Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Demassel
stadsweg
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Demassel » vr 19 jul 2019, 20:41

Coen Tunnel schreef:^^ Hoe vaak staat er nou nog file sinds de nieuwe Tacitusbrug er ligt? Als er al file staat ligt de oorzaak in ieder geval ergens anders dan de brug.
File door de brug is er idd niet meer, dat is altijd wel een andere oorzaak (pech/ongeval)
Maar dat heeft de naam niet veranderd voor ons Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 30 jul 2019, 18:16

RTL Nieuws had deze foto bij het nieuwsbericht over het ongeval van het Nederlandse gezin op de A8 nabij München.

De oplettende wegenforummer heeft natuurlijk snel gezien dat de foto helemaal niet in de buurt van München of op de A8 is genomen. ;) De foto is inmiddels ook van het artikel verwijderd: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eluk-op-a8

Wel een mooie foto trouwens.

Afbeelding

Palance
4x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Palance » di 30 jul 2019, 18:25

Chris schreef:
di 30 jul 2019, 18:16
De foto is inmiddels ook van het artikel verwijderd
Hier (nog) niet: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... munchen-a8
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Chrysa
verkeersader

Bericht door Chrysa » di 30 jul 2019, 18:31

De beschrijving is daar echter "De Duitse autobahn.".

Durashift
stadsweg

Bericht door Durashift » vr 02 aug 2019, 22:36

Misschien niet het juist topic.. maar ik vind het routeadvies dat vananaarbeter punt nl mij geeft misformatie

Ik heb 2 routemogelijkheden van Rhenen naar Den Helder.. en er wordt gesteld dat er geen geplande werkzaamheden op de route worden uitgevoerd,

https://werkzaamheden.rijkswaterstaat.n ... ubmitted=1

:hm:

Vorige weekend (had ik deze route ook nodig) was men aan het asfalteren vanaf Maarssen naar Breukelen..
en dit weekend zijn beide hoofdrijbanen tussen Maarssen en de landtunnel dicht...

Dat staat netjes onder de tab 'werkzaamheden'..
https://www.vananaarbeter.nl/werkzaamheden

Hoe kan het dat de website zo de mist in gaat bij een persoonlijk routeadvies?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » vr 02 aug 2019, 22:50

Asfalteren valt blijkbaar niet onder de noemer werkzaamheden.

Maar dat is ook de reden dat ik deze optie op van A naar Beter niet gebruik. Ik krijg óf de verkeerde route gepresenteerd óf ik krijg niet alle werkzaamheden te zien.

Edit: als je Utrecht in de via-optie plaatst, dan krijg je de werkzaamheden wel te zien.
:arrow: https://werkzaamheden.rijkswaterstaat.n ... ubmitted=1
Blijkbaar berekent de website de meest optimale route rekening houdend met alle werkzaamheden en als daar dan een route uit komt waarop geen werkzaamheden zijn gepland, dan wordt gemeld dat er geen werkzaamheden zijn op de route.

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » ma 05 aug 2019, 8:54

Vinny schreef:
do 18 jul 2019, 20:32

Toen ik opgroeide was de file op de 'Gaasperrrrdammerrrweg' ook zo'n vaste prik in de verkeersinformatie ;)
En de Baronielaan 8-)
Palance schreef:
do 18 jul 2019, 15:18
Ik hoor soms Sinksloot wel eens noemen in de verkeersinformatie. Dan gaat het vrijwel altijd om de file voor de Ketheltunnel.
Vooral op zenders die verkeersinformatie van Flitsmeister afnemen zijn de meest bijzondere locatie-aanduidingen te horen. De ANWB houdt het over het algemeen wel gewoon bij afrit- en knooppuntnamen.

Datzelfde Flitsmeister wist vanochtend trouwens een file te melden op de A325 van Elst naar "Kronenburg" (Arnhem). Die rijbaan is echter nog tot komende zondag afgesloten...

Schelpenpaadje
autoweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 29 aug 2019, 18:08

Hier gaat heel veel fout:

Afbeelding
Bron: Afsluiting toerit Marsum noordzijde (rijrichting Afsluitdijk) duurt langer (LC)

Is het nu Marsum of Witmarsum? Of toch beide?

Hoe zorgen werkzaamheden aan de N31/A31 tussen Zurich en Marsum voor hinder op de toerit van de N31/A31 bij Marsum, 30km verderop en in de andere richting?

Waarschijnlijk gaat het om werkzaamheden binnen het knooppunt Zurich. De keuze voor Marsum als doel aan de N31/A31 is erg ongelukkig, niet alleen vanwege de gelijkenis met de plaatsnaam Witmarsum...

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » do 29 aug 2019, 18:37

Schelpenpaadje schreef:
do 29 aug 2019, 18:08
Hier gaat heel veel fout:
Het enige dat fout gaat is dat de aannemer de duur van de werkzaamheden onjuist heeft ingeschat.
Is het nu Marsum of Witmarsum? Of toch beide?
Beide.
Hoe zorgen werkzaamheden aan de N31/A31 tussen Zurich en Marsum voor hinder op de toerit van de N31/A31 bij Marsum, 30km verderop en in de andere richting?
De werkzaamheden zijn in beide richtingen. Dat staat er niet expliciet, maar er wordt ook niet beweert dat de werkzaamheden uitsluitend in één richting zijn.
Waarschijnlijk gaat het om werkzaamheden binnen het knooppunt Zurich.
Hier gaat heel veel fout in jouw aannames.
De keuze voor Marsum als doel aan de N31/A31 is erg ongelukkig, niet alleen vanwege de gelijkenis met de plaatsnaam Witmarsum...
Er zijn werkzaamheden aan de toerit Marsum en werkzaamheden op de A7 tussen Witmarsum en Kornwerderzand. De keuze voor Marsum is terecht, want het zijn juist de werkzaamheden aan deze oprit die langer duren.

Durashift
stadsweg

Bericht door Durashift » di 03 sep 2019, 23:15

Wellicht niet echt een fout.. maar ik stoorde mij vanochtend wel aan de berichtgeving over filevorming doordat er iets niet goed was gegaan met het afronden van werkzaamheden aan een spitsstrook.

Er waren geen lijnen getrokken, naar verluid omdat het 'vergeten' was.
Spitsstrook was dus niet open en dus file.

Enfin, gedurende de gehele ochtend werd dat dus herhaald: "spitsstrook dicht want lijnen vergeten te trekken" bij de filemelding door de ANWB. :evil:
Kijk, dat je dat rond de spitstijden 6 - 9 uur doet prima.. maar daarna mag dat 'vergeten lijnen te trekken' wel weg laten wat mij betreft.
Gewoon "door werkzaamheden staat er file op de ..."

BHJ
stadsweg

Bericht door BHJ » vr 01 nov 2019, 9:56

Vanmorgen op SkyRadio. File op de A10 bij Breda...
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Plaats reactie