Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Télépéage: Automatisch betalen tolwegen

Bericht door Coen Tunnel » ma 17 aug 2020, 18:19

^^ Die ervaring heb ik niet. Mijn eerste ritje met die FEPI-tolbadge was op 29 juni 2019 in Italië. Dat zal net te laat zijn geweest om nog op de rekening van juni mee te gaan. Dat stond dus op de rekening over juli die ik begin augustus van AREA kreeg.

Ritten van begin juni dit jaar (periode 3-5 juni) stonden netjes op de factuur die ik op 30 juni van AREA kreeg en die dan ergens halverwege juli zal zijn afgeschreven.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 18 aug 2020, 17:44

Dit jaar naar Portugal geweest met de APRR tolbadge.
Ik ben daar erg positief over: zowel in F, E als P doorrijden bij de tolstations. In F met 30 km/h, in P zelfs met 60 km/h (tolstations) of 120 km/h (electronische tolportalen)
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » za 12 sep 2020, 10:40

Naturist schreef:
ma 10 aug 2020, 22:59
Update: De tolbadge werkt!!!
SPOILER: TOON

Bij het eerste poortje, met veel spanning langzaam opgereden.. Om te zien dat deze ook voor ons openging met een kort zacht piepje uit onze tolbadge.
De tweede en laatste poort andermaal hetzelfde.
:feestjeja: :feestjeja: :feestjeja:

Nog even kort gevraagd aan Eega of het toch echt allemaal klopte, en waar ze de GAIK code had ingevuld, waarop ze zei dat dat niet kon en niet hoefde.
Deze badge ondersteunt alleen classe 1 en classe 2 en op basis van ons kenteken hoort deze gewoon alleen maar classe 1 te geven. Dat zei ze :p

Super, dit hadden we echt jaren eerder moeten doen. Maar dan hadden jullie niet mee kunnen smullen van de belevenissen die ik hier mocht neerpennen.

Mocht er trouwens toch nog een classe 3 of 4 uitrollen op de factuur, dan is dat niet mijn probleem meer. Bemoeien met de boekhouding laat ik met liefde en plezier aan Eega over, die weet daar wel raad mee. :mrgreen:
Zojuist heeft Eega laten zien dat ook de heffing correct is verlopen, classe 1 zoals 't hoort.
Met een smile van oor tot oor presenteer ik jullie de factuur van de tol van de vakantie van dit jaar.

Afbeelding

De tolbadge blijft sinds ons bezoek netjes in z'n originele verpakking bewaard zodat de batterij niet onnodig leeg loopt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » za 12 sep 2020, 12:20

^^ Nu wel zen blijven hea ;)

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » za 12 sep 2020, 21:27

^^ Werkelijk tijdens onze vakantiereizen nog nooit zo zen geweest als afgelopen jaar. :geeuw: :lol:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

R-R-L
dorpsstraat

Bericht door R-R-L » wo 13 jan 2021, 15:47

Ter voorkoming van offtopic, uit het péage sans barrière topic:
Pino schreef:
zo 10 jan 2021, 22:10
^^ Eentje van AREA voor die vier landen inderdaad. Dus mogelijk heb ik het kenteken alleen opgegeven voor het Italiaanse deel en hebben dus veel mensen nooit een kenteken opgegeven omdat ze niet zo’n badge met Italië hebben of het ze anderszins nooit gevraagd is.

Overigens is het bij mijn weten in Italië ook zo dat je badge zal werken zodra hij contact maakt met het systeem; er vindt dan niet óók een kenteken-check plaats of zo. Maar als dat contact mislukt, gaat je kenteken op de foto en dan ga je een tweede ronde in. Als ze je kenteken dan kunnen koppelen aan een account, schrijven ze alsnog op die rekening bij en is er verder geen rompslomp. Klinkt als iets dat in de andere landen niet zou misstaan, zeker wanneer door hogere snelheden in de free flow wat meer mislukte contacten zouden kunnen voorkomen.
Ik heb mijn kenteken gekoppeld aan de FEPI badge, voor mij zou het dus allemaal prima werken. Hoe gaat het echter als ik de badge uitleen? Met de badge voor FR al vaker gedaan, zodra de factuur binnen is Tikkie sturen en klaar. Dacht dat het kenteken alleen voor PT was, maar dus ook voor IT, grote kans dat ik het ding nog eens uitleen aan mensen die daar heen gaan. Wijs dus om het kenteken dan maar even te veranderen? Zag dat dat kan in de Mango app, waar ik laatst een infomail over kreeg.

Die app is nog wel een handige, stuk beter leesbare overzichten van kosten dan bij AERA En Ligne. App volgt de taal van de telefoon, in mijn geval Engels.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 13 jan 2021, 16:03

Als ik het Italiaanse systeem goed begrijp (als aangehaald hierboven) hoef je dat dus niet door te geven. Badge kan gewoon worden gebruikt. Kenteken komt pas in beeld als de badge geen contact maakt, want dan word je geflitst en krijgt de houder van het kenteken een rekening voor tol plus verhoging voor kosten. Dat raakt jou als uitlener niet, mogelijk dus wel degene aan wie je uitleent.

geronimo
zandpaadje

Bericht door geronimo » vr 05 mar 2021, 23:47

Gratis tip: de tolbadge van Mango Mobilités is momenteel gratis te krijgen met de code ‘HIVER21’. Je betaalt alleen 10 euro verzendkosten, maar de badge zelf is dan gratis!