Blazen in Frankrijk

Moderator: Moderatoren

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Blazen in Frankrijk

Bericht door peter51 » wo 22 feb 2012, 16:16

Vanaf juli 2012 zou elk voertuig in Fransozië voorzien moeten zijn van een alcoholtester waarmee de bestuurder kan vaststellen of hij/zij na een eeder bourgondische lunch of diner over de wettelijke limiet zit. Er ZOU een 'inloopperiode' voorzien zijn tot november waarbij de politie enkel een waarschuwing zou geven.

http://www.frankrijkforum.nl/forum/topic.php?id=13280
http://board.zmvc.nl/index.php?topic=7991.0
http://drivr.be/2012/02/21/frankrijk-va ... aan-boord/
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... oholtester


dit las ik op een ander forum!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door keokiracer » wo 22 feb 2012, 16:24

^^ Veilig Verkeer Nederland raadt zo'n ding af omdat het zo onbetrouwbaar is als de pest... Schijnveiligheid...

Sinds 3 januari is het ook verboden om in Frankrijk met een TomTom rond te rijden, dat is pas bekend gemaakt :!:. dit vanwege de flitspalen die de TomTom aangeeft, ook als je deze functie uitschakelt of als de TomTom alleen in de auto ligt, krijg je een boete van 1500 euro :neenee:

http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reiswereld/ ... etes.dhtml
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =G7D3LORUQ
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Peter » wo 22 feb 2012, 16:35

Zoals de Zwitsers dus, maar dat is geen EU. Als de Fransen dit ook voor buitenlandse auto's doorzetten (wat maar de vraag is) zal er nog het nodige EU-discussie volgen. Voor buitenlanders zullen er nog wel rechtzaken volgen, die vermoedelijk Frankrijk zal verliezen. Zeker als er geen Franse flitskasten in de TomTom zitten of de TomTom niet actief gebruikt wordt.....

Voor de alcoholtesters zal ook gelden, dat Frankrijk het niet kan eisen van buitenlandse auto's, zolang het niet standaard is in de EU.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door paolie » wo 22 feb 2012, 17:01

De Tomtom zelf is niet verboden, alleen de flitsservice. Als deze geïnstalleerd is, is je Tomtom wel verboden, ook als deze uit staat.

Tomtom is al voorbereid (tomtom.com):
Is TomTom Flitsers legaal? Terug naar zoekresultaten De meeste nationale en lokale overheden zijn net als wij van mening dat de service TomTom Flitsers rijden veiliger maakt. Bij TomTom houden we ons aan de (plaatselijke) wetgeving en passen we onze werkwijze aan als dat nodig is, zoals hieronder wordt uitgelegd.
Wijzigingen in de wetgeving van Frankrijk
Sinds het van kracht worden van decreet 2012-3 op 3 januari 2012, is in Frankrijk het ontvangen van waarschuwingen over de locatie van vaste of mobiele flitsers tijdens het rijden verboden. Als de service TomTom Flitsers op je navigatiesysteem is geïnstalleerd en je blijft van deze service gebruikmaken, kun je een bekeuring krijgen van maximaal €1500.
Houd je aan de wet wanneer je in Frankrijk rijdt. [ sluit.. ]

Je moet twee dingen doen:

Schakel de waarschuwingen voor flitsers op je navigatiesysteem uit als je in Frankrijk rijdt. [ laat zien hoe... ]

Een update van je navigatiesysteem uitvoeren zodat de nieuwste flitsers worden geïnstalleerd. Flitsers voor Frankrijk wordt dan van je navigatiesysteem verwijderd. [ laat zien hoe... ]

Let op: als je je navigatiesysteem beheert via TomTom HOME en je hebt geen abonnement op Flitsers, moet je de flitsers voor Frankrijk handmatig verwijderen. [ laat zien hoe... ]

Voor gebruikers die hun navigatiesysteem beheren via TomTom HOME en die geen abonnement hebben op Flitsers, werkt TomTom aan een update waarmee waarschuwingen voor flitsers tijdens het rijden in Frankrijk worden uitgeschakeld. Als deze update beschikbaar is, kun je je navigatiesysteem aansluiten op MyTomTom en de update downloaden en installeren.

We werken aan een nieuwe service voor Frankrijk waarmee je waarschuwingen ontvangt over gevarenzones in plaats van over flitsers. Als je op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws over deze nieuwe service, kun je je aanmelden voor deze pagina door te klikken op de koppeling Update mij onder aan de pagina. Je ontvangt dan van ons een e-mail als er meer informatie beschikbaar is.

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door peter51 » wo 22 feb 2012, 17:46

Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Chris » wo 22 feb 2012, 17:54

Ze willen dus maar al te graag voorkomen dat je geen overtreding maakt.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Peter » wo 22 feb 2012, 18:11

Met mobiel internet is er toch geen houden aan. Ze kunnen niet iedereen een bekeuring geven voor het bezit van een telefoon met internetopties en GPS. Dat is genoeg om de wet te overtreden.


Bericht van onze ambassade in Frankrijk
http://frankrijk.nlambassade.org/nieuws ... ering.html

.... De radarwaarschuwingsapplicaties op smartphones is weliswaar verboden, maar moeilijk op te sporen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Vinny » wo 22 feb 2012, 20:04

Met mobiel internet is er toch geen houden aan. Ze kunnen niet iedereen een bekeuring geven voor het bezit van een telefoon met internetopties en GPS. Dat is genoeg om de wet te overtreden.
Je kunt wel verbieden om zo'n ding tijdens het rijden onder handbereik te hebben. Voorkomt ook dat mensen afgeleid raken van telefoongesprekken tijdens het rijden (want: dat is niet meer mogelijk omdat mensen een smartphone alleen in de kofferbak mogen meenemen). Of je daar als samenleving ook heen wil, waag ik enigszinds te betwijfelen. Maar je gaat er wel levens mee redden... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Peter » do 23 feb 2012, 8:30

Daarmee zou je dus ook het gebruik van een smartphone als navigator en als telefoon (voor handsfree bellen) verbieden. Over een paar jaar zijn bijna alle telefoon smartphones (of vergelijkbaar).

Mijn werkgever heeft het tot vorig jaar (op papier) volgehouden fotocamera's te verbieden op de werkplek. Om die reden was iedere mobiele telefoon met camera ook verboden. Helaas zijn die niet meer te krijgen (voor eigen personeel) en was het ook met contractors en bezoekers niet meer te handhaven en is de regel geschrapt.... Je mag nu geen foto's maken, zonder toestemming.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Feder » do 23 feb 2012, 13:48

Ik vind dit een prima bepaling. Wie zich aan de snelheid houdt hoeft nergens bang voor te zijn. En wie zo nodig te snel wil rijden moet maar op de koop toenemen dat ie heel af en toe (maar vast niet iedere keer dat ie te snel rijdt) daarvoor gepakt wordt. Mensen die klagen over het onlangs ingestelde Franse verbod vind ik net als overvallers die erover klagen dat winkels met camera's worden bewaakt.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door captain007 » do 23 feb 2012, 15:02

Ik vind dit overdreven flauwekul. Bovendien zetten ze in Frankrijk al enorme borden voor die flitspalen neer (ook op het OWN), waardoor ik mij afvraag wat men ermee wil bereiken. De mobiele controles kan ik dan nog mee inkomen, maar voor de rest zwaar overdreven.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Peter » do 23 feb 2012, 16:18

Zoals eerder gesteld verdwijnen de waarschuwingen vermoedelijk grotendeels en worden de flitskasten verdekter opgesteld. Daarbij kan je dus een extreme bekeuring krijgen, terwijl je helemaal niet te hard rijdt en ook je TomTom niet aan hebt, maar alleen apparaat bij je hebt (kan dus ook van een passagier zijn !) die wel een kaartje van flitslokaties heeft.

Nu ook geopperd wordt dat het bekend zijn van (op zijn minst de vaste) flitslokaties de veiligheid verhoogt, denk ik dan Belgie maar eens het hebben van flitslokaties verplicht stelt. Iedere Fransman met een navigatiesysteem kan dan aan de grens een mooie boete van 1500 Euro tegemoet zien....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door paolie » do 23 feb 2012, 16:30

^^ Nu zal het in de praktijk wel loslopen denk ik. Die 1500 euro boete is natuurlijk vooral ter afschrikking bedoeld. Ik zie er wel één voordeel in, en dat is dat minder mensen 150+ zullen rijden om vervolgens bij de flitslokaties in de remmen terug te gaan naar 90, 110 of 130. Daarentegen ontstaat er wel weer meer "schrikgedrag" wanneer mensen plotsklaps een niet-aangekondigde flitskast zien.
Beste remedie blijft echter je gewoon aan de snelheid houden, of max 10 km te hard rijden indien je niet al te hoge boetes gewoon incalculeert in je totale kosten.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Jeroen » do 23 feb 2012, 16:42

Feder schreef:Ik vind dit een prima bepaling. Wie zich aan de snelheid houdt hoeft nergens bang voor te zijn. En wie zo nodig te snel wil rijden moet maar op de koop toenemen dat ie heel af en toe (maar vast niet iedere keer dat ie te snel rijdt) daarvoor gepakt wordt. Mensen die klagen over het onlangs ingestelde Franse verbod vind ik net als overvallers die erover klagen dat winkels met camera's worden bewaakt.
Ik weet niet hoe vaak jij in Frankrijk komt, maar er wordt eerder structureel te langzaam gereden dan te hard. 20 - 30 km/h of meer onder de limiet is meer gebruikelijk dan 10km/h er boven naar mijn beleving.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door duikgek89 » do 23 feb 2012, 19:55

Feder schreef:Ik vind dit een prima bepaling. Wie zich aan de snelheid houdt hoeft nergens bang voor te zijn. En wie zo nodig te snel wil rijden moet maar op de koop toenemen dat ie heel af en toe (maar vast niet iedere keer dat ie te snel rijdt) daarvoor gepakt wordt. Mensen die klagen over het onlangs ingestelde Franse verbod vind ik net als overvallers die erover klagen dat winkels met camera's worden bewaakt.
Ik vind van niet. Alle locals kennen de vaste palen en gaan daarvoor toch in de remmen staan.
Verder zijn er hordes mensen die gewoon met de DOMDOM aan de grens over sukkelen, die nog niet eens weten hoe ze de Vmax moeten rijden laat staan hoe ze te hard moeten rijden en die dan natuurlijk de pineut zijn van zo'n overtrokken maatregel. Als je iets aan de veiligheid wil doen moet je wegpiraten aanpakken met VROS auto's. Maar dat kost geld, aan lukraak flitsen kun je geld verdienen. In Duitsland waar de boetes ook niet bepaald hoog zijn is vandaag voor 30.000 euro bij elkaar geflitst bij één controle. Als je daarvoor één BOA in de auto langs de weg moet zetten is dat natuurlijk KASSA...

Wat dat blazen betreft, dat is nog grotere onzin. Als je gaat rijden moet je niet drinken. Nu zul je zien dat een doorsnee Franse zuiplap gewoon gaat meten of hij nog een wijntje meer kan drinken of niet. En dat met een brak apparaat? Je moet gewoon kiezen, of niet drinken of geen auto rijden. Dan heb ik geen blaasapparaat nodig om te weten dat ik nuchter ben als ik achter het stuur kruip.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Peter » vr 24 feb 2012, 9:46

Een (uiteraard Frans) wijntje hoort bij de volkscultuur, ook tijdens de lunch op het werk. Alleen landverraders drinken cola of koffie en helpen daarmee de Franse economie en cultuur om zeep.
(sterk gechargeerd ongeveer de beleving van een Fransman).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door duikgek89 » vr 24 feb 2012, 19:45

Kan best zijn. Dan moet je op de fiets naar het werk gaan, dan heb ik er niet zoveel moeite mee.

Verder heb ik echt helemaal niks met Fransen...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Vinny » za 25 feb 2012, 13:09

Tot een aantal jaar geleden was het in Zwitserland heel gebruikelijk om alcohol te consumeren tijdens het werk. Je zag dat bouwvakkers in de ene hand een mortelschep hadden en in de andere een bierblikje. Sinds enige tijd ben je echter niet meer verzekerd bij ongevallen in dergelijke gevallen, dus zie je het nooit meer.

Ik heb bovenstaande anectdote dus alleen van horen zeggen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Davy » za 25 feb 2012, 13:21

Je ziet dan ook duidelijk hoe verschillend de "sociale aanvaarding" van alcoholgebruik is. Men gaat denk ik in Frankrijk geen punt maken in je naaste omgeving als je 2 of 3 wijntjes drinkt en dan gaat rijden, in Belgie is dat ook nog steeds zo... ("Tgoochja het mag eigenlijk niet, maarja zoveel kwaad kan dit eigenlijk toch niet")
Nederlanders zijn op dat vlak veel strikter: men bekijkt je bij wijze van spreken al als een crimineel als ik zou durven op een terrasje te zitten met een trappist en ik pas anderhalf uur later nog met de auto moet gaan rijden...

En wat dan die Franse blaastest betreft: dit lijkt me inderdaad compleet zinloos...

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door marcel » zo 26 feb 2012, 12:50

Zo'n alcoholtest heeft pas zin als de auto alleen start als de test negatief is.
Dit wil men in Zwitserland verplicht stellen voor mensen die zijn veroordeeld wegens dronken rijden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » ma 27 feb 2012, 9:41

keokiracer schreef:Sinds 3 januari is het ook verboden om in Frankrijk met een TomTom rond te rijden, dat is pas bekend gemaakt :!:. dit vanwege de flitspalen die de TomTom aangeeft, ook als je deze functie uitschakelt of als de TomTom alleen in de auto ligt, krijg je een boete van 1500 euro :neenee:

http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reiswereld/ ... etes.dhtml
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =G7D3LORUQ
In het tweede artikel dat je noemt staat het toch een stuk genuanceerder:
Volgens Marc Van Damme van VAB zaait TomTom echter nodeloos paniek. 'Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over die wet', zegt hij. 'Moest TomTom gelijk hebben, dan mag er niemand nog met een gps door Frankrijk rijden. Want op sommige ingebouwde toestellen kun je de waarschuwingen voor flitspalen niet eens uitschakelen.'

Volgens VAB zit de Franse wet zit als volgt in elkaar: 'Vanaf januari mag je in Frankrijk niet meer over apparatuur beschikken die snelheidscontroles opspoort. Het gaat dan over sensoren die radars detecteren, maar ook over systemen zoals de Coyote waarmee gebruikers elkaar waarschuwen voor flitsers. Die laatste technologie zit intussen ook al op bepaalde gps-toestellen. Zúlke systemen moet je dus uitschakelen, want agenten kunnen je wel degelijk tegenhouden en het toestel controleren. Maar voor alle duidelijkheid: een gps die bliep bliep doet voor een flitspaal die al sinds jaar en dag op een bepaalde plaats staat, daar is niets fout mee.'
Ik wist het niet en heb afgelopen week ook gewoon door Frankrijk gereden met de flitspaalwaarschuwingen ingeschakeld. Overigens niet met een TomTom, maar met een Garmin. :) Ik zou niet weten waarom dat verboden moet worden, je mag namelijk wel gerust een papieren kaart of lijst meenemen met daarop alle flitspaallocaties, dus wat is er dan mis met een lijst in het navigatiesysteem?

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Wouter N14 » za 23 jun 2012, 11:18

Buitenlanders zijn dus ook verplicht een alcoholtester bij zich te hebben, twee zelfs! Compleet idioot vind ik en ook enigszins beledigend. Ik drink nooit alcohol en dan zou ik voor Frankrijk zo'n ding mee moeten nemen? :nothanks: B(
ANWB
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Vinny » za 23 jun 2012, 12:24

De Genadarmerie weet natuurlijk niet dat je nooit alcohol drinkt... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » za 23 jun 2012, 13:06

Wouter N14 schreef:Buitenlanders zijn dus ook verplicht een alcoholtester bij zich te hebben, twee zelfs! Compleet idioot vind ik en ook enigszins beledigend. Ik drink nooit alcohol en dan zou ik voor Frankrijk zo'n ding mee moeten nemen? :nothanks: B(
ANWB
Eentje is voldoende hoor, als je toch niet van plan bent om het ding ooit te gebruiken. Er moet altijd minimaal één ongebruikte test zijn. Je bent niet verplicht om zo'n ding te gebruiken, dus heb je er ook geen twee nodig. De aanbeveling om twee testen mee te nemen is natuurlijk alleen van toepassing als je zo'n ding misschien gaat gebruiken. Voor geheelonthouders is dat natuurlijk niet het geval.
Vinny schreef:De Genadarmerie weet natuurlijk niet dat je nooit alcohol drinkt... ;)
Het is hun taak om daar op te controleren, lijkt mij, niet mijn eigen taak. Maar goed, de wetgeving is nou eenmaal zoals die is.

Enfin, ik ben binnenkort in Frankrijk, dus ik zal er dan z.s.m. voor zorgen dat ik zo'n test heb.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door marcel » za 23 jun 2012, 13:53

Ik twijfel of ik er een ga kopen. Ik kom maar weinig in Frankrijk (misschien 1000 km per jaar) en de boete van 11 euro is nou niet bepaald motiverend.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door duikgek89 » za 23 jun 2012, 15:23

Zo'n ding kost praktisch niks. Dus als je ergens bent waar ze die krengen hebben zou ik er gewoon twee meenemen en in de auto smijten, ben je van het gezeik af. Gooi ze desnoods bij je reservewiel ofzo, liggen ze ook niet in de weg.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Wouter N14 » za 23 jun 2012, 15:47

Het hele idee staat mij gewoon niet aan, nog los van de vraag dat ik ook niet zie hoe dit zou moeten helpen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Feder » za 23 jun 2012, 17:19

Echt onbegrijpelijk, dat je als gewone verkeersdeelnemer bij voorbaat een verdachte bent, en daarom een alcoholtester bij je moet hebben. Ten eerste hoort de politie zelf voor dergelijke middelen te zorgen, ten tweede gaat het heel ver om iedereen (ook niet-drinkers als ik) te verplichten zo'n middel bij je te hebben.
De volgende stap is dat iedereen die zich op de openbare weg begeeft een setje bij zich moet hebben waarmee vingerafdrukken zichtbaar kunnen worden. Want je kan immers een inbreker of andere crimineel zijn...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door boe! » za 23 jun 2012, 17:24

Even ter info: in Nederland is de alcoholtest zo goed als uitverkocht. Halfords, ANWB en BOVAG hebben geen voorraad meer en naar verwachting gaat dit nog weken duren.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Groningen » za 23 jun 2012, 17:28

Ik vind dit soort regelgeving flagrante onzin: het zou je zelfs kunnen aanmoedigen méér te drinken: 'o hij slaat nog niet uit, nou dan neem ik er nog een.' Bovendien het verdachtmaken van iedereen die achter het stuur van een auto zit slaat nergens op. En als ze willen bekeuren zorgen ze zelf maar dat ze de rommel bij zich hebben.

Plaats reactie