Verantwoordingsdag V-100 Tweede Kamer

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
TimvanLieshout
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 14:25

Verantwoordingsdag V-100 Tweede Kamer

Bericht door TimvanLieshout » do 10 mei 2018, 14:29

Beste forumbezoekers.

Voor een mooi project van de Tweede Kamer ben ik last minute op zoek naar enkele forensen (OV of auto) of mensen met affiniteit met mobiliteit die volgende week vrijdag aan willen sluiten bij een gesprekstafel over mobiliteit in de Randstad. Aanmelden of meer informatie opvragen kan via t.vanlieshout at prodemos.nl

ProDemos - Huis voor democratie en rechtsstaat is in opdracht van de Tweede Kamer der Staten Generaal op zoek naar 100 mensen uit heel Nederland die op vrijdag 18 mei as. naar de Tweede Kamer willen komen.

Zoals u weet is de derde woensdag van mei ‘Verantwoordingsdag’. Tijdens deze dag bieden de ministeries hun jaarverslagen aan de Tweede Kamer aan. Vorig jaar is de Tweede Kamer een project begonnen om ook mensen met hele diverse achtergronden mee te laten praten over deze jaarverslagen. Daartoe hebben zij de V-100 opgezet. Aan 12 verschillende tafels wordt over 12 thema’s gesproken over de jaarverslagen van het ministerie van het betreffende thema.

Doel van de dag is om vragen, adviezen en opmerkingen te verzamelen, die vervolgens als officiële Kamervraag worden behandeld. De Tweede Kamer heeft ProDemos een wensenlijstje gegeven voor wat voor verschillende soorten achtergrond mensen aan de tafels zouden kunnen hebben.

Eén van de tafels valt binnen het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en gaat over ‘Bereikbaarheid: Mobiliteit rond wonen en werken binnen de Randstad. Ik zou willen vragen of u bereid gevonden kunt worden om op 18 mei naar Den Haag te komen. We zoeken naar mensen die kennis hebben over het thema en het is interessant om er iemand bij te hebben die zelf forens is of affiniteit heeft met dit onderwerp.

Dit is de tweede editie van de V100, een klein verslag van vorig jaar vindt u hier: https://nos.nl/artikel/2174503-gewone-b ... eries.html. Zoals het verslag ook laat zien, zijn we nadrukkelijk niet op zoek naar public affairs medewerkers, politici of strategisch adviseurs. We zoeken vooral naar mensen die zelf dagelijks ‘in het veld’ bezig zijn met dit thema.

Er is ook een uitnodigingsbrief namens twee leden van de Tweede Kamer die ik u toe kan sturen. Reiskosten worden vanzelfsprekend vergoed, en er zijn op de dag zelf onder andere medewerkers van de Tweede Kamer en de Algemene Rekenkamer voor advies.

In de hoop op een positief antwoord,

Met hartelijke groet,
Tim van Lieshout
Projectleider
ProDemos - Huis voor democratie en rechtsstaat
Laatst gewijzigd door waldo79 op do 10 mei 2018, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Pas op met het vermelden van een e-mailadres vanwege mogelijke spam

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verantwoordingsdag V-100 Tweede Kamer

Bericht door waldo79 » do 10 mei 2018, 18:30

Interessant initiatief, Tim. Alhoewel ik persoonlijk geboeid ben door het idee en in de buurt werk laat mijn volle agenda het niet toe langs te gaan.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verantwoordingsdag V-100 Tweede Kamer

Bericht door Vinny » do 10 mei 2018, 23:08

Inderdaad, bijzonder interessant, maar ook bijzonder kort dag. Voor veel mensen met een baan lastig, omdat die zoals ondergetekende niet gemakkelijk op het laatste moment vrij kunnen vragen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

TimvanLieshout
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 14:25

Re: Verantwoordingsdag V-100 Tweede Kamer

Bericht door TimvanLieshout » do 10 mei 2018, 23:10

Klopt. Hoewel 13.15-17.00 ook kan..

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Verantwoordingsdag V-100 Tweede Kamer

Bericht door RSK » vr 11 mei 2018, 11:46

Lijkt me ontzettend interessant, maar als politicus val ik dan weer buiten de doelgroep.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Plaats reactie