Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Demassel » vr 19 jul 2019, 20:41

Coen Tunnel schreef:^^ Hoe vaak staat er nou nog file sinds de nieuwe Tacitusbrug er ligt? Als er al file staat ligt de oorzaak in ieder geval ergens anders dan de brug.
File door de brug is er idd niet meer, dat is altijd wel een andere oorzaak (pech/ongeval)
Maar dat heeft de naam niet veranderd voor ons [emoji1787]

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Chris » di 30 jul 2019, 18:16

RTL Nieuws had deze foto bij het nieuwsbericht over het ongeval van het Nederlandse gezin op de A8 nabij München.

De oplettende wegenforummer heeft natuurlijk snel gezien dat de foto helemaal niet in de buurt van München of op de A8 is genomen. ;) De foto is inmiddels ook van het artikel verwijderd: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eluk-op-a8

Wel een mooie foto trouwens.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Palance » di 30 jul 2019, 18:25

Chris schreef: di 30 jul 2019, 18:16 De foto is inmiddels ook van het artikel verwijderd
Hier (nog) niet: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... munchen-a8
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Chrysa » di 30 jul 2019, 18:31

De beschrijving is daar echter "De Duitse autobahn.".

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Durashift » vr 02 aug 2019, 22:36

Misschien niet het juist topic.. maar ik vind het routeadvies dat vananaarbeter punt nl mij geeft misformatie

Ik heb 2 routemogelijkheden van Rhenen naar Den Helder.. en er wordt gesteld dat er geen geplande werkzaamheden op de route worden uitgevoerd,

https://werkzaamheden.rijkswaterstaat.n ... ubmitted=1

:hm:

Vorige weekend (had ik deze route ook nodig) was men aan het asfalteren vanaf Maarssen naar Breukelen..
en dit weekend zijn beide hoofdrijbanen tussen Maarssen en de landtunnel dicht...

Dat staat netjes onder de tab 'werkzaamheden'..
https://www.vananaarbeter.nl/werkzaamheden

Hoe kan het dat de website zo de mist in gaat bij een persoonlijk routeadvies?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door boe! » vr 02 aug 2019, 22:50

Asfalteren valt blijkbaar niet onder de noemer werkzaamheden.

Maar dat is ook de reden dat ik deze optie op van A naar Beter niet gebruik. Ik krijg óf de verkeerde route gepresenteerd óf ik krijg niet alle werkzaamheden te zien.

Edit: als je Utrecht in de via-optie plaatst, dan krijg je de werkzaamheden wel te zien.
:arrow: https://werkzaamheden.rijkswaterstaat.n ... ubmitted=1
Blijkbaar berekent de website de meest optimale route rekening houdend met alle werkzaamheden en als daar dan een route uit komt waarop geen werkzaamheden zijn gepland, dan wordt gemeld dat er geen werkzaamheden zijn op de route.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door JB81 » ma 05 aug 2019, 8:54

Vinny schreef: do 18 jul 2019, 20:32
Toen ik opgroeide was de file op de 'Gaasperrrrdammerrrweg' ook zo'n vaste prik in de verkeersinformatie ;)
En de Baronielaan 8-)
Palance schreef: do 18 jul 2019, 15:18 Ik hoor soms Sinksloot wel eens noemen in de verkeersinformatie. Dan gaat het vrijwel altijd om de file voor de Ketheltunnel.
Vooral op zenders die verkeersinformatie van Flitsmeister afnemen zijn de meest bijzondere locatie-aanduidingen te horen. De ANWB houdt het over het algemeen wel gewoon bij afrit- en knooppuntnamen.

Datzelfde Flitsmeister wist vanochtend trouwens een file te melden op de A325 van Elst naar "Kronenburg" (Arnhem). Die rijbaan is echter nog tot komende zondag afgesloten...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Schelpenpaadje » do 29 aug 2019, 18:08

Hier gaat heel veel fout:

Afbeelding
Bron: Afsluiting toerit Marsum noordzijde (rijrichting Afsluitdijk) duurt langer (LC)

Is het nu Marsum of Witmarsum? Of toch beide?

Hoe zorgen werkzaamheden aan de N31/A31 tussen Zurich en Marsum voor hinder op de toerit van de N31/A31 bij Marsum, 30km verderop en in de andere richting?

Waarschijnlijk gaat het om werkzaamheden binnen het knooppunt Zurich. De keuze voor Marsum als doel aan de N31/A31 is erg ongelukkig, niet alleen vanwege de gelijkenis met de plaatsnaam Witmarsum...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door boe! » do 29 aug 2019, 18:37

Schelpenpaadje schreef: do 29 aug 2019, 18:08 Hier gaat heel veel fout:
Het enige dat fout gaat is dat de aannemer de duur van de werkzaamheden onjuist heeft ingeschat.
Is het nu Marsum of Witmarsum? Of toch beide?
Beide.
Hoe zorgen werkzaamheden aan de N31/A31 tussen Zurich en Marsum voor hinder op de toerit van de N31/A31 bij Marsum, 30km verderop en in de andere richting?
De werkzaamheden zijn in beide richtingen. Dat staat er niet expliciet, maar er wordt ook niet beweert dat de werkzaamheden uitsluitend in één richting zijn.
Waarschijnlijk gaat het om werkzaamheden binnen het knooppunt Zurich.
Hier gaat heel veel fout in jouw aannames.
De keuze voor Marsum als doel aan de N31/A31 is erg ongelukkig, niet alleen vanwege de gelijkenis met de plaatsnaam Witmarsum...
Er zijn werkzaamheden aan de toerit Marsum en werkzaamheden op de A7 tussen Witmarsum en Kornwerderzand. De keuze voor Marsum is terecht, want het zijn juist de werkzaamheden aan deze oprit die langer duren.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Durashift » di 03 sep 2019, 23:15

Wellicht niet echt een fout.. maar ik stoorde mij vanochtend wel aan de berichtgeving over filevorming doordat er iets niet goed was gegaan met het afronden van werkzaamheden aan een spitsstrook.

Er waren geen lijnen getrokken, naar verluid omdat het 'vergeten' was.
Spitsstrook was dus niet open en dus file.

Enfin, gedurende de gehele ochtend werd dat dus herhaald: "spitsstrook dicht want lijnen vergeten te trekken" bij de filemelding door de ANWB. :evil:
Kijk, dat je dat rond de spitstijden 6 - 9 uur doet prima.. maar daarna mag dat 'vergeten lijnen te trekken' wel weg laten wat mij betreft.
Gewoon "door werkzaamheden staat er file op de ..."

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door BHJ » vr 01 nov 2019, 9:56

Vanmorgen op SkyRadio. File op de A10 bij Breda...
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Palance » do 23 jan 2020, 19:21

In het artikel van het AD vanmorgen, over de zaak Tanja Groen ging het niet helemaal goed met de wegnummering op het bijbehorende kaartje.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 586
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Sibren » zo 09 feb 2020, 13:16

Het SBS6-programma Wegmisbruikers heeft sinds kort een nieuwe vormgeving. Kennelijk is het nog even wennen voor de medewerker die de filmlocaties op de kaart moet markeren ;) De Europaweg in Assen is veranderd in de A28, en de N702 bij Almere is veranderd in de A6 (twee verschillende keren in dezelfde aflevering).

Afbeelding
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Wesso » zo 09 feb 2020, 14:10

Dat dus en ik ben niet erg te spreken over de kleur. Het lijkt wel alsof ze een kaart van Nederland in de 22e eeuw hebben gebruikt (meters onder water).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Coen Tunnel » zo 09 feb 2020, 14:22

^^ Voor Almere kan dat wellicht kloppen maar Assen ligt op het Drents Plateau. Op 13 meter boven NAP is dat dusdanig hoog dat het wel niet zal gebeuren dat Assen onder water komt te staan in de 22e eeuw. ;)

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Piles » do 03 sep 2020, 14:50

Geen fout, maar juist een pluim waard: ANWB-filelezer op Radio2 die meldde dat een auto op de rimpelbuisobstakelbeveiliger was gebotst :worship:
Niet dat 99% van Nederland ook maar enig idee heeft wat het is, maar toch leuk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 586
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Sibren » za 12 sep 2020, 17:17

Het valt me op dat nieuwssites regelmatig artikels van elkaar overnemen, maar de tekst hier en daar een beetje aanpassen zodat het niet simpelweg copy-paste is. Een beetje alsof ze elkaars huiswerk overschrijven zonder dat het de leraar opvalt. ;) Maar daardoor gaat de juiste betekenis wel eens verloren. Soms pakken ze het synoniemenwoordenboek erbij en verandert "verkeerslicht" in "stoplicht" of "rijstrook" in "rijbaan".

Een voorbeeld dat ik vandaag tegenkwam is een artikel dat de NOS heeft overgenomen van een bericht door Omrop Fryslân (wel netjes met bronvermelding natuurlijk, maar toch):
NOS schreef: Bij een controle op een smalle dijk bij het Friese dorp Sondel heeft de politie een snelheid geklokt van 209 kilometer per uur.
Het artikel spreekt steeds over een dijk, maar het is gewoon een weg. Een foute interpretatie van het Friese woord "dyk". In het originele artikel staat iets verderop:
Omrop Fryslân schreef: Ook een bestuurder van 17 jaar moest zijn tractorrijbewijs inleveren. Hij reed op een qua 69 km/uur over de Sondelerdyk. Hij mag officieel maar 25 km/uur.
De NOS maakt daar het volgende van:
NOS schreef: Ook de 17-jarige bestuurder van een trekker moest zijn (tractor-)rijbewijs inleveren. Hij reed met 69 kilometer per uur over de Sondelerdyk, waar 25 is toegestaan.
Een weg met een maximumsnelheid van 25 km/h zou in Nederland best bijzonder zijn. Maar de Sondelerdyk heeft een maximumsnelheid van 60 km/h. De tractor, echter, dat is een ander verhaal. ;)
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Chris » za 12 sep 2020, 18:08

Dit komt omdat er bijna geen echte journalistiek meer is. Elkaars berichten en social media berichten overschrijven is de hoofdmoot van de nieuwsmedia tegenwoordig. Bij de NOS en regionale omroepen was het kennelijk zo nodig dat ze meer content hebben dat ze elkaars content zijn gaan delen. Bij de NOS kan je regionaal nieuws vinden en bij de regionale omroepen NOS nieuws.

Die 112 fotografen zijn eigenlijk veel meer journalist dan de omroep of krant die hun foto's plaatst. De 112 fotografen leggen vast wat er gebeurt, de nieuwsmedia nemen dat alleen maar over.

Het ergste zijn die regionale nieuwsberichten waar het vrijwel letterlijk een overgeschreven bericht is van wat de politie op Facebook of Twitter plaatst, met hooguit een paar woorden anders, zonder enige verdere aanvulling of context.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Palance » za 12 sep 2020, 18:12

Ik heb wel eens van Twitter gekopieerde berichten gezien waar een taal- of spelfout in staat. Die wordt dan dus letterlijk overgenomen in het artikel :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Palance » ma 05 okt 2020, 8:31

Niet helemaal fout, maar ook niet helemaal goed, een twijfelgevalletje:
RTV Rijnmond schreef: 24-jarige Schiedammer omgekomen bij auto-ongeluk A4
Bij een eenzijdig auto-ongeluk op de A4 is in de nacht van zondag op maandag een 24-jarige Schiedammer om het leven gekomen. Twee bijrijders raakten gewond.
Het ongeluk vond rond 2:30 uur plaats op de afrit Schiedam en de oprit A20, ter hoogte van de Hargalaan. Er is nog geprobeerd de 24-jarige man te reanimeren, maar dat bleek tevergeefs.
In het artikel staan zowel de A4 als A20 vermeld. Er staat ook Hargalaan (die ligt aan de op-/afrit Schiedam-Noord), én de afrit Schiedam (die een stuk oostelijker ligt).
Ik neem aan de hand van dit bericht aan dat het hier ergens is gebeurd. De afrit aan deze zijde is alleen vanaf de A4 te bereiken (zowel vanuit het noorden als het zuiden). De HM-paaltjes hebben daarom nog steeds de A4 als wegnummer, want je rijdt nog parallel aan de A20. Vanaf de A20 kun je hier sinds de ombouw van KP Benelux niet meer komen, daarvoor moet je al bij Vlaardingen de A20 verlaten.
De oprit leidt dan inderdaad naar de A20 hoewel je formeel nog een stukje A4 meepakt.
Vanuit het oosten is het net andersom: De parallelweg is daar A20, maar de oprit leidt onherroepelijk naar de A4 toe. Alleen heet de aansluitende weg daar geen Hargalaan.

Dat het afrit Schiedam is (in plaats van Schiedam-Noord), is uiteraard wel helemaal fout. Maar door het gegoochel met wegnummers en afritnamen is het wel een verwarrend bericht.

Het is overigens weer (vrijwel) letterlijk van Twitter overgenomen:
Politie op twitter schreef:Als gevolg van een zeer ernstig, eenzijdig ongeval zijn de toerit A20, Hargalaan Schiedam en de afrit A4 bij Schiedam afgesloten
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

BJB
woonerf
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 18:34

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door BJB » ma 05 okt 2020, 18:04

Waar
A4 tussen de N11 Zoeterwoude Rijndijk en knooppunt Prins Clausplein is afgesloten voor al het verkeer.
Wanneer
Vrijdag 17 juli 22:00 uur tot maandag 20 juli 05:00 uur. Vrijdag 11 september 22:00 uur tot maandag 14 september 05:00 uur. Vrijdag 18 september 22:00 uur tot maandag 21 september 05:00 uur. Vrijdag 9 oktober 22:00 uur tot maandag 12 oktober 05:00 uur.
Welke hinder
Tijdens de werkzaamheden is de A4 richting Den Haag tussen de N11 Zoeterwoude Rijndijk en knooppunt Prins Clausplein tijdelijk afgesloten voor al het verkeer. Richting Amsterdam zijn twee rijbanen open.

-------------------------------------------------------------------

Waar
de Afsluitdijk tussen Zurich (Friesland) - Den Oever (beide richtingen)
Wanneer
van juli 2019 tot eind 2022
Welke hinder
de Afsluitdijk blijft gedurende de werkzaamheden open. Om het werk efficiënt en veilig uit te voeren is er met regelmaat een (lange) periode slechts één rijbaan beschikbaar op verschillende delen van de Afsluitdijk. Hou rekening met extra reistijd.
Op van A naar Beter viel het me op dat bij in ieder geval twee berichten rijbanen wordt aangegeven waar zeer waarschijnlijk rijstroken wordt bedoeld. Weet iemand hoe dit zit/kan?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Palance » ma 12 apr 2021, 7:49

In het AD van vanmorgen stond een artikel over lightrail in de Randstad. Het gaat uiteraard om het kaartje.

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Rein » ma 12 apr 2021, 9:09

^^ Ah, de A20 wordt ook direct vernummerd in A15 zie ik. Mooi. :top:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Wouter N14 » di 13 apr 2021, 18:15

Zijn er geen beoogde oude stations? :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door kees » di 13 apr 2021, 18:34

Er verdwijnen ook stations, blijkbaar, zoals Delft Campus.
Wel jammer dat ze nu net een extra perron aan het aanleggen zijn.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Willem » di 13 apr 2021, 18:43

^^ Dat zal wel een vergissing van de kaartenmaker zijn.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Palance » di 13 apr 2021, 18:45

Het ging mij om het wegnummer, maar er valt op de stations ook nog wat af te dingen zie ik :yes:

(Zoals hét station Den Haag)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Willem » di 13 apr 2021, 19:22

^^ Dat wegnummer was me niet eens opgevallen.

Maar ik kijk wat vooringenomen naar sommige plaatsen. ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Palance » ma 17 mei 2021, 15:29

2 Vlaardingse heren zijn een kruistocht begonnen tegen het onterechte gebruik van de naam Waterweg, daar waar het Scheur bedoeld wordt
AD schreef:‘Verbeteraars’ strijden tegen onjuist gebruik term Waterweg: ‘Sommigen worden boos als je het zegt’
Wie de aanduiding Waterweg onjuist gebruikt, krijgt met Harm Jan Luth-Mulders en Arne van der Zande te maken. De twee pleiten voor een correcte benaming van de rivier langs Maassluis, Vlaardingen en Schiedam en komen met een voorstel: noem dit de Maasmondgemeenten.

Wapperend met een geprint plattegrondje van het Volksbos tussen Vlaardingen en Maassluis komt Harm Jan Luth-Mulders aangelopen voor het interview. ,,Ongelofelijk, op het officiële bord staat gewoon dat het Volksbos aan de Nieuwe Waterweg ligt. Maar dat klopt helemaal niet!”
Dit en meer: https://www.ad.nl/waterweg/verbeteraars ... ~a512289a/
Twitter schreef:Beelden zeg vaak meer dan woorden. Hopelijk beklijft dit duidelijke (door http://blokplan.nl gemaakte) plaatje nog beter, als het gaat om de juiste benaming van de Nieuwe Waterweg, Het Scheur en de Nieuwe Maas... #Maassluis #Vlaardingen #Schiedam #Rotterdam #Rozenburg
Ze hebben een 'duidelijk' kaartje gemaakt dat afgelopen dagen in de regionale media verscheen. Een beetje jammer alleen dat ze zich zo druk maken om de benamingen van de waterwegen hier, maar niet om het correcte wegnummer ten westen van de Thomassentunnel en de loop van de N15 op de Maasvlakte :roll:
Afbeelding
(grotere versie)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Verkeersmisformatie / Fouten in de media

Bericht door Chris » ma 17 mei 2021, 15:52

De benaming van waterwegen is sowieso een onoverzichtelijk zooitje geworden in Nederland. Kijk maar hoe vaak de primaire tak van de Rijn in Nederland van naam wisselt. Het is ongetwijfeld allemaal historisch zo ontstaan, maar het is niet echt logisch meer.

Plaats reactie