[FOTO] Parkshuttle

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

[FOTO] Parkshuttle

Bericht door Palance » di 10 jul 2018, 12:05

Een paar foto's van de Parkshuttle, de onbemande karretjes die tussen metrostation Kralingse Zoom in Rotterdam en bedrijventerrein Rivium in Capelle a/d IJssel pendelen. Ik ben overigens niet meegeweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [FOTO] Parkshuttle

Bericht door Groningen » wo 11 jul 2018, 19:12

Hee, dat is leuk! Die wagentjes zien er ook wel mooi uit. Misschien, als ik per ongeluk een keer in de buurt ben, eens uitproberen :honger:

Alleen die pictogrammen op het onderbordje op o.a. foto 1 vind ik niet zo geweldig. Lijkt wel een opengeritste bungalowtent op wielen :feestjenee:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] Parkshuttle

Bericht door mavas » do 12 jul 2018, 20:04

Leuk! Ik dacht altijd dat deze dienst een stille dood was gestorven want je hoort of leest er eigenlijk nooit meer over.

Wordt er veel gebruik van gemaakt?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [FOTO] Parkshuttle

Bericht door Mark » do 12 jul 2018, 20:10

Ik maak er vrij regelmatig gebruik van en in de spits zitten die busjes propvol inclusief wachtrijen op Kralingse Zoom. Buiten de spits daarentegen is het heel erg rustig, al zijn er vaak wel medereizigers tot de eerste halte (waar nog een woonwijk is). De busjes zelf zijn best prima alleen is er geen klimaatregeling. In de zomer is het dus bloedheet en in de winter erg koud :p.

Overigens gaat de Parkshuttle uitbreiden onder de noemer derde generatie. De verbinding wordt dan doorgetrokken naar de Van Brienenoordbrug waar nu al een halte steiger is van de Watertaxi. De nieuw-te-bouwen busjes gaan dat deels via de openbare weg doen.

https://www.ad.nl/rotterdam/onbemande-p ... ~a5d8f38f/

Plaats reactie