[E] [A031] Atalaya de Cañavate - Albacete - Alicante

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Chris
Moderator

[E] [A031] Atalaya de Cañavate - Albacete - Alicante

Bericht door Chris » vr 21 sep 2007, 15:54

De A31 in de ruime omgeving van Albacete, een 1e generatie Autovia.

<foto's offline>

Je hoeft duidelijk niet naar het zuidwesten van de Verenigde Staten voor dit soort landschappen. 2000km naar het zuiden hebben we dat ook.
Mijn plan is om ooit eens een 2 weekse roadtrip te gaan doen in dit gebied, maar dan moet ik eerst een auto met airco hebben, want anders doe ik het mooi niet. :|

vynkce
2x3 autosnelweg

Re: [E] Spanje - Spain - Espana

Bericht door vynkce » vr 21 sep 2007, 18:57

Prachtig fort daar op de achtergrond, weet iemand welk dat is?

Vinny
Voorzitter & Moderator

Bericht door Vinny » vr 21 sep 2007, 19:10

In de herfst zijn er alleszinds aangename temperaturen :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 03 okt 2007, 21:50

vynkce schreef:Prachtig fort daar op de achtergrond, weet iemand welk dat is?
Ik kwam het tegen op Google Earth, het is een fort in Villena, tussen Albacete en Alicante aan de A31.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 03 okt 2007, 21:55

Chris schreef:
vynkce schreef:Prachtig fort daar op de achtergrond, weet iemand welk dat is?
Ik kwam het tegen op Google Earth, het is een fort in Villena, tussen Albacete en Alicante aan de A31.
Het heet:

Castillo de Villena
Enne gojje mins blieft altied leave.

Chris
Moderator

Re: [E] [A031] Atalaya de Cañavete - Alicante

Bericht door Chris » di 31 okt 2017, 14:58

De A-31 is een autovía van de eerste generatie en is hoofdzakelijk ontstaan door de oude carretera nacional te verdubbelen. De afgelopen 15 jaar zijn diverse modernisaties uitgevoerd, door het tracé te verleggen.

Binnenkort worden de laatste werkzaamheden aan een tracéverlegging bij Caudete uitgevoerd, de 'Curvas de el Angosto'. Ook wordt afrit 173 naar de gevangenis vervangen door afrit 175.

Afbeelding

Chris
Moderator

Re: [E] [A031] Atalaya de Cañavate - Albacete - Alicante

Bericht door Chris » vr 20 apr 2018, 13:50

Er is een grootschalige reconstructie en verbreding naar 2x3 rijstroken aangekondigd voor een 70 kilometer lang traject van de A-31 tussen de AP-36 (La Roda) en Chinchilla. Het kost € 148 miljoen inclusief btw.

Het is me niet duidelijk of ook echt het gehele tracé naar 2x3 rijstroken wordt verbreed, of alleen de drukste delen.

De tekst luidt:
  • El objeto del estudio informativo ha sido recopilar y analizar los datos básicos necesarios para definir las diferentes alternativas para la mejora de la capacidad en el corredor de la Autovía A-31 en el tramo: La Roda- Chinchilla, en Albacete.

La alternativa seleccionada, denominada “alternativa 13”, se inicia en la conexión con la Autopista AP-36, dentro del término municipal de Casas de Haro, para continuar bordeando la localidad de La Roda por el norte y, seguidamente, conectar con el trazado de la A-31.

De esta manera, se plantea la ampliación de las calzadas existentes de la A-31, añadiendo un tercer carril en cada sentido, ampliando la calzada o bien por mediana, o bien por el exterior.
70 kilometer naar 2x3 rijstroken verbreden voor € 148 miljoen lijkt me wel extreem goedkoop. Er is ook nog gepland om een hele serie aansluitingen te reconstrueren. Een eerdere studie omvatte ook nog een tracéverlegging bij La Gineta, maar dat wordt niet meer genoemd.

De verkeersintensiteiten op dit traject liggen rond 30.000 voertuigen per dag, maar er is sprake van sterke seizoensvariatie.

Afbeelding

Plaats reactie