kaart:

Moderator: Moderatoren
Euhm, hoe is dat mogelijk? De A-40 ten oosten van Olías del Rey komt onherroepelijk uit op de AP-41 richting noorden, en dan zit je nog ten zuiden van Yuncos. Dus al het verkeer dat op de A-40 ten oosten van Olías del Rey rijdt, moet ook op de AP-41 rijden.Chris schreef:Op dat stuk A-40 tussen Olías de Rey en het knooppunt met de AP-41 rijden 1.100 voertuigen per dag volgens Fomento. De AP-41 zelf is nog rustiger, ten zuiden van Yuncos rijden maar 515 voertuigen per dag.
Wel opvallend dat die A-14 zó rustig is, want rond Almenar is er wel een rondweg. Voor doorgaand verkeer van Lleida naar Alfarràs en verder zou je zeggen dat die A-14 in combinatie met de rondweg van Almenar wel interessant is. Je hoeft niet door Almenar en de passage van Alguaire is veel korter. En de A-14 naar Lleida staat gewoon aangegeven bij de rotonde van de N-230 met die rondweg.Terug naar de A-14, op de parallel verlopende N-230 tussen Alguaire en Almenar rijden zo'n 7.000 voertuigen per dag. Na Alfarràs zijn daar nog 3.000 voertuigen van over.
Kan het me ook niet voorstellen. Het zal niet al te goedkoop zijn en waar moet die weg dan naar toe lopen? Via de Vielhatunnel naar de Franse A64? Zal wel niet gebeuren.Ik betwijfel of de A-14 ooit verlengd zal worden naar het noorden. Het verkeersaanbod is te laag met nagenoeg geen potentie om noemenswaardig te stijgen. Men kan beter de N-230 verbeteren waar nodig.
Er zitten nog 2 aansluitingen tussen de splitsing A-40/AP-41 en de aansluiting bij Yuncos (mogelijk zelfs 3).Coen Tunnel schreef:Euhm, hoe is dat mogelijk? De A-40 ten oosten van Olías del Rey komt onherroepelijk uit op de AP-41 richting noorden, en dan zit je nog ten zuiden van Yuncos. Dus al het verkeer dat op de A-40 ten oosten van Olías del Rey rijdt, moet ook op de AP-41 rijden.Chris schreef:Op dat stuk A-40 tussen Olías de Rey en het knooppunt met de AP-41 rijden 1.100 voertuigen per dag volgens Fomento. De AP-41 zelf is nog rustiger, ten zuiden van Yuncos rijden maar 515 voertuigen per dag.
Op de AP-7 zie je ook vermeldingen van Franse steden, maar verder op de wegen door de Pyreneeën is het vrijwel uitsluitend 'Francia'.Coen Tunnel schreef:Overigens komen Franse steden wel voor op de AP-8, waar Bordeaux (en ook een keer Burdeos), Paris en Baiona (daarmee wordt Bayonne bedoeld) vermeld staan.
Vaak zie je 'Francia' en dan 'por Bielsa' of 'por Vielha', etc. Ik vind dit wel een goede ontwikkeling. Overigens wordt Frankrijk maar beperkt aangegeven vanaf de lijn AP-2 / A-2 in Noord-Spanje. Doorgaans zie je hier voornamelijk nog Spaanse steden.verfmeer95 schreef:Ik denk dat Toulouse/Tolosa hier noodzakelijk is om het te scheiden van Pau. Daarvoor ga je namelijk niet via de A14-N230, maar via A22-A23-N330. Francia voldoet hier dus niet.