[FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Moderator: Moderatoren

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door vynkce » wo 05 nov 2014, 11:53

Ook dat viel eigenlijk wel tegen. Komende vanaf Sisteron heb je eerst redelijk wat dorpskernen en als je daarna achter een aantal vrachtwagens hangt schiet het uiteindelijk toch ook echt niet op :)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » wo 05 nov 2014, 13:40

Km357 schreef:^^ Ik kan me voorstellen dat de oude N75 tussen Sisteron en Grenoble beter doorrijdt?
Dat vind ik wel een redelijke route ja. :) Die heb ik al een aantal keren genomen, maar dat was wel telkens in maart op een zaterdagochtend. Dan rijdt vrijwel alles wel goed door, ook de ex-N85 van Sisteron richting Grasse. 8-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 08 nov 2014, 13:39

Wat foto's van de N94 vanaf Embrun naar Briançon.

Afbeelding
N94-1 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N94-2 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N94-3 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N94-4 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N94-5 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N94-6 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N94-7 by Chriszwolle, on Flickr

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door RSK » za 08 nov 2014, 15:36

^^ Hoe maak je deze foto's eigenlijk? Camera op je dashboard, dashcam op de ruit?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 08 nov 2014, 19:46

Gewoon met een compactcamera. Point and shoot.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » wo 12 nov 2014, 18:14

Foto's van de Col du Lautaret (2.058 meter). Deze heeft nu net wel de 'wow factor' die de Col de la Bonette mist.

Afbeelding
Col du Lautaret-1 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
Col du Lautaret-2 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
Col du Lautaret-3 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
Col du Lautaret-4 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
Col du Lautaret-5 by Chriszwolle, on Flickr

La Meije (3.983 meter)
Afbeelding
Col du Lautaret-6 by Chriszwolle, on Flickr

Close-up
Afbeelding
Col du Lautaret-7 by Chriszwolle, on Flickr

De gletsjer
Afbeelding
Col du Lautaret-8 by Chriszwolle, on Flickr

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Frits » wo 12 nov 2014, 18:18

Prachtige foto's.
De autogordel: een band voor het leven.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Ds79m » wo 12 nov 2014, 18:24

Prachtige foto's weer. Die hele omgeving van de Lautaret, Galibier en Alpe d'Huez is schitterend :)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » do 13 nov 2014, 21:37

Col du Galibier

Het hoogtepunt van de bergpassen die ik bereden heb, de Col du Galibier (2.642 meter).

1. Onderweg naar boven vanaf de Col du Lautaret.
Afbeelding
Col du Galibier-1 by Chriszwolle, on Flickr

2. De 4.102 meter hoge Barre des Écrins. Het is de zuidelijkste 'vierduizender' van de Alpen.
Afbeelding
Col du Galibier-2 by Chriszwolle, on Flickr

3.
Afbeelding
Col du Galibier-3 by Chriszwolle, on Flickr

4. Zicht richting Briançon. De hoge berg op de achtergrond is denk ik de 3.841 meter hoge Monte Viso in Italië.
Afbeelding
Col du Galibier-4 by Chriszwolle, on Flickr

5. Het autootje kwam overal moeiteloos omhoog. Ik heb de 1.2 versie met 85 pk. De 1.1 versie met 65 pk (bijna alle Hyundai i10s) komen hier denk ik niet zo makkelijk omhoog. Verschil met mijn voorgaande dieselauto is wel dat je vaker hoger in de toeren zit bij het stijgen.
Afbeelding
Col du Galibier-5 by Chriszwolle, on Flickr

6. Grens tussen Frankrijk en Savoie (aldus het asfalt...)
Afbeelding
Col du Galibier-6 by Chriszwolle, on Flickr

7. De zuidkant van de Col du Galibier. Onder de pashoogte is een tunnel. Deze wordt met verkeerslichten geregeld. Naar verluidt zijn dit de hoogste verkeerslichten in Europa.
Afbeelding
Col du Galibier-7 by Chriszwolle, on Flickr

8. Richting Briançon.
Afbeelding
Col du Galibier-8 by Chriszwolle, on Flickr

9. Het massief van het nationaal park des Écrins.
Afbeelding
Col du Galibier-9 by Chriszwolle, on Flickr

10. Rechts de La Meije, daar kan je met een kabelbaan heel hoog komen.
Afbeelding
Col du Galibier-10 by Chriszwolle, on Flickr

11. De noordkant van de Col du Galibier.
Afbeelding
Col du Galibier-11 by Chriszwolle, on Flickr

12.
Afbeelding
Col du Galibier-12 by Chriszwolle, on Flickr

13. De Mont Blanc was zichtbaar! 90 kilometer van de Col du Galibier.
Afbeelding
Col du Galibier-13 by Chriszwolle, on Flickr

14. Uitzichtspunt op 2.677 meter.
Afbeelding
Col du Galibier-14 by Chriszwolle, on Flickr

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Mark » do 13 nov 2014, 21:40

Uitzicht op de Mont Blanc is gaaf 8-) . Hele mooie foto's!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door waldo79 » do 13 nov 2014, 21:41

Indrukwekkend, Chris :wow: Hoogste tijd om de Wegenwiki bij te werken met de Franse Alpencols.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » do 13 nov 2014, 22:02

Prachtige foto's! :wow: De volgende keer dat ik naar de Alpen ga misschien maar eens richting de Franse Alpen, dat gebied ken ik eigenlijk nauwelijks.
Chris schreef:7. De zuidkant van de Col du Galibier. Onder de pashoogte is een tunnel. Deze wordt met verkeerslichten geregeld. Naar verluidt zijn dit de hoogste verkeerslichten in Europa.
Als het gaat om verkeerslichten die ook echt verkeer regelen lijkt mij dat wel. Of wellicht nog in de Kaukasus, maar in hoeverre je dat nog tot Europa kan rekenen... In de Alpen heeft de Rosi-Mittermaier-Tunnel op 2800 meter hoogte ook verkeerslichten, maar die staan normaliter gewoon op groen of rood, de tunnel heeft tweerichtingsverkeer. De Oberaar Panoramastrasse in Zwitserland heeft wel eenrichtingsverkeer en verkeerslichten, maar het hoogtepunt ligt daar op zo'n 2500 meter boven zeeniveau.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door nederland24 » do 13 nov 2014, 22:48

Tijdens de Tour de France blijven de beelden ook altijd indrukwekkend. Valt me toch tegen dat je de berg niet per fiets hebt afgelegd. :p

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door RSK » do 13 nov 2014, 23:38

Nog altijd vraag ik me af waar de naam 'La Meije' vandaan komt. Ik ken de Meije toch vooral als het lintdorpje langs het gelijknamige riviertje net buiten Bodegraven.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » vr 14 nov 2014, 8:31

Even op de Franse Wikipedia kijken biedt uitkomst:
Meije provient de meidjo qui en provençal signifie « midi » et désigne le sud. Les habitants de La Grave (1 500 mètres) avaient ainsi l'habitude de désigner cette montagne, située au sud de leur village, l'oeille de la meidjour (l'aiguille du midi). La dénomination de « la Meije » provient donc de ce que le soleil passe au-dessus de la montagne lorsqu'il est midi. Ainsi les habitants de Chamonix ont-ils dénommé deux contreforts du massif du Mont-Blanc en fonction de la position du soleil au cours de la journée : l'aiguille du Midi (3 842 mètres) et l'aiguille du Goûter (3 816 mètres).
La Meije is dus afgeleid van het Provençaalse woord 'Meidjo', wat hetzelfde betekent als het Franse 'Midi' en dus het zuiden aanduidt. Gezien vanaf La Grave stond de zon rond het middaguur bij La Meije.

De Aiguille du Midi bij Chamonix is op dezelfde manier aan zijn naam gekomen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Rein » vr 14 nov 2014, 9:04

Het grappige is dat er een straat in Amsterdam naar die berg is vernoemd, maar die straat heet La Meye in plaats van La Meije. Wellicht dacht de straatnaamcommissie dat die Franse berg nooit La Meije (met 'ie jee') kon heten en hebben ze het wat 'verfranst'? :knetter:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Coen Tunnel » vr 14 nov 2014, 9:45

^^ Goed mogelijk. Al spreek je Meije in het Frans heel anders uit dan Meye. Ach ja, er zijn ook genoeg Nederlanders die het over Dyon hebben in plaats van Dijon. En die het dan ook doodleuk uitspreken als Dyon - dus als Lyon maar dan met een D. :facepalm:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door RSK » vr 14 nov 2014, 10:14

^^ Hmm, ik heb eerder wel eens gezocht naar die info, je kunt La Meije namelijk goed zien vanaf de toppen van mijn vaste skigebied, net als de Matterhorn trouwens. In ieder geval leuk om het nu te weten.

Over verkeerde uitspraak van Franse plaatsnamen gaan we het maar niet hebben. Ik weet niet waarom, maar om onduidelijke redenen krijgt Langres in de uitspraak van sommigen plots een accent grave op de E. En zo zijn er nog wel een stuk of wat voorbeelden te bedenken.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » zo 19 apr 2015, 20:58

Ik had nog wat materiaal liggen van de Franse Alpen. Dit is een video van de M6202 (voormalige N202) vanaf Nice de Alpen in. Een mooie route, met wat eigenaardigheden.
Link

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Ds79m » zo 19 apr 2015, 22:19

Mooie video weer. Dat eenrichtingsverkeer is inderdaad heel bijzonder en niet echt duidelijk. Volgens mij is dat overigens wel pas later ingesteld dan in 1991.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » ma 20 apr 2015, 7:52

Ik meende dat op wikisara te lezen, maar het oogde mij ook nieuwer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door RSK » ma 20 apr 2015, 11:56

Chris schreef:13. De Mont Blanc was zichtbaar! 90 kilometer van de Col du Galibier.
Afbeelding
Col du Galibier-13 by Chriszwolle, on Flickr
Ja, je kunt van de Mont Blanc zeggen wat je wilt, maar hij is zeker goed zichtbaar van veraf. Ik weet niet beter dan de Mont Blanc iedere winter te zien vanaf ongeveer 2000 meter hoogte, in ons skigebied Les 3 Vallées. De hemelsbrede afstand tot de top varieert dan van ongeveer 50 tot ongeveer 75 kilometer, maar omdat er niet echt bergkammen tussen liggen die significant hoger zijn dan 2400 meter, is het uitzicht vrij goed. Je kunt hem in Courchevel (de kortst mogelijke hemelsbrede afstand op ski's) al vanaf zo'n 1500 meter zien. Bij het uitrijden van de Vallée des Belleville over de D117 zie je hem zelfs nog vanaf Saint-Jean-de-Belleville, terwijl dat slechts op 1080 meter ligt.

Dit winterseizoen kwam ik er achter dat je vanaf het op één na hoogste punt van het skigebied (de Cime de Caron bij Val Thorens, 3200 meter) niet alleen de Mont Blanc (71 kilometer) kunt zien, maar zelfs ook het puntje van de Matterhorn. Die ligt maar liefst 117 kilometer verderop. Het was me niet eerder opgevallen, aangezien die berg op het oude panoramabord enkel stond aangegeven met de Franse benaming: Mont Cervin. Het is soms best lastig dat in het Frans bepaalde geografische namen sterk afwijken. Zo kijkt menigeen je vragend aan als je het over het Lac Léman of de Golfe du Gascogne hebt, terwijl ze in een andere taal gelijk weten wat je bedoelt.

Maar om het bij de Mont Blanc te houden: afgelopen dinsdag viel me in de auto op dat je op enkele punten van de A6 in de buurt van Limas ook nog zicht hebt op de Mont Blanc. Ik zag een witte punt en keek even op de navigatie om me te oriënteren. Dat was dus inderdaad de Mont Blanc. Het is zelfs zo, dat je er vanuit Lyon een goed uitzicht op hebt, uiteraard indien de lucht helder en schoon genoeg is. Best verbazingwekkend, als je weet dat je daar al zo'n 160 kilometer en meer dan twee uur rijden van de berg verwijderd bent.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door waldo79 » ma 20 apr 2015, 12:24

Matterhorn - Mont Cervin
In de Italiaanse plaats Breuil Cervinia zit de naam van de berg zelfs verborgen :lol:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Pino » ma 20 apr 2015, 15:14

RSK schreef:Maar om het bij de Mont Blanc te houden: afgelopen dinsdag viel me in de auto op dat je op enkele punten van de A6 in de buurt van Limas ook nog zicht hebt op de Mont Blanc. Ik zag een witte punt en keek even op de navigatie om me te oriënteren. Dat was dus inderdaad de Mont Blanc. Het is zelfs zo, dat je er vanuit Lyon een goed uitzicht op hebt, uiteraard indien de lucht helder en schoon genoeg is. Best verbazingwekkend, als je weet dat je daar al zo'n 160 kilometer en meer dan twee uur rijden van de berg verwijderd bent.
De afstand naar de horizon vanaf een hoog punt bereken je als 3.57 maal (wortel hoogte in meters). Die formule kun je echter ook omgekeerd benaderen, namelijk de afstand voordat datzelfde hoge punt bekeken vanaf zeeniveau achter de horizon verdwijnt (*). Conform die formule zijn bergen van 4000 meter hoogte nog op ruim 200 kilometer afstand te zien. Dit uiteraard mits de atmosfeer helder genoeg is, en er geen ander object in de zichtlijn zit.

Andere objecten in de zichtlijn zijn er in de Alpen nog vaak voor verantwoordelijk dat je vanaf hoge punten in skigebieden niet superver kunt kijken. In skigebieden en bij bergpassen liggen lokale toppen van een meter of 3000 vaak in de zichtlijn naar de echt hoge toppen. Misschien is er net een vrije zichtlijn naar één of twee grote toppen op afstand, maar dan houdt het snel op. Veel bredere uitzichten zijn mogelijk op hoge punten op enige afstand van de Alpen, waar (i) de horizon al verder weg ligt doordat je zelf op enige hoogte zit en (ii) je in een schuine lijn over de lagere bergen op de voorgrond heen kunt kijken. Behalve de al geplaatste foto vanaf de westkant van de Rhonevallei zijn enorm weidse uitzichten over de Alpen te krijgen vanaf punten in de Elzas en Jura (Vue des Alpes is een bekende). En als je in Italië goede atmosferische omstandigheden hebt kijk je bij het afdalen van de Apennijnen vanaf de A1 of de A15 over de volledige Povlakte heen en zie je de volledige Alpenketen van de Mont Blanc tot Oostenrijk liggen. Dat is iets van 200 kilometer.

(*) Technisch gezien je nog moeten corrigeren voor het feit dat je zelf eigenlijk nooit vanaf zeeniveau kijkt, maar vanaf een hoogte van tenminste 1.5 à 2 meter (namelijk je eigen ooghoogte). Dat levert bij dit soort afstanden echter maar een zeer beperkte correctie op, al wordt die natuurlijk wel groter wanneer je vanaf een punt kijkt dat ruim(er) boven zeeniveau ligt. Daarnaast heb je nog de mogelijkheid van zeldzame atmosferische omstandigheden, waardoor je als gevolg van reflecties objecten kunt waarnemen die achter je horizon liggen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » ma 20 apr 2015, 15:24

Ds79m schreef:Dat eenrichtingsverkeer is inderdaad heel bijzonder en niet echt duidelijk.
Schijnbaar wordt de weg soms nog gebruikt met tegenverkeer als de tunnels dicht zijn voor onderhoud. Maar aan het einde van de video zie je dat de weg versmalt naar 1 rijstrook, waar geen tegenverkeer past.
RSK schreef:Het is soms best lastig dat in het Frans bepaalde geografische namen sterk afwijken. Zo kijkt menigeen je vragend aan als je het over het Lac Léman of de Golfe du Gascogne hebt, terwijl ze in een andere taal gelijk weten wat je bedoelt.
Ik kwam laatst de term 'Grajische Alpen' tegen. Ik dacht, wat voor exoniem is dat nou weer dan. Maar van de 'Alpes grées' had ik ook nog nooit gehoord.
Maar om het bij de Mont Blanc te houden: afgelopen dinsdag viel me in de auto op dat je op enkele punten van de A6 in de buurt van Limas ook nog zicht hebt op de Mont Blanc. Ik zag een witte punt en keek even op de navigatie om me te oriënteren. Dat was dus inderdaad de Mont Blanc. Het is zelfs zo, dat je er vanuit Lyon een goed uitzicht op hebt, uiteraard indien de lucht helder en schoon genoeg is. Best verbazingwekkend, als je weet dat je daar al zo'n 160 kilometer en meer dan twee uur rijden van de berg verwijderd bent.
Ik heb wel eens een foto gezien van de Mont Blanc vanaf het Zwarte Woud in Duitsland. Dat is 240 kilometer.

Hier vanaf de Feldberg:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » zo 26 apr 2015, 14:17

Nog een video van een schitterende weg, de Route des Crêtes tussen Cassis en La Ciotat, net ten oosten van Marseille. Hij gaat over de hoogste kliffen van Frankrijk (maximaal 396 meter) met mooi uitzicht op de Middellandse Zee.
Link

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Km357 » zo 26 apr 2015, 15:19

Inderdaad een korte route om sterk aan te raden, behalve in juli-augustus. Vooral bij zonsondergang sterk aan te bevelen :)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » zo 03 mei 2015, 17:05

Een video van de M2205, de weg door de smalle vallei van de rivier de Tinée. Deze leidt naar skigebieden en uiteindelijk de Col de la Bonette, maar het oogde nogal afgelegen gebied. Ik was wel verbaasd dat 2x2-deel met 110 km/h tegen te komen na die lange stukken slingerende weg.
Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door Chris » za 09 mei 2015, 15:43

Een video van het hoogste deel rond de Col de la Bonette. De weg stijgt naar 2.802 meter en is de hoogste weg van Frankrijk en één van de hoogste in Europa.
Link

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] toeristenwegen in Frankrijk

Bericht door waldo79 » za 09 mei 2015, 16:49

Het valt me toch wat tegen, misschien dat ik er zelf een kijkje moet nemen :lol:

Plaats reactie