Gevaarlijkste wegen van Nederland

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door Rein » zo 06 dec 2015, 21:46

Er rijdt op/rond het Leidseplein overigens amper autoverkeer, omdat er geen doorgaande routes zijn en bepaalde verbindingen sowieso niet mogelijk of toegestaan zijn. Wat dat betreft sloeg die animatie nergens op.

Maar goed een mix van (Amsterdamse) trambestuurders, (Amsterdamse) taxichauffeurs, (Amsterdamse) fietsers/bromfietsers en (buitenlandse) toeristen is natuurlijk per definitie een extreem gevaarlijker verkeerscocktail. Veel erger kan je in Nederland bijna niet vinden. Bij zo'n cocktail is elke ongeregelde kruising per definitie een black spot. :lol:

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door kees » zo 06 dec 2015, 23:56

Oh?
Was het weer vanavond?
Blijkbaar begint bij mij de Palance-standaard wel te werken: is een programma slecht, dan kijk ik niet en vergeet ik het programma zelfs.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door Palance » ma 07 dec 2015, 6:39

Attietattie schreef:
Palance schreef:Blijkbaar is dat programma niet zo slecht als wordt geroepen, anders zou er niet naar gekeken worden.
Die logica gaat niet op. Zanger Rinus blinkt niet uit in kwaliteit, maar heeft toch veel fans.
Jouw vergelijking klopt pas als al die fans Rinus tot op het bot zouden afkraken, maar ondertussen wel naar zijn optredens gaan kijken of zijn muziek kopen. Als je dat doet, dan vind je het dus niet slecht. Net als sommige mensen dit programma blijkbaar niet slecht vinden. Dat mag, maar dan moet je wel uit de kast komen ;)

Ik hanteer dus liever de
kees schreef:Palance-standaard
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door Snelwegfreak » ma 07 dec 2015, 7:16

Palance schreef:Als je dat doet, dan vind je het dus niet slecht.
Dat is jouw mening, daarover verschillen we dan. Ik vind het programma wel enorm slecht, maar kijk het om een gefundeerde mening te kunnen geven. Ik kijk lang niet elke aflevering, maar hoorde een uur van tevoren toevallig dat het weer werd uitgezonden. Tja, dan kijk ik wel even. Het is niet dat ik ernaar uit kijk.
Enne gojje mins blieft altied leave.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door RSK » ma 07 dec 2015, 8:09

Palance schreef:Jouw vergelijking klopt pas als al die fans Rinus tot op het bot zouden afkraken, maar ondertussen wel naar zijn optredens gaan kijken of zijn muziek kopen. Als je dat doet, dan vind je het dus niet slecht.
Volgens mij gaat je gelijkenis niet helemaal op. Ander voorbeeldje dan. Waar velen hier geïnteresseerd zijn in verkeerskundige thema's, heb ik ook behoorlijke interesse in politiek. Ik zet dus regelmatig een debat aan als dat op TV is. Daarbij zap ik niet speciaal weg als het de beurt is aan GroenLinks, dierenpoes of 50Plus, terwijl ik soms wel met kromme tenen naar hun bijdragen kijk. Soms is interesse ook kijken naar belachelijke visies of slechte programma's. Dat kan bij tijd en wijlen meer verhelderend werken als blik op de samenleving dan het in een kleine kring van gelijkgestemden noemen van standpunten om het daar vervolgens allemaal mee eens te zijn.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 dec 2015, 11:36

Aan de reacties hierboven reden genoeg om de aflevering even terug te kijken. Heb m gisteravond niet gekeken maar interesse is door dit topic gewekt om te zien hoe slecht het weer was. :p

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Gevaarlijkste wegen van Nederland

Bericht door RSK » ma 07 dec 2015, 11:37

Jackbauer1350 schreef:Heb m gisteravond niet gekeken maar interesse is door dit topic gewekt om te zien hoe slecht het weer was. :p
Het was geen live-programma hè. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Plaats reactie