Verkeersregeltechnisch topic

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

MaartenE
dorpsstraat

Re: Verkeersregeltechnisch topic

Bericht door MaartenE » ma 28 mei 2018, 15:04

Via schreef:
ma 28 mei 2018, 5:39
MaartenE schreef:
za 26 mei 2018, 0:38
In Den Bosch staan ze er allemaal nog voor zover ik weet.
Ze hebben ook aftellers voor fietsen. Echter, de aftellers zijn niet goed afgestemd op de lichten, want 9 van de 10 keer gaan de lichten op groen terwijl de teller halverwege is. Dag in, dag uit. :wall: :facepalm:
Bij het Wilhelminaplein meende ik laatst toch dat hij sneller ging tellen toen ik daar stond. Ik weet niet over welke VRI's jij het hebt?
Die bij het Wilhelminaplein is geloof ik met die verticale strepen?
In mijn ervaring zijn die een pak nauwkeuriger.
Heb het over die bij het Hinthamereinde.
Staat keurig WACHT met een rondje dat aftelt, maar de lichten gaan op groen als er nog ongeveer 15 stipjes te gaan zijn.
https://goo.gl/maps/dhN8JHHAdC32

unity
zandpaadje

Bericht door unity » wo 13 jun 2018, 5:38

Een oproep over ervaringen met Stoplichten en Camera OP Kruispunt IJburglaan Zuiderzeeweg Amsterdam, inzake bekeuringen voor door rood licht rijden Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die bekeuringen ontvangen voor overtredingen op dit kruispunt. Het is al bekend dat op deze kruising de meeste bekeuringen van Amsterdam via de camera bewaking binnen gehaald worden .Ook heb ik al meerdere klachten hierover gelezen .

Ik heb deze week een bekeuring ontvangen van € 237voor door ROOD licht rijden op 24 Mei om 19.05 uur.Ik weet dat op dat moment de doorstroming behoorlijk gestagneerd was , omdat de lichten zo kort afgesteld waren dat zij slechts 2 auto doorlieten en het overgaan van groen , oranje naar rood zeer kort was . Ik stond links voor gesorteerd om richting Oost te gaan over de brug . Er stond een behoorlijke rij auto's voor mij zodat ik 6 wisselingen van de verkeerslichten moest wachten hetgeen op deze tijd ( het was geen spits meer ) opvallend was . Waardoor ik toen ik de 4e auto in rij was goed oplette en zag dat de reden van de stagnering het heel snel wisselen van de lichten was. En dus ook begreep dat ik voor de doorstroming als het mijn beurt was snel moest handelen . Het licht springt op groen , ik trek snel ,mijn ogen op het groene licht gefocust achter mijn voorganger ,die dat iets trager doet ,en ik mij daaraan moet aanpassen.Op dat moment ben ik het stoplicht vanaf de bestuurdersstoel al gepasseerd en springt het licht binnen 2 seconden van oranje naar rood. Op de foto,s is te zien dat ik daar geen zicht meer op kan hebben . En krijg ik dus een bekeuring voor door rood rijden . Door dat de lichten dus zo snel afgesteld staan , dat ik dit niet had kunnen voorkomen . Ik had niet kunnen blijven staan toen het licht op groen stond ,dan had ik de doorstroming gestagneerd ,en door mij aan tepassen aan mijn voorganger en de te snelle wisseling van het licht wordt ik dus bekeurd voor door rood rijden en heb ook geen andere keus dan de kruising vrij te maken . Ik heb deze situatie niet kunnen voorkomen .Ik kan niet de eniige zijn die dit is gebeurd . Graag reacties als er meerdere ervaringen zijn .Ik wil natuurlijk bezwaar in dienen. Met vr groet :denk:

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 13 jun 2018, 7:20

Dat is een beruchte, inderdaad. Ik heb daar al veel mensen horen zeggen dat ze niet door rood zijn gereden, maar toch een prent hebben gehad.

De aanbevolen geeltijd voor een 50km/h-weg, rechtdoorgand, is 3,5 sec. Als jij zegt dat deze op 2 sec staat, zal je dat moeten aantonen en kan je best materiaal hebben. Pas er wel voor op, dat de meeste RLC's (roodlichtcamera's) een pardontijd hebben van 1 seconde. Dus dat zou ik eerst uitzoeken, voordat je hoog van de toren gaat lopen blazen. Het feit dat op de foto te zien is dat je de lamp niet meer kon zien, bevestigt dat wel enigszins: de foto is vermoedelijk gemaakt op het moment dat je al een seconde verder bent gereden. Het argument dat je de lamp niet meer kon zien, moet je dus laten varen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rene
4x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Rene » do 14 jun 2018, 8:16

Je moet zeker weten dat je de lussen na de stopstreep volledig kunt passeren met je gehele voertuig.
Anders kan het inderdaad een dure grap worden.

De rechter zal immers ook zeggen dat je het kruispunt niet mag oprijden als dat niet vrij is. Groen licht of niet.
Want je mag een kruispunt niet blokkeren. RVV art. 14
Cornelis Lely, niet alleen ingenieur, minister van Waterstaat en de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Jackbauer1350 » zo 24 jun 2018, 18:13

Bekende kruising voor mij. Kom daar iedere werkdag overheen.
Bij files daar is het vaak dat de kruising dicht staat. Linksaf vanuit Schellingwoude is ook waardeloos afgesteld. Komt vaak voor dat met name vrachtwagens nog het kruisingsvlak over moeten terwijl het licht voor rechtdoor op de S114 al groen krijgt.

De lussen zitten net na de stopstreep voor/in het zebrapad. Zebra mag je in principe ook niet blokkeren. Bij het gele kruisje pas een personenwagen zonder dat je andere verkeersstromen blokkeert.

Afbeelding

Plaats reactie