Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Rein » do 07 mar 2013, 8:53

*** schopje ***
nhd.nl schreef: Navigatie stuurt vrachtwagen het strand van Wijk aan Zee op

WIJK AAN ZEE - Een vrachtwagen volgde dinsdag in Wijk aan Zee zijn navigatiesysteem de verkeerde kant op, en belandde op een strandopgang. De wagen raakte vast in het zand en moest door een strandshovel worden bevrijd.

De vrachtwagen was met filters op weg naar een waterpompinstallatie. ,,We leveren daar nu dagelijks drie vrachten af. Met de andere wagens ging het gelukkig wel goed’’, aldus een woordvoerder van transportbedrijf Wed. J. de Bruyn uit Lopik.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Palance » do 07 mar 2013, 10:05

Per ongeluk een Engelse bestemming ingevoerd?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Ds79m » do 01 aug 2013, 18:08

Het is eigenlijk geen verrassing, maar het feit dat mensen blindelings hun navigatiesysteem volgen, betekent vaak dat ze geen idee hebben waar ze zich bevinden. Als ze dan bij een incident 112 bellen, kunnen ze niet vertellen waar ze zijn:
AT5 1 Augustus schreef:De 112-meldkamer in Amsterdam krijgt de laatste jaren steeds vaker onduidelijke meldingen binnen, bellers weten dan niet waar ze zich precies bevinden. En in levensbedreigende situaties gaat hierdoor vaak kostbare tijd verloren, ambulances moeten eerst nog zoeken naar de plek waar ze moeten zijn. Volgens de meldkamer onstaan de verwarrende meldingen doordat mensen vaker met navigatie rijden en dus zelf minder goed opletten. Afgelopen maandag ging het nog mis met de melding bij een dodelijk ongeluk in Zuidoost.
(...)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Rein » do 01 aug 2013, 18:14

Slecht voorbeeld. In het door AT5 aangehaalde voorbeeld ging het (waarschijnlijk) om een ongeluk met een fietser op het lokale wegennet van Zuidoost. Ook zonder navigatiesysteem zullen ter plaatse onbekenden in een vreemde stad niet direct weten hoe de straten daar heten. Sterker nog: ik denk dat mensen met navigatieapparatuur sneller weten hoe de straat heet, omdat ze het van hun schermpje kunnen aflezen.

timmie_1606
verkeersader
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 16:18
Locatie: Amersfoort

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door timmie_1606 » za 03 aug 2013, 16:09

In de tomtoms heb je ook de knop help mij, waarbij je te zien krijgt waar je zit en van diverse 'hulpdiensten' telefoonnummers krijgt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Chris » do 04 aug 2016, 15:39

Google verandert routeplanner: campinggasten vast op bospad

Op navigatie naar de camping rijden, wie doet het niet? Maar als je naar Camping Starnbosch in Dalfsen moet is het sinds twee weken niet verstandig om blind te varen op de aanwijzingen.

Volgens mij heeft Google de kaarten twee weken geleden veranderd", vertelt eigenaar Robbin van den Heuvel.

Wat is het probleem?
Je kunt op twee manieren bij de camping komen. De meest gebruikelijke: via de geasfalteerde weg, waarbij je aan de voorkant van de camping uit komt.
Maar je kunt ook door het blubberige bospad dat uitkomt bij de achterkant van het terrein. Via de navigatie komen de gasten op het bospad.

Daar komen veel campinggasten vast te zitten. Van den Heuvel: "Vroeger gebeurde het af en toe dat iemand via het bospad komt, maar nu is het hek van de dam."

Trekkers en shovels
Door de regen is het pad verandert in een grote modderpoel. Waardoor de campingeigenaar vaak moet bijspringen: "We hebben al vaak een trekker of een shovel erbij moeten halen."
Van den Heuvel: "Vorige week waren het ongeveer 10 auto's die vast zaten."

Oplossing?
Vertrouw niet te veel op de navigatie en volg de borden richting de camping.
De camping kijkt ook of er borden met een waarschuwing bij de bosweg kunnen worden geplaatst.
Tja, wat moet je hier nu van zeggen. Het is gewoon domheid van deze automobilisten, deze camping wordt prima bewegwijzerd, toch negeren mensen dat omdat ze denken dat hun navigatiesysteem onfeilbaar is en de borden niet kloppen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Wesso » do 04 aug 2016, 17:38

^^ De meest geschikte route (vanuit het noorden) wordt door Google Maps genegeerd, omdat er iemand 'geen autoverkeer' of iets dergelijks heeft ingesteld op de Diezerstraat.

Bij de bospadroute geeft GM alleen "Let op: Deze route bevat wegen voor beperkt verkeer of privéwegen" aan. Daar kun je als kampeerder vrij weinig mee, en het is niet duidelijk of het om onverharde wegen gaat. Streetview komt daar niet.

Ik doe meestal wel dubbelcheck (topokaart, OSM) als het om Google Maps gaat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Chris » do 04 aug 2016, 18:39

Ik vind het toch raar dat mensen denken dat een blubberpad de toegang naar een camping is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Wesso » do 04 aug 2016, 19:38

Als je eenmaal ziet dat verderrijden niet verstandig is, is het al te laat. Zeker met een caravan aan de trekhaak en jengelende kinderen op de achterbank. Blindelings vertrouwen op navigatie is dom, maar ja, mensen laten zich graag leiden...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Naturist » do 04 aug 2016, 19:47

Gewoon de vouwwagen uitklappen, koffie zetten en tegen elkaar beginnen te klagen dat je bij een geaccidenteerd terrein wel iets anders verwacht had. :p
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door kees » do 04 aug 2016, 20:03

IK ken festivals waar inderdaad blubberpaden de toegang zijn tot de weilanden die voor die gelegenheid als camping dienen.
Zelf ben ik een keer van een ondergelopen weiland gesleept, nadat het uren achter elkaar zeer hard had geregend. Het was nu eenmaal de parkeerplaats van het festival dat ik bezocht.
Sommige dingen kun je gewoon niet ontwijken, hoe graag je dat zou willen.
Zoals dit, een gelijksoortig festival, maar dan in Portugal (is gisteren gebeurd):
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2634 ... val__.html

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door mavas » do 04 aug 2016, 23:45

Ik heb me zelf ook meerdere keren afgevraagd waarom mensen toch zo vertrouwen op hun navigatie, maar ik kan er zere vinger niet op leggen. Ik zie het ook bij vrienden, die vertrouwen als eerste op de techniek, op de navigatie en pas als het 2 of meer keer op de route niet goed gaat en ze er achter komen dat ze op hetzelfde punt terugkomen, dan kijken ze pas op de borden.

Waarom vertrouwen mensen toch zo op navigatie? Is dat omdat navigatie het in 99,95% van de gevallen wel goed werkt, dat men er vanuit gaat dat het altijd 100% is?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Snelwegfreak » vr 05 aug 2016, 7:43

mavas schreef: dat men er vanuit gaat dat het altijd 100% is?
Dát: men heeft het met eigen geld betaald dus dan moet het goed zijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door JB81 » vr 05 aug 2016, 7:47

In mijn directe omgeving recent nog een gevalletje meegemaakt van "we hadden de afrit naar de N69 gemist omdat het navigatiesysteem bij Batadorp naar de A2 wees" :lol:

Volgens mij hebben ze inmiddels toch maar een nieuwe aangeschaft.

R-R-L
stadsweg
Berichten: 282
Lid geworden op: zo 15 mei 2016, 21:24

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door R-R-L » vr 05 aug 2016, 10:56

Rein schreef:Slecht voorbeeld. In het door AT5 aangehaalde voorbeeld ging het (waarschijnlijk) om een ongeluk met een fietser op het lokale wegennet van Zuidoost. Ook zonder navigatiesysteem zullen ter plaatse onbekenden in een vreemde stad niet direct weten hoe de straten daar heten. Sterker nog: ik denk dat mensen met navigatieapparatuur sneller weten hoe de straat heet, omdat ze het van hun schermpje kunnen aflezen.
Ook bij lokaal bekenden kan het zo zijn dat ze de straatnaam niet weten. Tot voor kort wist ik het adres waar een van mijn beste vrienden woont niet eens. Liep er altijd naar toe en in plaats van het bellentableau te gebruiken klop ik er op het raam.

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Egbert » vr 05 aug 2016, 12:03

Dit had ook bijna in dit topic gekund: http://frontpage.fok.nl/nieuws/743310/1 ... e-rit.html

Als je zo de foto's ziet dan vraag je je ook af of blind de navigatie volgen gewoon de norm is
Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door boe! » vr 05 aug 2016, 17:56

^^ Volgens de buschauffeur hadden ze een navigatiesysteem speciaal voor vrachtwagens en bussen in het voertuig. Als je de foto's ziet dan stond de navigatie waarschijnlijk op de stand 'auto'. Ik vermoed dat de bus vanaf de Portugese A25 het binnenland is ingereden en op de CM1249 is gestrand. De bus had via Porto moeten rijden en dan via de A41, A32 en N326 naar Arouca. De N326 heeft gewoon twee rijstroken en is wel geschikt voor zwaar verkeer.

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Egbert » za 06 aug 2016, 10:50

Er lijkt ergens in de twitter te staan dat ze bij Sao Pedro do Sul zijn geweest. De standaard routeplanner via de A25 geeft gewoon de afrit bij Talhadas en dan de EN328 op.
Maar ja, busschauffeurs hoeven natuurlijk ook niet uit te blinken in logisch nadenken. En als je dan (wat tegenwoordig standaard lijkt) met je 4" smartpohne naast je stuur gaat zitten rijden dan heb je ook geen overzicht meer. Hoe geweldig navigatiesystemen ook zijn, het overzicht van een papieren kaart hebben ze niet, en voor zulke reizen is het altijd nodig om vooraf te plannen wat je route wordt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Chris » za 06 aug 2016, 11:08

Men snapt niet altijd dat een navigatiesysteem een hulpmiddel is. Men volgt het blindelings zonder een idee te hebben over wat voor wegen men komt. Met name met een bus is dat wel essentieel. Dit soort wegen zijn in Portugal bepaald geen uitzondering.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Attietattie » za 06 aug 2016, 11:40

Egbert schreef:Hoe geweldig navigatiesystemen ook zijn, het overzicht van een papieren kaart hebben ze niet, en voor zulke reizen is het altijd nodig om vooraf te plannen wat je route wordt.
Noem mij 1 functie die een papieren kaart heeft, die ik met een digitale kaart niet kan vervullen. En dan behalve:
- Opvouwen
- Fikkie steken
- Er een vliegtuigje van vouwen

Ik plan mijn routes zelden tot nooit.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Jurjen
dorpsstraat
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 13:27
Locatie: Pijnacker

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Jurjen » za 06 aug 2016, 12:03

^^ Op een papier kaart kan je een veel groter gebied tegelijk met hetzelfde detailniveau zien.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Ds79m » za 06 aug 2016, 12:10

mavas schreef:Ik heb me zelf ook meerdere keren afgevraagd waarom mensen toch zo vertrouwen op hun navigatie, maar ik kan er zere vinger niet op leggen. Ik zie het ook bij vrienden, die vertrouwen als eerste op de techniek, op de navigatie en pas als het 2 of meer keer op de route niet goed gaat en ze er achter komen dat ze op hetzelfde punt terugkomen, dan kijken ze pas op de borden.

Waarom vertrouwen mensen toch zo op navigatie? Is dat omdat navigatie het in 99,95% van de gevallen wel goed werkt, dat men er vanuit gaat dat het altijd 100% is?
Als de borden niet goed of genoeg worden gebruikt, ligt het misschien ook wel aan die borden. De gemiddelde weggebruiker kan vrij weinig met bingokaarten vol industrienummering, superlokale bestemmingen, E/R/S/U-xxx-nummers, Centrum Zuidwestzijde en soortgelijke benamingen, een knooppuntnaam als rechtdoordoel, half bewegwijzerde afritten langs een parallelbaan, dubbelnummeringen, piepkleine (redesign)bordjes, enz. Dan heb je nog de plaatselijke wethouders die bedenken dat het wenselijk is dat de bewegwijzering het verkeer moet sturen door onnodige omwegen te maken. En dan heb je nog soms onverklaarbare aan- of afwezigheid van plaatsnamen op de bewegwijzering, waarbij het volkomen logisch wordt geacht dat een Fries in de regio Amsterdam maar Purmerend moet aanhouden om naar huis te gaan, terwijl een Groninger de richting Hengelo moet volgen.

Dan wordt het toch veel makkelijker om gewoon te wachten tot iemand even voorzegt of je links of rechts moet aanhouden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Snelwegfreak » za 06 aug 2016, 12:17

^^ Je hebt gelijk, maar er zijn tal van voorbeelden geweest dat de bebording toch zeer duidelijk was en mensen nog massaal de navigatie volgen. Dat is gewoon domme koeiengedrag.

Ik gebruik zelf nooit navigatie. Vooraf op Google Maps de route plannen en dan met StreetView een deel van de route bekijken om aan de hand van herkenbare dingen in de omgeving bepaalde keuzemomenten te kunnen onthouden. Dan rijd ik er meestal zo op af, zonder pijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Attietattie » za 06 aug 2016, 12:22

Jurjen schreef:^^ Op een papier kaart kan je een veel groter gebied tegelijk met hetzelfde detailniveau zien.
Je hebt gelijk, ik heb mijn vraag niet goed gesteld: noem mij één vóórdeel.

Dat wat jij noemt vind ik geen voordeel. En als je hem omdraait: bij een kaart is het altijd schipperen tussen oppervlakte of detailniveau. Een fysieke kaart is derhalve bijna nooit gedetailleerd genoeg.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Chris » za 06 aug 2016, 12:29

Een kaart (papier of een groot scherm zoals een tablet) is ideaal om dingen te plannen in de omgeving, bijvoorbeeld op vakantie. Ik heb al tal van prachtige wegen in Frankrijk en Spanje gereden die ik met de ViaMichelin-atlas gevonden heb die je op een simpele kaart van een navigatiesysteem niet zou vinden. Een navigatiesysteem is vooral handig als je al weet waar je heen moet, een goede kaart is handig om dingen te plannen of je te oriënteren. Rondritten plannen wil met een navigatiesysteem ook niet zo goed. Een navigatiesysteem geeft ook geen mooie routes of uitzichtspunten aan. Een kaart geeft daarentegen vaak weer geen supermarkten, huisnummers en alle straten aan.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Naturist » za 06 aug 2016, 12:35

Als je wandelt of fietst is het handig dat je aan de hoogtelijnen kunt zien hoe je een wellicht onnodige klim kunt vermijden of juist opzoeken.
En op een kaart kun je sneller een mooie route kiezen doordat je kunt zien of je meer loofbomen aantreft of juist meer heide, meer naaldakkers of juist teveel akkerland tegen komt.
De juiste stafkaart biedt je zoveel meer informatie dan de digitale variant. :krant: :top:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Attietattie » za 06 aug 2016, 13:21

Naturist schreef:Als je wandelt of fietst is het handig dat je aan de hoogtelijnen kunt zien hoe je een wellicht onnodige klim kunt vermijden of juist opzoeken.
En op een kaart kun je sneller een mooie route kiezen doordat je kunt zien of je meer loofbomen aantreft of juist meer heide, meer naaldakkers of juist teveel akkerland tegen komt.
De juiste stafkaart biedt je zoveel meer informatie dan de digitale variant. :krant: :top:
Iedere kaart die jij kunt bedenken bestaat ook digitaal. Maar dan allemaal in je rechterhand.

Niet dat ik alle soorten kaarten zou kunnen vinden, maar als het je boeit bestaan ze.

Bovendien heb je satellietbeelden waardoor je veel beter kunt zien of er sprake is van akkerland of bomen. En anders kijk je even op streetview. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Naturist » za 06 aug 2016, 14:40

^^En van een stafkaart raakt je accu niet leeg, noch zul je last ondervinden van atmosferische storingen. :PP:

Maar vooruit, oldschool is aan jou waarschijnlijk niet besteed. :duck:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Attietattie » za 06 aug 2016, 15:07

Naturist schreef:^^En van een stafkaart raakt je accu niet leeg, noch zul je last ondervinden van atmosferische storingen. :PP:
Kaarten kun je downloaden waardoor ze zonder netwerk te raadplegen zijn. En ik heb altijd een oplader van 100pk bij me. Mijn telefoon is afgelopen jaren nooit leeg geweest.
Naturist schreef:Maar vooruit, oldschool is aan jou waarschijnlijk niet besteed. :duck:
Nou, het is voornamelijk dat ik het nogal suf vind dat men papieren kaarten veel beter noemt, terwijl het er in alle opzichten op lijkt dat ze niet beter zijn.

Dat iemand het prettiger VINDT, kan ik me voorstellen. Maar of ze beter ZIJN, ik laat me graag overtuigen, maar dat lukt nog niet zo best.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Schade door blindelings volgen navigatiesysteem

Bericht door Jackbauer1350 » za 06 aug 2016, 16:00

Ik heb geen navigatiesysteem in de auto en mis het ook niet. De auto die ik nu heb is nog van een bouwjaar dat er gelukkig ook geen eentje ingebouwd zit. En mocht ik onverhoopt een bepaalde wegniet kunnen vinden dan is een parkeerplaats opzoeken en GoogleMaps erbij voldoende.

Plaats reactie