[E] Andalucía / Andalusië

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Ernst76 » zo 22 mei 2016, 22:08

Van Gibraltar tot en met Nerja is het bijna aaneengesloten bebouwing. Dan is een plek als Tarifa een welkome afwisseling.
Misschien wel niet zo in trek bij zonaanbidders die niets aan wind hebben.
Playa Famara op Lanzarote en El Medano op Tenerife hebben ook veel wind en daar staat daarom denk ik ook veel minder bebouwing dan elders op de Canarische Eilanden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » di 26 jul 2016, 20:15

Vrijdag opent een 2,5 kilometer lang deel van de A-1051 bij Roquetas de Mar. De bouw lag langere tijd stil en is in 2015 hervat. De rest van de rondweg van Roquetas de Mar moet op een later moment worden geopend. De A-1051 loopt door een lelijk gebied met plastic folie-kassen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » wo 10 aug 2016, 19:25

Apart, in het dorp El Rocío (1655 inwoners) in de provincie Huelva zijn alle straten een zandweg... Lijkt net een dorp uit het wilde westen, afgezien van de auto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Coen Tunnel » do 11 aug 2016, 0:08

Het is een pelgrimsoord waar het grootste deel van het jaar maar weinig mensen wonen. De Spaanstalige Wikipedia vertelt niet zoveel over het hoe en waarom van de onverharde wegen, maar wel wordt duidelijk dat de pelgrimstochten met paardenkoetsen worden verreden.

De Duitstalige Wikipedia vermeldt iets meer over het dorp:

El Rocío liegt quaderförmig östlich der A-483, die Almonte mit Matalascañas verbindet. Der Ort verfügt außer der am Rand verlaufenden A-483 über kaum befestigten Straßen, die verbreitetsten Verkehrsmittel im Ort sind daher Geländewagen und Pferdefuhrwerke. Die überwiegend zweistöckig errichteten Gebäude und große Sandplätze lassen den Eindruck einer (im überwiegenden Teil des Jahres) verlassenen Westernstadt entstehen, da viele Gebäude der Bruderschaften auch nur zur Wallfahrt an Pfingsten bewohnt bzw. belebt sind. Das Zentrum des Ortes erstreckt sich um die Kirche Ermita del Rocío herum, dort ist auch die Touristeninformation. Es gibt einige kleine Souvenirläden, mehrere Restaurants und Bars sowie wenige Hostals und Hotels. Weiter nördlich innerhalb des Dorfes gibt es auch zwei Supermärkte, an der A-483 liegt außerdem eine Tankstelle. Westlich der A-483 liegt am südlichen Ortsrand das Museo de El Rocío. Nach Süden hin schließt der Ort direkt an den Nationalpark Coto de Doñana an, vom Platz vor der Kirche aus überblickt man eine in den Wintermonaten gewässerte Fläche (Marismas), während weiter südlich ausgedehnte Pinienwälder beginnen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door mavas » do 11 aug 2016, 7:34

Leuk! Lijkt me ook goed voor de toeristensector. Alsof je in het Wilde Westen bent.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » ma 31 okt 2016, 18:53

Ik had nog wat videomateriaal over van vorig jaar. De A-1102 vanaf de A-7 naar Sorbas in de provincie Almería. Dit voert door een karstlandschap. Erg kaal, woest en ongecultiveerd.
Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » zo 06 nov 2016, 20:02

Jaén

Een bizar project in Jaén, de J-12 is in 2009-2011 gesloopt en vervangen door een gelijkvloerse weg met 3 rotondes, om de tram van Jaén mogelijk maken. De bouw van de tramlijn kostte € 75 miljoen. De tram is in 2011 twee weken in gebruik geweest, en sindsdien ligt de trambaan te verstoffen. De gemeenteraad van Jaén kan de operationele kosten van de tram niet opbrengen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » zo 06 nov 2016, 21:19

Afrit naar niks... (A-357 ten westen van Málaga).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » do 24 nov 2016, 17:49

Ik had nog wat videomateriaal over van vorig jaar. Dit is de A-92 door de Tabernaswoestijn, vanaf Almería tot Gérgal.
Link

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Claus Plein » do 24 nov 2016, 19:32

Chris schreef:Afrit naar niks... (A-357 ten westen van Málaga).

Afbeelding
Sinds sowieso juli jl. in ieder geval niet meer, aldus Google Maps

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » do 24 nov 2016, 19:34

Dat is nieuwe Street View 8-) Toen ik het postte was dit de nieuwste Street View.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » wo 28 dec 2016, 19:55

De Junta de Andalucía heeft het nieuwe infrastructuurplan tot 2020 goedgekeurd. In het plan wordt € 1,3 miljard aan infrastructuur uitgegeven, waaronder € 557 miljoen aan wegen en € 408 miljoen aan spoorwegen.

Wegenprojecten die opgenomen zijn;

* A-334 tussen El Cucador en La Concepción (A-7).
* verbinding bypass Baeza naar de A-32 (A-316?)
* reconstructie knooppunt A-44/A-92 bij Granada
* A-384 Arcos de la Frontera - Algodonales (autovía?)
* renovatie A-92 tussen Sevilla en Guadix
* bypass Lucena van de A-331
* bypass Moraleda de Zafayona (A-402)
* bypass Arriate (bij Ronda, de werkzaamheden liggen al jaren stil)

De hele lijst: http://www.juntadeandalucia.es/presiden ... as/enlaces

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door mavas » do 29 dec 2016, 19:57

* reconstructie knooppunt A-44/A-92 bij Granada
Gelukkig! Dit is een zeer substandaard knooppunt, waarbij 1 verbindingsboog zelfs direct op de hoofdrijbaan uitkomt, zonder invoegstrook dus. Zeer gevaarlijk.

Is ook te vinden wat de wijzigingen inhouden, of moeten de plannen nog uitgewerkt worden? Ik zag iig niks bijzonders staan in de lijst in die link.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » do 29 dec 2016, 20:04

Dat knooppunt is niet ideaal inderdaad.

Afbeelding
A92-166 by European Roads, on Flickr

Ik kon er verder ook niks over vinden. Wel heb ik kritiek gelezen dat de snelwegen die voor de expo van 1992 zijn aangelegd door de Andalusische overheid nogal slechte kwaliteit hadden. Binnen een paar jaar stonden de gaten al in de A-92. Al vrij snel moesten ze hele lange stukken opnieuw asfalteren. Vorig jaar was er op de kwaliteit weinig aan te merken, behalve dan dat de snelweg bij enkele kleine bruggen verzakt was.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door mavas » vr 30 dec 2016, 14:53

Je hebt er uiteraard een eigen foto van 8-)
Ik heb daar rechts wel eens gestaan. Als onbekende weggebruiker verwacht je zoiets totaal niet op een autosnelweg. We hadden de mazzel dat er voertuigen voor ons het voorbeeld aangaven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Coen Tunnel » vr 30 dec 2016, 15:29

^^ Meer dan een :B6: in de klaverlus en een :A1-70: voor het weefvak staat er niet, maar erg duidelijk vond ik het ook niet. Het is dat ik hier op het forum al had gelezen over dat knooppunt, in een post van jou (waarvoor dank! :)) toen ik er voor de eerste keer kwam (ik zat in een hotel direct aan de A-92 bij Albolote), want je verkijkt je er makkelijk op als je ter plekke niet bekend bent.

Overigens gebeurt in Italië precies hetzelfde op nog drukkere knooppunten, en dan is er lang niet altijd uitwijkruimte:

:KP: A4/A50 bij Milaan
:KP: A7/A50 bij Milaan

Best tricky zonder aanvullende snelheidsbeperking. Wat dat betreft doen ze het in Spanje iets beter met wat meer verkeersborden en wegmarkering die duidelijk moet maken dat er toch wel een bijzondere situatie volgt. En het verkeer voegt daar in op een soort weefvak waar geen doorgaand verkeer zit, maar alleen verkeer dat afremt om uit te voegen naar een andere klaverlus.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door waldo79 » vr 30 dec 2016, 19:33

Waarom kiest een wegbeheerder in zulke stedelijke regio's voor zo'n suboptimale oplossing :nothanks:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » vr 30 dec 2016, 19:42

Tja, ontworpen in een tijd dat de mindset was dat het zo goedkoop mogelijk moest. De A-92 is in 1992 geopend, de A-44 in 1996. Pas midden jaren '90 begonnen de ontwerpeisen te verbeteren. Dit is nog uit de tijd dat de autovía inferieur werd geacht aan een autopista.

Een solide oplossing is kostbaar, een parallelstructuur (ook vanwege het nabijgelegen knooppunt met de nieuwe rondweg van Granada) en daarvoor is niet overal veel ruimte voorhanden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » ma 17 jul 2017, 15:41

Morgen opent 5 kilometer autovía van de A-1051 rond Roquetas de Mar in de provincie Almería. Dit is vooral voor betere toegang naar de vele resorts.

Afbeelding
Die vrouw in het witte shirt in het midden is Susana Díaz, zij wordt gezien als één van de belangrijkste politici in Spanje en werd gezien als mogelijk premier van het land in het geval dat de PSOE aan de macht zou komen. Ze is president van Andalucía en verloor in 2017 de leiderschapsverkiezing voor de nationale PSOE van Pedro Sánchez.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » ma 21 aug 2017, 15:09

Het is gepland om het knooppunt tussen de SE-30 en A-49 aan de westzijde van Sevilla te reconstrueren. Momenteel is dit een vreemd knooppunt met linker uitvoegers. Het projectbesluit ligt nu ter inzage. De werkzaamheden kosten naar verwachting € 17 miljoen. Met het project worden weefbewegingen gereduceerd. Met name de verbinding Cádiz > Huelva zal straks rechts uitvoegen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Hajo » vr 01 sep 2017, 0:15

Ik ben momenteel in Algeciras. Deel van mijn rondreis door Andalusië. Dat men hier gezapig rijdt, klopt. Alleen op de vrijwel lege tolweg AP7 vanaf Malaga kon ik lekker doorrijden. Kostte inderdaad een aardige duit! :2cents: :?

Heb een huurauto, een Audi Q3. Cruise control vrijwel het hele stuk, behalve nabij en in tunnels, op 130. Elders doet men het rustig aan, veel verkeer schijnt hier 5 tot 10 km/h onder de geldende vmax te rijden. Soms nog meer.

Ook in Gibraltar geweest, met de auto. Wachttijd om de grens te passeren: Gibraltar in 15 minuten, terug naar Spanje 35 minuten. Viel dus mee. ;) Parkeren was simpel, in parkeergarage. Kosten: 10 pond voor ruim zes en een half uur. Mwah... :|

Gibraltar is zeker een bezoek waard! Bijzonder stukje Europa en op en top Brits. Er zijn maar twee verschillen met GB: de weelderige tropische begroeiing en men rijdt rechts. 8-)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Coen Tunnel » vr 01 sep 2017, 0:33

Hajo schreef:Ook in Gibraltar geweest, met de auto. Wachttijd om de grens te passeren: Gibraltar in 15 minuten, terug naar Spanje 35 minuten. Viel dus mee. ;)
Het hangt er ook van af of er net een vliegtuig moet landen of opstijgen. De enige weg naar Gibraltar loopt over de start- en landingsbaan van de luchthaven. Toen ik Gibraltar inreed moest ik ruim een half uur wachten omdat er net een vliegtuig landde.
Parkeren was simpel, in parkeergarage. Kosten: 10 pond voor ruim zes en een half uur. Mwah... :|
Valt toch mee? Zeker ook omdat het pond momenteel laag staat, £ 1 is maar € 1,09, dus dat komt omgerekend neer op € 1,68 per uur. En je bespaart ook weer wat als je in Gibraltar de tank even volgooit. :)
Gibraltar is zeker een bezoek waard! Bijzonder stukje Europa en op en top Brits. Er zijn maar twee verschillen met GB: de weelderige tropische begroeiing en men rijdt rechts. 8-)
Inderdaad een leuk stukje Europa, en qua straatbeeld inderdaad helemaal een rechtsrijdende versie van Groot-Brittanië. Ook de bekende rode telefooncellen zijn er en agenten zijn ook Brits gekleed. Prijzen zijn in ponden en in de winkels zijn ook Britse producten te vinden, vaak wel naast Spaanse producten. Zelfs bij de tankstations kun je zakjes Walkers Salt & Vinegar chips krijgen. :D

Hoe dan ook, leuk om er een keer te kijken als je in de buurt bent. Het is verder natuurlijk best klein, dus in een dag heb je het ook wel gezien. :)

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Ernst76 » vr 01 sep 2017, 11:27

De zuidkust van Cornwall in Engeland heeft ook subtropische vegetatie zoals palmbomen. Dat komt niet door de mediterrane zomers maar juist door de erg zachte winters.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Hajo » vr 01 sep 2017, 20:34

Wist niet dat het pond zo laag stond. Ik dacht dat die rond de 1.40 of zo schommelde. Wist ik veel... :facepalm: Maar met de huidige koers van 1.09 valt het inderdaad reuze mee. 8-)

Ben nu in Sevilla. Het is hier bloedheet: onbewolkt en 36 graden... Pfff. Veel drinken, uit de zon blijven en leve de airco! :D

De AP48 naar Sevilla was erg rustig: tolweg. Kostte 7 euro nog wat. Hoop dat ik niet geflitst ben, meende ergens een flitspaal gezien te hebben die met 130 op de teller ben gepasseerd. Vmax is 120. Ik merk het vanzelf wel. ;)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door boe! » vr 01 sep 2017, 21:25

Hajo schreef:Ben nu in Sevilla.
Daar was de Vuelta (wielrennen) vandaag ook.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Coen Tunnel » vr 01 sep 2017, 21:32

Hajo schreef:Wist niet dat het pond zo laag stond. Ik dacht dat die rond de 1.40 of zo schommelde. Wist ik veel... :facepalm: Maar met de huidige koers van 1.09 valt het inderdaad reuze mee. 8-)
€ 1,40 was een jaar of twee geleden. Maar vooral sinds het Brexitreferendum is het pond flink lager komen te staan. Begin dit jaar was het pond nog redelijk stabiel, maar vanaf mei is het pond gestaag aan het zakken ten opzichte van de euro. Het is niet ondenkbaar dat het pond over een tijdje net zoveel waard is al een euro, of daar zelfs onder gaat duiken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » vr 08 sep 2017, 8:24

Fomento heeft de aanleg van een nieuwe autovía bij de luchthaven van Málaga gegund. Voor € 41,76 miljoen wordt een 1,6 kilometer lange autovía aangelegd die de omgelegde A-7 gaat verbinden met de luchthaven. Men noemt het expliciet een autovía, maar een nummer is nog niet bekend.

Afbeelding

In 2011 is al een aanzet voor de autovía gemaakt:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Hajo » za 09 sep 2017, 13:04

Ben net terug na een fijne vakantie in Andalusië, waarbij ik Malaga, Gibralar, Cadiz, Sevilla, Cordoba en Granada heb bezocht. Zo ook de Tabernas woestijn waar ik via een aantal kleinere wegen en stoffige dorpjes doorheen ben gereden. Prachtig landschap wat mij enigszins aan de woestijn in Arizona en New Mexico deed denken.

Over het verkeer in Andalusië is hier al genoeg geschreven. Het klopt: men rijdt rustig en behalve in de grotere steden en wat grotere plaatsjes als Tabernas, is er daarbuiten weinig verkeer. Opvallend inderdaad is het verschijnsel dat een tolvrije snelweg, zeker rond grote steden vrij druk bereden wordt, maar het tol gedeelte nauwelijks. Dat maakte ik onder andere bij Malaga mee: zodra de tolweg AP7 begon, boog vrijwel al het verkeer af naar de tolvrije A7. Alleen ik en misschien twee of drie andere voertuigen reden de tolweg op. Heel opvallend. :)

Ik heb met mijn huurauto ruim 1.450 km afgelegd. :woop:

Geen druppel regen gehad, alleen maar zon en af en toe een paar kleine wolkjes. In Sevilla was het 40 graden, dan ben je blij dat er zoiets als airco bestaat! :yes:

Malaga vond ik niet echt bijzonder. De andere steden zijn prachtig, en vooral het Alhambra in Granada.

En Gibraltar? Wel, het is zo Brits als het maar zijn kan. Het enige verschil met Engeland is de tropische vegetatie en het feit dat men er rechts rijdt. Betalen met de Euro kan, maar dan krijg je het wisselgeld terug in Engelse ponden. Vaak tegen een ongunstige koers. Makkelijkst is gewoon wat ponden pinnen en daar ook mee te betalen.
Laatst gewijzigd door Hajo op za 09 sep 2017, 13:04, 0 keer totaal gewijzigd.
Reden: Origineel bericht.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Chris » za 16 sep 2017, 21:30

De planvorming is gestart voor de upgrade van de N-340 vanaf Tarifa tot Algeciras. Er wordt niet specifiek gesteld of dit de A-7 zal gaan worden, maar mogelijk worden wel delen als autovía aangelegd. Men wil de impact op het natuurpark aan de Straat van Gibraltar zo veel mogelijk minimaliseren.

Het gaat om 23,6 kilometer van de N-340 dat voor circa € 240,6 miljoen opgewaardeerd gaat worden. Met € 10,2 miljoen per kilometer zal het zeker gaan om meer dan alleen wat klimstroken. Er ligt momenteel al 12 kilometer klimstrook op de N-340 tussen Tarifa en Algeciras. De huidige weg verwerkt 12.000 voertuigen per dag gemiddeld, maar in de zomer ligt dit dichter rond 20.000 voertuigen per dag.
  • La actuación tiene como objetivo disponer de una carretera multicarril en unos casos, apoyándose en la carretera actual y dotando a la sección de sendas vías de servicio, y en otros, una sección de autovía con dos carriles por sentido separados por mediana estricta acercándose todo lo posible a la carretera actual.
Men wil dus een 'meerstrooks weg' aanleggen, maar spreekt er van dat het maar gedeeltelijk een autovía wordt. Een probleem van de huidige N-340 zijn de vele erfaansluitingen:
  • En un primer tramo, entre los puntos kilométricos 78+000 y 83+225, se ubican a ambos lados un gran número de accesos a servicios de restauración, hoteleros y de ocio, así como propiedades particulares.
En er wordt nog gesteld dat het deel Vejer de la Frontera - Tarifa ook opgewaardeerd zal worden in de toekomst:
  • En fases posteriores, se desarrollarán los estudios necesarios para desarrollar el tramo Vejer – Tarifa, con el objetivo de completar un itinerario acorde a las necesidades de movilidad de esta zona.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [E] Andalucía / Andalusië

Bericht door Hajo » zo 17 sep 2017, 10:23

^^ Ik heb die weg bereden en hoewel de weg wat drukker oogde dan voor Spaanse begrippen wellicht normaal is, vond ik deze weg niet zo druk dat het een uitbouw rechtvaardigd. De laatste kilometers tot Cadiz zijn zelfs al autovia, de A48 meen ik.

Plaats reactie