Fotowedstrijd TransTec Adviseurs

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
TransTec
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 aug 2009, 13:35

Fotowedstrijd TransTec Adviseurs

Bericht door TransTec » ma 03 aug 2009, 13:37

Graag maak ik jullie atent op de fotowedstrijd die wij organiseren, met als thema: openbaar vervoer, altijd en overal. Deelnemen kan tot 21 september 2009. De drie winnende foto's winnen een mooie prijs. De mooiste en beste foto's worden ook gebruikt voor onze kalender voor het jaar 2010. De inzendingen kunnen worden verstuurd naar het email-adres: <mail verwijderd>. Voor alle informatie en het wedstrijdregelement verwijs ik graag naar de webpagina: ....

Veel succes bij een eventuele deelname aan de wedstrijd!
Laatst gewijzigd door Palance op ma 03 aug 2009, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dit lijkt me eerder een reclameuiting. Tijdelijk op slot gezet.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Fotowedstrijd TransTec Adviseurs

Bericht door Attietattie » ma 03 aug 2009, 13:44

Een 'mooie' prijs... Altijd al willen hebben. Prima manier om gratis aan foto's te komen.

Of mag ik niet zo achterdochtig zijn?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd TransTec Adviseurs

Bericht door Paixao » ma 03 aug 2009, 16:18

Natuurlijk mag en kun je zo achterdochtig zijn, Attietattie. Fotowedstrijden hebben over het algemeen tot doel om gratis aan foto's te komen, in sommige gevallen zelfs met de kosteloze overdracht van alle rechten.

Uit de spelregels van deze wedstrijd:
Spelregels TransTec fotowedstrijd 2009 schreef:(...)
- TransTec mag ingezonden foto’s in de toekomst onbeperkt gebruiken
(...)
- Deelnemers krijgen geen vergoeding
(...)
- Je hebt de ingezonden foto’s zelf gemaakt (of je beschikt over de rechten) en je hebt bij het maken ervan geen inbreuk gepleegd op rechten van derden (bijvoorbeeld in het kader van het auteursrecht of portretrecht); bij inbreuken blijft de volledige aansprakelijkheid bij de fotograaf
(...)
Uit deze spelregels (en alle overige niet voor dit onderwerp relevante regels) blijkt dat TransTec de foto's inderdaad graag wil gebruiken. Dat kan. Er blijkt niet uit deze regels dat het auteursrecht op de foto's wordt overgedragen aan TransTec; er wordt in elk geval géén vergoeding uitgekeerd. Ergo, de inzender zou mogen verwachten dat alle rechten bij de inzender blijven en dat TransTec bij ieder gebruik van de betreffende foto de betreffende naam van de inzender vermeldt. Ik vraag me af of dát inderdaad wel zo is...

Overigens ook nog een opvallend iets:
Spelregels TransTec fotowedstrijd 2009 schreef:(...)
- Foto’s mogen oud of nieuw zijn, maar de voorkeur gaat uit naar recente foto’s
(...)
- Het doel van de fotowedstrijd is het plezier in het fotograferen te bevorderen en de creatie van een historisch relevant beeldoverzicht van (openbaar) vervoer aan het eind van de 20e en het begin van de 21e eeuw
(...)
Dus het doel is het maken van een 'historisch relevant beeldoverzicht' maar de voorkeur gaat uit naar recente foto's. Kennelijk is de definitie van 'recent' zo ruim dat het eind van de 20e eeuw, inmiddels bijna 10 jaar geleden, nog tot 'recent' gerekend kan worden ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd TransTec Adviseurs

Bericht door Palance » ma 03 aug 2009, 19:00

Dit lijkt me een gevalletje reclame. Ik sluit dit topic en pas het origineel aan. Mocht de originele poster daar moeite mee hebben dan kan hij per PB met mij contact opnemen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Fotowedstrijd TransTec Adviseurs

Bericht door Attietattie » ma 03 aug 2009, 19:35

Had dan ook meteen de spelfouten eruit gehaald. :puh2:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie