[F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière • péage flux libre

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » do 25 okt 2018, 12:27

Coen Tunnel schreef: wo 24 okt 2018, 21:16 In Colorado heb ik inderdaad zo'n ding op mijn huurauto gehad. In Turkije heb ik zelf een HGS-sticker moeten aanschaffen. Daar kun je dan overigens wel cash je tegoed opwaarderen bij postkantoren en sommige tankstations, met name van Shell en dan alleen rond de tolwegen.
Maar ik neem aan dat die stickers geen chip bevatten waarop het tegoed staat geladen, zoals een OV chipkaart? Het is vermoedelijk puur om beter uit te kunnen lezen met wie je te maken hebt, en dat (beter dan met kenteken uitlezen) te kunnen herleiden naar een bepaalde rekening? Neem verder aan dat in dit soort gebieden ook wel met reguliere camera's op de tolportalen wordt gecontroleerd op het niet hebben van de sticker op je voorruit. Zolang de kosten van aanschaf minimaal zijn, komt het niet problematisch voor om van buitenlandse auto's te verlangen dat zij met sticker rondrijden en ze dus ook te beboeten bij het ontbreken daarvan. Tegelijkertijd zou het natuurlijk mooi zijn wanneer een systeem hiervoor Europees kan worden uitgerold...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » do 22 nov 2018, 14:50

VINCI heeft Ulys, een app die je in combinate met je badge gebruikt om free-flow door tolpoorten te rijden. Het is me niet duidelijk in hoeverre deze free-flow tolpoorten al uitgerold zijn.

Link

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » do 22 nov 2018, 16:01

In de afgelopen maand wel het een en ander aan kilometers gemaakt op het Vinci-netwerk: St Arnoult-Le Perthus v.v. via Toulouse (heenweg) en Clermont-Ferrand (terugweg). Toen niets gezien, zelfs geen voorbereidende werkzaamheden. Maar een beetje Googelen leert dat de tests zouden plaatsvinden op het Escota-netwerk en bij Tours en daar ben ik niet geweest. Overigens meen ik dit filmpje ook zo te begrijpen dat Ulys een optie is NAAST een badge. Als je een badge hebt, hoef je niet met de app te werken. Als je geen badge hebt, kun je met app toch de free flow op.

Dat laatste vind ik trouwens een hoogst interessante optie: waar we eerder spraken over kleinere kastjes en alleen maar tags, is alleen een app dus kennelijk ook een optie om te worden geregistreerd als iemand die is gepasseerd. Overigens heb ik de Ulys app zelf ook. Had deze optie zo snel nog niet gespot, maar dat komt wellicht omdat ik de app vooral gebruik om makkelijk bij de webcams op het Vinci-netwerk te komen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » do 22 nov 2018, 16:11

^^ In Denemarken hebben ze recent een soortgelijk systeem ingevoerd op de Øresundbrug. Vooraf betalen en dan zonder badge door de free-flow tolstroken. Maar daar ligt het bedrag vast, in Frankrijk is dat variabel (naar gelang de afstand) dus zal dat van je rekening afgeschreven worden.

Als zoiets landelijk ingevoerd wordt, kan het een goede vervanger zijn van een badge.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » do 22 nov 2018, 16:22

^^ Ik neem aan dat je op de Øresundbrug dan je kenteken opgeeft en dan op de free flow-stroken herkend kunt worden? In Oostenrijk hebben ze dat ook, heet daar Videomaut. Conceptueel scheelt het natuurlijk niet veel van de systemen waarin je kenteken gewoon wordt uitgelezen en je de rekening achteraf thuis krijgt (dan wel je de mogelijkheid krijgt achteraf online te betalen en dan een lagere prijs te betalen). In ieder geval zijn dat systemen die er op vertrouwen dat ze je kenteken wel zullen kunnen uitlezen en dan in de computersystemen wel de benodigde koppelingen kunnen maken. En dan niet al te veel inkomsten te missen doordat zwartrijders door de free flow gaan en het verhaal van tol en boete vervolgens mislukt.

Dat durft men in Frankrijk, maar ook in andere landen met gesloten tolsystemen, duidelijk nog niet aan. Ik vermoed dat men de kans te groot acht dat je bij inchecken of uitchecken niet goed wordt geregistreerd en dat daardoor op enig moment het systeem op hol slaat of onjuiste output geeft.

Een app is dan inderdaad een goede vooruitgang ten opzichte van een badge, al roept het ergens wel de vraag op hoe lang je dan nog een app nodig zult hebben en of men niet meteen kan doorpakken naar volledig draaien op kenteken-herkenning. Of zal men die stap minder snel zetten omdat men met free flow op dusdanig grote schaal zónder verplichting om met een app of kastje een incassomachtiging te geven ook bang is voor al te grootschalige ontduiking?

Terzijde: als je ziet hoe makkelijk een paar van die gele hesjes het verkeer totaal in de weg kunnen gooien bij een tolstation (wat dus ook al dagen gebeurt), zou je hopen dat free flow heel snel wordt uitgerold. Wellicht dat de Vinci's van deze wereld, die ook flinke herstelwerkzaamheden hebben moeten uitvoeren met dank aan deze actievoerders, door de gebeurtenissen van deze week sneller over willen op free flow.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » wo 13 feb 2019, 11:59

Het lijkt er op dat Vinci Sanef heeft afgetroefd met de eerste 'free flow' tolpoort van Frankrijk. Vanochtend zijn free-flow tolpoorten in gebruik genomen bij de aansluiting Tours-Nord van de A10 (dit is dus niet op de hoofdrijbaan van de A10).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Km357 » wo 13 feb 2019, 12:12

En met welke snelheid mag je daar dan door rijden?

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door RikB » wo 13 feb 2019, 12:24

Is dat dan kenteken gebaseerd of moet je een kastje/badge/app hebben? of achteraf zelf via internet betalen?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » wo 13 feb 2019, 12:30

Vinci:
  • Déployée sur le site pilote de Tours Nord (A10, Indre-et-Loire), cette technologie innovante est accessible aussi bien aux abonnés télépéage qu’aux usagers non équipés de badges et inscrits sur l’application Ulys (module Ulys free).
Dus het werkt met de gebruikelijke télépéage badge en zonder badge als je een abonnement hebt op Ulys.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » wo 13 feb 2019, 12:42

Km357 schreef: wo 13 feb 2019, 12:12 En met welke snelheid mag je daar dan door rijden?
50, lees ik in het persbericht.

Voor wat het waard is: SANEF had een volledige freeflow-aansluiting bij Boulay in de planning, waar Vinci nu bij Tours de snellere optie geeft aan abonnees en Ulys-gebruikers. Heb je geen van beide, dan moet je bij Tours dus nog de tolpoort door - een optie die in het SANEF-plan niet meer zal bestaan. Daar krijgen niet-abonnees dan dus de rekening nagestuurd, en ik meen dat men wilde wachten op een wetswijziging alvorens dat te implementeren. Als ik het zo vlug zie, zal de péage-rekening hier bij Tours trouwens nooit echt hoog zijn. Het is op open systeem voor wie uit het zuiden komt, waar verkeer uit het noorden door mag rijden (heeft al afgerekend op de tolstations op A10 en A28 noordelijk van Tours). Dat is 90 cent voor personenauto's (Streetview).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » di 19 mar 2019, 13:39

De 100% free flow bij Boulay gaat morgen 20 maart live. Verdere achtergrond en informatie bij France Bleu: de oprit richting Metz is sinds vanochtend (na de spits) gesloten voor ombouw en heropent morgenvroeg. Het wordt me daarbij niet duidelijk wanneer ze de afrit komend uit Metz ombouwen. Voor alle duidelijkheid: de afrit richting Metz en de oprit richting Strasbourg komen van / gaan naar het tolstation van St Avold, dus daar geen tolpoorten.

Behalve de betaling met Telepéage en over internet, komt er trouwens ook een betaalautomaat te staan op de parkeerplaats direct na het tolportaal / het huidige huisje. Dat komt hier wel aardig uit, als methode om de mogelijkheid van een directe betaling aan te bieden. Je zou daar binnen tien dagen na het passeren kunnen betalen. Maar het geeft verder niet echt een structurele oplossing aangezien je weliswaar meestal, maar ongetwijfeld lang niet altijd een parkeerplaats vindt direct na een tolstation. Ook op de SANEF-website kun je nog tien dagen na passage betalen. Voor wat het waard is, dat is vier dagen korter dan de periode die je krijgt op de Italiaanse Pedemontana, maar acht dagen langer dan de Dart Charge in Engeland.

EDIT 20 MAART: beelden in de Twitter-feed van SANEF laten zien zien dat ook de afrit komend uit Metz nu free flow is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » wo 27 nov 2019, 16:59

APRR meldde eind september dat zij ook gaan testen met 'free flow' tolheffing, het gaat om de A36 bij de péage de Fontaine (oostkant Belfort) en op de A311 Dijon Sud. Deze locaties zouden dan in oktober live zijn gegaan.

>> http://www.aprr.fr/fr/actualites/avec-v ... t-au-peage

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Peter » wo 27 nov 2019, 18:10

Dat stukje A36 is toch dat hele korte stukje (tussen Belfort-oost en west van de A35 ?) Iets van 2.50 of zo, dat ik laatst met muntjes betaald heb en ook alleen een exit-tol (zonder kaartje dus).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » wo 27 nov 2019, 19:25

^^ 2,80 voor Belfort-Mulhouse, lees ik op Wikisara. Open systeem zonder kaartje inderdaad. Hoe dan ook zou het volgens het APRR-bericht uitsluitend gaan om het testen van de apparatuur, niet om het echte betalen.

Beide péages zullen lekkere testlocaties zijn: veel passanten dus veel data, maar niet meteen een enorme schaal. En La Fontaine, waar alle verkeer een overzichtelijk bedrag van 2,80 afrekent is een mooie plek om ook echt live te gaan en geen enorme schades te lijden wanneer het systeem toch nog niet helemaal blijkt te functioneren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » vr 14 feb 2020, 20:06

In 2021 of waarschijnlijker 2022 moet free-flow tolheffing worden ingevoerd op de A13 en A14: https://actu.fr/ile-de-france/buchelay_ ... 82777.html

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » do 07 jan 2021, 13:43

Er zijn klachten over de free flow-tolheffing bij Boulay. https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 10978.html

Ontevreden gebruikers zitten in een Facebook-groep. Op dit moment maar een 215 leden en 320 handtekeningen op een online petitie, dus geen enorm aantal, maar toch. De klachten komen erop neer dat weggebruikers boetes opgelegd krijgen vanwege niet-betalen, terwijl ze hetzij télepéage-gebruikers zijn (en kennelijk niet opgepikt zijn) hetzij handmatig wilden betalen maar door de apparatuur op de afrit een nul-bedrag opgelegd kregen. Het klinkt als kinderziektes, maar gebruikers winden zich er dan niet geheel ten onrechte over op dat de eerste keer dat ze ervan horen is wanneer ze een brief op poten krijgen met daarin meteen een straftarief van 20 euro verhoging.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » do 07 jan 2021, 16:07

215 leden vind ik nog relatief veel gezien het feit dat die aansluiting maar een paar dorpen bedient. Dat suggereert dat de kinderziektes relatief omvangrijk zijn. Er is ook wel een reden dat ze bij zo'n onbeduidende aansluiting gestart zijn.

Tegenwoordig zou hiervoor geen aansluiting worden gebouwd op tolwegen. De configuratie suggereert ook dat dit misschien vroeger geen tolweg was.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » do 07 jan 2021, 16:27

Chris schreef: do 07 jan 2021, 16:07 De configuratie suggereert ook dat dit misschien vroeger geen tolweg was.
Dat laatste zie ik niet zo. Dit is een klassieke afrit kort voor/na een groot tolstation op een open systeem. Deze diamantaansluiting met poorten in de helft van de rijrichtingen (namelijk wie moet betalen) is veel goedkoper om aan te leggen dan een klassieker tolplein voor de tol-richtingen en dan nog tolvrije rijbanen daar buitenom. Scheelt een kunstwerk en ruimte. Boulay was tot 2014 een sous-prefecture van het departement. Niet zo gek dat het een afrit krijgt, al is het geen grote plaats. Er zal wel wat forensenverkeer naar Metz zijn. Dat zal hebben gezorgd voor verhoudingsgewijs veel telepeage-gebruikers, wat het een fijne test-afrit maakte.

Of 215 leden dan veel of weinig is? Ik durf het niet te zeggen. Op Facebook zegt aantal volgers ook niet altijd heel veel. Misschien ben ik naïef, maar ik denk ook “als het echt een issue was, had je met dit project dat bijna twee jaar live is wel eerder méér moeten horen.”

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Vinny » vr 08 jan 2021, 15:45

Je moet het denk ik afzetten tegen de intensiteiten. En ik denk dat het ook niet zo verstandig is om de fouten van de exploitant te verhalen op de gebruikers. Ook niet als het er maar 200 zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » vr 08 jan 2021, 16:38

^^ Dat laatste zal als een paal boven water staan, maar in een geautomatiseerd proces als dit moet je wel tijdig in beeld krijgen dat je met een probleemgeval te maken hebt. “Het systeem” registreert een kenteken en kan dat niet aan een betaling (al dan niet in de vorm van een telepeage-registratie) koppelen en dan gaat er na een paar dagen automatisch een brief mét verhoging de deur uit naar de houder van het kenteken. Net zoals dat gebeurt bij iemand die gewoon écht niets heeft gedaan om te betalen. Waar in zo’n geautomatiseerd proces ontdekt SANEF dat er iets niet goed is gegaan? Als de brief bij de kentekenhouder terecht komt, is het te laat. Maar is er een realistische manier te bedenken om uit de data nog weg te filteren dat mogelijk sprake is van een probleemgeval en niet van klassieke flessentrekkerij?

Als je kijkt naar de probleemgevallen, zou het heel goed kunnen van wel. Begin er eens mee kentekens gekoppeld aan telepeage-abonnementen even op een stapeltje “handmatig” te leggen. En zo’n regel zou je ook best in het systeem kunnen brengen voor kentekens waar de betalingszuil van heeft gezegd dat er niets hoefde te worden betaald. De laatste groep zou ik sowieso laten vervallen onder het motto “onze fout”. De eerste een mailtje sturen met de boodschap “we hebben je op camera maar je passage is niet geregistreerd uit je badge, graag je akkoord dat we toch regulier in rekening brengen.” Ideetje?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Vinny » vr 08 jan 2021, 23:04

Ik werk inmiddels lang genoeg in de ICT om te weten dat je nooit een nieuw computersysteem operationeel kunt opleveren als er geen handmatige controles plaatsvinden. Onderschatting bij de wegbeheerder vind ik de meest logische verklaring. En het aantal is wellicht te verklaren dat de fouten vooral optreden als de servicedesk onderbezet is, bijvoorbeeld vanwege vakantie en feestdagen of, want het is Frankrijk, staking van het personeel.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » vr 08 jan 2021, 23:11

^^ Een treffende gedachte. Doet denken aan de opmerking van Sanef bij lancering van deze geautomatiseerde poorten: “dit kost geen werkgelegenheid; het zijn alleen andere banen op andere plekken.” Goed mogelijk dat ze de hoeveelheid andere banen op hoofdkantoor wat onderschat hebben inderdaad. Voor deze extra check.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Vinny » vr 08 jan 2021, 23:33

Een beter opgestelde brief had ook kunnen helpen:
"Geachte meneer, mevrouw,

Helaas hebben we geconstateerd dat u uw tol niet betaald heeft. Wellicht heeft ons systeem uw Télepeagebadge niet gedetecteerd, maar het kan ook zijn dat u zich vergeten heeft aan te melden. Dat kan alsnog via onze website. Als u tijdig reageert dan worden eventuele kosten niet doorgerekend"
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » za 09 jan 2021, 10:08

Het “wellicht is het aan uw aandacht ontsnapt” van een eerste aanmaning. Ik weet niet of je dat in het algemeen moet inzetten. Wie een bibliotheekboek te laat terugbrengt, krijgt toch ook meteen de boete. Maar als er dan iets vreemds aan de hand is, leg je het tenminste nog uit aan de balie. Wat een heel ander soort ervaring geeft dan meteen een boze brief met automatisch oplopende bedragen. Bij tol is het model er niet op geprijsd om nog even lief te gaan doen, zeker bij kleine bedragen. De kosten van een nette brief met de boodschap dat je nog kunt betalen zonder verhoging zijn al snel hoger dan het tolbedrag zelf. Het zou niet terecht zijn om die kosten structureel uit te smeren over andere gebruikers.

Om de jeukterm “customer journey” maar in te zetten: die moet kloppen. Niet bij de echte flessentrekkers te kwader trouw, wel bij nette trouwe klanten waar één keer iets gek blijkt te zijn gelopen. Wil je om de genoemde reden een model inzetten waar je meteen verhogingen krijgt (zonder de bibliotheek-balie-optie), dan moet je een hoge mate van zekerheid hebben dat de ontvanger van je brief in de eerste categorie zit. Dus de foutmarge moet omlaag. Voor een systeem in test-ontwikkeling bepaald niet het einde van de wereld, maar in de tussentijd heb je even wat kritische mensen nodig die actiever meekijken wat deze Sanef-computer allemaal uitspuugt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Vinny » za 09 jan 2021, 10:18

Wie een bibliotheekboek te laat terugbrengt,
Het gaat niet om het fysiek het gooien van het boek in de bibliotheekbrievenbus, het gaat om de detectie van het computersysteem dat de tijd van het terugbrengen niet (goed) geregistreerd heeft. Het was duidelijk dat de barrièreloze tol een test was. Kortom, dan kun je wat mij betreft niet bij voorbaat de problemen in de schoenen van de klant schuiven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Chris » za 09 jan 2021, 10:29

Free-flow tolheffing is andere techniek dan de gebruikelijke télépéage waarbij een foute lezing nog hersteld kan worden door de lage snelheid (30 of minder). Als iemand met 80 door een tolpoort rijdt dan is er geen mogelijkheid om nog eens de lezing te doen. Als dat bij een bepaald percentage gebeurt loopt het zelfs op zo'n onbelangrijke aansluiting uiteindelijk nog wel op. Het kan best zijn dat het 9 van de 10 keer goed gaat. Maar je wilt niet elke 10e keer meteen een boete van 20 euro krijgen. Want de bewijslast wordt ook nog eens bij de gebruiker gelegd terwijl die geen mogelijkheid heeft om aan te tonen dat het probleem bij de apparatuur ligt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door waldo79 » za 09 jan 2021, 10:37

Maar men zal toch eerst uitgebreid willen testen waarbij het aantal fouten binnen een acceptabele marge ligt. Bijvoorbeeld: het aantal missers mag niet meer bedragen dan eens op de 50.000 passages...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Vinny » za 09 jan 2021, 10:42

Maar dat is toch de belangrijkste reden van de test? Zorgen dat de batches ook werken bij 80-100 km/h. Als dat kan kunnen de barrières op meer locaties weg. Scheelt tijd :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Pino » za 09 jan 2021, 11:27

^^ De poort bij Boulay heeft toch een bewegwijzerde maximumsnelheid van 50? Maar goed, als snelheid het probleem zou kunnen zijn, moet je eerder kijken naar wat er op de Spaanse AP-7 bij Granollers uit komt, of op de Pedemontana Lombarda-snelwegen bij Milaan. Daar gelden hogere maximumsnelheden en zijn er meer gebruikers, op dezelfde badge- en registratie-techniek. Weet niet of daar vergelijkbare verhalen over rondgaan?

En eens met Vinny dat in een testfase wat meer coulance past. Ik wilde maar zeggen dat bij echte implementatie strengheid onvermijdelijk zal zijn. Maar dat kán dus pas wanneer de foutmarge lager is. Dat je dus echt met 99.99% zekerheid weet dat dat bibliotheekboek nog niet is ingeleverd en dat het geen registratieprobleem was of iets dat een poging tot terugbrengen frustreerde.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F] Tolwegen zonder tolpoorten • péages sans barrière

Bericht door Coen Tunnel » zo 10 jan 2021, 21:45

Pino schreef: vr 08 jan 2021, 16:38Als je kijkt naar de probleemgevallen, zou het heel goed kunnen van wel. Begin er eens mee kentekens gekoppeld aan telepeage-abonnementen even op een stapeltje “handmatig” te leggen.
Dat is juist het probleem. In Frankrijk is zo'n badge niet kentekengebonden.

Plaats reactie