Verbeteren wegdek Noorderdiep Nieuw Buinen

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Verbeteren wegdek Noorderdiep Nieuw Buinen

Bericht door mhkamp » do 31 mei 2018, 16:45

Eindelijk (ahem) is het zover :

Mijn straat (1500m) zal op de schop gaan. Het wegdek is hier en daar verzakt en men wil het regenwater afkoppelen middels nog te graven sloten tegenover mijn huis (vroeger heeft er een kanaal geleden). Een leuk idee maar:

Het Zuiderdiep tussen het Noorderdiep en de Industrieweg is een zone 30 zonder enige fysieke beperking en de tussenstukjes tussen het Noorderdiep (waar ik woon) en het Zuiderdiep zijn ook zone 30 met in het midden een drempel. Ik geef toe : Recht aan, recht uit nodigt uit om sneller te rijden dan de 50km/h nu met zelfs weggetjes van rechts (alleen die tussen Noorderdiep en Zuiderdiep).

Ik weet nog niet wat de exacte plannen zijn, maar ik vermoed na her-asfaltering een, jawel, zone 30. De inloopavond is op 12 juni 2018 tussen 19.30h en 21h en wil proberen daar bij te zijn. Uiteraard wil ik dit voorkomen omdat het alleen maar in mijn ogen een soort schijnveiligheid is. Immers, fysieke beperkingen als bloembakken en bochten is schier onmogelijk vanwege het vele landbouwverkeer en vrachtwagen voor de boerderijen.

Is er iets waar ik rekening mee moet houden?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Verbeteren wegdek Noorderdiep Nieuw Buinen

Bericht door Groningen » do 31 mei 2018, 20:34

^^ Je kunt aanvoeren dat beide diepen eerder bubeko lijken te liggen dan bibeko (even SV-beelden bekeken). En is het wel zo dat daar zo snel wordt gereden? Zijn er snelheidsmetingen uitgevoerd? En is het een groot probleem? Zijn er bijvoorbeeld veel klachten over hardrijders? Want het ongeveer zo laten, en overal borden :zone-30: neerzetten gaat waarschijnlijk geen handhaafbare situatie opleveren. En het veel veranderen kan niet, want je noemt het vele landbouwverkeer en dat kan er anders niet meer langs.

Daarnaast lijkt het mij zo toe dat beide diepen wel een behoorlijke doorgaande functie hebben, ondanks dat het niet al te brede wegen zijn. En past daar wel een Vmax van 30 bij? Of is het beter het Vmax 50 te houden, en het aan het gezond verstand van de weggebruikers over te laten als men iemand tegenkomt of een fietser passeert?

Plaats reactie