Werken aan de weg wekt agressie

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Werken aan de weg wekt agressie

Bericht door zody » za 28 okt 2006, 9:56

AD schreef:Werken aan de weg wekt agressie
Door EDME KOORSTRA

UTRECHT - Wegwerkers en verkeersregelaars komen steeds vaker in aanraking met agressie in het verkeer.

Dat is de ervaring van Versluys Verkeerstechniek uit Bodegraven.

Een 25-jarige verkeersregelaar van Versluys werd woensdagavond bij Bunnik aangereden door een agressieve automobilist en raakte daarbij gewond aan zijn been. Het was de derde aanrijding of bijna-aanrijding van een verkeerswerker in een week tijd. Eerder werden al een verkeersregelaar in Amsterdam en een wegwerker in Brabant het slachtoffer van agressie. ,,Terwijl we juist proberen klantvriendelijk te zijn en zo weinig mogelijk gevaar en overlast te bezorgen aan de weggebruikers,’’ zegt een medewerker van Versluys. ,,En dat wordt dan zo zwaar afgestraft.’’

De medewerkers van Versluys zijn speciaal opgeleid om verkeer tegen te houden bij wegwerkzaamheden. Maar ze kunnen niet veel doen om dit soort incidenten te voorkomen. Het lijkt wel of sommige automobilisten de borden niet willen zien. Ze rijden gewoon door tot ze niet meer kunnen.’’

De man die woensdag inreed op de verkeersregelaar heeft die nacht op het politiebureau vastgezeten. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan van mishandeling. Hij was met zijn collega’s bezig het verkeer om te leiden op de N229 bij Bunnik, waar wegwerkers bezig waren met onderhoud aan het asfalt.

Volgens een woordvoerder van de provincie, opdrachtgever voor het onderhoud aan de weg, reed de dader op de parallelweg naast de afgesloten weg. Ter hoogte van de afsluiting zou hij de weg zijn opgedraaid, om een nog onbekende reden.

Vervolgens negeerde hij stoptekens van de wegwerkers en verkeersregelaars en reed op het slachtoffer in. Ook toen de man al op de grond lag zou hij aanstalten hebben gemaakt door te rijden. Een andere verkeersregelaar gooide een stuk hek voor de wagen om het slachtoffer te beschermen. Toen dat niet hielp, gooide een van de verkeersregelaars een klamp tegen de wagen, waarbij de achterruit kapotging. De bestuurder deed aangifte van beschadiging van zijn auto.
Espace de zody 8-)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 28 okt 2006, 11:42

Tsja, haast, haast, haast, ikke, ikke, ikke.

Opzettelijk iemand aanrijden is een goede basis op iemand poging tot doosdslag, en zelfs poging to moord ten laste te leggen. Zo iemand mag van mij dan ook voor jaren de cel in.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » za 28 okt 2006, 11:54

Poging tot doodslag heeft in dit geval de meest juridische grondslag denk ik. Dit criminele gedrag is werkelijk van de zotten en de vrijheidsstraf kan niet hoog genoeg zijn.
Espace de zody 8-)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » za 28 okt 2006, 12:31

:shock: :evil: :shock:

:neenee:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » za 28 okt 2006, 12:32

Wat wil je hiermee zeggen kaaiman?
Espace de zody 8-)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Werken aan de weg wekt agressie

Bericht door boe! » za 28 okt 2006, 12:53

AD schreef:Het was de derde aanrijding of bijna-aanrijding van een verkeerswerker in een week tijd. Eerder werden al een verkeersregelaar in Amsterdam en een wegwerker in Brabant het slachtoffer van agressie.
Hieronder het bericht van de Brabantse wegwerker.
AD schreef:Boze Odijker rijdt wegwerker aan

BUNNIK/ODIJK - Op de parallelweg van de N229 is een wegwerker gewond geraakt door de actie van een automobilist.

Wegwerkzaamheden aan de N229 bij Odijk zorgden woensdagavond voor een conflict tussen wegwerkers en een 41-jarige automobilist uit Odijk.

De man, die op de Schoudermantel over de parallelweg reed, negeerde stoptekens en aanwijzigingen. Hij reed de berm in waardoor de wegwerkers opzij moesten springen. De Odijker reed vervolgens tegen een hek. Dat was daar neergezet door een andere wegwerker om te voorkomen dat de man alsnog zou doorrijden. De wegwerker raakte door de actie van de automobilist gewond aan een been.

Een van de wegwerkers werd vervolgens zo kwaad dat hij een voorwerp door de autoruit van de Odijker gooide. De politie heeft de automobilist uit Odijk aangehouden en een onderzoek ingesteld naar de exacte toedracht van het incident.

Veel automobilisten werden afgelopen maandagavond verrast door een afgesloten provincialeweg N229 tussen Werkhoven en Bunnik. Die avond was de provincie Utrecht begonnen met asfalteringswerkzaamheden aan de weg, maar was vergeten dit te melden aan de gemeente Bunnik. Gevolg was dat automobilisten niet wisten hoe ze moesten (om)rijden, ook omdat de omleidingsroutes niet of onduidelijk waren aangegeven. Pas woensdag werd de gemeente door de provincie op de hoogte gesteld van de werkzaamheden.

Het gaat om asfaltonderhoud aan de N229 tussen de aansluiting met de A12 en Odijk. Het werk duurt naar verwachting tot zaterdag 28 oktober en wordt alleen ’s avonds en ’s nachts uitgevoerd, van 19.00 tot 6.00 uur.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Werken aan de weg wekt agressie

Bericht door Hajo » za 28 okt 2006, 12:58

De werkzaamheden zijn inmiddels klaar. Er ligt nieuw asfalt met, uiteraard, DV-belijning. :?

De automobilist zal zeker vervolgd worden, meestal wordt in zo'n geval poging tot doodslag c.q. het toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel ten laste gelegd. Daarop staan zware straffen.

Maar ook de wegwerker die een voorwerp door de autoruit gooide, gaat niet vrijuit. Hij zal, zo schat ik in, in ieder gaval de schade moeten vergoeden.

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » za 28 okt 2006, 13:07

Hajo schreef:De automobilist zal zeker vervolgd worden, meestal wordt in zo'n geval poging tot doodslag c.q. het toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel ten laste gelegd. Daarop staan zware straffen.
Precies wat ik al eerder in deze draad zei. :yesyesyes:
Espace de zody 8-)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Werken aan de weg wekt agressie

Bericht door Via » za 28 okt 2006, 13:26

Hajo schreef:Maar ook de wegwerker die een voorwerp door de autoruit gooide, gaat niet vrijuit. Hij zal, zo schat ik in, in ieder gaval de schade moeten vergoeden.
Wat mij betreft vergoedt die man dat gewoon zelf. Als jij iemand wil overrijden en door een kegel door je ruit te gooien kan dat gestopt worden is dat ook je eigen schuld. :evil:

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Werken aan de weg wekt agressie

Bericht door Ds79m » za 28 okt 2006, 14:00

ViaHaaren schreef:
Hajo schreef:Maar ook de wegwerker die een voorwerp door de autoruit gooide, gaat niet vrijuit. Hij zal, zo schat ik in, in ieder gaval de schade moeten vergoeden.
Wat mij betreft vergoedt die man dat gewoon zelf. Als jij iemand wil overrijden en door een kegel door je ruit te gooien kan dat gestopt worden is dat ook je eigen schuld. :evil:
Precies, als je iemand omver wilt rijden, moet je niet zeuren over dit soort 'risico's' die ontstaan bij dit soort gedrag.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » za 28 okt 2006, 15:07

De gulden middenweg: de wegwerker vergoedt de schade aan het voorwerp, de automobilist betaalt de schade aan zijn auto. ;)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 28 okt 2006, 15:55

Zoals het óók kan zijn gegaan:

Aannemer begint werkzaamheden, zonder dat daarover goed gecommuniceerd is.
Er ontstaat daardoor groot oponthoud, waardoor mensen heel veel vertraging oplopen.
Een aantal mensen wordt dat teveel, en geeft de wegwerkers en verkeersregelaars een grote bek.
Eén automobilist die ter plekke bekend is denkt slim te zijn en wil de parallelweg nemen.
De verkeersregelaars denken diegene, die dus al aardig over de rooie is, wel eventjes te snel af te zijn en zetten nog snel even een afzetting dwars over de weg.
Dit lijkt mij een heel reëel beeld van wat er waarschijnlijk gebeurd is.

In hoeverre zou je dan kunnen spreken over uitlokking ?

Ik vind dat er nogal het een en ander mis is aan een dergelijke manier van "verkeer regelen".
Of beter gezegd: het verkeer volledig in de soep helpen.
Als je zelf enorme steken laat vallen, moet je niet raar opkijken wanneer mensen over de rooie raken.

Wat mij betreft moet de automobilist zeker een boete krijgen voor het niet opvolgen van aanwijzingen, en moet hij alle materiële schade vergoeden. Maar ook niet meer dan dat.
Voor poging tot doodslag gaat het me veel te ver, zeker wanneer de verkeersregelaars zelf acties hebben ondernomen om opzettelijk de zaak verder te laten escaleren. Dat is m.i. ook een vorm van uitlokking. Men had immers die ene auto ook door kunnen laten, en de zaak vervolgens op een normale, beheerste wijze zodanig dicht kunnen zetten dat herhaling niet mogelijk was geweest. Verkeer regelen is geen voetbalwedstrijd waarbij er koste-wat-kost geen 'tegendoelpunten' gescoord mogen worden. :idea:

Ik vind dat aannemer, verkeersregelaars en wegbeheerders hier allemaal flinke steken hebben laten vallen.
Niet alles op de hierdoor totaal gefrustreerde weggebruiker afschuiven AUB.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Werken aan de weg wekt agressie

Bericht door Palance » za 28 okt 2006, 16:41

Hajo schreef:De werkzaamheden zijn inmiddels klaar. Er ligt nieuw asfalt met, uiteraard, DV-belijning. :?

De automobilist zal zeker vervolgd worden, meestal wordt in zo'n geval poging tot doodslag c.q. het toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel ten laste gelegd. Daarop staan zware straffen.

Maar ook de wegwerker die een voorwerp door de autoruit gooide, gaat niet vrijuit. Hij zal, zo schat ik in, in ieder gaval de schade moeten vergoeden.
Als je in een vlaag van woede reageert op een ernstig misdrijf (poging tot doodslag valt daar onder), kun je daar van vrijgesproken wordne cq. kan het OM de zaak seponeren in het kader van noodweer.

Dat de automobilist gefrustreerd is doet niet ter zake, je moet niet op iemand inrijden. Poging tot doodslag is het minste wat het OM kan doen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Werken aan de weg wekt agressie

Bericht door Hajo » za 28 okt 2006, 18:58

Palance schreef:Als je in een vlaag van woede reageert op een ernstig misdrijf (poging tot doodslag valt daar onder), kun je daar van vrijgesproken wordne cq. kan het OM de zaak seponeren in het kader van noodweer.
Klopt, maar dat is uiteraard aan het OM of de rechter.

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » za 28 okt 2006, 19:06

Uiteindelijk is het aan de rechter.
Espace de zody 8-)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » za 28 okt 2006, 19:10

Het OM beslist of er wel of niet vervolgd wordt. Het OM kan de zaak ook seponeren: eigenlijk zou er vervlging ingesteld moeten worden, maar er is bijvoorbeeld onvoldoende bewijs. De rechter bepaalt, na het horen en overwegen van alle partijen en standpunten, of het OM wel of geen gelijk heeft.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 28 okt 2006, 19:12

Ja René, zo kun je alles wel gaan goedpraten wat automobilisten doen... :evil:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 28 okt 2006, 20:57

ViaHaaren schreef:Ja René, zo kun je alles wel gaan goedpraten wat automobilisten doen... :evil:
Ik wil het niet goedpraten, ik wil het wel in een ander licht plaatsen.
Hier werd namelijk direct gesmeten met "poging tot doodslag".

Tot op heden is de berichtgeving hierover nogal eenzijdig geweest. Dat is ook niet zo verwonderlijk, want de media nemen tegenwoordig vaak 1:1 persberichten over, waardoor de visie van slechts één van de betrokken partijen uitgebreid wordt uitgemeten. Dat schijnt dan journalistiek te heten... :evil:

Ik hoop dat de rechter daar in zijn oordeel ook rekening mee houdt.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 29 okt 2006, 10:28

Totdat zo'n automoblilist jou te grazen neemt en al zijn frustraties op jou afreageert omdat je bv. naar zijn zin net iets te lang doet over het inparkeren, te langzaam optrekt bij groen licht, of iets dergelijks... :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 29 okt 2006, 12:19

Nogmaals: probeer je in te leven, en kijk in hoeverre je de berichtgeving 100% kunt geloven.
Kijk ook naar de wijze waarop de aangereden persoon zelf heeft gehandeld.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de rechter zich niet alleen door de berichtgeving in de media laat leiden, maar dat hij/zij de feiten mee laat wegen. En als die feiten tegen de automobilist spreken, dan mag de straf wat mij betreft hoog zijn.

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » zo 29 okt 2006, 13:23

@Rene: Rechters wegen veel mee en zijn daar zeer objectief in en zij laten zich niet negatief beïnvloeden door de media. Een voorbeeld hier van trof ik aan in het haarlems dagblad, zie onderstaande quote:
Haarlems Dagblad schreef:Geen straf voor vrouw die motorrijder doodreed

Gepubliceerd op 27 oktober 2006, 17:48
haarlem/nieuw-vennep -

De 41-jarige Voorhoutse vrouw die in april 2005 op de Rijnlanderweg met haar auto in botsing kwam met een motorrijder, krijgt geen straf voor haar aandeel in het ongeval. Dat heeft de Haarlemse rechtbank gisteren besloten. De rechters vinden dat de heftige psychische problemen die de vrouw heeft overgehouden aan het drama straf genoeg. De Voorhoutse bezoekt een psycholoog om het trauma te verwerken.
Het OM had 60 uur werkstaf geëist én een voorwaardelijke rijontzegging van een jaar vanwege de 'onvoorzichtige wijze' waarop de verdachte haar auto had gekeerd op de Rijnlanderweg.

De verdachte kwam in het spitsuur in een file terecht en besloot om te draaien. Ze manoeuvreerde haar wagen een oprit op en keerde terug de weg op. Tussen twee auto's door wilde ze de tegenovergestelde weghelft opdraaien.

Vlak voordat ze gas gaf, zette de vrouw de neus van haar auto stil op de middenas van de weg om te zien of de weg vrij was. Op dat moment botste er een motorrijder op haar bumper. Hij vloog door de klap de lucht in en knalde tegen een boom. Hij was op slag dood.

Onderzoek heeft uitgewezen dat de motorrijder (35) uit Nieuw-Vennep met hoge snelheid bezig was de file in te halen, daarbij een ter plaatse geldend inhaalverbod negerend.
Espace de zody 8-)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 29 okt 2006, 16:42

Niet elke aanrijding is opzettelijk en vaak zijn er ook 2 kanten aan het verhaal. Maar we hebben vast allemaal wel eens agressie meegemaakt, doordat je zelf even twijfelen en er een overspannen iemand achter je zat de duwen, want dit kostte hem 5 seconden meer reistijd. Opgefokt om niks, en die moet je dus van de weg halen en houden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

N11-west
stadsweg
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 17:27
Locatie: Leiden

Bericht door N11-west » zo 29 okt 2006, 17:06

In dit geval was het ongeval ook voor een zeer aanzienlijk deel aan de motorrijder zelf toe te rekenen.

Of dat in het geval van de wegwerker ook zo is, is maar zeer de vraag. Het lijkt me dat er geen enkele rechtvaardigings- of schulduitsluitingsgrond is in dit geval, ook niet als de wegwerkers zijn gaan schelden ofzo.

De automobilist was waarschijnlijk een ogenschijnlijk normaal iemand zonder een bijzondere haat tegen wegwerkers. Waarom loopt zoiets dan toch steeds vaker uit de hand? Mensen zijn minder afhankelijk en missen dus elke nederigheid om iets te accepteren dat ze niet bevalt. Bovendien een gebrek aan vertrouwen. Altijd de gedachte dat een ander iets expres doet. En meteen schreeuwen en schelden, waardoor alles escaleert.
Dus: automobilist komt bij onaangekondigde wegafsluiting. Hij denkt: die ***overheid die ons overal probeert te pesten met drempeltjes en pollers, nu zijn ze hier weer wat aan het doen. Zoekt een alternatieve route. Wegwerker denkt: daar is weer zo'n brutale *** die denkt dat 'ie alles mag. Gescheld. Verhitte automobilist pikt dat niet. Wegwerker gooit voorwerp, automobilist rijdt tegen afzetting waar wegwerker achter staat.
In die zin begrijp ik René's reactie ook.
Zelf rustig blijven, een wegwerker die de chaos in goede banen leidt en excuses maakt voor de overlast is natuurlijk wel zo makkelijk. Werkzaamheden die een verbetering zijn voor de weggebruiker zouden ook positief zijn. Nu denk je vaak: is die wegbeheerder gek geworden ofzo?

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » zo 29 okt 2006, 18:00

Vaak is het compensatiegedrag. Frustraties elders opgelopen worden dan afgewenteld op bijvoorbeeld die wegwerkers en dat zie je tegenwoordig op meerdere fronten helaas steeds meer. Flink aanpakken dus.
Espace de zody 8-)

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 29 okt 2006, 18:23

Ook ik irriteer me wel eens bij wegwerkzaamheden. Toch reageer ik dat niet af op de wegwerkers. Die mensen doen gewoon hun werk en proberen er wat moois van te maken. Respect voor de wegwerkers!
De autogordel: een band voor het leven.

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » zo 29 okt 2006, 18:27

Het beleid moet ook zo zijn dat die snelheidsverboden opgeheven worden op het moment dat er niet gewerkt wordt. Dit voorkomt gevaarlijke situaties, want op den duur houdt men zich helemaal niet meer aan die verboden, ook als er toevallig wel gewerkt wordt.
Espace de zody 8-)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » zo 29 okt 2006, 19:22

zody schreef:Het beleid moet ook zo zijn dat die snelheidsverboden opgeheven worden op het moment dat er niet gewerkt wordt.
Dat kan niet altijd. Bij wegwerkzaamheden zijn bijvoorbeeld de rijstroken versmald, is er geen vluchtstrook aanwezig e.d. Daarom blijven ook als er niet gewerkt wordt, lagere snelheidsmaxima van kracht. En terecht: je hebt je altijd aan de snelheid te houden, of er gewerkt wordt of niet.
;)

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » zo 29 okt 2006, 19:24

Zat het (op snelwegen althans) niet zo?

Versmalde rijstroken (niet extreem smal, >2,50m of zo) -> 90km/h
Versmalde rijstroken + wegwerkers -> 70km/h

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 29 okt 2006, 19:43

Op dit moment zijn er bijvoorbeeld werkzaamheden op de A1 bij de afrit Bathmen aan het viaduct over de Schipbeek. Hier geldt nu een maximum van 90, waarbij de linkerrijstrrok versmald is. Eerst wordt de ene helft per rijrichting gedaan, daarna de andere. En helaas (het kan ook moeilijk anders) met tijdelijke wegmarkeringen die ook weer zijn weggestraald. Het asfalt is na het wegstralen volledig naar de knoppen. Er zal dan ook nog 500 meter voor en na het viaduct opnieuw geasfalteerd moeten worden lijkt me.
De autogordel: een band voor het leven.

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » zo 29 okt 2006, 19:56

Hajo schreef:Dat kan niet altijd. Bij wegwerkzaamheden zijn bijvoorbeeld de rijstroken versmald, is er geen vluchtstrook aanwezig e.d.
Ik bedoel uiteraard in gevallen waar het wel kan, bijvoorbeeld kortgeleden aan de Randweg Eindhoven waar overdag bomen werden gekapt langs de kant. Die rijstroken zijn dan even breed nadat de werkzaamheden zijn gestopt en dezelfde gelimiteerde snelheidsverboden blijven hangen.
Espace de zody 8-)

Plaats reactie