Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Jeroen » za 19 nov 2016, 12:49

Het is geen ideale situatie, maar ik zie geen onoverkomelijke problemen. Ik zie dat de huidige oprit/stoep ook erg breed is gemaakt voor 3 auto's naast elkaar plus een klein voetpad. Als dat zo blijft kun je met een beetje passen en meten daar op ook nog wel keren zonder overlast voor het overige verkeer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Snelwegfreak » za 19 nov 2016, 12:51

Degene die de handwegwijzers geplaatst heeft moet ook nog even terug in het boekje kijken: rechtdoorbord ónderaan? :facepalm:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Attietattie » za 19 nov 2016, 14:05

^^ Of degene die het ontwerp heeft gemaakt?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Snelwegfreak » za 19 nov 2016, 14:23

Die, ja. De uitvoerder kan er inderdaad weinig aan doen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1189
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door EtienneM » za 19 nov 2016, 22:41

Toch nog een vergelijkbare situatie gevonden, bij deze rotonde is de zebra ook een oprit naar de garage...
https://www.google.nl/maps/@50.8487618, ... 312!8i6656
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Wesso » za 19 nov 2016, 23:56

^^ Dat niet alleen; ik zie één oprit met paaltjes randje rotonde, twee opritten aan de rotonde waarvan één met verdiepte garage en dus één oprit aan een zebrapad. :hamertjetik:

Er zijn wethouders die opstappen (helaas niet voor dit soort knutselwerkjes, vrees ik).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Attietattie » zo 20 nov 2016, 0:44

EtienneM schreef:Toch nog een vergelijkbare situatie gevonden
Man man, wat een situatie zeg! Volgens mij heeft daar een ambtenaar aandelen in haaientanden ofzo! :nuts:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Seat Ibiza » zo 20 nov 2016, 12:23

@Wesso en Attietattie: ik zie jullie nu wel kritiek leveren op de situatie, maar hebben jullie dan ook suggesties hoe het wél zou moeten? Hier is de situatie voordat de rotonde werd aangelegd. Een zeer gevaarlijke V-splitsing, met lastige oversteek vanuit de tak die voorrang moest verlenen. Er gebeurden op die plek veel ongevallen. Kortom: ik ken niemand die NIET blij was met deze rotonde.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Attietattie » zo 20 nov 2016, 12:32

^^ Ik heb er legio. Maar die hebben niets te maken met het feit de uitrit via een zebrapad loopt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Wesso » zo 20 nov 2016, 16:27

Seat Ibiza schreef:@Wesso en Attietattie: ik zie jullie nu wel kritiek leveren op de situatie, maar hebben jullie dan ook suggesties hoe het wél zou moeten? Hier is de situatie voordat de rotonde werd aangelegd. Een zeer gevaarlijke V-splitsing, met lastige oversteek vanuit de tak die voorrang moest verlenen. Er gebeurden op die plek veel ongevallen. Kortom: ik ken niemand die NIET blij was met deze rotonde.
Dat was geen V-splitsing maar een gespiegelde h-splitsing. ;)
Het enige gevaarlijke wat ik erin zie zijn de boompjes die het zicht ontnemen. Verder een kruising waarvan je er zoveel ziet en waarvoor je niet per se een rotonde hoeft aan te leggen. Ik zou de boompjes verwijderen of iets met het zicht doen, of drempels aanleggen. Sommige gemeenten laten de zijweg afknippen, ook niet iets waar iedereen blij van wordt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Coen Tunnel » di 13 dec 2016, 14:57

Nieuws in de Stentor vandaag: het opschuiven van de geplande rotonde komt dichterbij, alleen de wethouder ligt nog dwars:

http://www.destentor.nl/regio/noordoost ... -1.6735291

Mariann
zandpaadje
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 17:46

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Mariann » di 13 dec 2016, 17:26

Klopt, het blijkt dat hij nooit met de makelaar gesproken heeft over verschuiven. Terwijl die aangeeft wel kleiner te willen bouwen, zodat de rotonde 5 meter kan opschuiven.En het voor de omwonende veiliger wordt. Zelf raadskeden hebben gevraagd of hij in gesprek is geweest met de makelaar. Maar de ego van die man zit in de weg. Jaren terug heeft hij ons verslagen bij de Raad van Staten. En nu wordt hij alsnog terug gefloten. Dat doet pijn. Dus Maandag zit ik tegenover deze wethouder , 2 van zijn kornuiten en een verkeersdeskundige. Wat ik raar vind want wij , de bewoners wonen hier al meer dan 15 jaar. Dus meer deskundig qua plaatselijk verkeer dan de meneer die het waarschijnlijk uit zijn studieboeken heeft. Dus 4 kanonnen tegenover mij. Ben benieuwd. We wilde als groep in overleg, maar het is voor hen Verdeel en heers politiek geworden. Ik ga mijn zegje doen. Maar ik ben bang dat door achterkamertjes politiek , de wethouder zijn zin gaat door drijven. Hij is voor hem een ver van zijn bed show.dat verkeer , helaas voor ons straks op 6 meter van ons bed. Die man is van het CDA . Hij is alleen de D kwijt van democratisch . En misschien zelfs de C.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Attietattie » di 13 dec 2016, 17:53

^^ Nou, het feit dat je een locatie goed kent zegt niet per definitie iets over jouw kennis van rotondes of kruispunten. En dat geldt ook over plaatselijk (zeer relatief begrip) verkeer. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar van beide kanten kan je niet zeggen dat ze per definitie meer weten.

Je moet proberen met meer kennis terug te meppen. Dus meer verkeerskundige kennis naast je zien te krijgen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Vinny » do 15 dec 2016, 23:38

Dit forum biedt daar een uitgelezen mogelijkheid voor.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Een zebrapad als oprit naar de garage mag dat ?

Bericht door Attietattie » vr 16 dec 2016, 0:40

Deels. Je moet die kennis tijdens het gesprek naast je hebben zitten. Hier kennis opdoen is niet voldoende want dat kan iemand die iets weet van regelgeving jouw argumenten direct pareren zonder dat je een weerwoord hebt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie