Bebording op/voor rotondes

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door feitelijk » ma 11 mar 2013, 7:05

Snelwegfreak schreef:Dus omdat de pijltjes een slag gedraaid zijn is het geen J9?
Inderdaad, en dit is ook geen rotonde. En niet alleen voor fietsers.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door petervdveen » ma 11 mar 2013, 9:09

sirdanilot schreef:
geelhoed schreef:Geen J9, geen rotonde, en een kerkhof.
Afgezien van de gebrekkige communicatie die uit deze post blijkt; ik vraag me ten zeerste af of je in geval van een rechtszaak na schade wat zou hebben aan het feit dat de :J9: enigszins is gedraaid op dit punt. Het bord is namelijk nog steeds redelijkerwijs herkenbaar als J9 en heeft ook gewoon de juiste grootte.
Ik denk niet dat dat terzake doet.
Het bord waarschuwt voor iets dat er niet is.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door Snelwegfreak » ma 11 mar 2013, 9:21

Dat is een leuk verhaal, maar daar kom je natuurlijk nooit onderuit als het aankomt op een bekeuring of aanrijding. Dit slaat mijns inziens werkelijk nergens op.
Enne gojje mins blieft altied leave.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door petervdveen » ma 11 mar 2013, 11:57

Klopt, want je moet voorrang geven, maar daar heeft dit bord niets mee te maken.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door feitelijk » ma 11 mar 2013, 12:06

En welk scenario voor boete of aanrijding had jij in gedachten waarbij een J9 je zou kunnen helpen dan?

Als je iemand vlak voor die "rotonde" rechts ingehaald hebt?
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door sirdanilot » ma 11 mar 2013, 12:13

geelhoed schreef:
Snelwegfreak schreef:Dus omdat de pijltjes een slag gedraaid zijn is het geen J9?
Inderdaad, en dit is ook geen rotonde. En niet alleen voor fietsers.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Tuurlijk is dat wel een rotonde. Het bord is groot genoeg en is redelijkerwijs herkenbaar als een rotondebord. Als je hier bijvoorbeeld linksomrijdt of iets anders doet wat niet op een rotonde mag maar anders wel, krijg je alsnog en bekeuring aan je broek.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door feitelijk » ma 11 mar 2013, 12:49

En hier?
Afbeelding
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door feitelijk » ma 11 mar 2013, 13:01

Ben nog op zoek naar een filmpje van een 30 bij werkzaamheden die opgeheven wordt door een (vervaagde) :F2:. Zou ik die ook als :F8:, of beter als :A2:, moeten herkennen?
Laatst gewijzigd door feitelijk op ma 11 mar 2013, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door Palance » ma 11 mar 2013, 13:13

Dit forum heeft sinds kort de geweldige mogelijkheid om die codes als smileys te gebruiken. Zou jij dat ook willen doen, omdat dit soort postings nu behoorlijk onleesbaar is?

Bedankt!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door Snelwegfreak » ma 11 mar 2013, 15:48

geelhoed schreef:En welk scenario voor boete of aanrijding had jij in gedachten waarbij een J9 je zou kunnen helpen dan? Als je iemand vlak voor die "rotonde" rechts ingehaald hebt?
Daar gaat het mij niet om. Het gaat er bij mij om dat ik het me absoluut niet voor kan stellen dat een :J9: of een :D1: direct niet meer rechtsgeldig is wanneer de pijlen erop een slag gedraaid zijn. Dat lijkt mij echt de grootste flauwekul ooit. Als jij bij een rotonde waar op het middeneiland een :D1: staat met pijlen die nét niet goed staan de rotonde linksom neemt en veroorzaakt een ongeval zal de rechter echt niet zeggen: ''Ah nee meneer Geelhoed. U heeft helemaal gelijk. De pijlen op het bord :D1: staan een paar graden verkeerd gedraaid. Het bord kunt u hiermee als niet aanwezig beschouwen. U wordt vrijgesproken.'' Dit is namelijk een beetje wat jij insinueert, en daar lijkt mij niks van waar.
Enne gojje mins blieft altied leave.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Centrale rotonde-draad

Bericht door sirdanilot » ma 11 mar 2013, 15:55

geelhoed schreef:En hier?]
Niet redelijkerwijs herkenbaar dus nee.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Bebording op/voor rotondes

Bericht door captain007 » wo 20 mar 2013, 18:34

De discussie over de rotondeaankondiging op 2,5 kilometer heb ik weggehaald, aangezien deze posts zodanig gewijzigd waren dat dit niet meer leesbaar was. Daarnaast wil ik nog even extra benadrukken dat bij moderatoringrepen leden van het forumteam per PB kunnen worden benaderd i.p.v. onvrede hier in het topic te uiten. Graag hier weer verder over de bebording op/voor rotondes.
Laatst gewijzigd door captain007 op wo 20 mar 2013, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: PB noot opgenomen in melding.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Bebording op/voor rotondes

Bericht door feitelijk » wo 20 mar 2013, 22:55

Nog een melding van algemene aard!

Moderator dreigementen op basis van niet gepleegde "feiten", misinterpretatie van de wet en andere idioterie hoeven niet naar mijn PB maar mogen gewoon openbaar.

Dank u.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bebording op/voor rotondes

Bericht door Rene » wo 20 mar 2013, 23:56

Nog een mededeling van algemene aard: het forumteam bepaalt op dit forum hoe de regels worden geïnterpreteerd.
Gebruikers die menen altijd zelf gelijk te hebben en de verantwoordelijken menen te kunnen schofferen (bv. "krijg het rambam"), lopen grote kans van een koude kermis thuis te komen.

En dan een mededeling van gebruikers-specifieke aard: ik zou als ik jou was maar eens een potje inbinden, meneer Geelhoed, anders dan is het binnenkort finito voor jou hier.
De manier waarop je denkt met de forumleiding om te kunnen gaan, is zoals ik je al eerder gemeld heb, beneden alle peil.
Het gaat wat mij betreft inmiddels allang niet meer om die foto, maar om je hele gedrag daaropvolgend. :idea:

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Bebording op/voor rotondes

Bericht door feitelijk » do 21 mar 2013, 6:28

Rene schreef:Nog een mededeling van algemene aard: het forumteam bepaalt op dit forum hoe de regels worden geïnterpreteerd.
Schending van auteursrechten is een prima gedefinieerd juridisch domein. Daar hoeft een forummoderator helemaal niets over te bepalen. Man je citeert het zelf in je forumregels.
Tevens zou het de mods sieren slechts waarschuwingen te geven over "feiten" die gepleegd zijn. Een waarschuwing voor het doorgeven van een url van een gepubliceerde foto is belachelijk en derhalve is "krijg het rambam" zeker geoorloofd, zoniet te zacht uitgedrukt. Ik heb overigens nog geen intrekking van die waarschuwing met bijbehorende exuses ontvangen. Vertraging in de PB?
De manier waarop je denkt met de forumleiding om te kunnen gaan, is zoals ik je al eerder gemeld heb, beneden alle peil.
Het gaat wat mij betreft inmiddels allang niet meer om die foto, maar om je hele gedrag daaropvolgend. :idea:
De manier waarop de forumleiding met de gebruikers omgaat is echter uitmuntend.
Mij gaat het wel om de url van de foto en de waarschuwing die ik van jullie daarvoor krijg. Belachelijk.
Rene schreef: En dan een mededeling van gebruikers-specifieke aard: ik zou als ik jou was maar eens een potje inbinden, meneer Geelhoed, anders dan is het binnenkort finito voor jou hier.
...
Je krijgt een IP-ban als je blijft doorgaan met deze manier van doen.
Opbouwende kritiek: als je mij wilt IP bannen op basis van deze discussie zal je het forumreglement nog even moeten aanpassen. Aangezien dit met geen mogelijkheid onder paragraaf 2 kan vallen stel ik een 1.5d voor. "In strijd met de forumleiding gelijk hebben". Wellicht ten overvloede wijs ik je dan op het nulla-poenabeginsel.



Man man man!
"Dat moet een grap zijn, toch?" in een melding over een idioot bord en het lijkt wel of die kerende vrachtwagenchauffeurs alle teentjes hier geraakt hebben zeg. :wall:
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Bebording op/voor rotondes

Bericht door feitelijk » do 21 mar 2013, 6:31

We beginnen gewoon opnieuw:
Afbeelding

Mooiere foto:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Geachte heer Geelhoed,

U heeft helemaal gelijk voor wat betreft het bord op de N219. Dit is niet correct. De betreffende medewerker heeft er mee bedoelt dat hiermee aangeven is dat er een keermogelijkheid is bij de rotonde die 2,5 km verderop ligt, omdat er veel gekeerd werd door vrachtwagens bij de pechhavens. Dit gaf naast veel bermschade ook grote verkeersonveiligheid. Dat had hij anders moeten doen. Ik heb ondertussen een voorstel voor een ander typebord bij hem aangedragen om het bestaande hiermee te vervagen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Provincie Zuid-Holland
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bebording op/voor rotondes

Bericht door Rene » do 21 mar 2013, 8:56

geelhoed schreef:Opbouwende kritiek: als je mij wilt IP bannen op basis van deze discussie zal je het forumreglement nog even moeten aanpassen.
Nee hoor, als puntje bij paaltje komt kan ik hoogstpersoonlijk iederen van het forum akknikkeren wie ik maar wil, met of zonder forumregels en met of zonder forumteam erbij. De manier waarop jij denkt in eigen gelijk en je manier van communiceren zijn tenenkrommend, en het is dat ik netjes probeer via het forumteam tot een gedragen maatregel te komen.

Het gaat mij allang niet meer om die foto man, snap dat toch eens. Het gaat me om je hele houding, bovenstaande posts incluis. Jij bent NIET degene die bepaalt hoe het op dit forum eraan toe gaat, en dat schijn je nog altijd niet door te hebben. Ga vooral zo door, en je loopt vanzelf tegen de grenzen van je eigen doen en laten aan.

In de tussentijd zet ik deze draad even een paar dagen op slot.

Gesloten