Nachtafsluitingen rond Parijs

Moderator: Moderatoren

Jeroen
2x2 autosnelweg

Nachtafsluitingen rond Parijs

Bericht door Jeroen » zo 04 aug 2013, 12:22

Van de week had ik weer eens prijs. Ik rij regelmatig 's nachts door Parijs en ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar kennelijk wordt het nodig geacht hele snelwegen af te sluiten voor nachtelijke wegwerkzaamheden. Dat is nog tot daar aan toe, maar waarom dan in hemelsnaam ook nog eens zo veel tegelijk?

Op één nacht waren de volgende snelwegen afgesloten:
- De A6B tussen de BP en Rungis
- De BP est buitenring tussen de aansluiting met de A6 en de aansluiting met de A3
- De A86 tussen de aansluiting met de A6 en de aansluiting met de A4
- de A1 tussen de BP en de aansluiting met de A3
- de A3 tussen de aansluiting met de A86 en de aansluiting met de A1

Resulterend in deze route, waar ik rond 2:00 (!) 's nachts bijna 2 uur op gereden heb door files op de BP nord en de A4...

Een combinatie van een afgesloten A6B en A86, of een afgesloten A3 en BP est heb ik al eens meegemaakt, maar dan is het aantal omrijkilometers nog relatief beperkt. Op zich begrijpelijk dat er op de extreem drukke wegen rond Parijs zo min mogelijk overdag gewerkt wordt, maar als je ziet hoeveel verkeer er 's nachts nog op weg is, vraag je je toch af hoe dit soort wegwerkzaamheden zo gepland kunnen worden.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Re: Nachtafsluitingen rond Parijs

Bericht door Snelwegfreak » zo 04 aug 2013, 14:08

^^^Wij hebben enkele jaren geleden exact hetzelfde meegemaakt. In de auto, hele gezin, jonge kinderen, op de terugweg van Spanje. We komen bij Parijs aan, worden we ineens van de snelweg afgestuurd door werkzaamheden. Elke oprit naar de snelweg werd voor onze ogen afgesloten. Toen moesten we het verder maar uitzoeken. Wij rijden en rijden door Parijs, op zoek naar de goede weg, vragen aan mensen (die uiteraard van niks wisten)... Goed, ook zo'n twee uur later, vader en moeder helemaal in de stress uiteindelijk toch een weg naar de snelweg gevonden. Wat een drama was dat zeg...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » ma 05 aug 2013, 9:48

Lijkt zo'n een beetje hetzelfde euvel als in Belgie, totaal geen coordinatie tussen verschillende wegwerkzaamheden resulterend in een omleiding op een omleiding enzovoort. Zeker als je niet wat thuisbent in Paris lijkt me jouw voorbeel wel heel vervelend en tijdrovend. Stond het niet op voorhang aangegeven? Want je had evengoed de BP linksom kunnen rijden via Porte de Saint Cloud naar Dauphin.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 05 aug 2013, 11:54

Was dat vooraf aangegeven, dan had je vanaf de A10 gelijk de Francilienne (N104/A104) kunnen pakken... :|

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » ma 05 aug 2013, 13:01

Toch lijkt dit een gevalletje verkeerde planning. Het is logischer om eerst een aantal nachten aan de A6 tussen BP en Rungis te werken, in combinatie met de BP tussen A6 en A4 en dan de route via de A86 open te laten. Daarna draai je dat om.
Maar misschien was er een of andere reden waarom dat niet kon.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 05 aug 2013, 20:31

Dwars door de stad rijden kan ook nog een optie zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » ma 05 aug 2013, 21:21

^^ Ik heb al eens één keer zoiets moeten doen. Zonder enige vooraankondiging werd de BP ergens bij een afrit afgesloten (er leek geen ongeluk te zijn of zo), zonder enige vorm van informatie wordt je plompverloren de stad in gestuurd: zoek het maar uit. En met een combinatie van 16,5 meter en een starre 3-asser op de schotel is het maar bidden dat je je in zo'n geval nergens vast rijdt...

Maar ook normaal staat eigenlijk nauwelijks op voorhand wat aangegeven bij die afsluitingen. Op de dynamische borden staat enkel iets van "A3 fermée" of "BP est fermée a 1600m", kort ervoor. Niet handig gezien de grote hoeveelheid verkeer dat enkel transit door Parijs gaat.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » di 06 aug 2013, 19:19

Vinny schreef:Dwars door de stad rijden kan ook nog een optie zijn.
Parallel aan de BP, op enkele honderden meters afstand, loopt een serie boulevards eveneens cirkelvormig rond de stad, de Boulevards Marechaux. Dat is in voorkomende gevallen nog een optie, zonder dat je langs de Notre Dame hoeft ofzo.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 06 aug 2013, 19:26

Daar zijn de laatste jaren wel tramrails gelegd. Ik weet niet in hoeverre het een vrachtwagenvriendeijke route is. Maar met de route die Jeroen had gepost had ik het zeker binnendoor geprobeerd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 06 aug 2013, 23:50

^^ Volgens mij grotendeels een vrije trambaan. Verder lijkt het op Streetview een redelijke route. Geen idee of (doorgaand) vrachtverkeer er toegestaan is.