Spits-, plus- en bufferstroken

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door mavas » do 23 okt 2008, 20:53

Ik heb geen idee wat het standpunt van de provincie hierin is. Maar ik gok dat het provinciaal wegennet de extra druk niet aan zal kunnen. De N232 zit bv al lang aan zijn maximale capaciteit in de spits, vooral vanwege sluipverkeer. Het bestemmingsverkeer langs de N232 is hiervan de dupe.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rene » do 23 okt 2008, 20:57

De files op de A9 zullen zeker wel positief beïnvloed worden.
Je zag het ook op de A9 toen de toerit vanaf Haarlem-zuid vanwege viaductherstel met één rijstrook was versmald: dat had tot gevolg dat de filevorming op de A9 tussen Beverwijk en Raasdorp heel wat minder ernstig was dan de afgelopen 2 weken.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door simon » do 23 okt 2008, 21:02

In Arnhem hebben we een toeritdosering bij de toerit vanuit Velperbroek richting Utrecht (A12 dus). Mijn ervaring is dat het nauwelijks meer reistijd kost. En dat de toeritdosering meer auto's doorlaat naar gelang de doorstroming op de onderliggende rotonde in gevaar komt.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rein » do 23 okt 2008, 21:59

Rene schreef:De files op de A9 zullen zeker wel positief beïnvloed worden.
Je zag het ook op de A9 toen de toerit vanaf Haarlem-zuid vanwege viaductherstel met één rijstrook was versmald: dat had tot gevolg dat de filevorming op de A9 tussen Beverwijk en Raasdorp heel wat minder ernstig was dan de afgelopen 2 weken.
René,

je vergelijkt appels met peren oftewel zomermaanden versus herfstperiode.
Het viaductherstel vond plaats in juli/augustus/september en in die periode is het verkeer dankzij de vakanties e.d. lager dan oktober e.v.
En ja, ook in september gaan tegenwoordig erg veel mensen (zonder kinderen in de basisschoolleeftijd) op vakantie, ik zelf incluis.
Vanaf eind september, toevalligerwijs (???) ongeveer in dezelfde periode als dat de viaducten hersteld waren en de twee rijstroken weer open, is 'iedereen' weer lekker aan het werk (tot het deze week herfstvakantie was).

Maar we zullen zien of de files op de A9 vanaf volgende week korter zijn, ik schat zo in van niet.

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Schenker » do 23 okt 2008, 22:09

Rein schreef:jippie het feest gaat beginnen!!!!
Kost me dagelijks behoorlijk extra reistijd vanaf maandag

Mavas, vindt de provincie het eigenlijk fijn dat er dankzij RWS straks files staan op provinciale wegen als de N205 en de N232 (als ontwijkroute), terwijl die TDI's de file op de A9 geen centimeter korter maken?
Volgens mij hebben Rene en ik je al eens uitlegd dat die TDI's wel degelijk de doorstroming op de snelweg bevorderen. Als je denkt van niet, dan moet je het zelf gaan onderzoeken en zul je het alsnog zien. Ofwel, verdiep je eerst eens in de materie voor je allerlei onderbuikgevoelens loopt te ventileren.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Attietattie » do 23 okt 2008, 22:42

Schenker schreef:Ofwel, verdiep je eerst eens in de materie voor je allerlei onderbuikgevoelens loopt te ventileren.
Laat dit een algemene opmerking zijn voor heel, héél veel forumgebruikers.


Bovenstaande is op persoonlijke titel, niet namens Schenker.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rene » do 23 okt 2008, 23:45

Rein schreef:je vergelijkt appels met peren oftewel zomermaanden versus herfstperiode.
Nee, ik vergelijk 4-5 weken geleden met nu.
Zelfs in de herfstvakantie stond het eenmaal totaal vast tussen Beverwijk en Rottepolderplein - die hardnekkigheid is een gevolg van de véél te grote instroom vanaf de N205.

Overigens zou het best kunnen dat de TDI's volgende week toch niet blijken te werken, of nog niet helemaal goed.
Dat laatste is moeilijk te constateren, want de leverancier heeft zijn systeem helaas nog altijd niet op orde, juist v.w.b. de loggings van de TDI's.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door mb90 » di 28 okt 2008, 17:19

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van de spitsstroken op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn. Hier viel me goed op dat de groene pijlen veel genegeerd worden en dat er meer op de doorgetrokken streep gelet wordt. De rechter rijstrook (toen de spitsstrook) was vrijwel leeg. :? Vooral vrachtwagens reden er op die rechter rijstrook en wij dan. Ik weet dat rechts inhalen niet mag, maar in dit geval is het toch af en toe gebeurd, omdat het links 10x drukker was dan rechts. Een foto van de A50 met de spitsstrook van afrit Loenen naar knooppunt Beekbergen, dus richting Zwolle:
Afbeelding
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Seat Ibiza » di 28 okt 2008, 17:22

mb90 schreef:Ik weet dat rechts inhalen niet mag, maar in dit geval is het toch af en toe gebeurd, omdat het links 10x drukker was dan rechts.
Ik zou het ook gedaan hebben... Echt een drama de verkeersregelkennis van de gemiddelde Nederlandse automobilist m.b.t. de regels rond een spitsstrook. :neenee:

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door simon » di 28 okt 2008, 18:39

Op de A50 is het op soms echt dramatisch.Eerder plaatste ik al deze en deze foto. De foto's zijn enkele minuten na elkaar gemaakt op de A50. Er valt niets in te halen. Wat doen al die mensen op de middelste rijstrook?
Laatst gewijzigd door simon op di 28 okt 2008, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door boe! » di 28 okt 2008, 20:06

Nou, 500 meter verderop rijdt een vrachtwagen en dan moet je natuurlijk wel tijdig naar links. :roll:

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Frits » di 28 okt 2008, 20:20

mb90 schreef:Hier viel me goed op dat de groene pijlen veel genegeerd worden en dat er meer op de doorgetrokken streep gelet wordt.
Klopt. Ik zie dat hier op de (korte) spitsstrook bij Houten ook. Daar willen mensen ook niet rechts rijden. Het is jammer, want hierdoor wordt de rijstrook niet optimaal benut.
De autogordel: een band voor het leven.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20584
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door waldo79 » di 28 okt 2008, 21:12

Ik ga er dan ook maar rechts voorbij :dyn_hyp:

Op de A15 kan ik op de rechterrijstrook met 90 doortuffen terwijl links tussen de 65 en de 110 slingert. Je dacht toch niet dat ik me de irritatie van de linkerrijstrook op de hals ga halen :wijsvinger:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rene » di 28 okt 2008, 21:24

Als er voldoende ruimte is, ga ik naar links, sein ik achter de middenplakker, ga er links langs, en vervolgens in één ruk naar rechts met de richtingaanwijzer langdurig aan. Je zou zeggen: dat moet een belletje doen rinkelen. Nou, minstens 60% blijft dan dus stoïcijns doorrijden... :shutup:

Als er links onvoldoende ruimte is, dan wil ik er ook nog wel eens rechts langsgaan. :dyn_hyp:

Degene die in zulke situaties zwaar beboet zou moeten worden, is degene die nodeloos links blijft rijden en de capaciteit van de weg beperkt, niet degene die rechts inhaalt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Vinny » di 28 okt 2008, 21:28

Ik ben het niet eens met de configuratie van de spitsstroken. Daarnaast is het rijden op deze stroken ook nog eens bijzonder onprettig. Volgens mij is dat ding bij Houten ook nog eens smaller dan normaal en je komt hopeloos in de knoei bij in- en uitvoegstroken. Nee wat mij betreft schaffen ze die stroken helemaal af en wordt het een conventionele rijstrook.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rene » di 28 okt 2008, 21:31

Wat mij betreft ook liever alleen maar gewone stroken. Scheelt over de jaren heel wat geld in onderhoud en bediening.
Maar ja, zelfs een "ombouw" van 2x2+spitsstroken naar 2x3 vergt een (verkorte) Tracéwetprocedure. Ook al weet je van tevoren dat het qua gevolgen op de verkeersstromen nihil is, want er is geen sprake van een toegenomen capaciteit.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door jan » di 28 okt 2008, 22:16

De spitsstrook op de A50 heeft meer weg van een vrachtwagenstrook zo constateer ik keer op keer. Ik begrijp echt niet wat automobilisten er van weerhoudt om de strook niet te gebruiken. Overigens wordt de Vmax van 100 massaal genegeerd (ook door mij), gelukkig vindt er vrijwel nooit controle plaats en wanneer er wel geflitst wordt is het altijd tussen Hoenderloo en Loenen.
Rene schreef:Als er voldoende ruimte is, ga ik naar links, sein ik achter de middenplakker, ga er links langs, en vervolgens in één ruk naar rechts met de richtingaanwijzer langdurig aan. Je zou zeggen: dat moet een belletje doen rinkelen. Nou, minstens 60% blijft dan dus stoïcijns doorrijden... :shutup:
Doe ik ook weleens, maar de hint wordt nooit begrepen.

Ik dacht altijd dat spitsstroken als korte termijn oplossingen dienden in afwachting van volwaardige extra rijstroken, nu zie ik de A50 tussen knp. Waterberg en Beekbergen de komende jaren niet omgebouwd worden...

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door rene154 » di 28 okt 2008, 22:48

Rene schreef:Als er voldoende ruimte is, ga ik naar links, sein ik achter de middenplakker, ge er links langs, en vervolgens in één ruk naar rechts met de richtingaanwijzer langdurig aan. Je zou zeggen: dat moet een belletje doen rinkelen. Nou, minstens 60% blijft dan dus stoïcijns doorrijden... :shutup:

Als er links onvoldoende ruimte is, dan wil ik er ook nog wel eens rechts langsgaan. :dyn_hyp:

Degene die in zulke situaties zwaar beboet zou moeten worden, is degene die nodeloos links blijft rijden en de capaciteit van de weg beperkt, niet degene die rechts inhaalt.
Ook ik doe dit soms en merk dat het weinig uitmaakt (ook op rijbanen met 3 normale rijstroken). Deze mensen begrijpen de hint heus wel, dat kan niet anders. Ze denken alleen anders dan jij en ik: in hun ogen ben jij asociaal en hebben ze het volste recht om op die middelste rijstrook te rijden, en door de terechtwijzing zijn ze alleen maar extra volhardend in het niet rechts houden. Soort van: haha, je kan mij niets maken, ik doe lekker wat ik wil! Meer controle op onnodig linksrijden zou uiteraard heel veel kunnen schelen.. Maar ik heb altijd het idee dat degene die rechts er langs gaat wordt aangepakt ( mijn indruk als ik een programma als wegmisbruikers zie). Ook door de politie wordt dit als gevaarlijker gezien, en ergens is dat ook wel terecht natuurlijk.. Maar het asociale is het niet naar rechts gaan, het rechts inhalen zie ik persoonlijk niet als asociaal ( alleen als potentieel gevaarlijk).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Attietattie » di 28 okt 2008, 23:33

Rene schreef:Wat mij betreft ook liever alleen maar gewone stroken. Scheelt over de jaren heel wat geld in onderhoud en bediening.
Ik doe de aanname dat dat wel meevalt. Als je een verbreding 10 jaar uit kan stellen levert dat je rentetechnisch redelijk wat geld op. Of je dat onderhoud nu aan de extra rijstrook of spitsstrook moet besteden, ik denk dat elkaar dat niet zoveel ontloopt. De bediening gaat inderdaad wel aanzienlijk schelen, maar of de rente dat niet zou kunnen dekken, ik weet het niet...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rene » di 28 okt 2008, 23:41

Attietattie schreef:Ik doe de aanname dat dat wel meevalt.
En ik doe de aanname dat die aanname echt fout is.
Maatschappelijk gezien heb je over een periode van 10 jaar een gewone strook eruit. En dan ga ik nog uit van gelijkblijvende loonkosten.
Als je stijgende loonkosten meeneemt in de vergelijking, dan zal het nog sneller dan 10 jaar zijn.

Vergeet niet dat op een veel te drukke weg met spitsstrook de werkbare uren nog krapper worden, en daarmee de onderhoudskosten hoger liggen dan in de situatie met een vluchtstrook. Terwijl tegelijkertijd de ongevalskans hoger is - en daarmee de filekosten veroorzaakt door incidenten.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Attietattie » wo 29 okt 2008, 0:52

Rene schreef:
Attietattie schreef:Ik doe de aanname dat dat wel meevalt.
En ik doe de aanname dat die aanname echt fout is.
Maatschappelijk gezien heb je over een periode van 10 jaar een gewone strook eruit. En dan ga ik nog uit van gelijkblijvende loonkosten.
Als je stijgende loonkosten meeneemt in de vergelijking, dan zal het nog sneller dan 10 jaar zijn.

Vergeet niet dat op een veel te drukke weg met spitsstrook de werkbare uren nog krapper worden, en daarmee de onderhoudskosten hoger liggen dan in de situatie met een vluchtstrook. Terwijl tegelijkertijd de ongevalskans hoger is - en daarmee de filekosten veroorzaakt door incidenten.
Uiteraard heb je die strook er door maatschappelijke baten na 10 jaar uit. Maar dat geldt ook voor de exploitatie (en 'aanleg') van een spitsstrook dus dat toont niet direct een meerwaarde aan.

De werkbare uren zijn hetzelfde want tussen 21 en 5 heb jij die strook niet nodig dus is het gewoon een vluchtstrook. Sterker nog, een rijstrook die tijdens de werkbare uren een vluchtstrook is is een stuk goedkoper te onderhouden én zorgt niet voor capaciteitsverlies!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Chris » wo 29 okt 2008, 10:39

jan schreef:De spitsstrook op de A50 heeft meer weg van een vrachtwagenstrook zo constateer ik keer op keer. Ik begrijp echt niet wat automobilisten er van weerhoudt om de strook niet te gebruiken. Overigens wordt de Vmax van 100 massaal genegeerd (ook door mij), gelukkig vindt er vrijwel nooit controle plaats en wanneer er wel geflitst wordt is het altijd tussen Hoenderloo en Loenen.
Dat viel mij ook op, als je op de linkerstrook rijdt gaat het eerder met 130 dan met 100.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rene » wo 29 okt 2008, 11:11

Attietattie schreef:Uiteraard heb je die strook er door maatschappelijke baten na 10 jaar uit. Maar dat geldt ook voor de exploitatie (en 'aanleg') van een spitsstrook dus dat toont niet direct een meerwaarde aan.
Ik heb het niet over de maatschappelijke baten, ik heb het over het verschil in beheerkosten, en daarmee het verschil in belastinggeld dat je spendeert over de komende jaren.
Attietattie schreef:De werkbare uren zijn hetzelfde want tussen 21 en 5 heb jij die strook niet nodig dus is het gewoon een vluchtstrook. Sterker nog, een rijstrook die tijdens de werkbare uren een vluchtstrook is is een stuk goedkoper te onderhouden én zorgt niet voor capaciteitsverlies!
Dat je de facto de strook 's nachts niet gebruikt, klopt. Maar voor simpeler wegwerkzaamheden die vaak overdag, tot aan de randen van de spits worden uitgevoerd, geldt dat niet. Deze vluchtstrookwerkzaamheden overdag worden beperkt, want de spitsstrook moet wanneer nodig meteen kunnen worden ingezet, en als het nodig zou zijn ook open blijven totdat de verkeersomvang voldoende is gedaald. Dat betekent dat werkzaamheden die op een gewoon wegvak wellicht tussen beide spitsen kan worden uitgevoerd, bij een spitsstrooktraject over twee dagen moet worden verdeeld. Dat is goed te merken in de kosten. En voor één keer is dat niet zo erg, maar over 10 jaar bezien praat je toch wel over flinke bedragen.
Voorts moet je regelmatiger onderhoud plegen op een spitsstrooktraject (kantelwalsellende, camera's bijvoorbeeld), en dat vergt méér afzettingen dan op een weg zonder spitsstrook.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Attietattie » wo 29 okt 2008, 12:21

Ah... Ik heb niet gedacht aan simpele werkzaamheden want daar doe ik tenslotte vanuit mijn werk niets mee. Wij doen alleen het grotere werk dus denk ik daar niet direct aan. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Medianieuws

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Medianieuws » wo 29 okt 2008, 13:55

[url=http://www.depers.nl/binnenland/256713/Spitsstroken-dicht-door-mist.html]De Pers[/url] (29-10-2008) schreef:Spitsstroken dicht door mist

Het weer zorgt woensdagochtend volgens de ANWB voor een drukkere ochtendspits dan normaal op woensdag. Op verscheidene snelwegen zijn de spitsstroken dicht, omdat de camera's boven die wegdelen vanwege de mist niet bruikbaar zijn. De spitsstrook doet daardoor weer gewoon dienst als pechstrook. Het gaat om de stroken op de A1 bij Barneveld, de A2 bij knooppunt Everdingen en verscheidene delen van de A50 wat met name op de A73 leidde tot 17 kilometer file op een traject waar doorgaans geen files staan, constateert de ANWB.

Medianieuws

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Medianieuws » di 04 nov 2008, 23:00

[url=http://www.omroepgelderland.nl/pagina.php?id=10&bericht=59262]Omroep Gelderland[/url] (4-11-2008) schreef:Spitsstroken dicht vanwege mist

WOLFHEZE - Rijkswaterstaat heeft dinsdagochtend de spitsstroken in een groot deel van Gelderland gesloten gehouden vanwege de dichte mist. De verkeersleiders in Wolfheze kijken normaal gesproken 24 uur per dag mee op de autowegen, maar konden nu niets zien door de mist. Daardoor was het niet veilig om vluchtstroken open te stellen als spitsstrook. Het was namelijk niet te zien of er bijvoorbeeld een stilstaande auto stond of afgevallen lading lag. Het ging om de spitsstroken op de A73, A50 (bij Ewijk, Valburg, Heteren en Waterberg-Beekbergen) en A1 (Hoevelaken-Barneveld en een deel van Beekbergen-Deventer).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Rene » di 04 nov 2008, 23:02

Spitsstroken Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht waren gewoon open.
Alleen de centrale in Wolfheze schijnt er steeds problemen mee te hebben.
En dat terwijl de onderlinge camera-afstand in Noord-Holland veel groter is dan in Gelderland...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76494
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Chris » di 04 nov 2008, 23:04

De mist was wel behoorlijk dicht, ik denk amper 100 meter zicht. Het is hier de hele dag zo mistig gebleven alhoewel het 's middags wel iets minder was dan 's ochtends.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door Attietattie » di 04 nov 2008, 23:18

Je schatting is denk ik vrij goed. Het luchtvaartweerbericht (op Schiphol) gaf 150m zicht. Ik heb het overigens maar één keer gechecked vandaag.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spits-, plus- en bufferstroken

Bericht door simon » wo 05 nov 2008, 9:44

Gisteren de hele dag mistig geweest in de regio Arnhem-Apeldoorn. Het zicht was enkele honderden meters. Natuurlijk voor enkele mede-weggebruikers aanleiding met de mistachterlichten aan te rijden.

Al met al zijn de spitsstroken tussen Waterberg en Beekbergen de hele week al dicht. Is er soms meer aan de hand? Vanochtend was het toch niet bepaald mistig.

Plaats reactie