DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Attietattie » ma 09 feb 2009, 9:33

Dat is dan blijkbaar afhankelijk van de wegbeheerder. Ik ken ze ook die tot en met 2 cijfers gaan (99 dus).
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76279
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Chris » do 25 jun 2009, 18:50

A6 bij Almere:
Afbeelding

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door captain007 » do 25 jun 2009, 23:28

Die dingen heb ik ook al gespot op de A59 bij knooppunt Hintham richting Zierikzee, A59 bij Empel richting Oss, A50 voor Paalgraven richting Eindhoven en A50 voor Ewijk richting Eindhoven. Het lijkt wel alsof ze een enorme inkoopkortingen hebben gehad ofzo :D. Heb ze overigens alleen een keer in werking gezien bij waarschuwingen voor weekendafsluiting bij werkzaamheden aan de A2 in Den Bosch. Bij de ring van Amsterdam staan ze al wat langer en daar staat er een kaartje met de ring erop met rode stukken waar files staan of het langzaam rijdt.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Attietattie » vr 26 jun 2009, 0:43

Die vanaf de A4 (naar de A10) staat er nog niet zo lang volgens mij. Hij viel me vorige maand ofzo voor het eerst op.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Wouter N14 » vr 26 jun 2009, 9:58

Mooi ding, maar is het nog een beetje leesbaar bij 120?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76279
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Chris » vr 26 jun 2009, 10:01

Vond ik wel.

brandsrus
dorpsstraat
Berichten: 223
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 16:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door brandsrus » do 09 jul 2009, 11:02

In de berm van A32 op het baanvak richting Zwolle staat ter hoogte van Haskerdijken ook een berm DRIP (zelfde als die bij Almere)
Mijn idee is dat hij er is voor eventuele evenementen in H'veen of om snelheid af te remmen. Heeft denk ik geen doel als filemelder e.d.

Die dingen komen naar mijn idee idd steeds vaker voor ook op de wegen in Noord Nederland. Zelfs matrixborden net voor knp Lankhorst etc.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18234
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door boe! » vr 10 jul 2009, 8:09

Die DRIP bij Haskerdijken kan prima gebruikt worden voor omleidingsinformatie. Als de A32 of A28 richting Zwolle/Utrecht dicht is, dan kan je het verkeer in die richting melden dat ze via A7/A6 moeten rijden.
Laatst gewijzigd door boe! op vr 10 jul 2009, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76279
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Chris » vr 10 jul 2009, 11:57

In het noorden kan je inderdaad wat schuiven met de langeafstandsroutes. Voor Zwolle - Groningen heb je drie redelijke routes;

* A28
* A7-A32-A28
*A7-A6-N50

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Via » vr 10 jul 2009, 17:22

Hoe dicht kwam die tractor die daar aan het maaien is eigenlijk bij de weg? Want anders had een actieraampje mij toch geen overbodige luxe geleken...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Pino » zo 30 okt 2011, 20:22

Vandaag gezien op de Piet Heinkade in Amsterdam, rijdend richting Centraal Station.
^ A10 11min
< A10 geen info

Ik vermoed dat rechtdoor doelde op de route via de s102 naar de A10-oprit Hemhavens, waar linksaf waarschijnlijk doelde op de route via de IJtunnel. Maar dat moest je er zelf maar bij bedenken. Ik begrijp dat de ruimte op dit soort Amsterdamse stads-DRIPs beperkt is, maar je zou toch ietsje meer moeten aangeven dan "A10" om ook maar iemand ertoe te brengen om op basis van zo'n DRIP zijn route te bepalen. Ook omdat het vaak sterk van het vervolg van je route afhangt welke A10-oprit je het beste zou kunnen pakken.

En als de Gemeente het voldoende vindt om te zeggen hoe je het snelste op de A10 komt (onder het motto: dan zijn ze maar van het gemeentelijke wegennet af, en dan zoeken ze het zelf maar uit), hadden ze misschien toch moeten aangeven dat de snelste route naar de A10 is om om te draaien en naar de Piet Heintunnel te rijden...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Vinny » zo 30 okt 2011, 23:03

Gelukkig dat de informatie tegenwoordig wat beknopter van aard is. Alleen bij "geen info" heb je er als nog niet zoveel aan natuurlijk. Ik vind de locatie bij Amsterdam Centraal sowieso weinig zinvol. Dieptepunt was afgelopen zomer toen op de S 114 werd aangegeven dat er een omleiding was omdat de IJtunnel was afgesloten: verkeer naar het centrum moest rechtdoor de Piet Heintunnel door... ja hehe dat is normaal ook al zo. :down:

Verderop is het wel zinvol. Soms staat het bijvoorbeeld erg vast op de Haarlemmerweg terwijl je via de Spaarndammerbuurt best wel een snelle optie hebt om de ring te bereiken. Dan kan de DRIP erg nuttig zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: DRIPs - Tekststrategie (Filelengte, rijtijden)

Bericht door Pino » ma 31 okt 2011, 10:52

De afsluiting van de IJtunnel stond vermeld (en in de weken daarvoor al aangekondigd) op DRIPs door de hele stad, ook op plekken die in de verste verte niet te rijmen vielen met een route door de IJtunnel. Ik houd het er maar op dat dat was bedoeld om onder weggebruikers bewustzijn te creëren van de afsluiting van deze, voor de stad toch erg belangrijke, verkeersader. En dat kan ik dan wel weer begrijpen.

Neemt niet weg dat er over de exacte tekststrategie van de Amsterdamse DRIPjes wel het een of ander te zeggen valt.

Plaats reactie