Inderdaad wanbeleid.
Eigenlijk moet de Franse overheid de heren van de blokkades oppakken en na 24 uur vasthouden een stevige bekeuring meegeven.
Uiteraard moet de schade (opruimen rotzooi, herstel wegdek) ook op deze heren verhaald worden.
Moderator: Moderatoren
Ik verwacht niet echt moeilijkheden op de A20 of A75 nee.Ds79m schreef:Als het even kan, is het meestal beter om op de betaalde wegen te stoppen. Al valt het buiten de dichtbevolkte regio's meestal nog wel mee.
Het is ietsje beter geworden maar over het algemeen nog steeds slecht. Frankrijk lijdt aan chronische fysieke en sociale verloedering. Het niet onderhouden van aires langs tolvrije snelwegen is daar een symptoom van.Coen Tunnel schreef:Een aantal zijn de laatste jaren behoorlijk opgeknapt. Aire de Loisy bijvoorbeeld is tegenwoordig niet meer zo'n verpauperde plek als voorheen.
Nieuw is altijd wel goed, maar ik vraag me af of ze het lang volhouden. Onderhoud en beheer is wat lastiger voor ze. Gelukkig dat ze nu bezig zijn met het vernieuwen van een aantal verzorgingsplaatsen.CoenTunnel schreef:Ook nieuwere Aires langs tolvrije snelwegen en expresswegen zijn vaak wel oké.
Dan ga je er toch van uit dat iedereen zo proper en gedisciplineerd is als jijSnarfFlevoland schreef:Persoonlijk zie ik die hurktoiletten zeker niet als nadeel. Het is in principe zelfs hygienischer als een normale toiletpot. Bovendien poep je schoner van je af, zodat je minder toiletpapier nodig hebt. Langs een snelweg heb ik wat dat betreft net zo graag een hurktoilet, want helaas heb je niet overal de schoonheid van Sanifair of menig Zwitserse verzorgingsplaats.
Nou, in Frankrijk of Italië kom ik op campings nog regelmatig hurktoiletten tegen. En zeker als het sanitair niet al te vaak wordt schoongemaakt vind ik het toch best prettig om niet op een bril te moeten zetten, maar ik gewoon m'n behoefte in een gat kan laten vallen, zonder iets aan te raken (behalve m'n voeten de vloer danKm357 schreef:Dan ga je er toch van uit dat iedereen zo proper en gedisciplineerd is als jij
Nee, ben zelf ook iemand die het liefst niet overal naar het toilet gaat voor een grote boodschap. En als ik ergens wel 'vreemd' moet, zoals bijv. op een camping, dan zoek ik altijd het schoonste en rustigste toilethokje op en bedek de bril geheel met toiletpapier.duikgek89 schreef:Ben ik nu een rare vogel met smetvrees als ik per definitie niet op een vreemd toilet ga zitten?
Alleen politici met een verkeerde bril dan toch.marcel schreef:Het minder zwaar belasten kun je als subsidie zien.
Misschien is het ook het "Rode Diesel" verhaal van toepassing:marcel schreef:Het minder zwaar belasten kun je als subsidie zien.
Net kreeg ik op het Luxemburgse nieuws mee dat er een zeer ernstig ongeval is gebeurd op de D123 in de buurt van Bordeaux. Een bus en een vrachtwagen zijn met elkaar in botsing gekomen en vervolgens in brand gevlogen. Er zijn minstens 39 doden en naar het er uit ziet slechts 8 overlevenden. In de bus zaten voornamelijk bejaarden op weg naar vakantie. Slecht nieuws zo op de vroege morgen.RTL.lu schreef:Dramatesche Crash bei Libourne (F)
Op d'mannst 39 Doudeger bei Accident tëscht Bus a Camion
Schrecklechen Accident e Freiden de Moien op der Héicht vu Puisseguin bei Libourne an der Gironde. E Bus an e Camion sinn do aneneegerannt.
Leschten Update: 23.10.2015, 09:04:09
Ganz uerge Bilan: E Bus an e Camion sinn op der Departementale 123, 30 Kilometer vu Bordeaux, aneneegerannt. Déi 2 Gefierer hu Feier gefaangen. Op d'mannst 39 Leit wieren ëmkomm. D'Secouristen op der Plaz schwätze vun nëmmen 8 Iwwerliewenden.
Europe1 mellt am Bus wieren eeler Leit gewiescht, déi ënnerwee waren an d'Vakanz.