Moderator: Moderatoren
Selectief quoten is leukBluemoon23 schreef:Nauw is wel lekker,
Een tunnel met een doorrijhoogte van 2,0 meter is vaak al 2,1 meter hoog. Zodoende kun je met een auto die de maximale hoogte heeft veilig en met voldoende speling door zo'n tunnel rijden.Bluemoon23 schreef:Als ik een auto heb een hoogte "volgens het boekje" van 1.96 dan zou ik er niet mee door een tunnel met een max van 2 rijden.
Beetje weinig speling dan.
Inderdaad, zelfde met fietsen op het dak en dan door een télépéage willen rijden. Je mag er eigenlijk niet om lachen maar soit.waldo79 schreef:Volgens mij realiseert men zich niet dat men een caravan achter zich heeft hangen
Is goed. Zoals je hier kunt zien, staat er bij die 1.9 meter een onderbord '150m'. Voordat je bij het stuk tunnel komt waar die hoogtebeperking voor geldt, kun je nog naar rechts. Ook staat de hoogtebeperking voor de ingang van die tunnel nogmaals aangegeven.Mandelsoft schreef:Verassing! De doorrijhoogte is toch nog maar 1.9 meter. Maar op dit punt kan je geen kant meer op.
https://www.google.nl/maps/@49.439573,1 ... 312!8i6656
Wedden dat als je hier schade oploopt je een rechtzaak mee kan winnen?
Het zou me niet verbazen dat veel mensen niet weten hoe hoog hun caravan of camper exact / bij benadering is. De meesten rijden er maar één tot drie keer per jaar mee en zijn niet gewend te moeten letten op hoogte- en breedtebeperkingen.Palance schreef:Ik begrijp trouwens niet hoe je het voor elkaar kan krijgen - ik neem toch aan dat een bestuurder weet hoe hoe zijn voertuig is en de hoogtebeperking ziet? Of is het een gevalletje "dat geldt niet voor mij"?