[F] Het wel en wee op de Franse wegen

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [F] Het wel en wee op de Franse wegen

Bericht door Chris » vr 26 feb 2021, 18:04

De A9 is bij Montpellier in beide richtingen dicht door een vrachtwagen in brand. Ik weet niet wat er in zit, maar ze blussen vanaf de andere rijbaan en er zitten oranje ADR labels op de oplegger.

Afbeelding

Afbeelding

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » vr 26 feb 2021, 18:08

^^ Dat ADR zegt niets over de stof of stoffen, maar zegt alleen dat het voertuig dat dit bord voert, geladen is met gevaarlijke stoffen. Zie:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ADR_(tr ... over_land)

De gevaarlijke stof of stoffen kunnen worden geïdentificeerd door middel van een cijfercode.

https://kentekenkennis.nl/adr
Donateur Vereniging Wegenforum

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » vr 26 feb 2021, 18:13

^^ lijkt mij een UN-nummerbord die wel wat over de lading zegt.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 27 feb 2021, 10:29

Ik vraag mij af of er een grote toestroom is naar de skigebieden. In de Alpen zie je wat files de bergen uit, in Noord/Midden-Frankrijk juist files op ongebruikelijke plekken richting oosten/zuidoosten, zoals de A6 (lange file na ongeval), A26 bij St. Quentin, voorbij Reims en bij de invoeging naar de A5 bij Troyes, op de A85 een lange file voor Vierzon of all places, dermate problematisch dat de twee voorgaande afritten ook hele lange afritfiles hebben. Opmerkelijk, normaal kan je een kanon afschieten op de A85.

Afbeelding

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » za 27 feb 2021, 12:16

Dit weekend eindigt de krokusvakantie in Parijs. Het zorgt zeker voor extra drukte in die richting. En zeker ook op de A40 vanuit de bergen. Als je op de webcams daar kijkt, zie je overduidelijk vakantieverkeer. Wat men dan precies is gaan doen in de bergen? In ieder geval een beetje uit de stedelijke malaise zijn vermoedelijk. Je ziet op de webcams nauwelijks skiboxen bovenop, maar zo hier en daar wel fietsen achterop. Dat is niet het standaard skivakantie-beeld.