Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Snelwegfreak » zo 30 dec 2012, 18:39

Ik vind die situatie bij Lille nog niet eens zo onduidelijk. Veel onduidelijker vind ik het stukje verderop in Wallonië waar bij de afslag naar de E403 Gent heel klein op de reguliere borden en achteraf op losse bordjes staat aangegeven. Dat is echt schandalig.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Alfa » zo 30 dec 2012, 19:48

^^De borden daar zijn al minstens 20 jaar oud. Het beleid om de E403 als Rijselse buitenring te gebruiken is immers relatief recent en zonder dat zou niemand het in zijn hoofd halen langs daar naar Gent rijden. Dat ze destijds (in pre-Schengentijd) 'Gand' niet op de borden gezet hebben vind ik in dat licht dus logisch.

Maar inderdaad: de bewegwijzering en bij uitbreiding ook de configuratie van knooppunt Marquain (want een belangrijke relatie wordt over een krappe klaverlus gestuurd) met zal toch op de schop moeten als het gebruik van de E403 als Rijselse ring toeneemt.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Km357 » zo 30 dec 2012, 20:10

België heeft al problemen genoeg om hun huidige wegen boven Oezbekistanese waarden te houden, dat het heraanleggen of bijleggen van autosnelwegen, bretellen, op en afritten nogal hoog gegrepen lijkt.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Davy » zo 30 dec 2012, 21:42

^^ Pfff waarom toch altijd dat soort denigrerende opmerkingen? Ja gemiddeld gezien zijn de Belgische wegen minder goed dan de Nederlandse wegen, dat ga ik niet ontkennen... Maar soms heb ik de indruk dat men in NL toch graag dat beeld in stand wil houden dat enkel in Belgie de wegen slecht zijn, hier in Sluis verkondigen ze dit ook zo graag. Enja op den duur word ik het toch zat dit soort opmerkingen...

Tot zover offtopic.

Wat de borden zelf betreft: ik denk toch ook niet dat iemand die maar enigzins de weg kent via Tournai/Doornik zal omrijden om richting Gent te rijden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31591
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Palance » zo 30 dec 2012, 22:06

daviedoff schreef:^^ Pfff waarom toch altijd dat soort denigrerende opmerkingen? Ja gemiddeld gezien zijn de Belgische wegen minder goed dan de Nederlandse wegen, dat ga ik niet ontkennen... Maar soms heb ik de indruk dat men in NL toch graag dat beeld in stand wil houden dat enkel in Belgie de wegen slecht zijn, hier in Sluis verkondigen ze dit ook zo graag. Enja op den duur word ik het toch zat dit soort opmerkingen...
Weet je wat ik zat word? Jouw eeuwige pogingen om een Vlaams-Nederlandse tegenstelling te blijven zoeken. De poster Km357 is namelijk Vlaming als je goed opgelet had, er is dus geen Nederlander die die opmerking had gemaakt. :?

Maar jij hangt liever in een Calimero-wereldje geloof ik :kwaad:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Snelwegfreak » ma 31 dec 2012, 0:58

Jongens jongens toch... Ga er gewoon niet meer op in! Ik word het gezeur en het gezeur op het gezeur op een beetje zat. Als niemand meer op zo'n opmerking ingaat, scheelt dat heel wat frustraties... :offtopic:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Davy » ma 31 dec 2012, 1:53

Tsjah ik laat mij wel eens wat leiden door emoties, dat klopt wel... ;)
Dit soort uitspraken baseer ik trouwens echt niet alleen door wat er hier op het forum geschreven wordt hoor! Als je hier in een bekrompen dorp dan vaak de uitspraak hoort dat de wegen in NL zo fantastisch goed zijn (maar langs de andere kant wel gaat zeiken over de snelheidslimieten en inhaalverboden) en Belgie "het grindpad tussen Nederland en Frankrijk is", wel dat vind ik dus erg frustrerend (en heeft niets met Calimero te maken), en een opmerking zoals een paar posts geleden is dan voor mij de druppel zeg maar...
Ik meende op zich wel wat ik zei, maar wil daarom niet specifiek deze persooon hier viseren!
Ik hoop dat ik mijn harde reactie heb wat kunnen verduidelijken, en tot zover deze offtopic reactie...

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door tompie » ma 31 dec 2012, 14:43

Palance schreef:
daviedoff schreef:^^ Pfff waarom toch altijd dat soort denigrerende opmerkingen? Ja gemiddeld gezien zijn de Belgische wegen minder goed dan de Nederlandse wegen, dat ga ik niet ontkennen... Maar soms heb ik de indruk dat men in NL toch graag dat beeld in stand wil houden dat enkel in Belgie de wegen slecht zijn, hier in Sluis verkondigen ze dit ook zo graag. Enja op den duur word ik het toch zat dit soort opmerkingen...
Weet je wat ik zat word? Jouw eeuwige pogingen om een Vlaams-Nederlandse tegenstelling te blijven zoeken. De poster Km357 is namelijk Vlaming als je goed opgelet had, er is dus geen Nederlander die die opmerking had gemaakt. :?

Maar jij hangt liever in een Calimero-wereldje geloof ik :kwaad:
Km357 mag en zal dan als vlaming wel weten dat vlaanderen een serieuse inspanning doet en gedaan heeft om de wegen terug op een aanvaardbaar niveau te brengen, Wallonie heeft hier nog heel wat jaren achterstand maar ook daar beweegt er iets. Akkoord het heeft er jarenlang slecht bij gelegen maar die vlieger gaat heden ten dage niet zo vaak meer op dat dit veralgemeend moet worden en al zeker niet met oezbekistaanse toestanden, ik kan op dat gebied daviedoff alleen maar gelijk geven!
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31591
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Palance » ma 31 dec 2012, 14:57

Mijn opmerking ging vooral niet over de vergelijking met Oezbekistan :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Ds79m » ma 31 dec 2012, 15:04

Geen ruzie zoeken, maar gewoon weer on-topic gaan a.u.b.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Tornadovis
zandpaadje
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 0:39

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Tornadovis » za 02 mar 2013, 19:32

Helemaal eens met de topictitel. De Franse en Belgische bewegwijzering sluit gewoon niet op elkaar aan.
Wij hebben dus puur de borden Gent gevolgd. Als je dan vanuit het zuiden via de A1 richting Lille rijdt wordt je echt alle kanten op gestuurd, behalve de goede.

- Vanaf de A1 richting Lille wordt je rechtsaf de A27 opgestuurd. http://goo.gl/maps/Zaxdf
Onlogisch, linksaf door Lille heen via de A1 en A22 is volgens alle navigatie de kortste en snelste route. En hoezo zie ik überhaupt nergens een aanwijzing dat ik de A27 op ga? Waar slaat die A22 op??
- Eenmaal op de A27 wordt Gent rechtdoor aangegeven door het volgen van de A27. http://goo.gl/maps/thfYP. Opnieuw zwaar onlogisch, via de E17 rechts zou je veel sneller in Gent zijn. De E17 rechtsaf staat niet eens aangegeven!!? (Ga je iets verder kijken op die E17, staat Gent wel overal aangegeven: http://goo.gl/maps/4cSJW.)
- Doorrijden op de A27 dus, voor je gevoel al een heel eind richting Brussel.... Nergens meer een aanduiding te vinden dat je op de route naar Gent zit.... Ow misschien een bordje gemist, prusters... ga eens snoeien:http://goo.gl/maps/Xl4F5
- Gelukkig!! Na een kilometer of 15 een wegwijsbord. Het is donker en het regent en Gent lijkt er niet op te staan. Tot ik 10m voor het bord opeens ontdek dat met een plakker met afwijkende reflectie Gent er toch op staat! Prusters. http://goo.gl/maps/lP9wq. Maarrr.. in de gouwigheid zie ik niet of Gent nu voor rechtdoor, of voor rechtsaf staat aangegeven, omdat het plakkertje precies ertussenin staat. Wederom zwaar onduidelijk....
- Mijn gevoel zegt rechtsaf de A17 op. Goed opletten dus, over 800m rechtsaf A17 richting Gent. Afslag genomen (met weer plakker die niet te lezen is in het donker), blijken we op een parallelbaan van een klaverblad te zitten, en nog niet op de A17. Iets doorrijden, en 2 borden verschijnen: GENT STAAT ER NIET OP! PRUTSERS! http://goo.gl/maps/2F5US. Belgen: wacht, we zijn een aanduiding vergeten, laten we hem 200m verder, ter hoogte van het puntstuk van de afrit plaatsen, met ook nog een ander wegnummer (403, terwijl eerst A17 was aangegeven): http://goo.gl/maps/NkqiS Prutsers.

Wat een rit was dat, als je de borden volgt. Dat heeft me zweetdruppels gekost, zo midden in de nacht met al 900 km achter de rug.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door boe! » za 02 mar 2013, 19:46

Ik zie in jouw relaas dit bord niet voorbij komen.

Voor de route via de A27 is overigens bewust gekozen om de hoeveelheid verkeer door Lille wat in te perken.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door marcel » za 02 mar 2013, 20:02

boe! schreef:Ik zie in jouw relaas dit bord niet voorbij komen.
De link na 'Prusters'.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door boe! » za 02 mar 2013, 20:23

Ik zie dat ik de verkeerde link heb geplaatst. Ik bedoelde dit bord een paar honderd meter verderop.

Tornadovis
zandpaadje
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 0:39

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Tornadovis » za 02 mar 2013, 20:27

boe! schreef:Ik zie dat ik de verkeerde link heb geplaatst. Ik bedoelde dit bord een paar honderd meter verderop.
Ook die heb ik aangegeven. Zie laatste link.

Toch heb je gelijk, want dit bord (http://goo.gl/maps/bqY7O) had ik even gemist. Het geeft meer mijn gevoel aan dat ik het idee heb via een C-route naar Gent te rijden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Vinny » za 02 mar 2013, 21:37

boe! schreef:Ik zie in jouw relaas dit bord niet voorbij komen.

Voor de route via de A27 is overigens bewust gekozen om de hoeveelheid verkeer door Lille wat in te perken.
Het is natuurlijk behoorlijk klunzig, dat de borden van voor 1998 (!) nog op het knooppunt hangen en er sindsdien met creatief knip- en plakwerk gewerkt is. Ik ben het met de schrijver eens dat de bebording te wensen overlaat. Ook het wegnummer is al een hele tijd geleden gewijzigd toen de A 17 is opgenomen in het netwerk van E wegen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Mandelsoft » za 02 mar 2013, 22:54

Tornadovis schreef: - Doorrijden op de A27 dus, voor je gevoel al een heel eind richting Brussel.... Nergens meer een aanduiding te vinden dat je op de route naar Gent zit.... Ow misschien een bordje gemist, prusters... ga eens snoeien:http://goo.gl/maps/Xl4F5
En schoonmaken ook! Kijk eens op dat gloednieuwe Waalse wegwijzer aan de rechterkant!
http://maps.google.be/maps?q=Duffel&hl= ... ,3.41&z=16

Als er één ding wat in België consistent is aan de bewegwijzering is dat het niet consistent is :mrgreen:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

iliass020
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 14:24

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door iliass020 » wo 20 mar 2013, 14:50

Inderdaad heel verwarrend.
Ik ging in het begin heel vaak de mist in door toch de borden Gand (Gent) te volgen en daar kom je dan uiteindelijk terecht op de E42 (A27).
Om via de E42 Kortrijk te bereiken en uiteindelijk Gent, is dat toch een omweg van een kilometer of 12.
Bovendien vind ik die route via de A27/E42 richting Tournai(Doornik) qua wegkwaliteit behoorlijk slecht. Het stikt van de gaten.

Ik snap niet waarom de Fransen bij het bordje met wegnummer N227 geen E17 hebben geplaatst. Dat zou toch naar mijn mening een hoop verwarring voorkomen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Willem » wo 20 mar 2013, 23:20

^^ De Fransen willen geen internationaal verkeer meer over de N227 hebben, die dwars door het stedelijke gebied loopt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Vinny » wo 20 mar 2013, 23:39

Dit is de meest efficiente route:
https://maps.google.nl/?ll=50.613365,3. ... ,,1,-10.23

Uiteindelijk hebben de Fransen ook wel boter op hun hoofd, de A 24 die grofweg van Armentières via Bethune naar Amiens zou lopen is geschrapt uit de planning.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door JonasCoryn » ma 19 aug 2013, 12:09

Ik heb mijn vriendin vorig weekend eens getrakteerd op een weekendje Parijs en bij het terugkeren ben ik hier ook de mist in gegaan.
Ik ben gewoon puur op de borden naar Parijs gereden, heb geen kaart bekeken of GPS uitgehaald.
Ik ben van Kortrijk dus ik rij uiteraard via de E17 Rijsel binnen en dan gewoon door naar Parijs.
Tijdens het terugkeren echter (4u 's nachs bij Rijsel). Volg ik gewoon de Route waar E17 bij staat. Opeens is "E17" van de portaalborden verdwenen en zie ik enkel "Gent (Gand)" staan wat me richting Kortrijk/E17 zou brengen. Dit dan maar snel afgeslagen en kwam ik inderdaad op de E42 uit. Dan in Doornik (geen onbekend gebied voor mij) heb ik de E403 richting Kortrijk genomen. Vond het erg vervelend dat de E17 of Kortrijk (Courtrai) niet vermeld stond op het bord N227! Zal hier de volgende keer wel niet meer in missen.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Km357 » ma 19 aug 2013, 14:50

Ja het is een typische fout dat je maar 1x maakt hoor ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31591
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Palance » ma 19 aug 2013, 15:28

Ik heb hem ook al een keer gemaakt :dyn_hyp:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verwarrende bebording op de A1/A27 in Lille

Bericht door Willem » ma 19 aug 2013, 15:59

Op die plek moet je op Roubaix en Tourcoing rijden, dan gaat het goed.

Plaats reactie