Blazen in Frankrijk

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Blazen in Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » vr 31 aug 2012, 9:08

Overigens opgelet! Ik zag bij de Mediamarkt gisteren alcoholtesters liggen voor € 3,99 per stuk, met de tekst 'verplicht in Frankrijk' er bij, maar deze hadden nergens op de verpakking het NF-keurmerk en ze zijn dus niet goedgekeurd in Frankrijk. Met andere woorden: je hebt er niks aan en het is pure afzetterij van de Mediamarkt. Mensen denken dat ze op die manier aan de Franse wetgeving kunnen voldoen, maar dat is helemaal niet zo. B( Waardeloos! :down:

Groningen
expressweg

Bericht door Groningen » vr 31 aug 2012, 10:58

Coen Tunnel schreef:pure afzetterij
Dat is die achterlijke regel zowiezo.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 31 aug 2012, 13:04

Coen Tunnel schreef:Mensen denken dat ze op die manier aan de Franse wetgeving kunnen voldoen, maar dat is helemaal niet zo.
Dat dat soort praktijken vandaag de dag nog legaal zijn in West-Europa. Persoonlijk vind ik dat de Media Markt daar keihard voor aangepakt moet kunnen worden.

Sowieso haal ik pas zo'n alcoholtester als ik naar Frankrijk ga. Zo'n ding is slechts een paar jaar houdbaar (daarna moet je een nieuwe kopen) en op voorhand zoiets aanschaffen heeft dan weinig zin. Zodra ik naar Frankrijk ga koop ik vlak voor of na de grens bij een benzinepomp wel zo'n tester. Klaar is kees. Geen afzetterij, alhoewel de originele Franse alcoholtesters in Duitsland ook bij een hypermarkt (Real) te koop waren voor 0,99€. Hoe onzinnig die regel ook moge zijn, als de kosten slechts bij 1 a 2 euro liggen dan heb ik er geen grote problemen mee, zolang die dingen maar fatsoenlijk op voorraad zijn.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 31 aug 2012, 14:13

Groningen schreef:
Coen Tunnel schreef:pure afzetterij
Dat is die achterlijke regel zowiezo.
Dat is een ander verhaal. Dat de Mediamarkt testjes verkoop die niet aan de normen voldoen vind ik gewoon erg kwalijk.
SnarfFlevoland schreef:Sowieso haal ik pas zo'n alcoholtester als ik naar Frankrijk ga. Zo'n ding is slechts een paar jaar houdbaar (daarna moet je een nieuwe kopen)
Die van mij is iets meer dan 2 jaar houdbaar.
en op voorhand zoiets aanschaffen heeft dan weinig zin. Zodra ik naar Frankrijk ga koop ik vlak voor of na de grens bij een benzinepomp wel zo'n tester. Klaar is kees.
Ik ga meerdere malen per jaar naar Frankrijk, dus voor mij is het wel handig om zo'n ding in de auto te hebben liggen. :)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 31 aug 2012, 15:05

Coen Tunnel schreef:Die van mij is iets meer dan 2 jaar houdbaar.
Volgens mij zijn ze dat zo'n beetje allemaal als je ze redelijk recent hebt gekocht.

Overigens zijn die alcoholtesters een mooie inkomstenbron voor ebayers. Daar gaan ze als warme broodjes over de toonbank en soms leveren ze bij veilingen zelfs 10€ op. Dat noem ik nog eens marktwerking! Ik geloof dat ik maar eens met de leverancier ga praten. :mrgreen:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 24 jan 2013, 13:55

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » do 24 jan 2013, 14:20

^^ Goed nieuws! Ik wilde van de winter eventueel nog naar Frankrijk. Kan ik meteen zo'n onzinnige alcoholtester besparen. :)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 24 jan 2013, 21:44

Is dit nu officieel? Kan ik morgen bij wijze van spreken de grens overrijden zonder dat ik een boete krijg?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 24 jan 2013, 21:49

Ja. Sowieso was het uitdelen van de boetes al een keer uitgesteld van 1 september 2012 tot 1 maart 2013, maar nu is ook dat afgeblazen. Waarschijnlijk gaat de verplichting om de test in de auto te hebben helemaal vervallen, en zullen er dus ook nooit effectief boetes voor worden uitgedeeld. Het boetebedrag voor het niet kunnen tonen van een test was overigens vastgesteld op € 11. Veel media (en ook de ANWB) hebben echter ten onrechte gesuggereerd dat je altijd twee testen bij je moest hebben, dit is nooit het geval geweest. Je moe(s)t namelijk één ongebruikte test kunnen tonen als er om gevraagd zou worden, en men kan je niet verplichten de test ook daadwerkelijk te gebruiken.

Ik heb er overigens wel eentje in mijn auto liggen, vorig jaar al een keer voor € 1,50 gekocht in Luxemburg, omdat ik ook regelmatig in Frankrijk ben.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 24 jan 2013, 21:56

Coen Tunnel schreef:maar nu is ook dat afgeblazen.
Leuke woordgrap. Maar bedankt, dan weet iedereen nu het antwoord.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

jan
autoweg

Bericht door jan » zo 10 feb 2013, 14:47

Coen Tunnel schreef:Ja. Sowieso was het uitdelen van de boetes al een keer uitgesteld van 1 september 2012 tot 1 maart 2013
Ik ben vorige week in Frankrijk geweest en heb om bovenstaande reden ook geen alcoholtester gekocht. Voor de gein wel bij enkele benzinestations in Frankrijk gekeken of ze zo'n tester hadden - niet dus.. Wilde namelijk weleens weten met hoeveel bier ik nog zou wegkomen. :p

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » zo 10 feb 2013, 22:41

Ik heb er zelf 2 die nog wel eens van pas kunnen komen voor de lol na een restaurantbezoek ja.