VerkeersApps voor verkeersmanagement

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door mavas » do 06 dec 2012, 20:01

Voor degenen met Android-mobiel:
Amsterdam Commuter is een App waarmee je de beelden van verkeerscamaera’s kunt bekijken op je mobiel. Blader door de lijst, of open de kaart om de verkeerscamera’s weer te geven in Amsterdam en heel Nederland. Je kunt het camerascherm vernieuwen en specifieke camera’s toevoegen in je lijst met favorieten. De App is nu nog alleen voor Anroid beschikbaar (zoeken op SK8 Wireless) maar de iPhone versie komt eraan.

Bron: http://www.verkeersnet.nl/8536/amsterda ... rscameras/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

GerBo
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 11:05

Re: App toont verkeerscamera’s

Bericht door GerBo » wo 12 dec 2012, 11:28

Ik heb deze app gedownload op mijn android toestel. Helaas wil hij nog wel eens vastlopen. :(
Team Intro - Op dit moment zoeken en hebben wij werk voor verkeersregelaars.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: VerkeersApps

Bericht door mavas » ma 07 jan 2013, 8:57

^^ Ik heb het gemerkt. Ik heb zelfs nog 1 keer een camera kunnen inzien. :rofl2:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: VerkeersApps

Bericht door mavas » ma 07 jan 2013, 8:58

MijnFile

Deze applicatie MijnFile geeft een visueel overzicht van de relatieve snelheden die gereden worden op de Nederlandse wegen waar de overheid meetpunten heeft. Daarmee wordt het makkelijk zichtbaar of er ergens een file is, ontstaat, of dat deze juist oplost.

De makers van MijnFile willen de data gebruiken om een duidelijke app te maken die files inzichtelijk maakt. Maar het is niet alleen belangrijk om een overzicht te hebben, ze willen ook een persoonlijk fileoverzicht geven per ingelogde gebruiker. Een gebruiker geeft dan vaste reizen en routes op, of wordt gekoppeld aan een agenda. Daardoor krijgt de gebruiker informatie over actuele reistijden en eventueel andere mogelijke routes. Door reistijdinformatie naar de gebruiker te sturen word de statische informatie van de overheid over snelheden direct bruikbaar voor de gebruiker. De kaart geeft een overzicht van de huidige stand van zaken.
Bron: http://www.verkeersnet.nl/8339/mijnfile/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: VerkeersApps

Bericht door mavas » ma 07 jan 2013, 9:02

Uiteraard heeft de VID ook een App:
VID APP

Vanaf nu is de actuele en betrouwbare verkeersinformatie van de VerkeersInformatieDienst beschikbaar in een mobiele app. Zowel iPhone als Android gebruikers kunnen de VID app kosteloos downloaden.

Uiteraard is de actuele situatie op de belangrijkste wegen via de VID app te raadplegen. Bovendien kunnen routes worden ingesteld waarmee steeds de reistijd kan worden bewaakt. Je kan makkelijk jouw gebruikelijke route vergelijken met een alternatieve route die je hebt ingesteld. In één oogopslag zie je welke route je het beste kan nemen. Indien je de aangemaakte route instelt als 'huis naar werk route' krijg je direct te zien of we adviseren thuis te werken.

De app is gratis beschikbaar voor de iPhone en Android toestellen.
http://www.vid.nl/app
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: VerkeersApps

Bericht door Attietattie » ma 07 jan 2013, 9:03

Ik gebruik (soms) Waze. Een app die gevoed wordt door gebruikers. Als ik een file inrijd, krijg ik een melding dat hij constateert dat ik langzamer rijd. Hij vraagt dan of er sprake is van file.

Flitsers, file, werkzaamheden, objecten op de rijbaan... alles wordt gemeld. Duidelijk, gratis en hij heeft er nog nooit naast gezeten. Ook in het buitenland heeft hij me nog niet in de steek gelaten.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Rein » di 09 sep 2014, 19:13

Ik kreeg vandaag een brief in de bus met de uitnodiging om mee te doen aan de Praktijkproef Amsterdam. Dit is een initiatief van Amsterdam Onderweg (gemeente, provincie, RWS en stadsregio) met als doel de verkeersstromen rond Amsterdam beter te beheersen.

De Praktijkproef bestaat uit twee delen:
1. Dosering van verkeersstromen door nieuw systemen
2. De verstrekking van slimme reisinformatie via een nieuwe App. Deze App verzamelt informatie uit diverse bronnen, veel meer bronnen als de normaal bij de verkeersinformatie gebruikte bronnen, aldus de informatiebrief. Deze App berekent vervolgens een Superroute waardoor je elke dag met de minste mogelijke vertraging en tegen de laagste kosten naar je bestemming rijdt.
Wij geloven dat u elke dag een Superroute kan rijden, zodat u op tijd op uw bestemming aankomt. Het probleem is dat echter dat u uw Superroutes niet kent :confuuuse:, want deze kan elke dag en elk moment anders zijn. Laat ons u daarom helpen om elke dag uw persoonlijke Superroute te vinden!"
Ik mag me voor de App aanmelden en zal dat ook wel doen, al heb ik lichtelijk het idee dat ik al vrij slim over de wegen rond de hoofdstad navigeer en de Superroutes zo'n beetje elke dag wel weet te vinden. :yes: Dit mede dank zij TomTom op internet, Live Traffic in mijn auto en mijn eigen inschattingen en vaardigheden. Maar goed, we zullen zien of dit bevalt.

Hebben meer mensen hiervan gehoord?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Rene » di 09 sep 2014, 21:56

Ja, ik weet wel wat de PPA zo ongeveer inhoudt. PPA bestaat uit twee sporen, namelijk het wegkantgedeelte, dat afgelopen jaar op de A10-west is uitgevoerd, en een gedeelte dat zich richt op in-car-technologie. Blijkbaar ben jij voor dat laatste geselecteerd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Jackbauer1350 » za 13 sep 2014, 14:15

Die mooie brief heb ik ook gehad. Zal eens zien of ik mij aanmeld. Denk dat ik er niet veel mee opschiet. De routes die ik gebruik richting de S114 zijn de N201-A2-A10, N201-A2-A9-A1-A10, N236-A1-A10 of N236-A9-A1. Of via de N236 helemaal binnendoor richting de S113 naar de A10. En van de week heb ik een keer N201-A2-N522-S111-A10 gedaan.
Vanaf de A9 via de S112 naar de A10 is ook nog een ontsnappingsroute bij file op de snelwegen.
Naast het oponthoud op de N201 in de ochtend tussen Vreeland en de A2 heb ik sinds de huidige verbreding van de A1, A2 en A10 eigenlijk weinig oponthoud meer op de snelwegen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Rein » do 02 okt 2014, 14:23

Er blijken zich ongeveer 10.000 mensen te hebben aangemeld voor het Amsterdam Onderweg App project. Dit is meer dan verwacht en er wordt daarom iets meer tijd genomen om alles in te regelen. Vanaf 20 oktober is de App te downloaden, vanaf 25 oktober gaat alles live.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Rein » ma 20 okt 2014, 21:32

Men zit in inmiddels op 11.000 deelnemers. De start van de proef is wederom uitgesteld, omdat men nog niet tevreden is over de kwaliteit van de App. Verwachting is dat de App per 17 november te downloaden is, voor IPhone een week later.

Aanmelden kan nog steeds en wel hier!

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Rein » di 06 jan 2015, 8:58

De proef met Superroute van Amsterdam Onderweg is deze week begonnen. Tot op heden ben ik nog niet echt onder de indruk van de toegevoegde waarde van deze app, met name omdat hij me buiten de hoofdwegen langs routes stuurt die aantoonbaar niet de snelste route zijn. Ook vind ik de App wat weinig overzichtelijk.

Overigens stond vandaag in de krant dat er een concurrerende App is gelanceerd onder de naam ADAM.
ADAM schreef:ADAM is een nieuwe smartphone-app die spitsrijders in en rond Amsterdam direct informatie van de verkeerscentrale doorgeeft over de verkeerssituatie naar hun bestemming, ADAM is dus de co-piloot van iedere automobilist en brengt de verkeerscentrale in de auto. Nog nooit was verkeersinformatie zo up-to-date, compleet en persoonlijk!
Ik heb de indruk dat ADAM zo ongeveer hetzelfde doet als Superroute. Ik zal eens kijken of dit wat is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door mavas » di 06 jan 2015, 11:03

De ene App is vooral een navigatiesysteem met bijbehorende kaartweergave, de andere app is vooral gebaseerd op tekstuele weergave, dus meer als ondersteuning. Wat jij het prettigst vindt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Rein » di 06 jan 2015, 14:59

Ik heb me inmiddels aangemeld voor ADAM. Helaas werkt de App nog niet optimaal en is sprake van een kleine valse start.
ADAM schreef:Dankzij de feedback van de eerste gebruikers van de app hebben we ontdekt dat het routemechanisme van ADAM verbeterd moet worden.. Daar zijn we nu volop mee bezig. Dit betekent dat de app op dit moment niet optimaal werkt. De planning is dat ADAM in week 3 weer beschikbaar is. Laat ADAM dus gewoon op je smartphone staan; je ontvangt van ons bericht zodra je de app kunt gebruiken!

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door mavas » wo 04 mar 2020, 10:57

Veel Nederlandse gemeentes hebben last van sluipverkeer. "Een contante stroom auto's kiest voor de weg door het dorp, want de navigatie zegt dat dat het snelst is,":
https://nos.nl/op3/artikel/2325704-file ... -dorp.html
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Snelwegfreak » wo 04 mar 2020, 10:57

Last van sluipverkeer? Dan moet je de hoofdroute beter maken. Heel simpel.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door mavas » wo 04 mar 2020, 14:08

Maar voordat de A4 verbreed is bij Roelofarendsveen, zijn we zo 10 jaar verder. Daar kan die gemeente niks aan doen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Snelwegfreak » wo 04 mar 2020, 16:34

Dat is natuurlijk heel vervelend, maar dit probleem speelt al vele jaren met de A4. Tientallen jaren ondertussen.
Als je echter praat over verbreden van de A4, zijn het vaak diezelfde gemeenten die op hun achterste poten staan omwille milieu en geluidshinder.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Mark » za 07 mar 2020, 11:45

Plus zou er gewerkt kunnen worden aan het verbeteren van het onderliggend wegennet, in plaats van te degraderen.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: VerkeersApps voor verkeersmanagement

Bericht door Durashift » za 07 mar 2020, 13:20

Verschil is wel, denk ik, dat in deze 'navi tijden' veel meer mensen geneigd zijn de voorgestelde, alternatieve, route te nemen.

Ik vroeg mij wel af toen ik dit op het nieuws hoorde: als o.a. TT in kaart heeft waar welk systeem rijdt of stilstaat (en dat hebben ze, getuige hun filedata etc..) dan had men toch al eerder een algoritme kunnen bedenken zodat niet ieder systeem dat op dat moment in de file staat.. de alternatieve (sluip)route voorgeschoteld krijgt? Want dat het dan vastloopt.. is wel aannemelijk / bekend, lijkt mij.

Plaats reactie