[OV-Chipkaart] Overstap naar OV Pay

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door boe! » vr 11 jul 2014, 12:22

Peter schreef:Nu blijkt dat ik mijn OV-fiets abonnement niet kan koppelen aan de businesskaart.
Hetgeen logisch is, want het OV-fiets product voor particulieren is een ander product als de OV-fiets voor de zakelijke klant. Met de business card kan je een OV-fiets huren zonder abonnement.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door RSK » vr 11 jul 2014, 12:57

^^ Ja, want we zouden ook eens een toegankelijk en overzichtelijk systeem hebben... Iedereen moet in een hokje, en kan vooral niet genieten van wat in het andere hokje hoort. Die hele kaart met alle bijkomende onmogelijkheden is een nog grotere OV-blamage dan het fiasco op de HSL. :facepalm:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door boe! » vr 11 jul 2014, 13:03

^^ In dit geval kan zowel de consument als de zakelijke reiziger een fiets huren. Daarin is geen verschil. Het verschil zit in de kostenstructuur waarbij de overheadkosten voor een bedrijf groter zijn, als voor een consument. Dit verschil tussen consument en zakelijk zie je bij veel meer bedrijven (o.a. banken en telecombedrijven).

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door Peter » vr 11 jul 2014, 13:12

boe! schreef: Met de business card kan je een OV-fiets huren zonder abonnement.
Nee, hoor dat kan niet, behalve als je werkgever dat "abonnement" betaald heeft, en dat heeft mijn werkgever niet.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door RSK » vr 11 jul 2014, 13:17

boe! schreef:In dit geval kan zowel de consument als de zakelijke reiziger een fiets huren. Daarin is geen verschil. Het verschil zit in de kostenstructuur waarbij de overheadkosten voor een bedrijf groter zijn, als voor een consument. Dit verschil tussen consument en zakelijk zie je bij veel meer bedrijven (o.a. banken en telecombedrijven).
Dat er in sommige gevallen verschil is tussen privé en zakelijk is niet meer dan logisch. Maar dit slaat ronduit nergens op. Het komt er eigenlijk op neer dat je ergens met zakelijke inkopen aan de kassa staat met je pinpas van ABN-AMRO, waarop de caissière zegt "Sorry meneer, dat kunt u niet betalen met deze pas. Voor zakelijke betalingen heeft u een bankpas van ING nodig." Klinkt misschien wat gestileerd, maar het komt er wel op neer. De OV-Chipkaart is namelijk niet meer dan een veredeld betaalmiddel voor reizen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door sirdanilot » vr 11 jul 2014, 13:44

Peter schreef:Mijn werkgever is voor woon-werk kaarten overgestapt naar business-cards, ipv traject kaarten of OV-jaarkaarten.
Ik heb de trein-vrij versie, waar ook ander OV op zit. Een eigen OV-kaart heb ik dus niet meer nodig.

Nu blijkt dat ik mijn OV-fiets abonnement niet kan koppelen aan de businesskaart. Ik moet dus een aparte (persoonlijke) OV-kaart aanschaffen om een (OV) fiets te huren, terwijl ik verder geen enkel nut heb voor die kaart. Belachelijk. Ik heb mijn OV-fiets abonnement opgezegd.
Eigenlijk zou die zakelijke kaart gewoon moeten werken als een ' product ', net zoals de student - week - vrij enzo. Dan zou je op je ene kaart je zakelijke reisproduct moeten kunnen hebben en ook andere producten zoals ov-fietsabonnement en dergelijke. Ik vind het raar dat voor zakelijk opeens geldt dat je een andere kaart krijgt.

Op welke stations zijn de poortjes nu eigenlijk dicht? Ik heb gespot:

Amsterdam: RAI, Zuid en Duivendrecht. Ik dacht ook Lelylaan.
Almere: Centrum en Buiten (volgens mij al heel lang zo)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door Palance » vr 11 jul 2014, 13:57

sirdanilot schreef:Eigenlijk zou die zakelijke kaart gewoon moeten werken als een ' product ', net zoals de student - week - vrij enzo. Dan zou je op je ene kaart je zakelijke reisproduct moeten kunnen hebben en ook andere producten zoals ov-fietsabonnement en dergelijke. Ik vind het raar dat voor zakelijk opeens geldt dat je een andere kaart krijgt.
Probleem is dan dat de in- en uitckechapparatuur niet kan weten of jij op dat moment zakelijk reist of privé (of een combinatie daarvan). Ik kan me op dat vlak voorstellen dat je 2 kaarten krijgt al ben ik er zelf niet blij mee.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door sirdanilot » vr 11 jul 2014, 14:01

Dan zou het mogelijk moeten zijn om op de bonnefooi een ov fiets te huren met elke ov chipkaart en dat dit bedrag dan gewoon als ' reiskosten' in rekening wordt gebracht, in plaats van dat je per se een abonnement nodig hebt.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door petervdveen » vr 11 jul 2014, 14:34

Ik heb gewoon een zakelijke en privé bankpas, snap niet waarom dat gek is. Als ik ergens moet pinnen kan ik niet aangeven van welke rekening het af moet. Met het inchecken in OV is dat ook niet mogelijk.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door boe! » vr 11 jul 2014, 14:44

sirdanilot schreef:Op welke stations zijn de poortjes nu eigenlijk dicht? Ik heb gespot:

Duivendrecht
Duivendrecht niet (ik ben daar gisteren nog geweest).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door boe! » vr 11 jul 2014, 14:47

Peter schreef:
boe! schreef: Met de business card kan je een OV-fiets huren zonder abonnement.
Nee, hoor dat kan niet, behalve als je werkgever dat "abonnement" betaald heeft, en dat heeft mijn werkgever niet.
Daarmee raak je de kern van het verhaal: de NS Businesscard is geen persoonlijke chipkaart. Daar kan je dus geen persoonlijk OV-fietsabonnement op zetten. Jouw naam staat misschien wel op de kaart, maar de contractant is jouw werkgever.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Peter » vr 11 jul 2014, 15:17

Voor OV-fiets geldt dat je een OV-chipkaart moet koppelen aan je account. Nieuwe chipkaart (vervaldatum), nieuwe koppeling. Dat ging goed met de Ovkaart die ik via mijn werkgever had. Niet met de businesskaart. De kaart is alleen maar een vorm van ID, omdat het abonnement en de huur gewoon van je bankrekening worden afgeschreven en niet via de Ov kaart worden afgeschreven. Of die ID nu zakelijk is of niet is niet relevant. De fietsenverhuurder weet zo dat je een abonnement hebt op OV-fiets.
PS Dat kan nu of straks wel voor het stallen van je eigen fiets, maar dat is een ander punt.

Wie als woon-werk een business-kaart heeft, heeft feitelijk een trajectkaart. Alles buiten het traject wordt aan de werkgever (of contractor daarvan) in rekening gebracht, die het van het salaris kan afhalen of anders verrekenen. In mijn geval zit alle OV (behalve Hispeed Adam-Rdam) op mijn kaart. Dus ik krijg nooit een rekening in theorie, hoewel ik toch een 4 Euro salaris-afschrijving krijg als ik niet heb uitgecheckt in de tram of bus (Vergeten of apparatuur in de war). Kan ik overigens nergens aanvechten

PS Als al je OV-reizen via de business kaart gaat, is het dan logisch /redelijk dat je ook nog een persoonlijke chipkaart koopt ? Die je dan ook nog eens niet samen met de businesskaart in je portemonnaie kan stoppen omdat de kaartlezers dan in de war raken...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door RSK » vr 11 jul 2014, 15:20

sirdanilot schreef:Op welke stations zijn de poortjes nu eigenlijk dicht?
Woerden staat op het programma, dat station was eerder ook al 'dicht' met de poortjes, om te zien hoe dat zou gaan. Woerden is een soort proefstad voor van alles en nog wat. Zo zijn er in het verleden proeven gedaan met pinnen en chippen, evenals bepaalde tests omtrent producten en indeling in supermarkten. Alleen met goede ontsluitingswegen is nog geen experiment gestart. :rofl2:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Peter » vr 11 jul 2014, 15:38

Waarschijnlijk sluit men op dit moment alleen de poortjes maar als er iemand van (via) NS aanwezig is voor assistentie, dus niet op onreguliere uren en wellicht ook niet in de spits. Vandaag in Leiden veel ingehuurde NS-studenten, maar wel alle poortjes open.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door sirdanilot » vr 11 jul 2014, 16:38

boe! schreef:
sirdanilot schreef:Op welke stations zijn de poortjes nu eigenlijk dicht? Ik heb gespot:

Duivendrecht
Duivendrecht niet (ik ben daar gisteren nog geweest).
:facepalm:
Ik kom hier bijna elke dag nu en loop gewoon zo snel mogelijk door altijd. Er staan wel poortjes maar misschien zijn ze inderdaad niet dicht, ik moet altijd rennen om overstap te halen... Wat wel opvalt is dat GVB en NS poortjes naast elkaar staan.
Ik zal zo nog eens kijken of ze inderdaad niet dicht zitten.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door boe! » vr 11 jul 2014, 17:33

^^ Het NS-poortje aan de buitenkant van de hoofdingang is open.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Vinny » vr 11 jul 2014, 20:22

Jeroen schreef:Vandaag voor het eerst sinds jaren weer een keer met een Nederlandse trein gereisd. Die nieuwe treinkaartjes ('eenmalige ov-chipkaart') lijken weinig af te wijken van de vorige kaartjes, enkel een iets dikker papier en je moet nu in- en uitchecken.

De prijzen lijken wel fors gestegen te zijn. Ik betaal nu voor een retourtje (2 x 14 km) €6,66 + €1 toeslag. Dat is omgerekend €0,27/km, ongeveer 3 keer zo veel wat ik met de auto aan benzine kwijt ben. :shutup:
Je reist een te korte afstand. Als je bijv. een abonnement zou hebben of in plaats van 2x14, 2x140 kilometer gereisd zou hebben dan zou je veel minder geld per kilometer kwijt zijn. Ik denk dat je iets meer dan de reeële kosten in termen van vervoerswaarde betaald hebt. In feite subsidieren incidentele reizigers de abonnementshouders namelijk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Business-card + OV-fiets

Bericht door Vinny » vr 11 jul 2014, 20:24

RSK schreef:
sirdanilot schreef:Op welke stations zijn de poortjes nu eigenlijk dicht?
Woerden staat op het programma, dat station was eerder ook al 'dicht' met de poortjes, om te zien hoe dat zou gaan. Woerden is een soort proefstad voor van alles en nog wat. Zo zijn er in het verleden proeven gedaan met pinnen en chippen, evenals bepaalde tests omtrent producten en indeling in supermarkten. Alleen met goede ontsluitingswegen is nog geen experiment gestart. :rofl2:
Woerden is de meest gemiddelde stad van Nederland.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Jeroen » vr 11 jul 2014, 21:47

Vinny schreef:
Jeroen schreef:Vandaag voor het eerst sinds jaren weer een keer met een Nederlandse trein gereisd. Die nieuwe treinkaartjes ('eenmalige ov-chipkaart') lijken weinig af te wijken van de vorige kaartjes, enkel een iets dikker papier en je moet nu in- en uitchecken.

De prijzen lijken wel fors gestegen te zijn. Ik betaal nu voor een retourtje (2 x 14 km) €6,66 + €1 toeslag. Dat is omgerekend €0,27/km, ongeveer 3 keer zo veel wat ik met de auto aan benzine kwijt ben. :shutup:
Je reist een te korte afstand. Als je bijv. een abonnement zou hebben of in plaats van 2x14, 2x140 kilometer gereisd zou hebben dan zou je veel minder geld per kilometer kwijt zijn. Ik denk dat je iets meer dan de reeële kosten in termen van vervoerswaarde betaald hebt. In feite subsidieren incidentele reizigers de abonnementshouders namelijk.
Dat geloof ik zeker, maar dan nog lijken de tarieven buitenproportioneel te zijn gestegen. 5 geleden maakte ik nog wel eens incidenteel een retourtje naar een stad 25 kilometer verderop. Dat kostte me toen €6,80, net als bovengenoemd voorbeeld gewoon 2de klas zonder korting. Dat is 2 x 25 / 6,80 = €0,14/km. Dat is dus bijna een verdubbeling in 5 jaar tijd.

Los van het feit dat het OV voor mij sowieso al om praktische en tijdsredenen geen alternatief is, is het gewoon duur geworden. Mijn auto verbruikt ongeveer 1:17, met de huidige brandstofprijzen is dat ongeveer €0,10/km. Verzekering, wegenbelasting en afschrijving is bij elkaar ongeveer 100 euro in de maand aan vaste lasten waar ik sowieso niet onderuit kom. Daar komt nog een paar cent per kilometer bij voor het onderhoud en dan kan ik toch niet anders dan tot de conclusie komen dat zelfs met alleen reizen een kleine auto nog steeds goedkoper zal zijn dan reizen met het OV, zeker als je al een auto bezit (waar veel mensen toch niet onderuit komen).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Vinny » vr 11 jul 2014, 21:50

Ja, ik ben 29 euro per maand kwijt aan treinreizen. Onbeperkt reizen vanaf vrijdagavond tot en met zondagnacht, en in de overige daluren met korting. Dus voor mij is de trein in alle gevallen veel goedkoper dan een auto... :oops:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door RSK » vr 11 jul 2014, 21:51

^^ Vorige week heb ik zelfs berekend dat als iemand vanuit Bodegraven met de trein naar Ede gaat, het qua brandstofkosten uit kan om diegene met een kleine auto weg te brengen en weer terug te rijden. Dan ben je dus minder kwijt dan een enkeltje kost.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Vinny » vr 11 jul 2014, 21:54

Vergeet niet dat je nu wel vaak kunt reizen in tariefklasse C. Dat zijn promotiedagkaartjes die de NS verkoopt aan grote winkelketens.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Jeroen » vr 11 jul 2014, 22:06

Zélfs als het OV aanzienlijk goedkoper zou zijn, zou ik nog steeds niet snel geneigd zijn het OV te pakken. De factor tijd is mij best veel waard en als je iedere dag de helft van de reistijd kan besparen door met de auto te reizen dan is dat zeker als een behoorlijke winst te beschouwen.

Qua kosten hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat voor eisen je aan je auto hebt. Ik heb een paar weken een geleden een nieuwe auto gekocht in het kleinste segment van een Koreaans merk. Tegenwoordig hoef je je daarvoor niet meer schamen, omdat die qua comfort en prestaties absoluut niet meer te vergelijken zijn met de koekblikken van vroeger. En veel mensen die een groter model auto kopen gebruiken de extra ruimte toch al bijna nooit, terwijl je er navenant veel extra voor betaald.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Davy » vr 11 jul 2014, 22:21

^^ Idem voor mij: voor woon-werkverkeer is OV voor mij geen optie, reistijd is minstens het dubbele en het is totaal niet flexibel.

In september doe ik een treinreis naar Charleroi luchthaven, puur om de parkeerkosten. Reistijd 3, 5 uur, met de auto 1h40 minuten...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Snelwegfreak » vr 11 jul 2014, 22:51

Het is niet alleen de reistijd, maar daaraan gekoppeld ook de energie die het kost. Anderhalf uur autorijden is veel minder inspannend dan drie uur in de trein zitten. Met dat laatste, wat ik regelmatig doe, ben ik echt gesloopt als ik thuis kom.
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door boe! » vr 11 jul 2014, 22:53

Davy schreef:^^ Idem voor mij: voor woon-werkverkeer is OV voor mij geen optie
Het is dus wel een optie, maar eentje waar je liever geen gebruik van maakt.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door verfmeer95 » vr 11 jul 2014, 22:56

^^ Voor mij is het dan wel weer een optie. Schiedam-Leiden is een route die je niet graag doet in de spits, maar met de trein en je er binnen 28 minuten. Inclusief voor- en natransport ben ik 45 minuten bezig, terwijl je er met de auto minimaal zo lang over doet.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Davy » vr 11 jul 2014, 23:14

boe! schreef:
Davy schreef:^^ Idem voor mij: voor woon-werkverkeer is OV voor mij geen optie
Het is dus wel een optie, maar eentje waar je liever geen gebruik van maakt.
Ook fout: ik heb namelijk geen 9-tot-5 kantoorbaantje... OV rijdt simpelweg vaak niet op de tijden dat ik van of naar mijn werk moet reizen.

Voor heel veel typisch woon-werkverkeer moet OV het al heel snel afleggen t.o.v. de auto omwille van hetgeen ik eerder zei. Laat trouwens ieder zelf zijn keuze maken, de meesten weten echt heel goed wat de beste keuze is... Want als er 1 iets is waar ik me aan erger zijn het de OV-freaks die menen te moeten bepalen hoe men moet reizen, en waar alle middelen goed genoeg zijn om dat proberen af te dwingen.

En wat die chipkaart betreft: ik zag een heel goed punt en dat is dat de incidentele OV-reiziger steeds meer en meer opdraait voor dit soort fratsen. Mij niet gezien in ieder geval...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door Vinny » vr 11 jul 2014, 23:17

Voor woon-werkverkeer heb ik echt geen auto nodig: ik loop nog steeds in ongeveer 3 minuten naar mijn werk 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [OV-Chipkaart] Implementatie-perikelen #2

Bericht door petervdveen » za 12 jul 2014, 0:52

Snelwegfreak schreef:Het is niet alleen de reistijd, maar daaraan gekoppeld ook de energie die het kost. Anderhalf uur autorijden is veel minder inspannend dan drie uur in de trein zitten. Met dat laatste, wat ik regelmatig doe, ben ik echt gesloopt als ik thuis kom.
Dus 3 uur lang op een stoel zitten is vermoeiender dan 1,5u auto rijden in ander verkeer waar je ook nog eens heel goed je hoofd er bij moet houden?
Geen idee wat jij allemaal doet in die trein, maar ik raad je aan om het iewat rustiger aan te doen..
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Plaats reactie