Aanvaring Friesenbrücke spoorlijn Groningen - Leer

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Vinny
Voorzitter & Moderator

Re: Aanvaring Friesenbrücke spoorlijn Groningen - Leer

Bericht door Vinny » di 14 nov 2017, 18:55

Er is ook wat geld nog van die scheepswerf beschikbaar en de verzekeringsmaatschappij. Ik vermoed dat het financieel allemaal wel net uitkan, ook met wat steun uit de Nederlandse provincies.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

bosmastenbroek
zandpaadje

Bericht door bosmastenbroek » wo 13 dec 2017, 22:57

DUURT WEL LANG:)
BONN 6 SEPTEMBER 2017, 13:00

Er komt een nieuwe snelle draaibrug ter vervanging van de eind 2015 kapot gevaren basculebrug over de Ems bij Weener.
Deze nieuwe Friesenbrücke is begroot op circa 50 miljoen euro, 20 miljoen meer dan reparatie van de oude brug. De brug moet in 2024 klaar zijn

bosmastenbroek
zandpaadje

Bericht door bosmastenbroek » wo 13 dec 2017, 22:59

maar het is natuurlijk van de Zotte dat Meyer scheepswerf zolang is blijven hangen in Papenburg: dat zou in Nederland wss niet hebben gekund ?
Ze doen ook proefvaarten vanuit de eemshaven. En verkassen is wss NU te duur ?

bosmastenbroek
zandpaadje

Bericht door bosmastenbroek » wo 13 dec 2017, 23:50

ik he met smaak de humor gelezen die in dit forumonderwerp is geslopen.Dank aan allen die hebben bijgedragen !

PS: Ik kwam bij toeval hier omdat ik in 2015 15 weken in Weener e.o.heb vertoeft.
De Norwegian Escape(wss geschikt voor opvissen van asielzoekers in Das Mittelmeer?:) te water heb zien gaan
En door het lezen van de Ostfriesche het gevalltje van de brug ken

at least: sinds kort woont er 'n Duitse persoon bij mij en die moet nu voor de 3e keer in 1 mnd van Zwolle naar Leer met de trein

bosmastenbroek
zandpaadje

Bericht door bosmastenbroek » do 14 dec 2017, 16:00

in NL gaat er ook van alles niet goed,maar het wordt "mooi" verpakt:

Mediabericht verwijderd. Het is niet toegestaan mediaberichten volledig over te nemen en al helemaal niet zonder zelf een discussie aan te snijden of zonder juiste bronvermelding. Bovendien ging dit bericht in zijn totaliteit niet over het onderwerp, waarmee het off-topic is.

M.v.g.
Moderator Snelwegfreak

Robbert297
autoweg
Contacteer:

Bericht door Robbert297 » do 14 dec 2017, 17:37

bosmastenbroek schreef:
wo 13 dec 2017, 22:59
maar het is natuurlijk van de Zotte dat Meyer scheepswerf zolang is blijven hangen in Papenburg: dat zou in Nederland wss niet hebben gekund ?
Ze doen ook proefvaarten vanuit de eemshaven. En verkassen is wss NU te duur ?
Het verhuizen van de Meyer Werft naar een andere locatie zal de economie daar schade aanrichten. Een nieuwe brug bouwen waarbij de schepen onderdoor kunnen zonder dat er een brugdeel afgetakeld hoeft te worden lost het 'probleem' op waar de Meyer Werft al een tijdje mee zat. Ze hebben daar nu ook geen last meer van, te zien aan de twee onderstaande foto's.

De foto's zijn gemaakt tijdens een bezoekje aan Weener op 14 oktober 2017.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Flickr Wegen en Projecten | Flickr Allerlei

"The easiest and simplest thing that any one can do to make their car safer, more gas efficient, whatever... Check the tire pressure." - Richard Hammond

Plaats reactie