Betalen met Maestro voor Péage?

Moderator: Moderatoren

Peter
2x3 autosnelweg

Re: Betalen met Maestro voor Péage?

Bericht door Peter » wo 12 mar 2014, 19:10

Die drugsrunners rijden tussen de grote havensteden (Rdam, Antwerpen voornamelijk) en noord-Frankrijk. Weinig tol te beleven als je de Liefkenshoektunnel of Westerscheldetunnel niet meerekent. En wie zo snel en duur mogelijk van noord naar zuid Frankrijk rijdt zal niet snel meer dan 80 Euro kwijt zijn denk ik.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 12 mar 2014, 20:32

Oh, er wordt dus in Marseille geen wiet gerookt?

:duck:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 13 mar 2014, 8:45

Marseille is een grote haven met zijn eigen import. Die hoeven hun "stuff" niet helemaal bij de kaaskoppen te halen. ;)

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » do 13 mar 2014, 16:56

Vinny schreef:Voor criminelen die een snelle drugsrun doen met een gestolen auto en pinpas lijkt me dit het walhalla. Je kunt best aardige bedragen op de Franse autoroute er doorheen jagen... :?
Serieus? Nooit gedacht dat het gemakkelijkst voor douane en politie om controles of interventies uit te voeren wel degelijk aan de grote barrages zijn?

Lijkt me ergens een stuk beter dat als je echt een zware drugsrun wil doen je via nationaal of departementaal net rijdt, en dan nog het liefst 's nachts in de week (in de weekend durft de politie wel al eens controleren bij de KMO zones).

Maar goed, ik hoop dat geen enkele drugsrunner gezond verstand heeft en zich gewoon laat vatten.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 13 mar 2014, 22:43

Peter schreef:Marseille is een grote haven met zijn eigen import. Die hoeven hun "stuff" niet helemaal bij de kaaskoppen te halen. ;)
De wiet is in Nederland goedkoper en beter dus...

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » do 13 mar 2014, 23:00

^^Ervaringsdeskundige? :twisted:

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » do 13 mar 2014, 23:01

Algemeen bekend volgens mij. Net zoals dat dit off-topic is :!:

Wanneer verwachten de Fransen dat je op alle péages met je pinpas kunt betalen? Ik probeerde het vorige zomer, maar werd nergens geaccepteerd. Een creditcard hadden we niet, dus moest alles cash...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 13 mar 2014, 23:10

^^ Verschilt per concessionair. Het kan bij Sanef, maar weer niet bij Sanef-dochter Sapn...

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 13 mar 2014, 23:31

Snelwegfreak schreef:Algemeen bekend volgens mij. Net zoals dat dit off-topic is :!:

Wanneer verwachten de Fransen dat je op alle péages met je pinpas kunt betalen? Ik probeerde het vorige zomer, maar werd nergens geaccepteerd. Een creditcard hadden we niet, dus moest alles cash...
Nou ja goed, ik wilde het alleen maar illusteren dat je niet zomaar kan zeggen: oh drugsrunners, die worden toch wel aangepakt en rijden niet verder dan Lille. Kortom, ik vind dat hier wel degelijk een veiligheidslek zit in het systeem :!:
Liefst zou ik zien dat je als pashouder die optie gewoon kunt uitvinken als je niet op vakantie naar Frankrijk gaat, en bijv. alleen aanvinkt als je er wel gaat rijden voor een paar weekjes.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » vr 14 mar 2014, 9:43

Zoals gezegd denk ik dat je kunt storneren (wellicht iemand die zonder pin gepint heeft die dat kan checken of die optie open staat ??). Het is dan aan de tolmaatschappij, garage of veermaatschappij om aannemelijk te maken dat jij daar reed als iemand storneert (onder opgave van incasso onterecht). Bij niet-betaling kunnen ze hoogstens een volgend keer jouw pinpas/creditcard weigeren of op basis van jouw kenteken je auto weigeren (als pinoptie dan; alleen cash) en/of de boel in handen van een incassomaatschappij leggen (bedrag meestal te laag denk ik voor internationale disputen).

De tolmaatschappij loopt liever 1% van de inkomsten mis via fraude, dan dat betaling langzaam gaat (langere rijen, meer tolpoorten nodig, etc).

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » do 30 jul 2020, 15:37

*stof* ughe ughe

Na 6 jaar nogmaals de hamvraag: Kan je de pinpas gebruiken voor passages van de tolpoorten? ( V-Pay / Maestro)

Hensepens
verkeersader

Bericht door Hensepens » do 30 jul 2020, 16:11

Op de site van Vinci wordt aangegeven dat Maestro kaarten ongeacht het land worden geaccepteerd.

Ik zou dus zeggen: JA.

Ik vermoed echter dan zonder pincode. Maar daar ik zelf de transponder gebruik, durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 30 jul 2020, 16:18

Jeff schreef:
do 30 jul 2020, 15:37
*stof* ughe ughe

Na 6 jaar nogmaals de hamvraag: Kan je de pinpas gebruiken voor passages van de tolpoorten? ( V-Pay / Maestro)
In ieder geval bij SANEF kan dat (zonder pincode). Het is al wel jaren geleden dat ik dat heb gedaan, ik denk zeker zo'n 5-6 jaar terug, nog voordat ik een badge had.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » do 30 jul 2020, 16:50

Ik geloof dat ik vorig jaar mijn Maestro bankpas gebruikt heb. Maar ik kan het nu niet met zekerheid stellen. Ik zou daarvoor even moeten graven.

Mundial
dorpsstraat

Bericht door Mundial » ma 03 aug 2020, 12:21

Jeff schreef:
do 30 jul 2020, 15:37
*stof* ughe ughe

Bij SANEF, de A150, VINCI en de Normandische bruggen (al zijn de gratis veerponten ook wel leuk :) )in elk geval wel weet ik uit ervaring.
Ook de meeste betaalterminals in restaurants en cafés (in juli hadden ze er zelfs in kleinere dorpscafés, dat was vorig jaar nog niet het geval) aanvaarden Maestrokaarten.

Bij SANEF waren ze in juli trouwens overal terminals voor contactloos betalen op de betaalautomaten aan het monteren, daar plakte een sticker met "bientôt en service" op.
SANEF heeft de automaten van de afritten van de A29 vernieuwd, nu is het gedaan met dat systeem waarbij je cash moet betalen bij een aparte automaat een eindje voor de slagboom (zoals in een parking). Ook het tolstation van Amiens-Sud is uitgebreid, nu zal hier geen vertraging meer staan tijdens de spits.
Alle vernieuwen waren wel erg sober uitgevoerd, er was nergens een afdak voorzien boven de betaalautomaten.

EDIT: nog een kleine toevoeging, ik lees op de site van ALBEA, beheerder van de A150, trouwens dat ze ook cheques aanvaarden, hoe dat werkt staat er niet bij, al hun tolstations zijn volgens mij onbemand. Misschien dient de scanner daar ook voor?