Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » za 09 mei 2009, 16:05

Verwijsend naar de reactie van Fik van enkele maanden geleden:
Het Brussels gewest start binnenkort met werkzaamheden om een aantal VMS- en roadsideVMS-borden op de Ring te plaatsen (tussen Anderlecht en de bocht van Vorst), dit gebeurt samen met het inplanten van een gans arsenaal aan dubbele tellussen tussen afrit 14 en 18. Later zijn er nog meer projecten gepland voor het Brusselse stuk van de R0.
Ik vermoed dat het Vlaams gewest wacht met zware investeringen rond Brussel tot met de heraanleg van de Brusselse ring.
Om alle panelen efficiënt te gebruiken in het kader van dynamisch verkeersmanagement is sowieso een nauwe samenwerking tussen de drie gewesten noodzakelijk, het best in één groot verkeerscentrum
Sinds kort staan deze borden opgesteld de ring rond Brussel, namelijk het stuk tussen de bocht van vorst tot Anderlecht-Noord. Ook zijn er een deel (AID?) camera's bijgekomen, aan de verlichtingspalen in de middenberm. Ik ben er vandaag voorbijgereden en speciale attentie aan besteed. In totaal staan er 4 roadside VMS borden en 1 VMS bord of de volledige lengte van de rijbaan.

De zichtbare opstelling op de R0 tussen A'lecht-Noord en Vorst is als volgt:
2 camera's voor het verkeer te controleren
1 VMS bord voor de afrit molenbeek
tot aan de afrit Lennik niets van camera's
1 roadside VMS (RVMS) voor de afrit Anderlecht-Industrie
1 RVMS net na de oprit Anderlecht-Industrie
tussen Anderlecht-Industrie en de bocht van vorst verschillende camera's voor het verkeer te controleren

In de richting Vorst naar Anderlecht-Noord
Géén VMS bord over de baan
verschillende camera's voor het verkeer te controleren tot voor de afrit Lennik
2 RVMS borden, 1 voor afrit Anderlecht-Industrie & 1 voor afrit Lennik

De borden zijn ook geplaatst door Fabricom GTI, zoals ze deze in Vlaanderen plaatsen. Ik hoop dat men op het Vlaamse stuk van de R0 ook al begint met RVMS borden te plaatsen (liefst VMS borden, maar die kunnen nog niet geplaatst worden omdat men er nog niet over uit is of men de ring nu daar gaat uitbreid en hoe...) Dat zou de veiligheid toch al kunnen verhogen, bijvoorbeeld file aanduidingen, verkeersongevallen en dergelijke... De meet-infrastructuur is zeker al beschikbaar tussen 4 armen kruispunt en tot aan het KP E40 Gent (om de 800m AID camera's geplaatst in de middenberm)

Ik vraag mij af waarom er zoveel RVMS borden nodig zijn? En waarom men bijvoorbeeld net voor de bocht van Vorst geen VMS bord boven de baan gehangen heeft? FIK weet hier wel meer over?
****

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » ma 11 mei 2009, 13:49

Mikhail schreef:Ook zijn er een deel (AID?) camera's bijgekomen, aan de verlichtingspalen in de middenberm.
Het zijn gewoon mobiele camera's om een algemene controle te hebben op het verkeer. Er zijn wel aan ieder complex (in beide rijrichtingen) lussen geslepen, zodat files relatief snel kunnen worden gedetecteerd. Gezien de iets grotere investeringen die gepaard gaan met AID-camera's, is hun installatie op het Brusselse deel van de R0 gepland voor 2010-2012. Het zal aan de nieuwe minister zijn om hier de prioriteiten bepalen.
tot aan de afrit Lennik niets van camera's
Dat is inderdaad een spijtige zaak, want die zone blijft een zwarte vlek. Het is vooral het viaduct aan Pede (bijna 20 meter boven de grond) dat zorgt voor technische belemmeringen om installaties vlot in te planten op die plaats. Er wordt wel onderzocht hoe dit op termijn kan worden overwonnen.
Ik vraag mij af waarom er zoveel RVMS borden nodig zijn?
Het is bedoeling om iets verder te gaan dan klassiek verkeersmanagement en deze borden op termijn ook in te zetten voor een overkoepelend mobiliteitsmanagement in het ganse westeljk deel van Brussel. De RVMS-borden bevinden allemaal in de buurt van overstapparking met het Openbaar Vervoer (Erasmus, COOVI, Stalle, toekomstig GEN-station Anderlecht...). Een voorbeeld: eenmaal optimaal verbonden zullen deze borden het aantal vrije parkeerplaatsen aanduiden en in een latere fase zelfs de geschatte reistijd kunnen aangeven voor alternatieve vervoersmiddelen in vgl met de auto. Maar hiervoor moeten wel nog een aantal verbindingen gelegd worden.
De werking van de borden zal ook permanent worden geëvalueerd en verbeterd.
En waarom men bijvoorbeeld net voor de bocht van Vorst geen VMS bord boven de baan gehangen heeft?
In de oorspronkelijke plannen had daar inderdaad een VMS-bord moeten komen. Maar de Federale Wegpolitie heeft zich daartegen verzet, omdat de Bocht van Vorst té ongevalgevoelig is en zij vreesde dat chauffeurs te snel afgeleid zouden zijn tijdens het lezen van berichten op het bord.
Het Brussels Gewest is daarop naar het Vlaams Gewest gestapt om te vragen of dit VMS-bord eventueel verder stroomopwaarts kan worden ingeplant (vb. ter hoogte van parking Drogenbos)? Het zal aan de nieuwe minsters zijn (aan Vlaamse en Brusselse zijde) om hierin een beslissing in te nemen.

Ter info: er staat ook een nieuw RVMS-bord op de A12 (tussen Strombeek en Laken) en op de E411 (tussen Leonard en Herrmann-Debroux) telkens richting Brussel. Er volgt binnenkort nog een persconferentie met de minister om het ganse plan nog eens in geuren en kleuren te verkondigen ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » ma 11 mei 2009, 14:05

Bedankt voor de uitleg FIK!

Ik had toch blijkbaar goed opgemerkt dat er op die 'zwarte vlek' geen camera's aangebracht zijn. Nu begrijp ik ook waarom er (spijtig genoeg) geen AID camera's aangebracht zijn, maar wel lussen thv de complexen.

Ik vind het zeer spijtig dat er nog altijd geen 1 uitgetekend dynamisch verkeersbeleid is, wat gewest overschrijdend is. Zoals je daar zelf zegt in de bocht van Vorst, eerst keurt de politie het af en nu moet er nog op de toestemming gewacht worden van Vlaanderen of er een VMS bord mag komen op vlaams grondgebied, als het de veiligheid verhoogt en de verkeersstroom bevordert, waarom dan nog wachten?!

Als ik het goed begrijp, zijn de RVMS borden dus zodanig ingeplant om het openbaar vervoer te promoten? Ik had al een vermoeden omdat je in Anderlecht een goede connectie hebt met het metro en bus netwerk. Maar wordt er dan ook wat ingespeeld met de VMS borden om files en werken aan te kondigen?

Ik wil mijn spijt toch wel uitdrukken dat er geen dynamisch beleid is uitgetekend samen met Vlaanderen, voor de rest van de R0.
****

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » di 12 mei 2009, 9:25

Mikhail schreef:Ik vind het zeer spijtig dat er nog altijd geen 1 uitgetekend dynamisch verkeersbeleid is, wat gewest overschrijdend is. Zoals je daar zelf zegt in de bocht van Vorst, eerst keurt de politie het af en nu moet er nog op de toestemming gewacht worden van Vlaanderen of er een VMS bord mag komen op vlaams grondgebied, als het de veiligheid verhoogt en de verkeersstroom bevordert, waarom dan nog wachten?!
Dat is een terechte opmerking uiteraard. Nu heeft de inplanting van deze panelen de samenwerking tussen de Vlaamse en Brusselse administraties wel verbeterd. De nood om een gewestoverschrijdend verkeersbeheer uit te werken is duidelijk geworden en ook al voorbereid. Het is nu wachten op de nieuwe ministers om alles in een stroomversnelling te krijgen.
Maar wordt er dan ook wat ingespeeld met de VMS borden om files en werken aan te kondigen?
Uiteraard. Berichten voor incident management zijn prioritairder dan netwerkmanagement: verkeersveiligheid gaat voor.
Ik wil mijn spijt toch wel uitdrukken dat er geen dynamisch beleid is uitgetekend samen met Vlaanderen, voor de rest van de R0.
Er bestaan nu al kanalen om informatie uit te wisselen over de R0 (tussen de drie gewesten). Bijvoorbeeld: een verkeersincident op de Grote Binnenring in Dilbeek zal worden weergegeven op de Brusselse borden. En werkzaamheden op de Grote Buitenring in Wauthier-Braine kunnen ook worden aangekondigd op de borden in Anderlecht.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » di 12 mei 2009, 11:43

Ik heb nog één vraag (ik wil echt alles weten)

In Brussel zullen op die dyanmische borden de teksten dus ook afwisselend in het FR en NL verschijnen? Is dat ook al uitgewerkt?
****

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » di 12 mei 2009, 13:03

Mikhail schreef:Ik heb nog één vraag (ik wil echt alles weten)
Dat is geen probleem. Als er trouwens opmerkingen zouden zijn over het gebruik van de borden, horen wij het graag. Hun werking zal permanent worden gecontroleerd en op regelmatige tijdstippen geëvalueerd.
In Brussel zullen op die dyanmische borden de teksten dus ook afwisselend in het FR en NL verschijnen? Is dat ook al uitgewerkt?
De berichten zullen zoveel als mogelijk taalonafhankelijk zijn. Dat wil zeggen: pictogrammen, cijers en internationaal gekende tekens. Als er toch een tekstbericht moet verschijnen zal dat er eerder zo uitzien:
  • 20/9: AUTOLOZE ZONDAG ~ DIMANCHE SANS VOITURES


of bv. tijdens een salon in de EXPO-Hallen:

  • Brussels EXPO via EXIT 15a +
    Parking ERASM. & METRO

Alternerende teksten zullen maar uitzonderlijk worden gebruikt, omdat zij automobilisten te veel afleiden.

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » ma 25 mei 2009, 12:10

Borden zijn ondertussen ingehuldigd:
Op de Grote Ring rond Brussel staan vanaf vandaag zeven nieuwe verkeersborden die de automobilisten moeten informeren over de verkeerssituatie in de stad. Het gaat om een primeur in België.

Aan verschillende invalswegen op de Grote Ring staan verkeersborden waarop files, ongevallen of wegwerkzaamheden vermeldt worden. Die moeten automobilisten die de stad inrijden in staat stellen om een alternatieve weg te kiezen of het openbaar vervoer te nemen.
"Door deze verkeersborden weten mensen wat de problemen in de stad zijn op het moment dat ze de stad binnenrijden en niet als ze er midden instaan," zegt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A). "Als een automobilist geïnformeerd wordt over bijvoorbeeld verkeersproblemen aan Kunst-Wet op het moment dat hij de stad binnenrijdt, dan kan hij zijn auto parkeren en de metro of tram nemen. De informatie moet er dus eigenlijk voor zorgen dat mensen betere keuzes kunnen maken als ze zich willen verplaatsen in de stad."
De borden worden beheerd door Mobiris en kunnen om het even welk beeld, symbool of tekst tonen. Het is de eerste keer dat dergelijke verkeersborden in België gebruikt worden.
© FM Brussel
Afbeelding

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » ma 25 mei 2009, 22:03

Mooi!! Zijn er ook beeldfragmenten ter beschikking?

Een ding klopt toch niet... zo'n RVMS borden zijn toch ook al in gebruik op de E313...
****

Ali
stadsweg
Berichten: 360
Lid geworden op: di 31 mei 2005, 16:28

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Ali » ma 25 mei 2009, 22:33

kan iemand zeggen waar die zeven staan en waar het de bedoeling is dat ze allemaal koemn te staan?

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » ma 25 mei 2009, 22:53

Ali schreef:kan iemand zeggen waar die zeven staan en waar het de bedoeling is dat ze allemaal koemn te staan?
Zie bovenstaande berichten ;o) FIK heeft het zeer mooi uitgelegd, de meeste van die borden staan op de R0...

Nog iets wat ik mij afvroeg, de RVMS borden in de regio Antwerpen zijn volgens mij iets anders van formaat en ook van opstelling die zijn 4x3m en hangen ook op circa een meter van de paal in de middenberm, in Brussel zijn ze kleiner en hangen ze echt tegen de paal in de middenberm...
****

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » di 26 mei 2009, 16:14

Als ik me niet vergis zijn de Vlaamse RVMS-borden bicolor (rood-wit).
De Brusselse borden zijn multicolor (in principe 256 kleuren).

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Wimpie24 » di 26 mei 2009, 17:46

Hopelijk gebruiken ze die 256 kleuren dan ook nuttig want anders zie ik niet in waarom ze te installeren als ze enkel dezelfde rood-witte afbeeldingen als in Vlaanderen gaan weergeven.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » di 28 jul 2009, 15:54

Even ter informatie: tegen eind dit jaar of begin 2010 zullen een aantal camerabeelden (in de vorm van foto's iedere 5 minuten) beschikbaar worden voor het grote publiek via de website van Mobiel Brussel.

Onderstaand beeld is nu reeds beschikbaar:
  • E40-A3 Reyers
    Kijkrichting Leuven
Afbeelding

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Wimpie24 » di 28 jul 2009, 16:24

Tof! Het ziet er netjes uit daar.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Quattro » di 28 jul 2009, 20:08

Op hun website zijn die er precies al een tijdje mee bezig, weliswaar op proef.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76496
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Chris » di 28 jul 2009, 20:10

Mooi, dit zouden ze overal moeten doen. In Nederland is het ook slecht gesteld met webcams van wegen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Wimpie24 » di 28 jul 2009, 20:38

Die winterbeelden zien er heel wat triestiger uit.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » wo 29 jul 2009, 8:45

Is dit via de site mobiris.be, waar de verkeersinformatie van Brussel te vinden is of is dit nog via een andere site?

Positief dat men ook eindelijk beelden ter beschikking stelt, het zegt meer dan "file van Rogier tot Kruidtuin" omdat dat meestal niet klopt met de realiteit.

Ik vind dat het verkeerscentrum ook wel eens meer beelden van onze snelwegen ter beschikking mag stellen, vandaag vinden we alle "belangrijke knooppunten" al online via AID camera's en CCTV camera's, mocht daar nu ook minder file gevoelige stukken snelweg bijkomen zou het leuke extra zijn.
****

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » wo 29 jul 2009, 9:38

Wimpie24 schreef:Die winterbeelden zien er heel wat triestiger uit.
De meeste van die beelden werden dan ook niet weerhouden. Enkel van de camera's die op strategische plaatsen staan en een goed overzicht geven van de verkeersdrukte wordt overwogen om ze beschikbaar te maken voor het grote publiek.
Enkel de bovenste foto: C43, die staat op de Middenring (R21) ter hoogte van het Reyersviaduct (kijkrichting Meiser), zou eventueel op termijn wel beschikbaar kunnen worden.
Laatst gewijzigd door FIK op wo 29 jul 2009, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » wo 29 jul 2009, 10:00

Mikhail schreef:Is dit via de site mobiris.be, waar de verkeersinformatie van Brussel te vinden is of is dit nog via een andere site?
mobiris.irisnet.be wordt binnenkort offline gehaald. Alles wordt nu gegroepeerd op http://www.mobielbrussel.be
De huidige informatie op de vernieuwde website is wel nog niet altijd even accuraat en volledig.
Positief dat men ook eindelijk beelden ter beschikking stelt, het zegt meer dan "file van Rogier tot Kruidtuin" omdat dat meestal niet klopt met de realiteit.
In de Leopold II-tunnel en de Rogiertunnel zijn onlangs ANPR-camera's geïnstalleerd. Daarmee moet de verkeersinformatie op termijn correcter worden.

De verdere planning bestaat erin om in de loop van het najaar twee beelden te kunnen aanbieden: C08 (zie vorige post) en C56:
  • R0 - Ring rond Brussel
    Anderlecht-Industrie
    Kijkrichting Halle


    Afbeelding

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » wo 29 jul 2009, 11:09

Worden er naar aanleiding van die ANPR camera's, ook dynamische textpanelen voor de tunnels geplaatst met de geschatte reistijd aan de hand van de passerende voertuigen?
****

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » do 30 jul 2009, 9:40

Mikhail schreef:Worden er naar aanleiding van die ANPR camera's, ook dynamische textpanelen voor de tunnels geplaatst met de geschatte reistijd aan de hand van de passerende voertuigen?
Ja , het is zeker de bedoeling om reistijdinformatie te publiceren eenmaal die gegevens betrouwbaar kunnen worden berekend. Dit staat trouwens ook in het nieuwe Brusselse regeerakkoord. Als de nodige investeringen nu volgen om ook de andere tunnels aan te pakken én bovengronds ANPR te installeren, kan een efficiënt systeem worden uitgebouwd.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » ma 17 aug 2009, 19:22

Vandaag heb ik de ANPR camera's opgemerkt in de Leopold II tunnel, in beide richtingen. Er zijn er wel een heel aantal geplaatst moet ik zeggen! Aan heb begin van de tunnel, en dan om de elke 500m een ANPR camera installatie, op de beide rijstroken. Het type van ANPR camera's betreft dezelfde camera's die je terugvind voor op het WIM (weigh in motion) portaal te Ranst op de E313.
****

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » do 03 sep 2009, 18:29

Mikhail schreef:Het type van ANPR camera's betreft dezelfde camera's die je terugvind voor op het WIM (weigh in motion) portaal te Ranst op de E313.
Het is ook dezelfde fabrikant als de Vlaamse ANPR-camera's ;)

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » do 03 sep 2009, 18:37

FIK schreef:Alles wordt nu gegroepeerd op http://www.mobielbrussel.be
De huidige informatie op de vernieuwde website is wel nog niet altijd even accuraat en volledig.
Sinds 2 september zijn er op mobielbrussel.be twee camerabeelden beschikbaar (één op de Ring en één op de E40) voor het grote publiek. Aan de website wordt nog gewerkt en tegen begin volgend jaar moeten er nog beelden bijkomen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Wimpie24 » do 03 sep 2009, 20:08

Op de website van Verkeerscentrum Vlaanderen zijn al een hele tijd zulke beelden beschikbaar.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

FIK
dorpsstraat
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 15:02
Locatie: Brussel

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door FIK » vr 20 nov 2009, 12:09

FIK schreef:
FIK schreef:Alles wordt nu gegroepeerd op http://www.mobielbrussel.be
De huidige informatie op de vernieuwde website is wel nog niet altijd even accuraat en volledig.
Sinds 2 september zijn er op mobielbrussel.be twee camerabeelden beschikbaar (één op de Ring en één op de E40) voor het grote publiek. Aan de website wordt nog gewerkt en tegen begin volgend jaar moeten er nog beelden bijkomen.
Op http://www.mobielbrussel.be zijn sinds vandaag in totaal 13 camerabeelden beschikbaar die een idee geven van de verkeersdrukte op een aantal (snelweg)assen in Brussel.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » di 03 aug 2010, 21:49

Even opfrissen ... sinds vandaag heb ik gemerkt dat er nu ook reistijdinformatie beschikbaar is van de Brusselse ring op de website van het verkeerscentrum.be. Het is nog maar altijd in een 'proeffase' maar de reistijdinformatie van Antwerpen die op de zelfde pagina staan, lopen al meer dan 1 jaar proef...
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » do 25 nov 2010, 20:02

Momenteel bedraagt de reistijd op de buitenring van Brussel vanaf E411 Leonard tot aan de E40 Groot-Bijgaarden 2u30!!! Normaal is dit een reistijd van 15 minuten...
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamische verkeersmanagement regio Brussel

Bericht door Mikhail » zo 10 jul 2011, 21:59

Ik heb vandaag grondwerken gezien rond het knooppunt Groot-Bijgaarden, die heel hard gelijken op die van de E40 voor de dynamische verkeerssignalisatie. Ik vermoed dat men hier de eerste VMS borden gaat optrekken rond de ring van Brussel. Kan iemand dit bevestigen?
****

Plaats reactie