Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Hajo » zo 28 feb 2010, 13:59

Een verbinding die, als het aan de SP, D66, GL en PvdA ligt, in ere wordt hersteld, is een tramverbinding vanaf de Uithof naar station Driebergen-Zeist.

Onlangs zijn de definitieve plannen voor het station Driebergen-Zeist gepresenteerd. Aan de Zeister zijde komt een nieuw waaiervormig busstation. Daar moet ook de tram stoppen. Het station zelf wordt geheel vernieuwd en de trein krijgt er een spoor bij: 4 i.p.v. de huidige 3. De overgang wordt vervangen door een tunnel onder het spoor. Het gebied tussen het station en de A12 gaat ook op de schop: RWS wil de weg daar tot 2x2 verbreden.

Als alle tramplannen doorgang vinden, kun je straks met de tram vanuit Leidsche Rijn of Nieuwegein / IJsselstein zonder overstappen naar station Driebergen-Zeist reizen, zo is de bedoeling.

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door RoelZ1 » zo 28 feb 2010, 14:26

Zouden er mensen zijn die vanaf Leidsche Rijn de tram naar Driebergen-Zeist nemen? ;).. De trein lijkt me sneller daar. Neemt niet weg dat het wel een interessante verbinding is op de deeltrajecten.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Willem » zo 28 feb 2010, 15:54

De tram krijgt, komende uit De Uithof, eerst een kronkelroute door Zeist voordat deze bij het eindpunt aan het station komt?

Een dergelijke tram is alleen zinvol als er tussen De Uithof en Utrecht CS eveneens een tram (dezelfde lijn) gaat rijden.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Mandelsoft » zo 28 feb 2010, 16:04

Hopelijk bedoelen ze niet de Uithof in Den Haag (eindhalte RR4). Dat zou een erg lange tramverbinding worden :mrgreen:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Rene » zo 28 feb 2010, 21:40

Jaja, en hoe komt die lijn er ? Waarschijnlijk door inleveren van weginfrastructuur.
Ik zie nu al in gedachten één rijbaan van de Utrechtseweg opgeofferd worden aan een vrijliggende trambaan :neenee:
Of de lijn wordt aangelegd over het tracé van de westelijke randweg Zeist, want als het een tram is, is het natuurlijk wèl goed... :roll:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door waldo79 » ma 01 mar 2010, 11:42

westelijke randweg
En waar haal je de reizigers dan vandaan?
Waarom weer dit plan: Driebergen-Zeist is al prima ontsloten per trein en bus. Daar hoeft echt geen tram bij :kwaad:

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door RoelZ1 » ma 01 mar 2010, 12:01

Ik neem aan dat die tram in de plaats van de meeste bussen komt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door waldo79 » ma 01 mar 2010, 13:03

Dan wordt Driebergen vast het eindpunt van de bussen vanaf de Utrechtse Heuvelrug :)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Hajo » ma 01 mar 2010, 18:01

Rene schreef:Jaja, en hoe komt die lijn er ? Waarschijnlijk door inleveren van weginfrastructuur.
Ik zie nu al in gedachten één rijbaan van de Utrechtseweg opgeofferd worden aan een vrijliggende trambaan :neenee:
Of de lijn wordt aangelegd over het tracé van de westelijke randweg Zeist, want als het een tram is, is het natuurlijk wèl goed... :roll:
Over een tracé is nog niets bekend. Het is nog slechts een voornemen. Of de tram over het tracé van de ooit geplande (en definitief geschrapte) westelijke randweg komt te liggen, waag ik te betwijfelen. De tram stopt zo namelijk niet in het centrum van Zeist (Hogeweg).

Wat betreft de Utrechtseweg Utrecht - Zeist: die gaat sowieso op de schop. Met of zonder tram. De weg wordt versmald (er blijven wel 2x2 rijstroken beschikbaar) en DV-ingericht. De Vmax is en blijft 80 km/h. Aan weerszijden is een parallelweg gedacht voor lokaal verkeer. Dit alles wordt met bomen omzoomd. "Uiteraard" krijgt de bus voorrang bij de VRI's.

Begin van deze werkzaamheden, waaronder ook de "strekking" (de N237 gaat dan rechtdoor, de TOTSO verdwijnt) van de afslag naar Soesterberg en Amersfoort ten noorden van Zeist, is voorzien voor eind dit jaar. Ik heb op die genoemde plek al geruime tijd landmeters aan het werk gezien. Ook werd er hier en daar gegraven. (Bodemonderzoek? Kabels?)

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 10:08

Ik ben nieuw op dit forum, nou ja nieuw? Ik heb meegedaan op "OVinNederland". Daar werd ik er uit geknikkerd omdat "mijn mening teveel ergernis opleverde". Dan weet je vast wat je te wachten staat. ;)

Ik zie ook dat dit hoofdzakelijk een wegenforum is en het OV slechts een bijwagen. Het begrip "Bijwagen" is sinds de invoering van de gelede trams en treinstellen van NS en de particulieren totaal onbekend. Dat geldt ook voor de "Zeister tram" die hier ooit gereden heeft. De "Zeister tram" was een tram met bijwagens. En dat zal het ook weer moeten worden.

Ik zie alleen al in dit topic al de zure gezichten over "inleveren" van wegruimte voor de "Zeister tram". Bedenk wel, de tram komt in de plaats van het wegverkeer. Het wegverkeer dat nauwelijks duurzaam te maken is. Op andere forums (ook die waar ik uitgekotst ben, ik kom er met een proxyserver toch wel) zie ik ideëen over bv de fiets op de bus. De tram (met bijwagens) doet zoiets probleemloos.

De oorzaak van de congestie is gelegen in vroeger beleid van de PvdA, die er voor zorgde dat men ver van z'n werk ging wonen, men moest in een koophut (naderhand onverkoopbaar).

Men oppert hier ook dat de trein naar Driebergen-Zeist een betere optie is.

Fout!

Er wordt hier voorbij gegaan aan het feit dat er tussen Utrecht en Driebergen-Zeist ook mensen wonen. Dit is typisch een antwoord van mensen die ver van hun werk wonen. De tram kan voor korte afstanden een prima alternatief zijn voor de stinkende aardgasbus, die nog steeds fossiele brandstof gebruikt. Ik hoor van mensen in Wageningen dat chauffeurs van de Valleilijn melden dat hun bus na VIJF jaar slooprijp is. De tram gaat 30 jaar mee! En mits modulair opgezet, gaat het concept eeuwig mee.

De nieuwe "Zeister tram" kan zoals de oude "Zeister tram" doorgetrokken worden naar Wageningen en Arnhem, want ook daar wonen scholieren en mensen die voor bv familiebezoek de tram gaan gebruiken. En die tram kan veel meer innovatieve modules meenemen dan de dom gehouden Hollander kan bedenken. Daarover later meer.

Ik besluit even met een mogelijke compositie voor die "Zeister tram".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Rene » zo 28 nov 2010, 11:01

aod schreef:Dat geldt ook voor de "Zeister tram" die hier ooit gereden heeft. De "Zeister tram" was een tram met bijwagens. En dat zal het ook weer moeten worden.
Je hoeft mij niet te vertellen wat de Zeister tram is. En ik ben maar al te blij dat dat gevaarte 62 jaar geleden is opgedoekt.
aod schreef:Bedenk wel, de tram komt in de plaats van het wegverkeer.
Te groot geloof in de maakbaarheid van de samenleving, gecombineerd met een te klein besef van de gevolgen van een versmalling van de rijbaan voor wegverkeer voor de emissies.
aod schreef:Het wegverkeer dat nauwelijks duurzaam te maken is.
Kijk eens naar het enorme verschil in vervoersprestatie.
Trein: 15 miljard verplaatsingskilometers, auto (snelweg): 70 md vpkm
OV totaal: 22 md vpkm, auto (totaal): 150 md vpkm
Door het gevoerde en te voeren ruimtelijk ordeningsbeleid en de nog altijd groeiende bevolking stijgt de pendel nog altijd. Zelfs als je miljarden zou investeren in OV, kun je die groei niet verwerken. Bij 5% extra vervoersgroei komt dat uit op een extra omvang die het OV echt niet kan verwerken, zelfs met miljardeninvesteringen die de belastingbetaler als een molensteen om de nek zal hangen. De weg zal dus ook groei moeten opvangen, anders heb je qua economie een probleem, en daarmee ook voor de betaalbaarheid van datgene wat ons überhaupt nog rest van maatschappelijke voorzieningen. Want investeren in spits-OV is allesbehalve duurzaam, gezien de scheefte. Versmallen van wegprofiel leidt dan ook tot extreem veel meer emissies door de bestaande verkeersstromen (die dus NIET zullen afnemen door zo'n tram). Niet duurzaam dus. Wil je echt praten over duurzaamheid, dan moet er gepraat worden over het verplaatsen van werkgelegenheid van de grote steden naar de slaapsteden, en over vermindering van de bevolking in Nederland. Door actieve geboortebeperking, en/of door een slot op de grens. Wie dat allemaal niet wil, moet niet aan komen zetten met het gebruik van termen als "duurzaam". Dat is dan slechts huichelarij om het eigen gelijk bij anderen "af te dwingen". Helaas voor je wordt daar op dit forum snel doorheen geprikt.
aod schreef:Ik hoor van mensen in Wageningen dat chauffeurs van de Valleilijn melden dat hun bus na VIJF jaar slooprijp is. De tram gaat 30 jaar mee! En mits modulair opgezet, gaat het concept eeuwig mee.
Een bus kan prima 15 jaar mee, en zelfs langer wanneer de eisen die de overheid zou stellen aan allerlei oppimpingen niet zo belachelijk zouden zijn. Een tram gaat niet zomaar 30 jaar mee, dat vereist ook flink onderhoud; met als belangrijkste item het groot onderhoud na 15 jaar. Plus dat dan ongetwijfeld ook het in- en exterieur wel weer voor veel geld opgepimpt zal moeten worden van de politiek. Kosten, waarvoor je gemakkelijk meerdere moderne bussen kunt kopen. Over de infrakosten zullen we het maar helemaal niet hebben. Een betonnen busbaan, of een asfaltbusstrook langs een weg zijn qua kosten totaal onvergelijkbaar met een tram op eigen bedding of in straatspoor, met alle wissels en bovenleiding die daarbij horen. Van dat bedrag aan extra kosten kun je over 30 jaar al een complete busvloot onderhouden. Nog afgezien van het feit dat een bus zo flexibel is dat de exploitatie ervan al mogelijk is door op trajectdelen zonder noodzaak tot eigen infra gewoon over de weg te rijden, en dat bij infraproblemen of een ongeval niet meteen de hele dienstregeling plat ligt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Vinny » zo 28 nov 2010, 11:53

Een van de problemen van de locatie van De Uithof is, dat veel studenten uit Rest-Nederland tijdens de spitsuren van Utrecht Centraal dwars door de binnenstad naar De Uithof getransporteerd moeten worden, en in Utrecht dus een enorm verkeersprobleem opleveren. Ieder voorstel om deze forensenstroom in te perken door andere vervoersverbindingen in te leggen vanaf nabijgelegen intercitystations lijkt me dan ook zeker serieus bekeken te moeten worden. Overigens, hoewel de Uithof natuurlijk een enorme planningsfailure van de eerste orde is, ligt dat niet zo zeer aan de suburbanisatie, maar wel aan de concentratie van ziekenhuizen en onderwijsinstellingen ver buiten het bereik van een hoogwaardige OV verbinding. Een echte oplossing kost veel geld, technisch gezien zou het beste een (automatische) metroverbinding zijn. Dat kost de gemiddelde Utrechter ongeveer 2.500 euro (extrapolatie kosten Noord-Zuidlijn) (of te wel, iedere Utrechter kan een jaar lang gratis met het hele OV in Nederland reizen), maar dan is de gemiddelde Utrechter wel verlost van een hoop bussen die door de stad scheuren en geen dieselwalmen meer in de straat.

Overigens moet er wel bij worden aangetekend, dat de uitgaven zich uitstrekken over een periode van 10 jaar. 250 euro per jaar is nog geen euro per dag. Dit om het ogenschijnlijk absurd hoge bedrag enigszinds in perspectief te plaatsen. Vinny^s appeltaart is duurder :hap:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 12:29

Rene schreef:
aod schreef:Dat geldt ook voor de "Zeister tram" die hier ooit gereden heeft. De "Zeister tram" was een tram met bijwagens. En dat zal het ook weer moeten worden.
Je hoeft mij niet te vertellen wat de Zeister tram is. En ik ben maar al te blij dat dat gevaarte 62 jaar geleden is opgedoekt.
Hier begint de oorlog, uitspraak van een autorijder.
Rene schreef:
aod schreef:Bedenk wel, de tram komt in de plaats van het wegverkeer.
Te groot geloof in de maakbaarheid van de samenleving, gecombineerd met een te klein besef van de gevolgen van een versmalling van de rijbaan voor wegverkeer voor de emissies.
Wat kan mij dat wegverkeer verdommen, dat is voor degenen die een auto kunnen betalen. De tram is er voor iedereen, ook al maakt men er slechts incidenteel gebruik van.
Rene schreef:
aod schreef:Het wegverkeer dat nauwelijks duurzaam te maken is.
Kijk eens naar het enorme verschil in vervoersprestatie.

Knip 8<

Dat is dan slechts huichelarij om het eigen gelijk bij anderen "af te dwingen". Helaas voor je wordt daar op dit forum snel doorheen geprikt.
Stevige taal Rene, waar ik nauwelijks van onder de indruk ben. Er is echter meer aan de hand. Zet de radio maar aan en je komt tot de conclusie dat NL vol is. Met blik. Daarbij komt het Peakoilverhaal waar menig Hollander nog nooit van gehoord heeft. En dat is de meest effektieve.

http://www.peakoil.nl
Rene schreef:
aod schreef:Ik hoor van mensen in Wageningen dat chauffeurs van de Valleilijn melden dat hun bus na VIJF jaar slooprijp is. De tram gaat 30 jaar mee! En mits modulair opgezet, gaat het concept eeuwig mee.
Een bus kan prima 15 jaar mee, en zelfs langer wanneer de eisen die de overheid zou stellen aan allerlei oppimpingen niet zo belachelijk zouden zijn. Een tram gaat niet zomaar 30 jaar mee,

Knip 8<

door op trajectdelen zonder noodzaak tot eigen infra gewoon over de weg te rijden, en dat bij infraproblemen of een ongeval niet meteen de hele dienstregeling plat ligt.
Kan een bus één of meerdere aanhangers trekken? Vóór- en achteruit? De tram kan dat wel. Oppimpen? Zie dit Zwitserse voorbeeld:

Afbeelding

Oude motorwagen en modern stuurstandrijtuig. Past prima samen.

Daarbij komt: Die bussen gebruiken fossiele brandstof en dus weer het Peakoilverhaal. :hahaHAHA:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Mark » zo 28 nov 2010, 13:02

aod schreef:Daarbij komt: Die bussen gebruiken fossiele brandstof en dus weer het Peakoilverhaal. :hahaHAHA:
En de tram?

Juist.

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 13:10

Laatst gewijzigd door Palance op zo 28 nov 2010, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd

Ties
autoweg
Berichten: 1287
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 17:38

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Ties » zo 28 nov 2010, 13:20

aod schreef:Wat kan mij dat wegverkeer verdommen, dat is voor degenen die een auto kunnen betalen. De tram is er voor iedereen, ook al maakt men er slechts incidenteel gebruik van.
Als het je niks verdomt, waarom maak je je er dan zo druk over? En trouwens, als er in Nederland niet zoveel geld in prestigieuze OV-projecten gestoken werd, dan hield de gemiddelde Nederlander meer geld over om een auto te kopen.
aod schreef:Zet de radio maar aan en je komt tot de conclusie dat NL vol is. Met blik.
Nee, Nederland is vol. Met mensen. En dientengevolge is er een gigantische vraag naar mobiliteit. En "toevallig" kiest het meerendeel van de Nederlanders voor de auto als vervoersmiddel. Hoe zou dat toch komen?
aod schreef:Ik hoor van mensen in Wageningen dat chauffeurs van de Valleilijn melden dat hun bus na VIJF jaar slooprijp is.
Ik hoor anders niks van mensen in Wageningen. En als het als die afschrijving écht zo hoog is, ligt dat dan enkel en alleen "aan het feit dat het om een aardgasbus gaat"? Het zou ook kunnen liggen aan het zeer intensieve gebruik.
aod schreef:Kan een bus één of meerdere aanhangers trekken? Vóór- en achteruit? De tram kan dat wel.
Nee, een bus kan geen aanhangers trekken. Maar je kan er wel twee achter elkaar laten rijden. En dat levert een hogere capaciteit, want bussen zijn veel flexibeler op de weg. En als een bus zo nodig achteruit moet rijden, dan kan 'ie ook omkeren. Dat een tram dat nou niet kan, ligt eraan dat een tram aan rails gebonden is :rofl2:
aod schreef:Niet juist!
Je kunt een auto/bus toch ook op dat netwerk aansluiten? :hap:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door waldo79 » zo 28 nov 2010, 13:28

Een bus kan wel aanhangers trekken. Denk maar aan een reisbus waaraan een aanhanger voor fietser aan is gekoppeld :D

Iets zegt me dat deze draad niet meer serieus genomen kan worden
:denk:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door mavas » zo 28 nov 2010, 13:38

aod schreef: Daarbij komt het Peakoilverhaal waar menig Hollander nog nooit van gehoord heeft. En dat is de meest effektieve.

http://www.peakoil.nl
Ja, de olievoorraad raakt op. Ja, dat gebeurt nog de aankomende decennia. Ja, dat gaat grote problemen opleveren. Eerst zal de brandstof schreeuwend duur worden, waarna het OV een tijdelijke opleving zal hebben. Maar al die mensen kunnen simpelweg niet in het OV omdat er veel te weinig capaciteit is om al die autoverplaatsingen op te kunnen vangen (zie post van rene). Je zal dus ook zien dat er gigantisch veel gefietst gaat worden. En dan houdt het verhaal een beetje op. Men zal nooit in staat zijn om op zo'n korte termijn het OV alle auto-verplaatsingen over te laten nemen omdat er gigantisch veel materieel en infra gebouwd moet worden, en dat gaat met de huidige (overheid-, overleg-, en financien)structuur niet lukken.
Totdat peakoil is bereikt zal men in Nederland gewoon rustig verdergaan met het huidige ruimtelijke ordeningbeleid, en valt daar niets van te verwachten in het oplossen van deze problematiek. Als we eenmaal zover zijn zal het hele peakoilgebeuren de ruimtelijke ordening vanzelf sturen.
Van technische ontwikkelingen hoeven we niet heel veel te verwachten, althans, vertrouwen daarop is wel erg optimistisch.

Om terug te komen op het verhaal, de Zeistertram zal voorlopig weinig extra vervoerwaarde hebben door peakoil, aangezien deze verbinding maar weinig de reistijd en verplaatsingen zal verbeteren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Mark » zo 28 nov 2010, 13:40

aod schreef:Niet juist!

http://www.kombikraftwerk.de/

:hahaHAHA:
Das Regenerative Kombikraftwerk verknüpft und steuert 36 über ganz Deutschland verstreute Wind-, Solar-, Biomasse- und Wasserkraftanlagen
Geloof je jezelf nog? Aandeel van deze bronnen is minimaal in Nederland en biomassa wil je niet eens. Klinkt allemaal zo leuk, maar dat is het niet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Chris » zo 28 nov 2010, 13:48

aod schreef:Wat kan mij dat wegverkeer verdommen
Waarom registreer je je dan op een wegenforum?

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Seat Ibiza » zo 28 nov 2010, 13:55

^^
Ken je de uitdrukking "don't feed the trolls" m.b.t. forums?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Coen Tunnel » zo 28 nov 2010, 14:08

waldo79 schreef:Een bus kan wel aanhangers trekken. Denk maar aan een reisbus waaraan een aanhanger voor fietser aan is gekoppeld :D
Bij meerdere trolleybusnetwerken, zoals in Lausanne, komt het ook voor dat de bussen een aanhanger voor reizigers hebben.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door waldo79 » zo 28 nov 2010, 14:11

Het is dus mogelijk ;)

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door mennomulder » zo 28 nov 2010, 14:43

aod schreef:Ik ben nieuw op dit forum, nou ja nieuw? Ik heb meegedaan op "OVinNederland". Daar werd ik er uit geknikkerd omdat "mijn mening teveel ergernis opleverde". Dan weet je vast wat je te wachten staat. ;)
Dat is inmiddels zeer duidelijk gebleken, je bent weer lekker bezig de vuurtjes op te stoken. Ik zie dat je ook van het spoorforum bent verdwenen. Welk forum volgt ?
Laatst gewijzigd door mennomulder op zo 28 nov 2010, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 14:44

Ties schreef:
aod schreef:Wat kan mij dat wegverkeer verdommen, dat is voor degenen die een auto kunnen betalen. De tram is er voor iedereen, ook al maakt men er slechts incidenteel gebruik van.
Als het je niks verdomt, waarom maak je je er dan zo druk over? En trouwens, als er in Nederland niet zoveel geld in prestigieuze OV-projecten gestoken werd, dan hield de gemiddelde Nederlander meer geld over om een auto te kopen.
Dat zou fantastisch zijn voor de verkeersinformatie. :D
Ties schreef:
aod schreef:Zet de radio maar aan en je komt tot de conclusie dat NL vol is. Met blik.
Nee, Nederland is vol. Met mensen. En dientengevolge is er een gigantische vraag naar mobiliteit. En "toevallig" kiest het meerendeel van de Nederlanders voor de auto als vervoersmiddel. Hoe zou dat toch komen?
Omdat iedereen als een kip zonder kop de reklamezooi volgt. :D
Ties schreef:
aod schreef:Ik hoor van mensen in Wageningen dat chauffeurs van de Valleilijn melden dat hun bus na VIJF jaar slooprijp is.
Ik hoor anders niks van mensen in Wageningen. En als het als die afschrijving écht zo hoog is, ligt dat dan enkel en alleen "aan het feit dat het om een aardgasbus gaat"? Het zou ook kunnen liggen aan het zeer intensieve gebruik.
Er is dus behoefte aan openbaar vervoer. Al eens gekeken hoeveel fietsen er bij de bushaltes staan?
Ties schreef:
aod schreef:Kan een bus één of meerdere aanhangers trekken? Vóór- en achteruit? De tram kan dat wel.
Nee, een bus kan geen aanhangers trekken. Maar je kan er wel twee achter elkaar laten rijden. En dat levert een hogere capaciteit, want bussen zijn veel flexibeler op de weg. En als een bus zo nodig achteruit moet rijden, dan kan 'ie ook omkeren. Dat een tram dat nou niet kan, ligt eraan dat een tram aan rails gebonden is :rofl2:
Primitief gedacht. Twee bussen achter elkaar is ook twee chauffeurs. De kosten?
Ties schreef:
aod schreef:Niet juist!
Je kunt een auto/bus toch ook op dat netwerk aansluiten? :hap:
Dan wordt het een trolleybus, kan ook niet meer dan één enkele aanhanger trekken. De tram? 5, 6, 20. Ligt er aan hoeveel je er achter elkaar koppelt. En dat alles met één bestuurder. Spits of geen spits.

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 14:46

waldo79 schreef:Een bus kan wel aanhangers trekken. Denk maar aan een reisbus waaraan een aanhanger voor fietser aan is gekoppeld :D

Iets zegt me dat deze draad niet meer serieus genomen kan worden
:denk:
:hahaHAHA:

Plaatje:

Afbeelding

Hoeveel wil je er in zo'n tram? 2 of 4, maakt niet uit. Smalsporig, net als de Zeister tram.

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 14:49

Mark schreef:
aod schreef:Niet juist!

http://www.kombikraftwerk.de/

:hahaHAHA:
Das Regenerative Kombikraftwerk verknüpft und steuert 36 über ganz Deutschland verstreute Wind-, Solar-, Biomasse- und Wasserkraftanlagen
Geloof je jezelf nog? Aandeel van deze bronnen is minimaal in Nederland en biomassa wil je niet eens. Klinkt allemaal zo leuk, maar dat is het niet.
Dezelfde capaciteit, nee dat lukt niet, maar het allemaal gigantisch uit de hand gelopen. En wie z'n billen brandt.....

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 14:50

Chris schreef:
aod schreef:Wat kan mij dat wegverkeer verdommen
Waarom registreer je je dan op een wegenforum?
Simpel, omdat er een OV-sector is, waar men geen flauw benul heeft van de mogelijkheden.

aod
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 9:16

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door aod » zo 28 nov 2010, 14:51

Coen Tunnel schreef:
waldo79 schreef:Een bus kan wel aanhangers trekken. Denk maar aan een reisbus waaraan een aanhanger voor fietser aan is gekoppeld :D
Bij meerdere trolleybusnetwerken, zoals in Lausanne, komt het ook voor dat de bussen een aanhanger voor reizigers hebben.
Ach kom, dat is toch uiterst primitief! :hahaHAHA:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Tram De Uithof - station Driebergen-Zeist

Bericht door Coen Tunnel » zo 28 nov 2010, 14:55

aod schreef:Simpel, omdat er een OV-sector is, waar men geen flauw benul heeft van de mogelijkheden.
Dat zou ik niet zo stellig beweren. Veel forummers hebben een verkeerskundige achtergrond en hebben dus ook zeker de nodige kennis over het OV en wat er met het OV allemaal mogelijk is. Dat je hier weinig voorstanders vindt, betekent nog niet dat de forummers hier geen benul hebben van de mogelijkheden.
aod schreef:Ach kom, dat is toch uiterst primitief! :hahaHAHA:
En een smalspoortram met aanhanger is dat niet?

Voorts wil ik je als moderator verzoeken om forumregel 3.3 in acht te nemen en niet allemaal berichten achter elkaar te plaatsen, maar het in het vervolg in één bericht te bundelen. Forumregel 3.3 zegt: Het forum is geen chatbox. Reageer daarom niet als een bezetene op alle berichten die er in een bepaald topic verschijnen. Probeer al die reacties te bundelen in één post en maak er geen tenniswedstrijd van.

Met vriendelijke groet,

NL-moderator Coen Tunnel

Plaats reactie