Keizer Karelplein gevaarlijkste Gelderse kruising

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Keizer Karelplein gevaarlijkste Gelderse kruising

Bericht door Rein » wo 24 jan 2018, 15:49

Peter schreef: wo 24 jan 2018, 14:24 De tram is hier echter niet uit de voorrang genomen, waardoor een auto op de rotonde nog steeds voorrang moet verlenen voor trams van links en rechts als de lichten niet werken, terwijl hij verder haaientanden ziet staan en redelijkerwijs kan denken voorrang te hebben op de rotonde.
Een tram die niet op een voorrangsweg of voorrangskruising rijdt moet voorrang verlenen aan verkeer dat wel op een voorrangsweg of voorrangskruising rijdt. Je kan stellen dat (auto)verkeer op de rotonde op een voorrangskruising rijdt en de tram niet en de tram dus voorrang moet verlenen aan verkeer dat op de rotonde rijdt. Probleem is overigens wel dat de tram in dit geval geen haaientanden of bord :B6: heeft. :s

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Keizer Karelplein gevaarlijkste Gelderse kruising

Bericht door Vinny » wo 24 jan 2018, 20:12

Gelukkig zijn er in Nijmegen geen trams. Terug naar het Keizer Karelplein zou ik zeggen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Keizer Karelplein gevaarlijkste Gelderse kruising

Bericht door Peter » do 25 jan 2018, 15:42

Attietattie schreef: wo 24 jan 2018, 15:17Een tram moet zich te allen tijde aan verkeerstekens houden. Dus ook aan de verplichte rijrichting die voortvloeit uit het rotondebord.
Ik denk dat de carriere van de agent of BOA die hier op bekeurt erg kort is ;)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie