Algemeen rotondetopic

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door GuteFahrt » do 10 dec 2015, 13:59

Jawel. :top: Ik vermoedde al dat het niet de enige was maar waarschijnlijk wel een van de weinigen. ;)

Hebben ze die ster enkel verplaatst of een tweede geplaatst (off-topic)?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door EtienneM » do 10 dec 2015, 14:02

^^ Er staan meerdere sterren over Maastricht verspreid.

Het voorbeeld van Coen Tunnel kun je bijna geen rotonde meer noemen. In de praktijk rijdt iedereen door elkaar heen, (stadsbussen, fietsen, auto's...) waarbij de stadsbussen gewoon de "rotonde" oprijden zonder voorrang te verlenen. Gaat meestal maar net goed daar.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Myquandro
dorpsstraat
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 24 aug 2014, 21:41

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Myquandro » do 10 dec 2015, 14:37

Ik heb ook wel eens rotondes gezien waarbij het de bedoeling is voor bepaald verkeer om er midden overheen te rijden. Deze bij Vlissingen bijvoorbeeld. Hier is dan weer wel er voor gezorgd dat het normale verkeer hier geen gebruik van kan maken.

Waar ik me dan wel vaak aan kan storen zijn rotondes waar een deel aan de binnenkant van de rotonde berijdbaar is voor vrachtwagens en bussen welke vervolgens gebruikt worden door auto's om sneller over de rotonde te kunnen rijden. Zoals hier

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Egbert » do 10 dec 2015, 14:41

Ik zie daar geen verbodsbord staan, dus iedereen mag er gebruik van maken of niemand :mrgreen:
Ze moeten dat gewoon niet zo bouwen. Maak er dan een hogere stoeprand, een vrachtwagen of bus heeft daar weinig last van, maar een auto zal er dan niet meer overheen rijden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door GuteFahrt » do 10 dec 2015, 14:58

Ik ervaar dat juist als prettig, vooral daar waar veel rotondes achter elkaar zijn geplaatst, in de overkill situatie.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door RSK » do 10 dec 2015, 15:22

Myquandro schreef:Waar ik me dan wel vaak aan kan storen zijn rotondes waar een deel aan de binnenkant van de rotonde berijdbaar is voor vrachtwagens en bussen welke vervolgens gebruikt worden door auto's om sneller over de rotonde te kunnen rijden. Zoals hier
Heerlijk die dingen! Mogen ze van mij veel vaker toepassen. Ik ben ook een fervent gebruiker van rammelstroken. Wordt het ergste ongemak van rotondes in doorgaande wegen tenminste teniet gedaan.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Coen Tunnel » do 10 dec 2015, 15:23

Myquandro schreef:Ik heb ook wel eens rotondes gezien waarbij het de bedoeling is voor bepaald verkeer om er midden overheen te rijden. Deze bij Vlissingen bijvoorbeeld. Hier is dan weer wel er voor gezorgd dat het normale verkeer hier geen gebruik van kan maken.
Dit soort constructies kom je tegen op wegen waar regelmatig bijzondere transporten zijn die te groot zijn om over rotondes te rijden. Vaak zijn dat soort transporten 's nachts en onder begeleiding.
Waar ik me dan wel vaak aan kan storen zijn rotondes waar een deel aan de binnenkant van de rotonde berijdbaar is voor vrachtwagens en bussen welke vervolgens gebruikt worden door auto's om sneller over de rotonde te kunnen rijden.
Nou ja, het is niet verboden voor auto's... :) Bij de meeste rotondes is dat deel aan de binnenzijde hoger en ook voorzien van minder comfortabel wegdek, zodat je er als automobilist niet gauw overheen wil rijden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door GuteFahrt » do 10 dec 2015, 15:36

RSK schreef:
Myquandro schreef:Waar ik me dan wel vaak aan kan storen zijn rotondes waar een deel aan de binnenkant van de rotonde berijdbaar is voor vrachtwagens en bussen welke vervolgens gebruikt worden door auto's om sneller over de rotonde te kunnen rijden. Zoals hier
Heerlijk die dingen! Mogen ze van mij veel vaker toepassen. Ik ben ook een fervent gebruiker van rammelstroken. Wordt het ergste ongemak van rotondes in doorgaande wegen tenminste teniet gedaan.
Precies dit. :D
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Kaaiman » do 10 dec 2015, 16:12

Rammelstroken zijn inderdaad ideaal om de vaart erin te houden. Vaak genoeg dat er iemand achter me zit te drukken, maar na een rotonde is het aardig leeg in mijn binnenspiegel. :lol:

Wel jammer dat sommige wegbeheerders het gebruik van die rammelstroken ontmoedigen door er venijnige dorpels in de dwarsrichting op te plaatsen, zoals in de N751 rotonde Nijverdalsestraat en sinds kort ook de N331 rotonde Euroweg. :?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door nielske1990 » vr 11 dec 2015, 10:38

Kaaiman schreef:Rammelstroken zijn inderdaad ideaal om de vaart erin te houden. Vaak genoeg dat er iemand achter me zit te drukken, maar na een rotonde is het aardig leeg in mijn binnenspiegel. :lol:
Daar heb ik die rammelstroken niet bij nodig... :lol:

Kwam net trouwens dit tegen; een video over hoe weggebruikers reageren op een nieuwe turborotonde in Spanje. Op een gegeven moment zie je zelfs de politie het verkeer regelen omdat mensen er niks van snappen... :neenee:
http://www.20minutos.tv/video/evCGIL69- ... otondas/0/
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Vinny » vr 11 dec 2015, 20:58

GuteFahrt schreef:In Hommerts heb je er wel een. ;) Zelfs onderdeel van de N354. Betreft de afslag naar Heeg in het dorp.
Dat is zo aangelegd omdat er op die kruising veel linksafslaande vrachtauto's zijn en die kunnen de krappe rotonde anders niet nemen. Er is een groot transportbedrijf dat destijds door de gemeente Wymbritseradeel gepaaid is om niet te verhuizen naar een veel logischere plaats: namelijk aan een snelweg. Nu is de gemeente opgegaan in één grote, en zou het wat mij betreft beter thuishoren op het industrieterrein van Sneek, maar het bedrijf heeft inmiddels zo veel geinvesteerd in de huidige locatie dat het kapitaalverlies zou opleveren.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Jackbauer1350 » vr 11 dec 2015, 21:08

nielske1990 schreef: Kwam net trouwens dit tegen; een video over hoe weggebruikers reageren op een nieuwe turborotonde in Spanje. Op een gegeven moment zie je zelfs de politie het verkeer regelen omdat mensen er niks van snappen... :neenee:
http://www.20minutos.tv/video/evCGIL69- ... otondas/0/
Wat een giller... :emo:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Chris » vr 11 dec 2015, 21:27

In Spanje heb je in steden zeer veel driestrooks rotondes (regelmatig ook nog wel groter) waar je meestal niet met zo'n aantal rijstroken op- en afrijdt. Bij het op- en afrijden is men gewend om daar 1 of 2 rijstroken vanaf te snijden. Echt efficiënt is het niet, en bovendien levert dat heel onvoorspelbare verkeersstromen op. Turborotondes zijn in die opzichten beter, maar niet als je ze op de oude manier blijft gebruiken...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door mavas » za 12 dec 2015, 12:24

nielske1990 schreef:Kwam net trouwens dit tegen; een video over hoe weggebruikers reageren op een nieuwe turborotonde in Spanje. Op een gegeven moment zie je zelfs de politie het verkeer regelen omdat mensen er niks van snappen... :neenee:
http://www.20minutos.tv/video/evCGIL69- ... otondas/0/
Ik vraag me af waarom het in Nederland vrij weinig problemen heeft opgeleverd, maar hier bij dit voorbeeld voor behoorlijk wat problemen zorgt.
Je ziet bij dit voorbeeld ook duidelijk waarom harde scheidingen tussen rijstroken aan te raden zijn; er wordt bij dit voorbeeld te pas en te onpas van rijstrook gewisseld.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Snelwegfreak » za 12 dec 2015, 12:30

Ik denk dat het zoals Chris al aangaf te maken heeft met de manier waarop men in Spanje gewend is om tweestrooksrotondes te gebruiken. Dan is de turborotonde toch ineens heel anders.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Vinny » zo 13 dec 2015, 11:00

De bewegwijzering kan wat beter denk ik. Maar goed als bestuurders zich niet aan de voorrangs- en voorsorteerregels houden dan werkt het sowieso niet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door GuteFahrt » zo 13 dec 2015, 21:18

Vinny schreef:
GuteFahrt schreef:In Hommerts heb je er wel een. ;) Zelfs onderdeel van de N354. Betreft de afslag naar Heeg in het dorp.
Dat is zo aangelegd omdat er op die kruising veel linksafslaande vrachtauto's zijn en die kunnen de krappe rotonde anders niet nemen. Er is een groot transportbedrijf dat destijds door de gemeente Wymbritseradeel gepaaid is om niet te verhuizen naar een veel logischere plaats: namelijk aan een snelweg. Nu is de gemeente opgegaan in één grote, en zou het wat mij betreft beter thuishoren op het industrieterrein van Sneek, maar het bedrijf heeft inmiddels zo veel geinvesteerd in de huidige locatie dat het kapitaalverlies zou opleveren.
Ik weet het. Ik ken het bedrijf.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door LennyKravitz » za 19 dec 2015, 22:53

Vinny schreef:
GuteFahrt schreef:In Hommerts heb je er wel een. ;) Zelfs onderdeel van de N354. Betreft de afslag naar Heeg in het dorp.
Dat is zo aangelegd omdat er op die kruising veel linksafslaande vrachtauto's zijn en die kunnen de krappe rotonde anders niet nemen. Er is een groot transportbedrijf dat destijds door de gemeente Wymbritseradeel gepaaid is om niet te verhuizen naar een veel logischere plaats: namelijk aan een snelweg. Nu is de gemeente opgegaan in één grote, en zou het wat mij betreft beter thuishoren op het industrieterrein van Sneek, maar het bedrijf heeft inmiddels zo veel geinvesteerd in de huidige locatie dat het kapitaalverlies zou opleveren.
Dus een bedrijf moet verhuizen vanwege een rotonde, en al helemaal omdat het toevallig de gemeente is opgegaan in een andere gemeente Sneek moet het maar naar Sneek?

Dus niet. Ook in zo'n dorp moet gewoon een bedrijf (lees werkgelegenheid) blijven. Dit is gewoon een prima oplossing. Je kunt er een probleem van maken, maar het is geen probleem.
It aint over 'till it's over...

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Bluemoon23 » ma 21 dec 2015, 1:14

boe! schreef:
Wouter N14 schreef:^^ Dat staat er onder :idea:
Nergens in dat onderschrift staat de forumnaam debaanverkeer.
debaanverkeer lijkt op die foto wel wat op op oud minister Loek Hermans, ik dacht dat hij dat was....
Zie de gelijkenis https://www.google.nl/search?q=loek+her ... 45&bih=861

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Robbert297 » ma 04 jan 2016, 17:45

Ik kwam in België deze rotonde tegen. Een aparte, maar interessante rotonde.

Hier de Streetviewbeelden:
https://www.google.nl/maps/@50.9603335, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@50.9598956, ... 312!8i6656

Het aparte is dat verkeer hier zo rechtdoor kan rijden om de rotonde te verlaten. Dit is waarschijnlijk gedaan door de bussen die hier langskomen, maar ik vind dit geen slecht idee voor een rotonde op een doorgaande weg in Nederland (als het kruispunt een rotonde nodig heeft).
Of zit ik nu helemaal fout?
Слава Україні

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Snelwegfreak » ma 04 jan 2016, 17:49

Iets vloeiender aansluiten, voorrang omgooien en je hebt een voorrangsplein. En die komen al voor in Nederland.
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door boe! » ma 04 jan 2016, 17:50

In Nederland hebben we deze ook. O.a. in Stiens.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Robbert297 » ma 04 jan 2016, 18:35

Snelwegfreak schreef:Iets vloeiender aansluiten, voorrang omgooien en je hebt een voorrangsplein. En die komen al voor in Nederland.
Misschien ook niet verkeerd voor sommige kruispunten op GOW's.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Alfa » wo 06 jan 2016, 19:38

Dat soort rotondes noem ik wel eens 'schijnrotondes'. Het verkeer op de doorgaande weg rijdt vaak gewoon door met alle gevaar vandien voor de weggebruikers die het wél als rotonde gebruiken.

In Eeklo hebben ze ook zo'n ding aangelegd, in de communicatie spraken ze consequent over 'ovonde':

Afbeelding

Afbeelding

Verkeer op de hoofdweg doet altijd alsof het een brede middenberm betreft. Terwijl er wel degelijk voorrangsborden staan en het dus een rotonde is (verkeer op de rotonde heeft voorrang). Beter hadden ze hier een voorrangsplein van gemaakt.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Lambo19 » wo 06 jan 2016, 20:08

Robbert297 schreef:Ik kwam in België deze rotonde tegen. Een aparte, maar interessante rotonde.

Hier de Streetviewbeelden:
https://www.google.nl/maps/@50.9603335, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@50.9598956, ... 312!8i6656

Het aparte is dat verkeer hier zo rechtdoor kan rijden om de rotonde te verlaten. Dit is waarschijnlijk gedaan door de bussen die hier langskomen, maar ik vind dit geen slecht idee voor een rotonde op een doorgaande weg in Nederland (als het kruispunt een rotonde nodig heeft).
Of zit ik nu helemaal fout?
Ikzelf ken de situatie ter plaatse aangezien ik er vaak kom. Om even een korte toelichting te geven. Het gaat hier dus om de N26 die een verbinding vormt tussen de steden Leuven en Mechelen en dagelijks gebruikt wordt door vele pendelaars en gekenmerkt wordt door vele baanwinkels tussen het complex met de N21 en Boortmeerbeek. Dit zorgt er voor dat het nagenoeg ieder weekend vertraagd verkeer is vanaf Haacht en Kampenhout.

Probleem is dat je daar op zeer korte afstand 3 rotondes hebt die zorgen voor files en vertraagd verkeer. Eigenlijk is het onvoorstelbaar hoe onprofessioneel die heraanleg daar is gebeurd.

Om te beginnen, de N21 is een belangrijke verkeersader voor verkeer van de regio Haacht richting Brussel en Mechelen en fungeert als alternatieve pendelroute voor de E40.
Zo vond met er blijkbaar niet beter om hier een rotonde aan te leggen die het verkeer al meteen doet vertragen tot op de grens met Haacht. Die rotonde was daar eigenlijk helemaal niet nodig geweest. Aangezien 90% van het verkeer doorgaand verkeer is, het vrachtverkeer dat afdraait naar het industrieterrein is zeer beperkt.

De N21 tussen deze rotonde en de rotonde verderop met de N26 heeft hier 2 rijstroken. Probleem is dat slechts één rijstrook geschikt is voor personenwagens. Doordat de wachttijd aan de rotonde vaak oploopt is dit onvoldoende. Verderop hebben we een rotonde die aansluiting geeft op de N26 Mechelen-Leuven.
Dit is een klassieke tweestrooksrotonde, probleem is dat de binnenste rijstrook slechts zeer beperkt gebruikt wordt, waardoor de rotonde verzadigd is.
https://www.google.be/maps/@50.9565616, ... 56!5m1!1e1

Tussen deze en de rotonde die jij noemt, is een parallelweg aangelegd zodat het doorgaande van het lokale verkeer gescheiden wordt.
ttps://www.google.be/maps/@50.9573699,4.590418 ... 5m1!1e1nde

Op zich is die rotonde eigenlijk compleet overbodig en dient deze enkel voor keerbewegingen. Men had al veel kunnen verhelpen door te zorgen dat het verkeer wat vloeiender de rotonde zou kunnen oprijden en niet telkens schrikwekkend hoeft te remmen. Verkeer komend uit Mechelen mag immers niet rechtstreeks dit winkelterrein oprijden en dient dus eerst de keren op de rotonde.

Mij lijkt het het best dat doorgaand verkeer op de N26 voorrang krijgt op het kerend verkeer. Aangezien die laatste groep fors minder is. Zoiets als dit bv. in Vilvoorde lijkt mij veel logischer in die situatie. Uiteraard is het dan geen echte rotonde meer aangezien rondgaand verkeer geen voorrang heeft.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Robbert297 » wo 06 jan 2016, 21:33

^^ Dus kort gezegd zijn er gewoon teveel rotondes geplaatst? En de rotondes die ze hebben geplaatst zijn verkeerd uitgevoerd? Dat is jammer, vooral voor zo'n druk gedeelte. Daar hadden ze dan wat beter naar moeten kijken.
En die oplossing die jij noemt, wordt ook wel een voorrangsplein genoemd. Dat wist ik ook pas sinds een aantal dagen. :)

Dit is een voorbeeld van zo'n voorrangsplein:
Afbeelding
Слава Україні

timmie_1606
verkeersader
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 16:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Algemeen rotondetopic

Bericht door timmie_1606 » ma 11 jan 2016, 13:26

^^ dat heet LaRGaS (Langzaam Rijden Gaat Sneller)

AfbeeldingAfbeelding
[emoji855] [bron:Twitter]

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door Coen Tunnel » ma 11 jan 2016, 13:32

https://www.google.nl/maps/place/9021+E ... 44!6m1!1e1

:nuts: Dit verwacht je als automobilist toch niet? Dit voldoet aan geen enkele richtlijn! Wat is de reden geweest voor de Provincie Fryslân om dit zo aan te leggen?

timmie_1606
verkeersader
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 16:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door timmie_1606 » ma 11 jan 2016, 14:10

deze lijkt er ook op
boe! schreef:In Nederland hebben we deze ook. O.a. in Stiens.
ik heb sterke twijfels bij dit ontwerp :?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door RSK » ma 11 jan 2016, 14:13

Het past wel in de rotondegedachte: minder conflictpunten, dus veiliger. Ik heb wel vaker nagedacht over 'oversteken via het midden', alleen dan ongelijkvloers.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Plaats reactie