Verkeerssignalering bij tunnels
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
Re: Verkeerssignalering bij tunnels
Waarschijnlijk kun je die tunnel niet afsluiten zonder rood licht. En dat lijkt me juridisch helemaal prima.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Moderator
Ondertussen hebben ze bij de Beneluxtunnel weer een nieuwe manier gevonden om een tunnel af te sluiten. Een combinatie tussen rode kruizen en verkeerslichten..?

Laatst gewijzigd door EtienneM op wo 05 sep 2018, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016
Lidnummer 0016
-
- 2x5 autosnelweg
Is dat het normale lichtbeeld? Kan het me haast niet voorstellen dat het er zo uitziet op straat. Lijkt me een fout.
De slagbomen zijn niet eens omlaag.
De slagbomen zijn niet eens omlaag.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- woonerf
Omdat het ging om een ongeval waarbij langere afsluiting te verwachten is, lijkt het me niet meer dan logisch om de betrokken rijstroken af te kruisen (rs 1+2). Ik kan me herinneren dat een rood kruis niet samen met een rood licht getoond kan worden (zie o.a. de Velsertunnel).
Ik gok dat de rode kruizen de verkeerslichten als het ware hebben overschreven, waarbij het verkeer dus geen mogelijkheid heeft om van rs 1+2 naar rs 3 te gaan.
Ik gok dat de rode kruizen de verkeerslichten als het ware hebben overschreven, waarbij het verkeer dus geen mogelijkheid heeft om van rs 1+2 naar rs 3 te gaan.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Hoofdmoderator
Leidsche Rijntunnel hoofdrijbaan richting Amsterdam, donderdag 7 maart. Het LED-bord met de boodschap "[afrit 6+7][600 m]" brandt. Normaal is dat het geval wanneer de tunnel van de parallelrijbaan dicht is en verkeer door de CADO's wordt gestuurd. Dat was hier echter niet het geval, de doorsteken waren dicht. Apart om te zien.

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- Forumbeheerder
Half off-topic omdat het hier gaat om een brug, maar er is een variatie op versie 5 toegepast op de A5 bij het Westrandwegviaduct.