Bamboe verkeersborden

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
expressweg

Re: Bamboe verkeersborden

Bericht door Schelpenpaadje » ma 09 dec 2019, 9:54

Niet onomstreden is het laatste hoofdstuk van deze ’groene’ verkeersborden. Afgedankte exemplaren eindigen in een biomassa-energiecentrale en worden dus verbrand.
De komende jaren hebben die dus genoeg brandstof ;)

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » ma 09 dec 2019, 11:08

Kunnen we niet wat panda's loslaten langs onze snelwegen? Eten die straks de nieuwe 100 borden op en mogen we weer gewoon 130... ;)

RSK
Penningmeester

Bericht door RSK » ma 09 dec 2019, 12:09

DennisDK schreef:
ma 09 dec 2019, 9:31
Ik vind "duurzaamheid" altijd een relatief begrip.
Alles kan en alles mag wat kosten zodra het maar duurzaam genoemd wordt.
Je raakt hier aan de kern van de zaak. Alles hangt uiteindelijk samen met definitie. Want wat versta je onder duurzaam?

Een jaar geleden heb ik het dubbelglas in mijn keukenraam vervangen. Dat ging al mee vanaf 1979, je zou kunnen zeggen dat 39 jaar levensduur heel duurzaam is. Maar de nieuwe ruit heeft een hogere isolatiewaarde, dus de daardoor ontstane besparing op mijn energieverbruik zou je ook als duurzaam kunnen bestempelen. Welk aspect van duurzaamheid is dan doorslaggevend? Zo kun je de discussie ook op andere vlakken voeren. In mijn optiek is het altijd een weging van een aantal factoren. Is de trein duurzamer dan de auto? Als je een eenzame forens in een sjoemeldiesel vergelijkt met een goed gevulde elektrische trein vast wel. Maar als je een Tesla op kernenergie afzet tegen een stoomtrein? Dan valt de balans heel anders uit. Vliegen versus trein is ook wel een aardige. Het brandstofverbruik van een vliegtuig is natuurlijk redelijk fors, maar de aan te leggen infrastructuur is minimaal. Een vliegtuig heeft met vertrek en aankomst in totaal genoeg aan 1km² asfalt en een gebouwtje, waar dat bij de trein honderden kilometers spoorstaaf, koperdraad en duizenden betonnen bielzen betekent.

Al met al is het eerlijke verhaal dat er maar weinig zwart of wit is, en vooral heel veel grijs. Maar omdat nuance saai is en profileren veel makkelijker is als je de wereld vanuit je eigen perspectief in goed of fout kunt verdelen, verdiept niemand zich echt in de materie, en worden stokpaardjes op een schild gehesen of op de brandstapel gegooid. Of dat echt erg is? Geen idee. Het zal vast efficiënter kunnen, maar de mens is nu eenmaal irrationeel van aard, en daar is volgens mij een stuk minder aan te doen dan je wellicht zou hopen.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.

DennisDK
zandpaadje

Bericht door DennisDK » ma 09 dec 2019, 15:23

Hier ben ik het dus volledig mee eens

jerryhopper
zandpaadje

Bericht door jerryhopper » ma 09 dec 2019, 17:17

Kleine foto-update van borden op locatie in Coevorden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's op : https://foryourinformation.nl/2019/12/0 ... coevorden/

jerryhopper
zandpaadje

Bericht door jerryhopper » zo 16 feb 2020, 17:32

Update, met dit keer een Videoootje!!!

Afbeelding

De 'quickfix' dmv schroevem door de paal, zijn ook niet de beste oplossing.... zoals blijkt.

De constructie blijft gewoon idioot... wie verzint dit.. hahahah (https://foryourinformation.nl/2019/12/1 ... eers-paal/)
Link

Victor
autoweg

Bericht door Victor » zo 16 feb 2020, 18:14

Idiote paalconstructie... langere latten zijn niet verkrijgbaar? :nuts:

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » wo 19 feb 2020, 14:13

Het kan wel, een schroef alleen volstaat dan niet.
Alleen volledig verlijmd én geschroefd over de volle lengte van de latten is dan de juiste methodiek.

Dit is gewoon een baggeroplossing van iemand die er geen tweede seconde over nagedacht heeft of daar de capaciteit niet voor heeft.

Niveautje goudvis
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 19 feb 2020, 16:06

Naturist schreef:
wo 19 feb 2020, 14:13
Alleen volledig verlijmd én geschroefd over de volle lengte van de latten is dan de juiste methodiek.
Kan bouten niet dan?
Deze gebruikers waarderen Attietattie voor dit bericht (totaal 13212):
mavasboe!SnelwegfreakWouterN14
-------------------------------------------------------------------------------------
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 19 feb 2020, 18:23

^^ Het is al een redelijke boutoplossing :nahzeg:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » wo 19 feb 2020, 20:34

Attietattie schreef:
wo 19 feb 2020, 16:06
Kan bouten niet dan?
Om dat nou op de openbare weg te doen :nothanks: :lol:

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » do 20 feb 2020, 0:01

Attietattie schreef:
wo 19 feb 2020, 16:06
Naturist schreef:
wo 19 feb 2020, 14:13
Kan bouten niet dan?
Als je houtdraadbouten zou gebruiken moet je vanwege het voorkomen van scherpe delen al verdiept aanbrengen, in verhouding tot meerdere parkerschroeven een dure productiemethode.
Daarnaast is de dikte van de bouten niet nodig voor het versterken van de lijmverbinding, eerder nog verwakkend.
Als ik iets dergelijks zou moeten bedenken wat snel en degelijk én duurzaam moet zijn, kun je wellicht nog beter kiezen voor een watervaste extruderende lijmin combinatie met meerdere metalen spanstrips.
Op die manier verzwakt je de bamboe of hout het minste terwijl je de lijmverbinding permanent ondersteunt.
Dit is nog beter dan de quick fix die ik vanmorgen opperde.
Zo zie je maar dat als je wat langer over zaken nadenkt, dit meestal een beter resultaat kan opleveren.

Kan de overige grapjes erover overigens prima waarderen, ondanks dat ik er zelf meestal niet zo goed in ben.

Ben voor nieuwe producten overigens best te porren en ook al zullen er kinderziekten uit voortvloeien vind ik dat je die nieuwe producten niet op voorhand moet uitsluiten.
Zonder al dat uitproberen hadden we namelijk ook niet de meest ideale bordenpaal en dito kleur uitgevogeld.

En ja, die pogingen tot vernieuwing mogen ook nog wat kosten, want stilstand is achteruitgang.
En meteen een knuppel in het hoederhok:

Conservatisme is de belichaming van stilstand.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.

N ° de membre 40

jerryhopper
zandpaadje

Bericht door jerryhopper » za 22 feb 2020, 1:13

Grote brand bij Bamboe producent 'Moso' <== die van de verkeersborden.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... del-zwaag/

:surrender: Dag co2 compensatie!

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » za 22 feb 2020, 3:17

Bij sommige branden... :shutup:

N ° de membre 40