Carpoolen in Nederland.

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Carpoolen in Nederland.

Bericht door Chris » di 11 mar 2008, 20:06

Afbeelding

Carpoolen. De Carpoolstrook op de A1 is nooit aangeslagen, maar bij bijna elke oprit van een grotere weg (ook OWN) zijn wel carpoolplaatsen te vinden. Wat vinden jullie ervan of doen jullie het wel eens? Ik moet zeggen dat ik vaak carpoolplaatsen tegenkom die toch wel aardig gevuld zijn, een geheel kansloos initiatief is het niet lijkt me. In de Verenigde Staten (met name California) is het wegennet ingericht met HOV-lanes.

mac0162
stadsweg
Berichten: 308
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 18:17

Re: Carpoolen in Nederland.

Bericht door mac0162 » di 11 mar 2008, 20:21

Hier in Oosterhout aan de europaweg heb ik het ding pas eens staan bekijken. Het geheel ziet er redelijk uit, maar het infobord is zwaar achterhaald. Zo kun je nog bellen naar een 06-xxxx nummer, is er een bord om briefjes op te hangen en zie je oude informatie over hotels, benzinepompen en buslijnen.

Kortom, in en in triest en zal zeker niet meer werken.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Carpoolen in Nederland.

Bericht door Rene » di 11 mar 2008, 21:04

Ik heb jaren gecarpoold met collega's. Scheelde een behoorlijk deel in de eigen brandstofkosten.
Probleem was echter dat je je aankomst en vertrektijden altijd van tevoren moet afspreken, en dat laat zich soms moeilijk plooien.
Nu is zoiets met collega's nog wel te doen, maar met volstrekt onbekenden zag ik het niet zitten.
En waar parkeer je je auto als je gaat poolen ? Gewoon in een woonwijk, en zeker niet op een verlaten carpoolterreintje.
Om een ingeslagen ruitje en leeggeroofde auto zit je immers niet verlegen.

Plaats reactie