mijn geld, omdat ik de stapel bankbiljetten in mijn portemonnee kleiner zie worden. Geld uit de muur trekken doe ik in ronde bedragen, zodat ik altijd weet wat er nog op mijn rekening staat. Plaatsen waar ik me per (mobiel?) internet moet registreren voor milieuzones of parkeren, die worden op deze manier voor MotelMioveni steeds ontoegankelijker gemaakt. :nothanks:
Coen Tunnel schreef:
do 14 jan 2021, 8:30
MotelMioveni schreef:
do 14 jan 2021, 2:12
^^
Dit is de juiste link: https://zberegistre.ambmobilitat.cat/en ... onsDiaries
Sorry, CoenTunnel, maar ik waag het om dat in twijfel te trekken. :duck:

Autoritzacions Diaries lijkt mij de Catalaanse term voor dagvergunningen. Is het niet zo dat dagvergunningen bedoeld zijn voor bestuurders van oude diesel-auto's die alleen bij uitzondering de milieuzone in mogen rijden? :dontknow:

https://zberegistre.ambmobilitat.cat/ca ... Estrangers
ZBE Rondes de Barcelona schreef:
(...)
Es poden donar d’alta al Registre d’autoritzacions vehicles de qualsevol tipus amb matrícula estrangera.

Els vehicles que compleixin els requisits ambientals obtindran una autorització de llarga durada (2 anys) per circular per la ZBE Rondes de Barcelona.

Els requisits per obtenir l’autorització de llarga durada per circular són:

Motocicletes i ciclomotors (categoria L) classificats com a Euro 2 o superior (habitualment matriculats després del 2003).

Turismes (M1) i furgonetes (N1) classificats com a elèctrics, gasolina Euro 3 (habitualment matriculats després del 2000) o superior o dièsel Euro 4 o superior (habitualment matriculats després del 2005).

Camions (N2, N3), autobusos i autocars (M2, M3): elèctrics, dièsel, Euro 4 o superior (habitualment matriculats després del 2005).
Als ik het bovenstaande lees, het Catalaans met Frans en Spaans vergelijk en de motorfietsen (motocicletes) en vrachtwagens (camions) even oversla, dan begrijp ik dat een auto (turisme) met carrosserieklasse M1, op benzine (gasolina), van emissieklasse Euro 3 (meestal na 2003 op kenteken gezet), in aanmerking komt voor een vergunning van lange duur, namelijk 2 jaar. Da's niet verkeerd voor mij, maar ergens achterin mijn hoofd begint Calimero te zeuren dat ik ook een stickertje voor de schonere brandstof LPG wil krijgen. :mrgreen:

Voor MotelMioveni is de vraag dus niet of hij welkom is in Barcelona (ja, op LPG zeker wel), maar hoe de offline berijder van MotelMioveni (ik dus) ergens tussen La Jonquera (bij de Franse grens) en Barcelona aan een DGT-sticker van het type Eco kan komen en die contant kan betalen, als ik op het laatste moment zou beslissen dat ik toch naar Barcelona zou willen. Ik zou het beste geholpen zijn als ik (na de pandemie) ergens bij een garage kan laten zien dat MotelMioveni op LPG rijdt en dan voor €5 mijn Eco-sticker mag ophalen.

Overigens vraag ik mij af of een registratie voor Barcelona ook meteen geldig is voor Madrid, om weer bij het onderwerp van deze discussiedraad terug te komen. ;)
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

B-20
zandpaadje

Bericht door B-20 » ma 18 jan 2021, 14:05

MotelMioveni schreef:
za 16 jan 2021, 15:11
^^
Voor MotelMioveni is de vraag dus niet of hij welkom is in Barcelona (ja, op LPG zeker wel), maar hoe de offline berijder van MotelMioveni (ik dus) ergens tussen La Jonquera (bij de Franse grens) en Barcelona aan een DGT-sticker van het type Eco kan komen en die contant kan betalen, als ik op het laatste moment zou beslissen dat ik toch naar Barcelona zou willen. Ik zou het beste geholpen zijn als ik (na de pandemie) ergens bij een garage kan laten zien dat MotelMioveni op LPG rijdt en dan voor €5 mijn Eco-sticker mag ophalen.

Overigens vraag ik mij af of een registratie voor Barcelona ook meteen geldig is voor Madrid, om weer bij het onderwerp van deze discussiedraad terug te komen. ;)
De sticker zal je niet krijgen, je moet je registreren in het register van de ZBE. Controle vind plaats door middel van camera's langs de toegangswegen van de ZBE.

Helaas zal de registratie niet gelden voor Madrid.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 18 jan 2021, 20:47

Wat mij mateloos stoort is dat elk land met z'n eigen systeem komt.

Of schaf deze onzin af, of regel het Europees zodat je in elk EU land een sticker kan halen die overal geldig is.
Warm of koud is een kwestie van referentie.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 18 jan 2021, 20:51

Het bizarre is dat die systemen gebaseerd zijn op EU emissienormen die al 30 jaar in de hele EU gelden.