Brugopeningsregime in de spits en de gevolgen...

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Brugopeningsregime in de spits en de gevolgen...

Bericht door Wouter N14 » ma 22 okt 2007, 9:44

Ik ken Rotkjeknor niet (dus waar bemoei ik mij mee)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Meneer de Boden
woonerf
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 1:47

Re: Brugopeningsregime in de spits en de gevolgen...

Bericht door Meneer de Boden » wo 12 mar 2008, 2:24

Er rijden trams over de erasmusbrug ;)
Enne, gaat tie open en je moet toch op noord zijn, kun je altijd nog op de metro overstappen aan de zuidkant van de brug(station Wilhelminaplein).
In principe vormt de Erasmusbrug niet zo'n probleem. Het merendeel wat daar vaart is binnenvaart en dat gaat gewoon onder de willemsbrug door.
Maar soms moet er een drijvende bok of een groter schip(met masten) onderdoor en dan moeten de bruggen open, maar dat is niet spectaculair veel. Ik geloof wel in de spits.

Maar de botlekbrug die over de oude maas ligt spant de kroon en staat op 1 als het om de hoeveelheid openingen per dag en per uur gaat.
Soms wel 8x per uur en het is heel gewoon dat er een zeeschip in de spits onderdoor moet. Zelfs voor een opblaas-roeiboot moet tie al open.
Via de tunnel is een eind om en bovendien staat daar weer altijd file. Daarom nemen veel Hoogvlieters de brug ipv de tunnel.
Note: Tegenwoodig pakt men de Herikweg hier in westpunt, langs 'heerlijkheid Hoogvliet' (recreatie park) en slaan rechtsaf terwijl er een verbod geldt voor die weg(eigen weg Rijkswaterstaat), rijden een stukje over die weg en draaien zo de brug op wat als de brug wel dicht is een enorme tijdswinst op leverd

De spijkernisserbrug gaat ook vaak open, maar minder vaak dan de botlekbrug, toch staat in dat geval heel Hoogvliet en soms ook heel Spijkernisse vast. De spijkernisserbrug is hoger dan de botlekbrug, maar niet hoog genoeg gezien de vele openingen.
De nieuwe botlekbrug die in 2015 de huidige komt vervangen is slechts 7 meter hoger en is daarmee ongeveer even hoog als de spijkernisserbrug en bovendien krijgt de nieuwe botlekbrug net als de spijkernisserbrug 2 vallen en naar mijn gevoel denk ik dus dat de brug vaker open zal gaan waar we dus niks mee opschieten. Maak de brug dan 15 meter hoger ipv 7, dan maar langere opritten, maar pas dan is het effectiver en voldoet zelfs 1 klep(en dat kan dan zelfs een basculebrug(vind ik persoonlijk mooier dan een hefbrug) worden) omdat de brug dan veel minder vaak open hoeft.
Muziek voor op de N-weg en met de N-weg kom je overal :D

Plaats reactie