Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door waldo79 » do 23 jun 2011, 19:58

Zadel je dan niet de ene deelstaat op met het inrijdverbod van de andere deelstaat?

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Groningen » do 23 jun 2011, 20:07

^^ Tja, nu zadelen ze ons op met hun Fahrverbot.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Willem » do 23 jun 2011, 20:38

Timmetje schreef:
Chris schreef:Fronleichnam, maar dat is alleen in Nordrhein-Westfalen, niet in Niedersachsen (van de staten die aan Nederland grenzen). Bij De Lutte moeten er dus geen problemen zijn.
Was het niet zo dat Niedersachsen eens de grensen dichtgegooid had op sacramentsdag, om files op eigen grondgebied te voorkomen?
De A30 passeert een aantal malen de grens tussen Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen. Het kan zijn dat ze daarom om praktische redenen de hele weg onder het Westfaalse beleid (dus een feestdag) hebben laten vallen.

Sophie
expressweg
Berichten: 3441
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Sophie » do 23 jun 2011, 20:54

Al zou een toegang tot Schüttorf wel logisch zijn, omdat je daar op de A31 kunt.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Groningen » do 23 jun 2011, 20:57

^^ In dit topic is ook wel eens genoemd dat dat eerder nog wel eens het geval was: 'Free passage till Schuttorf' op een tekstkar.

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Rubbere Robbie » di 07 feb 2012, 13:48

sirdanilot schreef:
mhkamp schreef:^^ En jij dacht dat dit ging werken in en 24h economie? Luchtvaart: 24h, Schepen: 24h, (Internationale) Treinen: 24h. En dan moeten de vrachtwagens stilstaan?
Rene schreef:Als het goederenvervoer over de weg op zondag EU-breed moet worden stilgelegd, dan moet hetzelfde worden gedaan met rail, water en luchtvaart. Anders is het pure concurrentievervalsing.
Prima toch? Men probeert altijd al om meer milieuvriendelijke middelen van transport te promoten, zoals binnenvaart. Ik zie geen betere manier, dan om gewoon, net als veel andere Europese landen, een rijverbod op zondag in te voeren. Alleen luchtvaart is minder milieuvriendelijk, maar luchtvaart heeft weer een heel andere functie dan vrachtverkeer; het is voor langere afstand, en duurder, dus ik denk niet dat er veel meer vliegtuigen om zullen gaan vliegen door een vrachtwagenverbod op zondag. Daarnaast zorgt een rijverbod voor minder CO2 verbruik, minder lawaai en uitstoot op de zondag (wat toch een rustdag is) en dat vrachtwagenchauffeurs niet hoeven te werken op zondag.

En mensen in Staphorst zullen blij zijn dat er op de dag des HEEREN geen vrachtverkeer meer door hun dorp raast
:lol:
Uw noemt de binnenvaart Milieuvriendelijk , deze schepen varen ook op diesel overigens zonder roetfilter of euro + motoren en verstookt ook een sloot diesel Geen enkele vervoersmodaliteit is milieuvriendelijk ! Voordeel is alleen dat er meer mee kan.

Iedere chauffeur moet wekelijks minimaal 36 uur aaneengesloten rusten op de standplaats, buiten de standplaats [onderweg] is dat 45 uur. Iedere chauffeur staat al minimaal anderhalve dag stil :top:

De Duitse bedrijven balen overigens ook van het vervoersverbod over de weg op zon en feestdagen.

groeten Rob
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Jeroen » di 07 feb 2012, 15:29

^^ Bij mijn weten is de minimale weekendrust 24 uur (mits compensatie voor het eind van de derde week).

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Jeroen » di 07 feb 2012, 16:51

Ik heb het topic nog eens door genomen. Sinds ik nu ongeveer een jaar internationaal chauffeur ben kan ik de problemen denk ik wat beter in perspectief plaatsen:

Waarom rijden chauffeurs nog zover door als men weet dat alles vol staat? -> In de eerste plaats is het natuurlijk vooraf moeilijk te bepalen tot waar je überhaupt nog parkeermogelijkheden hebt, zeker voor een oost-Europese chauffeur die misschien nauwelijks deze kant op komt. De werkgever wil echter wel dat je je rij-uren zoveel mogelijk benut ivm wachtende klanten en maximale benutting van het materieel, dus als het enigszins mogelijk is zo dicht mogelijk bij de grens.

Frans op den Bult geen optie? ->Ik heb hier nooit in een weekend of op een Duitse feestdag gestaan, maar hier is voor een normale dag ruimte genoeg. Probleem is echter dat dit privé-terrein is (met slagbomen) en men hier geen niet-betalende chauffeurs accepteert. Aangezien de meeste oost-europese chauffeurs een maaltijd hier niet kunnen veroorloven, of de werkgever wil het iig niet betalen, is dat voor die groep chauffeurs ook geen optie. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Nobis (Asten) en de Heijerhoeve (Venlo) aan de A67.

Verkeersveiligheid -> Is niet ideaal natuurlijk met vluchtstrookparkeren. Je zou op zijn minst de rechterrijstrook kunnen afkruizen en de snelheid bij het overige verkeer er uit kunnen halen, het is nu eenmaal niet anders. Ik sta zelf regelmatig aan de D/CH grens te wachten, en daar heb je dus permanent deze praktijken met één of twee rijen wachtende vrachtwagens met op de linkerrijstrook overig verkeer. Dan maar zo rechts mogelijk proberen te houden en bij voorkeur rechts uitstappen.

Oplossingen? -> Gedogen zorgt ervoor/heeft er voor gezorgd dat er een hoop gewoon door zullen rijden tot waar het mogelijk is. Verbieden zal er voor zorgen dat de overlast zich gaat verplaatsen naar gebieden waar parkeren nog minder wenselijk is. Je zou misschien nog aan een rijverbod kunnen denken voor vrachtwagens met een bestemming buiten de benelux, alhoewel dat in de praktijk al dicht tegen een algemeen rijverbod aan zit.

Het uitbreiden van parkeerruimte zou natuurlijk het beste zijn, maar is ook niet de goedkoopste optie voor een beperkt aantal dagen per jaar. Misschien dat je er op de grens toch een betaalde parking met een beperkt tarief (zeg, 2 euro per dag of zo) met iig wat simpel sanitair aan zou kunnen leggen, zodat de overheid iig niet bij hoeft te springen...
Laatst gewijzigd door Jeroen op di 07 feb 2012, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door jeroent » di 07 feb 2012, 20:05

In Duitsland zijn er al een heleboel LKW-parkeerplaatsen bij gekomen. Langs A3 en A61 vind je diverse grotere parkeerterreinen die zelfs in de weekends plekken over hebben (met digitale displays langs de snelweg met het aantal vrije plaatsen). Er zijn ook regelmatige controles van de politie op plekken waar parkeren niet gewenst is/verboden is (bijv. woonwijken/industrieterreinen).

Het grensprobleem is in ieder geval bij Venlo al iets beter geworden, omdat daar hele duidelijke bordjes langs de A67 zijn geplaatst met de hoogte van de boete voor vluchtstrookparkeren. Ik heb dat hier al heel vaak geschreven: de beste oplossing is gewoon consequent 1 voor 1 bekeuren met een draconische boete. Vrachtwagenchauffeurs zijn zeker niet dom en zeker oostblokchauffeurs (hoi Palance!) zijn gewend dat de politie hard optreedt. Ze zijn misschien hooguit verbaasd dat de boete niet pardoes wordt kwijtgescholden als ze met een 20 euro briefje wapperen ;-)

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Jeroen » di 07 feb 2012, 20:58

In Duitsland zelf is het parkeren dan ook vooral doordeweeks dramatisch (ook op de A3 en A61), op vrijdag- of zaterdagavond is er overal doorgaans plaats genoeg. Met feestdagen heb ik het nog niet meegemaakt, maar ik neem aan dat als die doordeweeks valt het helemaal een drama moet zijn. Ik parkeer zelf in Duitsland soieso altijd zoveel mogelijk op een autohof. Lekker eten voor betaalbare prijzen, uitgebreid schoon sanitair en vrijwel altijd ergens nog wel plek.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door duikgek89 » di 07 feb 2012, 21:53

jeroent schreef:In Duitsland zijn er al een heleboel LKW-parkeerplaatsen bij gekomen. Langs A3 en A61 vind je diverse grotere parkeerterreinen die zelfs in de weekends plekken over hebben (met digitale displays langs de snelweg met het aantal vrije plaatsen). Er zijn ook regelmatige controles van de politie op plekken waar parkeren niet gewenst is/verboden is (bijv. woonwijken/industrieterreinen).

Het grensprobleem is in ieder geval bij Venlo al iets beter geworden, omdat daar hele duidelijke bordjes langs de A67 zijn geplaatst met de hoogte van de boete voor vluchtstrookparkeren. Ik heb dat hier al heel vaak geschreven: de beste oplossing is gewoon consequent 1 voor 1 bekeuren met een draconische boete. Vrachtwagenchauffeurs zijn zeker niet dom en zeker oostblokchauffeurs (hoi Palance!) zijn gewend dat de politie hard optreedt. Ze zijn misschien hooguit verbaasd dat de boete niet pardoes wordt kwijtgescholden als ze met een 20 euro briefje wapperen ;-)
Mee eens. Gewoon boetes uitdelen. Andere plaatsen waar ze niet mogen staan ook gewoon controleren. Ze stoppen maar ergens anders.
Als ze dan toch in Nederland staan kunnen we zo lekker de staatskas spekken, hoeft de politie op zondagochtend niet meer zoveel de struikrover uit te hangen... :shutup:

Weet je wat de chauffeurs zouden moeten doen? Net voor het rijverbod de grens over met z'n allen en de autobahnen dicht zetten om 2200. "ja ik mag niet meer rijden van jullie, dus ik rijd ook niet meer". En dat gewoon met 40 auto's. OF je voert een rijverbod in en zorgt voor voorzieningen, of je voert geen rijverbod in. Maar simpelweg roepen dat ze niet mogen rijden en andere landen met het probleem opzadelen is natuurlijk belachelijk.
Voor D moet het relatief simpel zijn om het probleem op te lossen. Gewoon de eerste 10km van de autobahnen uitsluiten van het verbod en op dat stukje ergens een gigantisch grote parkeerplaats neerplanten. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn hoor... Beetje afgraven, zand bedding maken, een betonnen plaat storten, deklaagje erover, restaurant bouwen met sanitaire voorzieningen en klaar. Bovendien is geld lenen voor D nu zo goedkoop... Daar hoeven ze het ook niet voor te laten...

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Jeroen » di 07 feb 2012, 23:04

Ik denk toch echt dat Duitsland het aan zijn reet zal roesten wat voor problemen het rijverbod aan deze kant van de grens oplevert. Nederland kan er immers ook voor kiezen een rijverbod in te stellen. Daar ben ik absoluut niet voor hoor, zeker niet op typisch Duitse feestdagen, maar Nederland heeft zich nu eenmaal aan te passen aan dat rijverbod.

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Rubbere Robbie » wo 08 feb 2012, 1:38

Jeroen schreef:^^ Bij mijn weten is de minimale weekendrust 24 uur (mits compensatie voor het eind van de derde week).

Ja je hebt gelijk maar ja transport he' dus compensatie nooit van gehoord altans de planning vaak niet :wall:
Munchen is volgens somige planners ook een dagrit oh ja en voor somige chauffeurs ook Ja! :nuts:

Sta altijd minmaal 36 uur stil op standplaats daar buiten altijd 45 uur, van compensatie komt over het algemeen toch weinig terecht.

Rob
Laatst gewijzigd door Rubbere Robbie op wo 08 feb 2012, 1:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Rubbere Robbie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 13:21
Locatie: Julianadorp

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Rubbere Robbie » wo 08 feb 2012, 1:40

Jeroen schreef:Ik heb het topic nog eens door genomen. Sinds ik nu ongeveer een jaar internationaal chauffeur ben kan ik de problemen denk ik wat beter in perspectief plaatsen:

Waarom rijden chauffeurs nog zover door als men weet dat alles vol staat? -> In de eerste plaats is het natuurlijk vooraf moeilijk te bepalen tot waar je überhaupt nog parkeermogelijkheden hebt, zeker voor een oost-Europese chauffeur die misschien nauwelijks deze kant op komt. De werkgever wil echter wel dat je je rij-uren zoveel mogelijk benut ivm wachtende klanten en maximale benutting van het materieel, dus als het enigszins mogelijk is zo dicht mogelijk bij de grens.

Frans op den Bult geen optie? ->Ik heb hier nooit in een weekend of op een Duitse feestdag gestaan, maar hier is voor een normale dag ruimte genoeg. Probleem is echter dat dit privé-terrein is (met slagbomen) en men hier geen niet-betalende chauffeurs accepteert. Aangezien de meeste oost-europese chauffeurs een maaltijd hier niet kunnen veroorloven, of de werkgever wil het iig niet betalen, is dat voor die groep chauffeurs ook geen optie. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Nobis (Asten) en de Heijerhoeve (Venlo) aan de A67.

Verkeersveiligheid -> Is niet ideaal natuurlijk met vluchtstrookparkeren. Je zou op zijn minst de rechterrijstrook kunnen afkruizen en de snelheid bij het overige verkeer er uit kunnen halen, het is nu eenmaal niet anders. Ik sta zelf regelmatig aan de D/CH grens te wachten, en daar heb je dus permanent deze praktijken met één of twee rijen wachtende vrachtwagens met op de linkerrijstrook overig verkeer. Dan maar zo rechts mogelijk proberen te houden en bij voorkeur rechts uitstappen.

Oplossingen? -> Gedogen zorgt ervoor/heeft er voor gezorgd dat er een hoop gewoon door zullen rijden tot waar het mogelijk is. Verbieden zal er voor zorgen dat de overlast zich gaat verplaatsen naar gebieden waar parkeren nog minder wenselijk is. Je zou misschien nog aan een rijverbod kunnen denken voor vrachtwagens met een bestemming buiten de benelux, alhoewel dat in de praktijk al dicht tegen een algemeen rijverbod aan zit.

Het uitbreiden van parkeerruimte zou natuurlijk het beste zijn, maar is ook niet de goedkoopste optie voor een beperkt aantal dagen per jaar. Misschien dat je er op de grens toch een betaalde parking met een beperkt tarief (zeg, 2 euro per dag of zo) met iig wat simpel sanitair aan zou kunnen leggen, zodat de overheid iig niet bij hoeft te springen...
Kijk nog een vrachwagenchauffeur, volkomen met je eens. op betaalde parkeerplaatsen staan zelden of nooit oost europeaanen, ik denk trouwens meer komt omdat men het eten hier niet kent en het goedkoper is om zelf te koken.

Met de introductie van de digitacho heeft Europa grote schaal verzuimd de infrastructuur op orde te brengen ook op binnelandse routes is het vaak kiele kiele. Zelfs op industrieterreinen geld steeds meer een parkeerverbod voor vrachtwagens.

Rob
Korte nachten, zware vrachten, Windmolentransport is mijn transport

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Jeroen » zo 15 apr 2012, 9:42

Ik zag dat er inmiddels bij Venlo een nieuwe parking is aangelegd, een paar kilometer ten westen van afrit Sevenum (alleen via die afrit bereikbaar). Wordt uitgebreid bewegwijzerd, inclusief een eurosymbooltje met een kruis erdoor, dus ik neem aan dat die gratis zal zijn.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door waldo79 » zo 15 apr 2012, 12:38

^^Hopelijk hebben de oosterburen daaraan mee betaald :heygrr:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door keokiracer » di 01 mei 2012, 17:56

Past het beste hier:
VID schreef:Vertraging A67 door grenscontrole

1 mei 2012, 17:35
Vrachtverkeer onderweg naar Duitsland kan beter niet via de A67 rijden. Bij de grensovergang bij Venlo zijn alle parkeerplaatsen vol door het rijverbod voor vrachtwagens in Duitsland, ook wordt er door de Duitse politie uitgebreid gecontroleerd.

Ook in Duitsland is de Dag van de Arbeid een nationale feestdag en geld hierop tussen 22:00 en 06:00 uur een rijverbod voor vrachtauto’s en trekker-opleggercombinaties van meer dan 7,5 ton. Het rijverbod geld ook voor voertuigen zonder lading en voor alle wegen in het land. Er zijn een aantal voertuigen met een vrijstelling, zoals wagens die versproducten vervoeren.

Vrachtverkeer kan beter via de zuidkant van Venlo naar Duitsland rijden over de A73, de (nieuwe) A74 en de B221 in Duitsland. Via de A12 is bijvoorbeeld ook een optie, maar dan is het vanaf het knooppunt Waterberg tot aan Duiven wel filerijden.
Laatst gewijzigd: 1 mei 2012, 17:47
Paar dingen:
1: Vrachtverkeer mag Dld niet in, maar de VID stelt een omleiding voor vrachtverkeer over een weg zonder parkeerplaats (A74) en laat ze vervolgens vrolijk door Dld heen rijden.
2: Waarom een omleiding voor vrachtverkeer alleen? Automobilisten moeten gewoon in de file blijven staan?
3: Opvallend dat men de A77 als grensovergang gewoon 'vergeet' en een grensovergang noemt die drukker is en verder weg...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door duikgek89 » di 01 mei 2012, 18:20

keokiracer schreef:3: Opvallend dat men de A77 als grensovergang gewoon 'vergeet' en een grensovergang noemt die drukker is en verder weg...
Prima gedaan. Heb ik er geen last van.
Overigens is de A12 vanuit Rotterdam net zo kort als de A67 (naar Duisburg), dat scheelt bijna niks. Via de 77/57 rij je altijd in een hoek.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door jeroent » di 01 mei 2012, 19:28

VID schreef:Vertraging A67 door grenscontrole
Ook in Duitsland is de Dag van de Arbeid een nationale feestdag en geld hierop tussen 22:00 en 06:00 uur een rijverbod voor vrachtauto’s en trekker-opleggercombinaties van meer
En weer eens een mooi staaltje foutieve informatie van de VID. Het rijverbod geldt op zon- en feestdagen van 0:00-22:00
En als je dan zo nodig dit soort detailinformatie wilt publiceren:
een rijverbod voor vrachtauto’s en trekker-opleggercombinaties van meer dan 7,5 ton.
Doe het dan goed, het rijverbod geldt voor alle vrachtauto's >7,5ton en alle vrachtwagens met aanhanger ongeacht het gewicht
Losse trucks zonder oplegger/aanhanger mogen wel rijden.

En ter vaststelling: Nederland is een van de weinige landen in Europa waar 1 mei geen feestdag is en Nederland behoort bij de minderheid die geen zondags- of feestdagrijverbod voor vrachtauto's kent..

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Vinny » di 01 mei 2012, 20:19

1 mei gaan vieren omdat de Duitsers dat ook doen is net zo onzinnig als het invoeren van een vrije dag op de Vlaamse Feestdag, om eventuele grensproblemen bij Hazeldonk voor te zijn... :nuts:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Chris » di 02 okt 2012, 16:39

Morgen is het weer zover.
VID schreef:Vrachtverkeer woensdag niet welkom in Duitsland

Op woensdag 3 oktober is het in Duitsland de Dag van de Eenheid, wat betekent dat vrachtwagens (zonder ontheffing) dan niet door Duitsland mogen rijden. In de voorgaande jaren stonden daarom vluchtstroken op onder andere de A1 vol met vrachtwagens, wachtend totdat ze Duitsland weer in mochten.

Rijkswaterstaat wil dit keer andere maatregelen nemen en zal, samen met het KLPD, de chauffeurs zoveel mogelijk tijdig naar de omliggende parkeer- en verzorgingsplaatsen leiden. Dit zal onder meer door middel DRIP's (Dynamische Route Informatie Panelen) en tekstkarren gebeuren.

Uit verkeersveiligheidsoogpunt is tien kilometer file op de vluchtstrook onwenselijk. Een deel van de vluchtstrook zal, voor extra capaciteit, nog voorzien worden van verlichting en zal beschikbaar blijven voor de chauffeurs.
Benieuwd wat ze nu gaan doen. De VZPs staan in no-time vol. Wordt de vluchtstrook nou wel of niet benut?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door keokiracer » di 02 okt 2012, 16:41

Wel, maar als 2e optie lijkt me. Als eerst gaat men de chauffeurs leiden dmv DRIP's en tekstkarren en als het daar vol is, zal de vluchtstrook aan de beurt zijn.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door duikgek89 » wo 03 okt 2012, 16:31

Geef ze lekker allemaal een bon, als je dat iedere keer doet komt er vanzelf een einde aan deze waanzin... Oh en het is goed voor de staatskas.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door captain007 » wo 03 okt 2012, 16:41

^^ Je kan het die chauffeurs toch niet kwalijk nemen dat er te weinig parkeerruimte is. Het is een beetje overkill om parkeerplaatsen van een kilometer bij een kilometer aan te leggen voor die paar keer in het jaar dat het voorkomt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door duikgek89 » wo 03 okt 2012, 16:44

Die chauffeurs weten inmiddels verrekt goed dat er geen plaats is! Netjes de plaatsen vol, een paar die teveel komen kunnen zich nog wel ergens neer frotten en de rest mag doorrijden of op de bon.
Het enige wat je zou kunnen doen is een paar DRIPS neerzetten: "laatste VZP met vrije plaatsen is hier".

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Chris » wo 03 okt 2012, 16:47

Als je ze gaat beboeten voor parkeren op de vluchtstrook dan gaan ze gewoon op de rijbaan stilstaan. Het heet dan een file die een dag duurt.

Die DRIPs moet je dan waarschijnlijk ten westen van Zandvoort neerzetten.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door duikgek89 » wo 03 okt 2012, 16:56

Wat moeten we dan? Maar accepteren dat ze de hele snelweg ombouwen tot parkeerplaats? Ik mag hem toch ook niet ombouwen tot racebaan als me dat beter uitkomt?

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door mhkamp » wo 03 okt 2012, 17:27

* Zucht * Daar gaan we weer.... Het is een discussie die minimaal één keer per jaar terug komt....
Laatst gewijzigd door mhkamp op wo 03 okt 2012, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Vinny » wo 03 okt 2012, 18:04

We moeten gewoon de Dag der Duitse Eenheid mee gaan vieren per slot van rekening moeten we een historische vergissing uit het verleden een keer herstellen... :hap:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Vrachtwagenprobleem grenzen bij Duits Fahrverbot

Bericht door Rein » wo 03 okt 2012, 18:36

Heb jij deze week je snor laten staan ofzo?

Plaats reactie