[FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Ds79m » zo 01 nov 2015, 19:07

Dit is een bijzonder hoogstandje inderdaad. Hoe ging het daar met het passeren van tegemoetkomend verkeer?
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » zo 01 nov 2015, 19:09

Sommige stukken zijn wel smal voor twee voertuigen om te passeren. Toen ik er was, reed er bijna geen verkeer, dus was het geen probleem. Ik heb de weg ook nog een stuk bewandeld en kwam toen geen auto's tegen.

Wel ongelooflijk hoe ze dit gebouwd hebben in de jaren 1890.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door GuteFahrt » zo 01 nov 2015, 19:10

C'est magnifique. Wat een prachtlandschap en een geweldig uitzicht. :top:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » wo 11 nov 2015, 20:01

De Cirque d'Archiane net ten oosten van Die. Ook zo'n prachtige locatie waarvan je moet weten dat het er is.
Link

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Vinny » za 14 nov 2015, 16:57

Op het plakkaat staat dat de weg door de "service vicinal" van het departement verbreed is. Ik heb even opgezocht wat dat betekent, en het is een soort departementale dienst ter onderhoud en verbetering van buurtwegen en lokale verbindingswegen. Er werd vroeger ook speciaal belasting voor geheven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 21 nov 2015, 14:35

Col de la Croix de Bauzon

De Col de la Croix de Bauzon (1308 m) is een bergpas in het westen van de Ardèche. Vlakbij de pashoogte bevindt zich het enige skigebied van de Ardèche. De D19 loopt over de bergpas en is een oost-westverbinding naar Aubenas, echter van secundair belang, vanwege de belangrijkere N102 die er parallel aan loopt. Ik kwam op de D19 nauwelijks enig verkeer tegen. Het was erg mooi rijden, ik heb het ook nog op video gezet. Ik reed al een stukje naar beneden en bedacht me dat dit wel erg mooi op video kan zijn omdat er weinig bomen langs de weg staan. Daarna ben ik gekeerd en een paar kilometer teruggereden om de col bergafwaarts op video te zetten.

Afbeelding
Col de la Croix de Bauzon-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Col de la Croix de Bauzon-2 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Col de la Croix de Bauzon-3 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Col de la Croix de Bauzon-4 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Col de la Croix de Bauzon-5 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 28 nov 2015, 19:47

Gorges de la Bourne

De Gorges de la Bourne liggen aan de noordkant van de Vercors, de D531 van Pont-en-Royans naar Villard-de-Lans loopt er doorheen. De gorges liggen net in het département Isère, de grens met het département Drôme loopt over de bergrug aan de zuidkant van de kloof. Helaas zijn er eigenlijk geen plekken waar je even kan stoppen. Voor 1972 was dit de RN 531.

Afbeelding
Gorges de la Bourne-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de la Bourne-2 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de la Bourne-3 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de la Bourne-4 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de la Bourne-5 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de la Bourne-6 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de la Bourne-7 by European Roads, on Flickr

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Ds79m » za 28 nov 2015, 19:50

Dat dit ooit een N-weg was, wist ik niet, en is tegenwoordig ook maar moeilijk voor te stellen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 05 dec 2015, 14:04

Col de Menée

De Col de Menée (1457 m) is een secundaire bergpas op de grens van de departementen Drôme en Isère, en is de binnendoorroute van Die naar de N85. De D120 loopt er overheen. Het is een tijdrovende route, maar er zijn geen alternatieven. De hoofdrug van de Vercors heeft over 50 kilometer noord-zuid geen bergpassen, dit is de eerste mogelijkheid de bergrug te kruisen ten zuiden van de Vercors.

1. De kant van de Drôme. Op de achtergrond de steile bergwand van Le Glandasse (max 2041 m).
Afbeelding
Col de Menée-1 by European Roads, on Flickr

2. De col zelf ligt in een korte tunnel.
Afbeelding
Col de Menée-2 by European Roads, on Flickr

3.
Afbeelding
Col de Menée-3 by European Roads, on Flickr

4. Het uitzicht aan de kant van de Isère. Je ziet hier de Mont Aiguille (2087 m), een markant punt in de regio. Mensen die wel eens over de N85 rijden kennen het wel. Dit is één van de bergen die ik in mijn jeugd gezien heb en altijd is bijgebleven. In de jaren '90 waren we eens op vakantie nabij La Mure.
Afbeelding
Col de Menée-4 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » zo 27 dec 2015, 16:27

Nog wat foto's uit hetzelfde gebied, de Col de l'Allimas, een nogal achterafverbinding naar Gresse-en-Vercors vanuit het zuiden. Ik kwam er niemand tegen. Het plaatsje heeft een skigebied, maar wordt vooral vanuit Grenoble aangereden, niet vanaf het zuiden. De weg naar het noorden (D8A) was ook recent gemoderniseerd. Dit is eigenlijk net ten westen van de bekendere Col du Fau (eindpunt van de A51 vanuit Grenoble).

1. Col de l'Allimas is 1352 meter hoog. Op zich niet zo hoog voor een Alpenpas.
Afbeelding
Col de l'Allimas-1 by European Roads, on Flickr

2. Zicht richting noorden.
Afbeelding
Col de l'Allimas-2 by European Roads, on Flickr

3. De Mont Aiguille, één van de 'zeven wonderen van de Dauphiné'
Afbeelding
Col de l'Allimas-3 by European Roads, on Flickr

4. Achter het berglandschap op de achtergrond ligt de bekende skiplaats Villard-de-Lans.
Afbeelding
Col de l'Allimas-4 by European Roads, on Flickr

5. Iets ten noorden van Gresse-en-Vercors was een uitzichtspunt langs de D8A. Je ziet hier de ontoegankelijke bergrug van de Vercors. Het hoogste punt is circa 2.200 meter.
Afbeelding
Gresse-en-Vercors by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door GuteFahrt » zo 27 dec 2015, 18:02

Fenomenaal fotowerk! :top: Geweldig, wat een landschap. Je weet die mooie plekjes wel te vinden zeg, waar dan ook. 8-)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » ma 28 dec 2015, 19:46

Col de la Croix de Bauzon, Ardèche

Een verrassende bergpas in de achterlanden van de Ardèche, de 1308 meter hoge Col de la Croix de Bauzon. Normaal zijn bergpassen op deze hoogte bebost met weinig uitzicht (zoals enkele andere bergpassen in dat gebied die ik reed), maar deze heeft nauwelijks bebossing langs de weg, waardoor je een mooi uitzicht hebt. De pashoogte ligt bij het enige skigebied van de Ardèche.
Link

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door GuteFahrt » ma 28 dec 2015, 19:59

Wederom een mooi ritje zeg. :worship:

Heb je het rijden van deze routes eigenlijk allemaal van tevoren uitgestippeld met behulp van informatiebronnen als het internet, of zitten er ook wel toevalstreffers bij? Dat je bijvoorbeeld ter plaatse de kaart openslaat en afgaat op hoe makers wegen inschalen qua "landschappelijk de moeite waard?"

Of bijvoorbeeld hoeveel (haarspeld)bochten er zijn, of hoe hoog de weg loopt? Uitzichtpunten,...?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » ma 28 dec 2015, 20:12

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om naar de Ardèche te gaan. Het was me in de Drôme 's nachts echter te koud om te kamperen (begin september) en daarom was ik naar de Ardèche gegaan de laatste paar dagen van mijn vakantie. Het was daar 's nachts ongeveer 12 graden warmer terwijl het hoogteverschil niet zo groot was (200 vs 400 m). Op basis van de Michelinatlas heb ik toen wat mooie routes in de bergen uitgestippeld.

De Ardèche viel me niet tegen. Het is zo ongeveer het noordelijkste gebied dat wat woestijntrektjes heeft in Europa volgens mij. Sommige delen zijn echt heel kaal en droog. Ik had van mijn ouders al wat verhalen gehoord over hoe heet de Ardèche in de zomer kan zijn, dat het zo warm is dat het enige wat je kon doen in de rivier zitten was. Ik kon me er wel wat bij voorstellen toen ik het landschap zag. Vanaf de A7 krijg je daar niet echt wat van mee.

Ik heb ook nog wat foto's van de Gorges de l'Ardèche. Erg spectaculair, maar vanaf de weg zelf zie je er niks van (het was achteraf een futiele poging om daar een video van te maken). Langs de weg zijn een stuk of 10 uitzichtspunten waar je diep de kloof in kan kijken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » wo 30 dec 2015, 19:25

Mont Ventoux

Een rit over de Mont Ventoux (1912 m), één van de bekendste bergen in Frankrijk. De D974 loopt over de berg, en heeft eigenlijk alleen een toeristische functie. De weg loopt helemaal tot aan de top. De Mont Ventoux is altijd van ver zichtbaar omdat het veel hoger is dan de bergen in de omgeving. De Mont Ventoux ligt hemelsbreed 40 kilometer ten noordoosten van Avignon. De weg over de Mont Ventoux is in 1932 opengesteld.

1. Kijkend richting westen, over de Rhônevallei.
Afbeelding
Mont Ventoux-1 by European Roads, on Flickr

2. Kijkend naar het zuidoosten, richting de Provence. De top van de Mont Ventoux is kaal met rotsen, vanaf een afstand lijkt dat net of er sneeuw op ligt.
Afbeelding
Mont Ventoux-2 by European Roads, on Flickr

3. De top van de Mont Ventoux. De weg erover is gesplitst voor extra parkeerplaatsen.
Afbeelding
Mont Ventoux-3 by European Roads, on Flickr

4. Zicht richting het noorden, over de Drôme.
Afbeelding
Mont Ventoux-4 by European Roads, on Flickr

5. Zoom richting noorden. De meeste toppen komen niet veel boven 1.400 meter uit.
Afbeelding
Mont Ventoux-5 by European Roads, on Flickr

6. En dan vanaf de D974. Dit is vanaf de oostkant. De weg is nogal eens afgesloten vanwege de harde wind, het is geen vanzelfsprekendheid dat je bij helder weer ook de berg op kan.
Afbeelding
Mont Ventoux-6 by European Roads, on Flickr

7. Op 1.400 meter hoogte is er nog wat begroeiing.
Afbeelding
Mont Ventoux-7 by European Roads, on Flickr

8. Op weg naar boven. Op de Mont Ventoux zijn altijd veel fietsers te vinden. En fotografen.
Afbeelding
Mont Ventoux-8 by European Roads, on Flickr

9. Dit deel van de Mont Ventoux is steiler dan de Alpe d'Huez, 9% gemiddeld over 16 kilometer.
Afbeelding
Mont Ventoux-9 by European Roads, on Flickr

10. Col des Tempêtes, 1841 meter.
Afbeelding
Mont Ventoux-10 by European Roads, on Flickr

11. Afdalen aan de westkant, zicht richting de Rhônevallei.
Afbeelding
Mont Ventoux-11 by European Roads, on Flickr

12. In een haarspeldbocht nog weer even zicht op de top.
Afbeelding
Mont Ventoux-12 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » zo 03 jan 2016, 13:30

Een video van de D212C die naar Notre-Dame de La Salette loopt, een basilica op 1800 meter hoogte ten zuiden van Grenoble. De weg stijgt van 900 meter in Corps naar 1800 meter bij de kerk. Ik heb het hoogste deel dat boven de boomgrens ligt op de video gezet:
Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 09 jan 2016, 19:28

Gorges de l'Ardèche

Eén van de bekendste toeristenbestemmingen, de Gorges de l'Ardèche. De kloof van de rivier de Ardèche is 30 kilometer lang en loopt vanaf Saint-Martin-d'Ardèche tot Vallon-Pont d'Arc. De natuurlijke brug Pont d'Arc is wellicht het bekendste deel ervan.

De D290 loopt over de gehele lengte langs de kloof, aan de noordzijde. Aan de zuidzijde is geen weg. De D290 heeft tal van uitzichtspunten met zicht op de canyon, maar al rijdende vanaf de weg zelf zie je er bijna niks van, je moet echt even stoppen en uitstappen.

Wat foto's, van oost naar west.
Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-2 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-3 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-4 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-5 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-6 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-7 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-8 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-9 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-10 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-11 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Gorges de l'Ardeche-12 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Mark » za 09 jan 2016, 20:39

Mooi! Hier heb ik nog eens gekanood en keihard water gemaakt :p .

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » wo 13 jan 2016, 15:11

Nog twee losse foto's van de D93 (voormalige N93) tussen Crest en Die in de Drôme. Het is altijd heerlijk rijden over dit soort wegen in Frankrijk.

Afbeelding
D93 Crest - Die-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
D93 Crest - Die-2 by European Roads, on Flickr

Dit waren de laatste foto's van mijn trip door de Drôme, Isère en Ardèche in september 2015. Ik wil dit jaar eigenlijk nog wel weer een keer richting zuidoost-Frankrijk. Het is toch één van de mooiste delen van Europa, met mooi weer en een erg afwisselend landschap. En je hoeft niet per sé naar de hoogste bergen voor mooie landschappen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Ds79m » wo 13 jan 2016, 19:17

^^ Het voordeel van de regio is inderdaad dat je vaak goed weer hebt (of in elk geval geen langdurige aaneengesloten perioden van slecht weer). Daarmee heb je vanaf de bergen vaak goed zicht en weinig moeilijkheden onderweg.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Km357 » do 14 jan 2016, 7:51

De Gorges de l'Ardèche is nog altijd een heel belangrijke toeristische trekpleister, alhoewel ik het door de enorme drukte wel zou afraden tijdens juli-augustus. Als je de streek echt wil bezoeken zit je rond Pasen goed maar ook mei-juni en september. In oktober heb je al vaker last van regenbuien bij deze uitlopers van het Centraal Massief.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » do 14 jan 2016, 13:57

Bij de uitzichtspunten van de Gorges de l'Ardèche is maar beperkte parkeerruimte. In juli-augustus is het volgens mij zo druk dat de kans op een parkeerplek erg klein is.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Km357 » do 14 jan 2016, 15:24

^^ klopt en dat veroorzaakt soms best gevaarlijke situaties. Maar ik had het ook gewoon over de regio die dan teveel bevolking te verwerken krijgt voor de faciliteiten die aanwezig zijn.

In de zomer kan het door het micro-klimaat van de kloof ook extreem heet worden zonder dat je het direct voelt, vooral mensen die de kloof willen afwerken met een kayak/kano krijgen soms te kampen met dehydradatie.

Vandaar dat ik met kinderen op zich de Paasvakantie zou voorstellen en anders mei-juni of september voor als je daar niet aan gebonden bent.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » do 14 jan 2016, 15:41

Ik heb ook van meerderen gehoord dat het hoogzomer in de Ardèche onaangenaam heet kan zijn. De valleien zijn erg droog waar de hitte in blijft hangen.

In september was ik dus op twee plekken, in Die in de Drôme (400 m) en bij Joyeuse in de Ardèche (150 m). Overdag was het op beide plekken tegen de 30 graden, maar 's nachts was het in Die amper 5 graden terwijl het in Joyeuse nog rond de 15 graden bleef, ondanks het betrekkelijk geringe hoogteverschil.

In Aubenas valt in de zomer erg weinig neerslag (veelal 20-30 mm per maand) maar in oktober regent het veel (100+ mm gemiddeld). De jaarneerslag is daarom nog relatief omvangrijk (670 mm).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Vinny » za 16 jan 2016, 15:47

Km357 schreef:In de zomer kan het door het micro-klimaat van de kloof ook extreem heet worden zonder dat je het direct voelt, vooral mensen die de kloof willen afwerken met een kayak/kano krijgen soms te kampen met dehydradatie.
Eigenlijk geldt dat voor alle watersport wel. Je moet goed blijven drinken en niet iedereen neemt dat even ter harte. Ik heb ook wel het gevoel dat als je geconcentreerd aan het zeilen bent bijvoorbeeld je makkelijker "vergeet" te drinken. Het is dan ook belangrijk om wat dicipline door te voeren.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » di 01 mar 2016, 18:13

Een video van de D93 tussen Crest en Die in de Drôme. Dit was oorspronkelijk een route nationale (RN93) vanaf de N7 in Fiancey tot Sisteron, maar is grotendeels gedeclasseerd in 1973. Je hebt er regelmatig een mooi weids uitzicht op de bergen rondom.
Link

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Km357 » di 01 mar 2016, 20:36

Bij het eerste stuk kun je nog "zien" dat het ooit een klassieke 3-voies was. De breedte van de weg gekoppeld met slechts een gewone 2x1 + fietspad (of toch zoiets) geeft dat duidelijk weer.

Mooie route wel, heb hem zelf nog nooit gedaan, dus was weer eens iets nieuws. Juist jammer dat je niet alles in 1 video hebt gestoken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » vr 04 mar 2016, 16:52

Km357 schreef:Juist jammer dat je niet alles in 1 video hebt gestoken.
Vanwege de compressie die Youtube gebruikt worden timelapse video's van wegen door bebost gebied heel blokkerig (en dus niet echt interessant om te zien). Daarom knip ik er nog wel eens een stuk uit als ik een tweestrooks weg film. Op snelwegen heb je er minder last van omdat de begroeiing verder van de weg af is.

Sowieso moet je al geluk hebben op tweestrooks wegen om een weids vergezicht te hebben. Toch wel vaak staan er veel bomen dicht op de weg waardoor je weinig uitzicht hebt. De D93 heeft een paar mooie stukken met een weids uitzicht.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Km357 » vr 04 mar 2016, 18:43

Weer iets bijgeleerd.

Het is inderdaad wel een mooie weg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 30 apr 2016, 16:34

Col de Rousset

Een video van de Col de Rousset in de Drôme, direct ten noorden van Die. Deze col verbindt de vallei van de rivier de Drôme met het plateau van de Vercors, daarom heeft de col alleen aan de zuidkant een echt hoogteverschil. De weg stijgt hier ongeveer 800 meter.
Link

Plaats reactie