Markering bij afslagen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Markering bij afslagen

Bericht door Jeroen » di 19 apr 2011, 14:04

Ik rij sinds een aantal maanden beroepsmatig veel richting Frankrijk. Eén van de eerste dingen die me toen op viel is de dichte (niet gesloten) markering bij afslagen. De bedoeling ervan lijkt me op zich vrij duidelijk: voorkomen dat mensen op het laatste moment van rijstrook 2 de afslag nog proberen te pakken. Maar is het ook echt verboden? En mag je wel van rechts naar links bij zo'n markering?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Markering bij afslagen

Bericht door Snelwegfreak » di 19 apr 2011, 14:54

Ja het mag. Het is enkel een attentiemarkering. Hij verandert van 3m-10m naar 3m-1,33m. Bij mijn weten mag je er gewoon overheen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Markering bij afslagen

Bericht door Wimpie24 » di 19 apr 2011, 15:01

Ook bij ons op de E313 zijn daar proeven mee uitgevoerd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Markering bij afslagen

Bericht door Snelwegfreak » di 19 apr 2011, 17:10

Ja, alleen in België was die attentiemarkering precies even lang als de blokmarkering zelf (beide 1m-1,5m). Dat is erg verwarrend.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: Markering bij afslagen

Bericht door Seat » di 19 apr 2011, 17:36