[F] Het wel en wee op de Franse wegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Coen Tunnel » zo 29 nov 2015, 10:28

Lekker dan, een deel van de Périphérique helemaal afsluiten... En dat deel van de A1 afsluiten is ook een onzalig idee. Ik neem aan dat verkeer vanuit het noorden nog wel de A3 en A104 kan oprijden, maar het zal ongetwijfeld een enorme overlast geven.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Ds79m » zo 29 nov 2015, 10:30

Je zou zeggen dat een klimaatconferentie het ideale voorbeeld zou moeten zijn voor een tele-conferentie.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door RSK » zo 29 nov 2015, 10:30

Chris schreef:Vanwege de klimaatconferentie
[...]
Ik snap eigenlijk niet dat dit soort grote conferenties niet elders gehouden kunnen worden waar het minder overlast oplevert. Er is vast wel een kasteel ergens op het platteland waar dat ook kan.
Nog mooier lijkt me een eiland. Kunnen de leiders er mooi met boten op wind- en zonne-energie heen. Zou het realisme van de onderhandelingen ook nog eens een andere insteek geven...
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Km357 » zo 29 nov 2015, 10:32

Nu ja die klimaatconferentie is al zodanig afgebeeld als een pure klucht nog voor ze begonnen is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Chris » di 08 dec 2015, 19:55

Wat is eigenlijk het beleid van het Front Nationale omtrent wegen? Die lijken nu een steeds sterkere vinger in de pap te krijgen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door RSK » di 08 dec 2015, 20:36

Ben even in het programma aan het neuzen. Een van de eerste punten is het verlagen van de accijnzen met 20%, zodat de prijzen aan de pomp met 12% omlaag gaan. Nadere info volgt.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Km357 » di 08 dec 2015, 20:40

Dat zou de prijzen al heel competitief maken met bvb Luxemburg. Behalve regio's zoals Corsica dan.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door RSK » di 08 dec 2015, 21:00

Ik kom er in het programma weinig over tegen. Wel wat algemene stellingen van Marine Le Pen uit 2012:

http://www.frontnational.com/pdf/lettre ... -route.pdf

Hier komt naar voren dat de 'jacht op de automobilist' moet stoppen, dus geen extra radars meer, het puntenrijbewijs eruit en de accijnzen omlaag. Ook minder aandacht naar repressie en een boeteverdienmodel en meer naar het onderwijs en zinnig beleid.

Verder lees ik kritiek op de decentralisaties en de staat van de wegen. Wellicht dat er onder het FN weer een nationalisatiegolf komt van alle naar het departement overgebrachte wegen?

2014: Le Pen wil radars verwijderen en investeren in het verbeteren van gevaarlijke infrastructuur.
http://www.lepoint.fr/automobile/actual ... 09_683.php

2015: in de regio zuidoost heeft Marion Le Pen een oud-Formule 1-coureur aangesteld als adviseur op het gebied van verkeersveiligheid.
http://www.rtl.fr/actu/politique/electi ... 7779770342

2014: links-progressief commentaar op het 'simplisme' bij FN. Het beleid zou te veel gericht zijn op auto's, parkeerplaatsen en nieuwe wegen.
http://transports.blog.lemonde.fr/2014/ ... ransports/

Al met al denk ik dat het FN redelijk constructief is op het gebied van infrastructuur. Maar ambtelijke molens draaien traag en het geld is ook een keer op, dus ik ben benieuwd wat er uiteindelijk gerealiseerd kan worden, mocht FN aan de macht komen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Vinny » za 12 dec 2015, 10:11

RSK schreef:Verder lees ik kritiek op de decentralisaties en de staat van de wegen. Wellicht dat er onder het FN weer een nationalisatiegolf komt van alle naar het departement overgebrachte wegen?
Onwaarschijnlijk. De centrale overheid is behoorlijk afgeslankt. Om de wegen te hernemen in het beheer moet er fors worden geinvesteerd. Zeker als het FN ook de accijnsen en belastingen wil verlagen, zal dat er niet in zitten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Chris » wo 23 dec 2015, 22:03

Grappige hangbrug over de Loire bij Montjean (ten westen van Angers). De brug is niet zo groot, met een totale lengte van 496 meter, maar een multi-span hangbrug is toch wel ongebruikelijk. De brug dateert van 1949.

Afbeelding

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door RSK » wo 10 feb 2016, 23:03

De gemeente Saint-Jean-de-Belleville laat het volgende weten op Facebook:
PIDA Cette nuit
par conséquent la RD 117 sera fermée entre Fontaine et l'intersection de la Flachère (y compris les accès routes du Villard et du Novallay-Villaret) de 3 h à 5 h
RD 117 fermée également entre Les Menuires et Val Thorens de 6 h à 7 h.
PIDA staat voor Plan d'Intervention et Déclenchement des Avalanches, dan worden op lawinegevaarlijke hellingen preventief en gecontroleerd lawines afgeschoten. Een afsluiting van de D117 in de Savoie is er doorgaans maar een enkele keer per jaar, aangezien het lawine-gevoelige deel van het dal relatief laag ligt. Het moet dus koud genoeg zijn en er moet een substantiële hoeveelheid sneeuw gevallen zijn, wil zich een risico vormen.

Mogelijk worden vandaag of morgen vergelijkbare scenario's in gang gezet in andere skigebieden, al zal de hinder in de nachtelijke uren beperkt zijn.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door RSK » za 05 mar 2016, 9:18

Vandaag eindigen de Franse vakanties, daarmee is het de laatste grote wisseldag van het winterseizoen. Dat vertaalt zich in flink wat drukte op de weg. En makkelijk zal het niet worden: in ieder geval in de Savoie zijn sneeuwkettingen op vrijwel alle toegangswegen naar de skistations in beide rijrichtingen verplicht. Overal zijn de laagste 'aires de chaînage' ingericht, meestal rond 600-800 meter hoogte. Als je dan naar Val Thorens wilt, is het ruim 35 kilometer op kettingen rijden.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door vynkce » ma 07 mar 2016, 14:25

In Frankrijk is de snelweg A4 in beide richtingen geblokkeerd tussen Metz en Straatsburg. Dat meldt de Franse zender BFM TV. Voertuigen staan er vast door de hevige sneeuwval. Al de hele ochtend zijn er problemen door het winterweer in die regio. Vooral op de secundaire wegen verliep het verkeer erg moeizaam, maar nu is dus ook de autosnelweg getroffen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Coen Tunnel » di 08 mar 2016, 11:09

Jeroen schreef:Franse snelwegparking aka vuilnisbelt...Afbeelding
(A86 aire de Pompidou)
Ik was gisteren ook bij Aire de Pompadour, om te tanken. De Total Access aldaar is niet duur en het winkeltje en de toiletten zijn netjes. Niks mis mee. Maar toen ik wegreed en langs de parkeerplaats aan de achterzijde kwam (de VZP is wat merkwaardig ingedeeld doordat deze onder een aantal fly-overs middenin een knooppunt ligt) schrok ik er van. Wat een bende! Overal vuilnis, het zag er schokkend uit. Net een derde-wereldland. Op Streetviewbeelden uit 2011 is het nog niet te zien, het ziet er daar nog vrij netjes uit. Wat is hier in hemelsnaam aan de hand? Kan dit niet opgeruimd worden?

Om het af te maken stond vlak na het invoegen vanaf de VZP naar de A86 dit mottobord in de berm:

Afbeelding

O ironie... :emo: :lol:

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Km357 » di 08 mar 2016, 11:51

^^ De DIR Ile-de-France vertoont al jaren sporen van verregaande nalatigheid. Het tankstation is immers in handen van een franchise/gerant en die zorgt dat zijn/haar gedeelte in orde is, maar de parking zelf is van de DIR.

Dus ja.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Coen Tunnel » di 08 mar 2016, 12:28

^^ Met zulke enorme hopen afval op de parkeerplaats (er staan vooral vrachtwagens want eigenlijk wil je er niet staan, maar er zijn in die regio nou eenmaal weinig snelwegparkings waar ze legaal kunnen staan) komt de volksgezondheid ook in gevaar. Dat afval trekt allemaal ongedierte aan. Er lag nu nog veel meer dan op Jeroens foto van augustus 2015 te zien is. De kans is groot dat er in het afgelopen half jaar niks gebeurd is. Waarom laat men dat liggen en ruimt men het niet op, maar plaatst men wel zulke mottoborden?

En het is echt niet alleen maar kommer en kwel in Île de France, want de beide aires de service bij La Courneuve aan het tolvrije deel van de A1 liggen er een stuk netter bij. Ook de Aire de service Cergy-Pontoise langs de A15 heb ik zaterdag bezocht en daar was ook niks mis mee. Natuurlijk zijn de meeste van die aires wat verouderd, en de kwaliteit is doorgaans niet vergelijkbaar met wat je langs de tolwegen vindt, maar het zijn ook geen openbare vuilnisbelten.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Jeroen » di 08 mar 2016, 19:37

^^ Een paar weken geleden was dat tankstation/shop nog dicht door verbouwing, dus hij zal ook pas net weer open zijn.

Tsja, er is kennelijk geen haan die er naar kraait om dat afval. Nu zijn openbare vrachtwagenparkings sowieso al vrij smerig, maar zo'n grote storthoop als daar heb ik nog nergens anders in Europa meegemaakt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Chris » di 17 mei 2016, 14:27

Deze week worden wegblokkades opgeworpen door stakende / protesterende chauffeurs tegen arbeidshervormingen van Hollande. Google Maps geeft nog geen giga files aan buiten de regio Parijs, maar wel her en der oranje stukken op snelwegen waar normaal geen sprake is van verkeersdrukte.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Chris » di 17 mei 2016, 16:48

Aanstaande zondag 22 mei is er een feest op diverse stukken autoroute in alle delen van Frankrijk.

http://www.fete-autoroutes.fr/

http://www.thelocal.fr/20160517/france- ... rway-party

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Chris » zo 22 mei 2016, 13:30

Vanwege stakingen in de oliesector is er een tekort aan brandstof ontstaan, met name in het noordwesten van Frankrijk zou de brandstofsituatie echt nijpend zijn.

UFIP said 317 out of Total's 2,200 petrol stations in France had run out of all or some fuels on Saturday. Total runs nearly one petrol station out of five in the country.

Shell and Eni petrol stations were not facing any disruption, UFIP said.

Data for supermarkets, which sold more than 60 percent of the fuel in France last year, was not immediately available.


http://www.reuters.com/article/us-franc ... SKCN0YC0L1

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door brytje008 » zo 22 mei 2016, 13:41

^^ Nou lekker dan, Maar zijn dit vooral de wat kleinere tankstations? of zijn het ook grote tankstation langs de autoroutes. Want ik kan me voorstellen dat ze de wat kleinere tankstation minder snel vullen nu vanwege die stakingen, dan die grotere die wat meer belang hebben.
Touren is rough so you got to be tough

martwout2
dorpsstraat
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 12:56

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door martwout2 » do 26 mei 2016, 18:25

Het is inmiddels wel wat meer tankstations (gedeeltelijk of geheel): http://penurie.mon-essence.fr/w/

En ook langs de autoweg.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Wesso » vr 27 mei 2016, 11:32

Mijn vader heeft besloten om het vliegtuig te nemen van Brussel naar Nice, om mijn halfbroer te vergezellen op vakantie in de Provence. Het is maar goed dat er een internationale trein naar Zaventem gaat, anders had de reis misschien weer aangepast moeten worden i.v.m. stakingen... :|

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Mark » vr 27 mei 2016, 13:11

^^ Houdt er rekening mee dat ook de IC Brussel alles behalve betrouwbaar rijdt deze dagen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Wesso » vr 27 mei 2016, 13:25

^^ Dat zag ik inderdaad. Hij vertrekt 12 juni, dus misschien zijn er dan geen problemen meer.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Km357 » vr 27 mei 2016, 13:27

Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn in mei-juni die tegen juli opgelost zijn. Die blokkades zullen vast wel opgehoffen worden, maar het protest zal wel blijven doorgaan tot Valls wakker wordt. Op zich denk ik niet dat diegenen die in juli-augustus door of naar Frankrijk gaan veel last gaan ondervinden.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door captain007 » vr 27 mei 2016, 15:37

martwout2 schreef:Het is inmiddels wel wat meer tankstations (gedeeltelijk of geheel): http://penurie.mon-essence.fr/w/

En ook langs de autoweg.
Inmiddels kampt meer dan de helft van de Franse tankstations met lege tanks of is de brandstof op rantsoen. De grootste problemen zijn er rond de grote steden. Als ik het kaartje mag geloven zit rond de 90% van de tankstations in de regio Parijs in de problemen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Jeroen » vr 27 mei 2016, 17:47

^^ Ik reed er gisteren nog doorheen en het leidt ook al tot forse extra files op de rechterrijstrook en vaak ook de 2de rijstrook. Op de tolweg leken er iig tot en met aire de Ressons nog geen problemen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Chris » vr 27 mei 2016, 18:35

De blokkades zijn weer opgeheven, dus de komende dagen moeten de tankstations weer bevoorraad worden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Coen Tunnel » ma 30 mei 2016, 17:49

captain007 schreef:
martwout2 schreef:Het is inmiddels wel wat meer tankstations (gedeeltelijk of geheel): http://penurie.mon-essence.fr/w/

En ook langs de autoweg.
Inmiddels kampt meer dan de helft van de Franse tankstations met lege tanks of is de brandstof op rantsoen. De grootste problemen zijn er rond de grote steden. Als ik het kaartje mag geloven zit rond de 90% van de tankstations in de regio Parijs in de problemen.
De Speld speelt er leuk op in: https://speld.nl/2016/05/30/franse-trek ... n-staking/

Plaats reactie