[vragenlijst] Groen, avontuurlijk en goedkoop alternatief OV

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
BartN
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:13

[vragenlijst] Groen, avontuurlijk en goedkoop alternatief OV

Bericht door BartN » di 15 dec 2009, 21:28

Beste forumbezoeker,

Zal mijzelf als eerste introduceren: ik ben Bart, eerstejaars Master student Industrial Design op de Technische Universiteit Eindhoven.

Voor mijn huidige project heb ik nieuwe mogelijkheden voor navigatiesystemen onderzocht en aansluitend een nieuwe dienst bedacht: Together; een goedkoop, groen en avontuurlijk vervoersplatform gebruikmakende van de data beschikbaar gesteld door navigatiesystemen. Een poging carpoolen en liften de 21e eeuw in te tillen.

Meer informatie over dit concept is te vinden op:

gesloten

Om te bepalen of het concept kan slagen en om uit te vinden wat er beter kan wil ik jullie verzoeken de vragenlijst op deze pagina in te vullen. Andere opmerkingen/vragen kunnen uiteraard op dit forum.

Alvast bedankt!

Groeten,

Bart

p.s. mocht deze post in strijd zijn met forumregels; verwijder deze post en mijn excuses voor het ongemakt.
Laatst gewijzigd door BartN op do 07 jan 2010, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [vragenlijst] Groen, avontuurlijk en goedkoop alternatief OV

Bericht door Coen Tunnel » di 15 dec 2009, 21:49

Het idee doet me erg denken aan de Duitse Mitfahrerzentralen.

BartN
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:13

Re: [vragenlijst] Groen, avontuurlijk en goedkoop alternatief OV

Bericht door BartN » di 15 dec 2009, 22:09

Klopt. Zo zijn er ook nog heel veel andere vergelijkbare websites met als 'grote' speler in Nederland: http://www.karzoo.eu/

Waar mijn idee verschilt is dat diegene die een rit wil aanbieden dit niet hoeft in te geven. Het navigatiesysteem in zijn auto stuurt deze data door zodat het aanbod veel actueler en ruimer is dan vergelijkbare sites. Daarnaast is de bedoeling van TomTom Together dat het matchen real-time kan wat inhoudt dat wanneer een ritzoekende NU van Eindhoven naar Amsterdam wil, het systeem kijkt welke deelnemende automobilisten zich op die route bevinden, een vraag stuurt naar hun TomTom en er direct een match kan worden gemaakt.

Plaats reactie