Verkeersregeltechnisch topic

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Rene
Secretaris

Re: Verkeersregeltechnisch topic

Bericht door Rene » vr 24 mei 2019, 9:40

Wat ik niet snap is dat men zo voor intergroen gaat, maar rood-geel als onveilig bestempelt. Het effect is vrijwel hetzelfde: de volgende richtinggroep gaat al rijden als het licht nog van geel op rood moet springen.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

petervdveen
autoweg

Bericht door petervdveen » wo 21 aug 2019, 15:01

^^^Het grote verschil is dat Rood+geel van je ontruimingstijd afgaat, omdat je er vanuit moet gaan dat het verkeer al gaat rijden. Dan kan je net zo goed gelijk groen geven.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

petervdveen
autoweg

Bericht door petervdveen » wo 21 aug 2019, 15:10

Iets anders. Vorig jaar is hier in Emmeloord een kruising opnieuw ingericht. Eigenlijk alles wat fout kon gaan is ook fout gegaan qua ontwerp. Nu enkele weken terug kwam ik er achter dat er zelfs 'lokgroen' in de regeling zit ingebouwd.

Toch de gemeente maar eens een berichtje gestuurd wat daar het idee van is. :roll:
https://www.google.nl/maps/@52.709041,5 ... 312!8i6656
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 07 jul 2020, 20:09

De Schiedamsedijk in Rotterdam is vanwege werkzaamheden éénrichtingsverkeer in noordelijke richting. Je kan er wel in vanuit het zuiden tot het hotel, en daarna moet je er keren. Dat is o.a. hiermee geregeld:
Afbeelding

Afbeelding

Je moet écht keren! :)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Piles
verkeersader

Bericht door Piles » do 03 sep 2020, 15:09

Moet een VRI eigenlijk op een voorrangskruising staan? Of mag die ook op een gelijkwaardige kruising?
Ik kom 's avonds nog wel een hier: https://goo.gl/maps/dDeK9hRgQNtJj2yM8 En dan staat de VRI regelmatig op knipperstand. En dan is het altijd maar afwachten wie er voorrang neemt/krijgt...

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 03 sep 2020, 17:28

Volgens mij is dat niet verplicht, maar voor de verkeersveiligheid wel beter als de voorrang geregeld is. ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 04 sep 2020, 11:37

Piles schreef:
do 03 sep 2020, 15:09
Moet een VRI eigenlijk op een voorrangskruising staan? Of mag die ook op een gelijkwaardige kruising?
Ik kom 's avonds nog wel een hier: https://goo.gl/maps/dDeK9hRgQNtJj2yM8 En dan staat de VRI regelmatig op knipperstand. En dan is het altijd maar afwachten wie er voorrang neemt/krijgt...
Iets verderop is het kruispunt Catharijnesingel-Bleekstraat er ook eentje.

LennyKravitz
verkeersader

Bericht door LennyKravitz » ma 07 sep 2020, 23:30

Piles schreef:
do 03 sep 2020, 15:09
Lijkt me niet te moeten.

Staan de verkeerslichten op knipperstand =>borden
Geen borden? => normale verkeersregels als op andere kruisingen.

Meestal staan verkeerslichten op grotere kruisingen die wanneer deze uit staan dan ook beter geregeld worden door borden. Doch, het moeten zijn van een voorrangskruising zie ik niet in.
It aint over 'till it's over...