Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Ger81 » wo 10 aug 2016, 17:29

Km357 schreef:Hulp ingeroepen, heel vriendelijke persoon aan de lijn, barrière dan maar manueel geopend.
Was dat in het Frans of in het Engels?
Als het Frans was, weet je dan of het ook in het Engels kan?
Ubi volentia est, via est

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Km357 » wo 10 aug 2016, 18:01

^^ Was in het Frans, ik zou nooit Engels gebruiken in Frankrijk persoonlijk.

Op zich is het heel eenvoudig:

> Zij nemen op met "bonjour"
> Bonjour monsieur ou madame (hangt af van wie je hoort)
> Mon badge à fait bip mais la barrière s'ouvra pas, est-ce que vous pouvez m'aider svp?
- Wacht op reactie

- Ofwel wordt je gevraagd om de streepjescode van de badge tegen het rood elektronisch oog te houden (letterlijk er tegen, zelfs geen 2cm er van), ofwel checken zij snel of je badge wel degelijk is geregistreerd en openen ze de barrière voor jou.

> Merci, au revoir!

Meer is er niet aan als je weet dat jij alles juist hebt gedaan.
Laatst gewijzigd door Km357 op wo 10 aug 2016, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Snelwegfreak » wo 10 aug 2016, 20:22

Op de A1 bij Arras werd mijn tolkaartje geweigerd door de automaat dus ook op de helpknop gedrukt. Krijg je zo'n française aan de lijn: ''bonjour madame, il n'accepte pas ma ticket'' Komt er een heel verhaal terug in het Frans waar ik niks van versta... Uiteindelijk verstond ik dat ze een aantal getallen op het kaartje moest weten om de automaat te laten werken. Handig, die taalbarrière :lol:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Km357 » wo 10 aug 2016, 20:46

^^ "un ticket" dus "mon ticket"

Het is misschien instinctief maar toen ik een Nederlander zag voorsorteren naar de Zone 30 in Télépéage koos ik een ander poortje. Je weet het maar nooit ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Snelwegfreak » wo 10 aug 2016, 20:54

^^ Tja, zo zie je maar. Mijn Frans is behoorlijk afgebladderd na 6 vwo... ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Coen Tunnel » wo 10 aug 2016, 23:55

Km357 schreef:Het is misschien instinctief maar toen ik een Nederlander zag voorsorteren naar de Zone 30 in Télépéage koos ik een ander poortje. Je weet het maar nooit ;)
Dat maak ik eigenlijk nooit mee, dat mensen achter mij een ander poortje kiezen. Laatst wel een Nederlander die ineens naar links stuurde en achter mij naar het :A1-30:-poortje dook, en voor een dichte slagboom kwam te staan. :emo: Waarschijnlijk dacht hij slim te zijn door voor een korte rij te kiezen en dacht hij: nou, als daar een Nederlander langs kan, dan kan ik er vast ook langs. :emo:

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 912
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Ger81 » zo 14 aug 2016, 23:46

Km357 schreef: Op zich is het heel eenvoudig:
Merci, mijn schoolfrans is ook weggezakt dus deze neem ik ff mee ;)
Ubi volentia est, via est

R-R-L
stadsweg
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 15 mei 2016, 21:24

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door R-R-L » ma 15 aug 2016, 11:37

Coen Tunnel schreef:
Km357 schreef:Het is misschien instinctief maar toen ik een Nederlander zag voorsorteren naar de Zone 30 in Télépéage koos ik een ander poortje. Je weet het maar nooit ;)
Dat maak ik eigenlijk nooit mee, dat mensen achter mij een ander poortje kiezen.
Toen een ander reed moest ik hem even wijzen op de juiste poort. Blijkbaar was de ietwat vertwijfelde lijn naar de T-poort een goede reden voor een Fransman om nog snel in te halen en een andere poort te pakken. Die moest er bij de tolpoortsprint uiteraard even uit gereden worden :mrgreen:

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door exroosje » wo 17 aug 2016, 10:56

Ik had na 5 jaar aprr badge de vraag maar eens gesteld of deze badge niet eens ingewisseld moest worden. Ik had namelijk in mijn hoofd dat de batterij zo'n 5 jaar mee zou gaan. Omdat ik natuurlijk niet precies op vakantie er achter wil komen dat ie leeg is leek me het een goed idee dit proactief te doen.

Werd ik teruggebeld door een aardige franse dame (die ook zelfs heel aardig engels sprak) dat de badge zeker 10 jaar meegaat en bij mijn beperkte gebruik mogelijk zelfs 15 jaar.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Chris » wo 17 aug 2016, 10:58

^^ Goed om te weten, mijn badge heb ik nu ook 3 jaar. Ik gebruik hem meestal maar 1 of 2 keer per jaar.

Leon2312
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 jan 2017, 19:27

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Leon2312 » wo 25 jan 2017, 19:31

Ik kwam laatst de website www.tolservice.nl tegen, waar je voor korte termijn een Telepeage badge kunt huren (dus zonder abonnementskosten). Heeft iemand daar ervaringen mee?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Chris » wo 25 jan 2017, 19:44

Het lijkt mij niet zo aantrekkelijk ten opzichte van een abonnement via de ANWB of een tolmaatschappij. Bij tolservice brengen ze € 5 per keer in rekening, plus 10% bovenop de tolkosten. En als je het langer dan vier weken gebruikt betaal je € 0,25 per dag.

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Mundial » wo 25 jan 2017, 20:02

^^ Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me wel duur.
€5 + 10% op de bedragen die je rijdt. Met de Viamichelin routeplanner (bekend van de wegenkaarten) kan je berekenen hoeveel tol je betaald.
Als je bijvoorbeeld naar de Mont-Saint-Michel in Normandië zou rijden betaal je al €32. In totaal betaal je dus €11,4 aan Tolservice.
Dan kan je er beter een nemen bij Bip&Go Die kosten €10 + €1,7 per gebruikte maand.
Als je later nog eens gaat (ook naar Spanje) ben je al snel goedkoper uit dan bij tolservice.
Je kan ze best afhalen bij hun servicepunten op de SANEF-snelwegen anders betaal je €10 verzendingskosten.

Leon2312
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 jan 2017, 19:27

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Leon2312 » vr 27 jan 2017, 19:52

Hmm twijfel toch een beetje: kom typisch niet meer dan 1x per jaar in Frankrijk, en dan zit ik liever niet vast aan een abonnement.. Ik ga binnenkort naar Parijs, dat is €16,30 aan tol (enkele reis), dan betaal ik dus €8,26 aan Tolservice.nl. Is onder de streep toch iets voordeliger dan een badge bij de ANWB bestellen, waar ik al €11 kwijt ben aan de aanschaf, plus nog eens €2,50 aan abonnementskosten.. Ik slaap er nog een nachtje over :)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Chris » vr 27 jan 2017, 20:06

Als je alleen naar Parijs gaat kan je ook gewoon via de credit card poortjes. Daar zijn bijna nooit wachtrijen. De badge loont zich vooral als je echt lange stukken door Frankrijk rijdt, of veel op trajecten met een open tolsysteem (tolpoorten om de zoveel kilometer). In 2014 ben ik iets van 25 keer door een tolpoort gereden in de Provence / Côte d'Azur, dan is een badge wel handig. Daarnaast kom ik eigenlijk elk jaar wel 1 of 2 keer in Frankrijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Coen Tunnel » vr 27 jan 2017, 20:25

^^ En mocht je geen creditcard hebben, bij Sanef (dus ook op de A1 naar Parijs) wordt een gewone Nederlandse pinpas met Maestro-logo ook geaccepteerd bij de creditcardpoortjes. ;)

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door mhkamp » ma 24 apr 2017, 22:49

Ik weet niet of het in dit topic vermeldt staat maar hier een Nederlandstalig formulier voor het opzeggen / vervangen van de tolbadge.

Is van de ANWB site, maar misschien is het handiger om deze op het forum te zetten voor eventuele andere Frankrijkgangers die van hun tolbadge af willen.

Tolbadge Aftersales Service Form (NL/F).
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Basjuh1981 » wo 26 apr 2017, 18:22

Ik zie op het formulier staan dat je ook een nieuwe kan aanvragen vanwege een lege batterij. Misschien een gekke vraag, maar hoe kom ik er achter dat de batterij leeg? Beetje lullig als als ik voor het eerste poortje sta met tig auto's achter mij, terwijl het poortje niet open gaat.

Gebruikersavatar
Koots
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 15:33

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Koots » di 16 mei 2017, 12:45

Even een andere vraag omtrent de Télépéage: ik weet dat de maximale doorrijdhoogte gesteld is op 2 meter. Nu heb ik sinds een maand een mooie nieuwe leaseauto, en met 3 kinderen is een dakkoffer toch ook wel erg handig. Echter, de hoogte met dakkoffer is net iets meer dan 2 meter. Ik ben zelf 2 meter, dus voor de vorm even achter de auto gaan staan om e.e.a. in perspectief te zetten ;)

Afbeelding

Wat denken jullie: gaat dit problemen opleveren, of zijn er in de loop van de tijd genoeg schakels van de kettingen bij de poortjes afgesleten om geen alarm af te laten gaan :lol: ?
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Naturist » di 16 mei 2017, 13:25

Er hangt een flapje onder de poortjes, maar als je zeker wilt zijn zou ik de huidige dakkoffer terugsturen en een lagere uitvoering bestellen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Koots
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 15:33

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Koots » di 16 mei 2017, 13:34

Naturist schreef:Er hangt een flapje onder de poortjes, maar als je zeker wilt zijn zou ik de huidige dakkoffer terugsturen en een lagere uitvoering bestellen.
Dat laatste gaat helaas niet, de dakkoffer heb ik 2e hands gekocht (wel origineel BMW). Wat voor een flapje bedoel je, en is 2 meter ook daadwerkelijk 2 meter, of 2 meter met een ruime marge?
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Lekkere Kwal » di 16 mei 2017, 13:45

Hij bedoelt een hoogtechecker:

Afbeelding

Maar het lijkt mij persoonlijk sterk dat je in de problemen kan komen als je nog net die stengels raakt, het is duidelijk bedoeld om te voorkomen dat je de apparatuur aan het portaal eraf rijdt. Bij twijfel en lage drukte kan je natuurlijk ook gewoon de reguliere paden in rijden, die zijn vrijwel allemaal met een T uitgerust waardoor je er alsnog automatisch door kan rijden. Of je laat ter plekke wat lucht uit je banden lopen :top:

Gebruikersavatar
Koots
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 15:33

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Koots » di 16 mei 2017, 15:23

Lekkere Kwal schreef:Maar het lijkt mij persoonlijk sterk dat je in de problemen kan komen als je nog net die stengels raakt, het is duidelijk bedoeld om te voorkomen dat je de apparatuur aan het portaal eraf rijdt. Bij twijfel en lage drukte kan je natuurlijk ook gewoon de reguliere paden in rijden, die zijn vrijwel allemaal met een T uitgerust waardoor je er alsnog automatisch door kan rijden. Of je laat ter plekke wat lucht uit je banden lopen :top:
Dat lijkt mij ook, maar heb geen zin om een paar km door de gendarmerie aan de kant te worden gezet ;) . Auto ligt vanwege belading natuurlijk al wat lager, en ik kan me simpelweg niet voorstellen dat er geen (kleine) marge in de hoogte van de flap zit.
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Lekkere Kwal » di 16 mei 2017, 15:35

Marges kunnen ook naar beneden uitvallen als het met de zogeheten Franse slag is gebouwd ;)

Gebruikersavatar
Koots
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 15:33

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Koots » di 16 mei 2017, 15:40

Lekkere Kwal schreef:Marges kunnen ook naar beneden uitvallen als het met de zogeheten Franse slag is gebouwd ;)
:D :D
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

Gebruikersavatar
Koots
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 15:33

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Koots » di 16 mei 2017, 15:52

Lekkere Kwal schreef:Afbeelding
Als ik trouwens dit plaatje bekijk moet er wel marge zijn. Links staat een Renault Espace, die is zonder dakkoffer al 1.70m hoog. De ruimte tussen de Renault en de kettingen is volgens mijn inschatting echt wel meer dan 30cm...
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Chris » di 16 mei 2017, 15:53

Dagelijks rijden honderdduizenden voertuigen door de télépéage-poorten in Frankrijk. Die worden niet massaal aan gort gereden, dus er zal ongetwijfeld wel enige marge zijn qua hoogte.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Coen Tunnel » di 16 mei 2017, 16:09

En bij sommige grote tolstations zit helemaal rechts ook een Télépéagepoortje voor vrachtwagens, waar je ook met de auto doorheen kan en mag rijden.

Anders zal het ook werken bij elke gewone tolpoort, maar dan heb je natuurlijk niet het voordeel dat het een poortje voor alleen Télépéage is.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Basjuh1981 » di 16 mei 2017, 17:21

Koots schreef:Nu heb ik sinds een maand een mooie nieuwe leaseauto, en met 3 kinderen is een dakkoffer toch ook wel erg handig.
Je hebt nu lekker veel ruimte op de achterbank, bedoel je? :heygrr:

Gebruikersavatar
Koots
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 15:33

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Koots » wo 17 mei 2017, 10:48

Basjuh1981 schreef:
Koots schreef:Nu heb ik sinds een maand een mooie nieuwe leaseauto, en met 3 kinderen is een dakkoffer toch ook wel erg handig.
Je hebt nu lekker veel ruimte op de achterbank, bedoel je? :heygrr:
:D :D Ze zouden er werkelijk met z'n 3-en in kunnen, krijg ik denk ik bij vrouwlief niet verkocht...
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

Plaats reactie