Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Mve90
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 11:54

Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door Mve90 » wo 18 mei 2016, 12:14

Bij de vakgroep Verkeer, Vervoer en Ruimte aan de Universiteit Twente doen we onderzoek naar het reisgedrag van automobilisten en hun routekeuzes op basis van reisinformatie. Hiermee hopen we in de toekomst reizigers van relevante, gepersonaliseerde informatie te kunnen voorzien en zo het wegennet efficiënter te kunnen benutten.

Heeft u de beschikking over een auto en gebruikt u deze weleens om naar uw werk (of school/universiteit) te gaan? Dan hopen we dat u onze enquête zou willen invullen. Dit kost u ongeveer 15 minuten en uw reacties zijn volledig anoniem.

Iedereen die deze enquête volledig invult, maakt kans op 1 van de 3 bol.com cadeau-kaarten ter waarde van €50,-.

https://surveys3-igs.utwente.nl/index.p ... 79/lang/nl

Bij voorbaat dank,

Mariska van Essen
Laatst gewijzigd door Mve90 op wo 18 mei 2016, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door Rein » wo 18 mei 2016, 13:18

Interessante enquête. Ik ben benieuwd of hier 'rare' resultaten uitkomen. Voor mij is bij mijn routekeuze bijna altijd alleen de verwachte kortste reistijd relevant. Ik ga niet omrijden om voor anderen de files korter te krijgen of uit milieuoogpunt. De enige reden waarom ik nog wel eens wil omrijden is dat ik die andere weg nog niet (goed) ken of bijvoorbeeld eens wil kijken hoe werkzaamheden daar zijn gevorderd (zoals bij de Gaasperdammerweg).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door Attietattie » wo 18 mei 2016, 14:07

^^ :lol: Dat heb ik ook. Op sommige routes heb ik 3 alternatieven. Ik wissel ze af om op de hoogte te blijven van de situatie ter plaatse. ;)

Als ik Noord-Holland in rijd, doe ik dat via de minst gunstige route om de voortgang op de N241 te bekijken.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door feitelijk » wo 18 mei 2016, 14:39

Ik dacht: heb ik toch al ingevuld vanochtend.
Blijkt het een andere uni te zijn! :lol:
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door feitelijk » wo 18 mei 2016, 14:45

Dit is een grapje, toch?
Afbeelding
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door Attietattie » wo 18 mei 2016, 15:27

Ze wil natuurlijk weten of je een ander iets gunt. Is een controlevraag ten aanzien van die vraag of jij minuten zou inleveren voor het algemene doel. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Mve90
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 11:54

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door Mve90 » wo 18 mei 2016, 15:30

Dit is inderdaad een controlevraag en zeker geen grap.

Daarbij, voor u lijken deze antwoorden misschien overduidelijk, maar er zijn ook mensen die graag wat geld opofferen (in de eerste situatie is dat zelfs niet eens nodig) om de ander zo min mogelijk te laten verdienen of de ander juist wat meer gunnen dan zichzelf. De voor u wat interessantere afwegingen komen in de volgende 3 spelsituaties.

Voor meer informatie over deze vraagstelling: zie de Social Value Orientation measure van Handgraaf et al. (2011). http://vlab.ethz.ch/svo/SVO_paper.pdf
Laatst gewijzigd door Mve90 op wo 18 mei 2016, 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door feitelijk » wo 18 mei 2016, 15:44

Attietattie schreef:Ze wil natuurlijk weten of je een ander iets gunt. Is een controlevraag ten aanzien van die vraag of jij minuten zou inleveren voor het algemene doel. ;)
Joh! Maar deze vraag levert geen differentiatie op. Zowel het totaal als beide afzonderlijke bedragen hebben hetzelfde maximum. (voor 1 en 2)

Oh well, het is wel gek om een wetenschappelijk artikel te lezen met maar een vergelijking erin. ;)
En dat ik ooit nog een prosocial genoemd zou worden.... :schrikreactie:
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd enquête routekeuze en reisinformatie

Bericht door Rene » wo 18 mei 2016, 20:08

Wie zit er te wachten op een stuk omrijden voor de buurman, als je gewone traject volgen voor jezelf sneller en goedkoper uitpakt ?

En voor wat betreft de controlevraag: als er als sinterklaas geld uitgedeeld wordt, wordt er regelmatig anders geantwoord dan wanneer het gaat om datgene wat je moet betalen. Want als het om uitgaven uit de eigen portemonnee gaat, is de eerlijkheid het grootst.

Plaats reactie