Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door Chris » vr 24 jul 2020, 16:53

Een nieuwe update, de eerste in meer dan 3 maanden. Je kan er op veel plekken niet goed bij komen, met name die dive-under bij Herfte is moeilijk op de foto te krijgen vanaf publiek terrein.

1. De nieuwe spoorbrug over het Almelose Kanaal. Deze lijkt al bijna klaar. Het fietspad gaat er kennelijk straks aan de waterkant onderdoor. Vanaf de andere zijde zie je helemaal niks van deze werkzaamheden.
Afbeelding
Spooruitbreiding Zwolle-Herfte 24-07-2020 02 by European Roads, on Flickr

2. De extra viaducten ter hoogte van de onderdoorgang Marsweg lijken nu zo goed als klaar.
Afbeelding
Spooruitbreiding Zwolle-Herfte 24-07-2020 03 by European Roads, on Flickr

3. Dat geribbelde beton aan de zijkant van viaducten en tunnels is kenmerkend voor veel kunstwerken die in Zwolle in de jaren 70-80 zijn aangelegd.
Afbeelding
Spooruitbreiding Zwolle-Herfte 24-07-2020 05 by European Roads, on Flickr

4. Ter hoogte van de Ceintuurbaan (N35). Hier is nog steeds een 2+0 systeem.
Afbeelding
Spooruitbreiding Zwolle-Herfte 24-07-2020 07 by European Roads, on Flickr

5. Dit is bij de Herfterlaan, waar dus de dive-under komt. Ik vraag mij af waar dit bruggetje voor is. Het oogt te breed voor een fietspad en te smal voor een verlegging van de Herfterlaan.
Afbeelding
Spooruitbreiding Zwolle-Herfte 24-07-2020 08 by European Roads, on Flickr

6. Vanwege enorme hopen zand is de onderdoorgang nu bijna niet te zien vanaf de Herfterlaan.
Afbeelding
Spooruitbreiding Zwolle-Herfte 24-07-2020 09 by European Roads, on Flickr

PeterSchoeber
stadsweg

Re: Vechtdallijnen (Emmen - Zwolle/Almelo)

Bericht door PeterSchoeber » vr 24 jul 2020, 20:06

Chris schreef:
vr 24 jul 2020, 16:53
Een nieuwe update, de eerste in meer dan 3 maanden. Je kan er op veel plekken niet goed bij komen, met name die dive-under bij Herfte is moeilijk op de foto te krijgen vanaf publiek terrein.

5. Dit is bij de Herfterlaan, waar dus de dive-under komt. Ik vraag mij af waar dit bruggetje voor is. Het oogt te breed voor een fietspad en te smal voor een verlegging van de Herfterlaan.
Afbeelding
Spooruitbreiding Zwolle-Herfte 24-07-2020 08 by European Roads, on Flickr

Mooie foto weer Chris. Wellicht dat dat bruggetje gaat dienen als toegangsweg tot een inzetplaats, in het spoor, voor rail-/wegvoertuigen. Zeg maar een overweg maar dan alleen om werkmaterieel in het spoor te zetten. Vanwege de onmacht om snel een extra trein in te leggen wordt steeds meer materieel voor het werken aan het spoor als rail/wegvoertuig gebouwd. Gewoon over de weg naar de dichtsbijzijnde inzet locatie en gaan met die banaan.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden